Hyundai Sonata bemutató

Bemutatok egy olyan autót, ami nálunk egzotikum, az USA-ban népautó, a Netflixen gyakran láthatod :) – írta: bacsis, 3 hete

2. Külső

Szóval a Hyundai koppintott, ahonnan csak tudott. Vagy épp az is lehet, hogy fordítva történt, és a Sonata-t koppintották? Beleértve a Mercedest is? Csak mert azok az autók amik hasonlítanak a Sonata-ra, mind újabb 2015+ modellek, tehát a Sonata vastagon korábban piacon volt. Épp ennek köszönhető az is, hogy teljesen modernnek hat, hiszen 5-6 éves autók vonalai tükröződnek vissza.

Az elején a króm hűtőrács már a limited kiadás extrájának számít. Amúgy érdekes, hogy hasonló alakú az aktuális Hyundai Tucson menetfénye is. A visszapillantók is krómot kaptak, beépített indexszel.

Hátulról megnézve az oldalirányba elnyújtott lámpatest szerintem kifejezetten ízléses.

Oldalról megnézve enyhe kupé beütése van az autónak.

Illetve látszik az ajtóknál némi ív, ami egészen a csomagtartóig vezet.

Megcsodálhatjuk még a 17 colos felniket, amiken a téli gumiszett van. A nyári méret amúgy 18 colos, amikre 225/45-ös gumikat lehet pattintani.

A hatalmas motorháztetőt felnyitva látható, hogy elég sok szabad hely maradt a motortérben, ez köszönhető a hatalmas nagy térnek, és annak, hogy annak ellenére, hogy 2012-es évjáratú autóról van szó, egyszerű mint a faék, ergo nincs “fölösleges alkatrész”

Tehát klasszik 2,4-es szívómotor, amire nincs semmi bonyolult ketyere aggatva. Se turbó, se kettős tömegű lendkerék, vagy részecskeszűrő, de még start-stop rendszer sincs. A vásárláskor bizony ezeket is figyelembe vettük. Nincs drága alkatrész ami tönkremehet, viszont ami van, az minden könnyen hozzáférhető.
A csomagtartó? Hát az nagy… Nagyon…

Ha rosszak, nem csak az egyiket, de a másik gyereket is simán bepakolom :-)

Viszont két problémám van vele. Az egyik, hogy a csomagtartó mélyebbre van pakolva, olyan mint egy alagút. Keskeny, szűk. A másik problémám vele, az a csomagtartót tartó fémzsanérok, amiknek nem alakítottak ki külön járatot. Így lecsukáskor a csomagtartóból vesz el értékes helyet, továbbá figyelni kell lecsukáskor, hogy a zsanérok ne nyomjanak szét valamit. Ezt például BMW-knél láttam tök jól külön járatba berakva megoldva. A Suzuki Swiftünknél még csak-csak megbocsájtottam, mert ugye az más kategória. Ráadásul itt még nagyobbak is. Nem mondom, hogy nem lehet együtt élni ezzel, mert legalább kompenzál a hatalmas raktér tényleg. De szerintem lehetett volna ügyesebben is megoldani.

Szóval már elsőre látszik, hogy egy nagy szedánról van szó. Na de mégis mekkoráról? 4820mm hosszú, 1835mm széles, a tengelytáv pedig 2795mm, a súlya pedig 1,5 tonna. Ezek a paraméterek nagyjából megegyeznek a 2012-ben megjelent harmadik generációs Mazda 6-al, vagy a negyedik generációs Ford Mondeoéval. Legalábbis papíron. Gyakorlatban ezeknél az autóknál valahogy nagyobbnak hat. Már-már kényelmetlenül nagynak. Hogy mennyire nagynak, további érdekes példa, hogy az aktuális Suzuki Vitaránál majd’ 65 centivel hosszabb, illetve a 7 személyes (!!!) Dacia Joggernél több mint 25 centivel hosszabb!

Jobb híján ismét a Suzuki Swiftet hívtam segítségül, s akármilyen hihetetlen, a 2 autó orra egy vonalban van.
Magyarán érezni, hogy ez az autó (első sorban) tényleg az USA-nak készült, ahol rengeteg a kültér, és szélesek az utak. Autópályán, főutakon utazásra tényleg nagyon kényelmes, mind az utasok, mind a sofőr számára, de letérve a sztrádákról, szűkebb utcákba, vagy kisebb parkolókba behajtani sokszor kínszenvedés a Sonata-val. Míg az utasoknak egy megtestesült álom az autó hely szempontjából, addig a sofőrnek, az autópályáról letérve sokszor okoz nehezebb szituációkat. (Nem is szeretem, nem hogy Budapesten, de még Székesfehérváron sem használni)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!