Ilenar (pre-alpha) körökre osztott stratégia

Elérkezett az idő, hogy pre-alpha tesztelésre toborozzunk embereket a játék legújabb kiadásához! – írta: szupermacs, 6 éve

További információk

Mivel az eltelt hónapok nem csak a tartalom bővítéséről szóltak, nagyon sok bugot javítottunk, a beta nyílt tesztelés megkezdésére eltüntettünk. Muszáj volt ezekkel a soknál is több időt eltölteni, hogy a jelentkezők ne akadjanak be a játékba. Mindent elkövettünk, hogy a továbbhaladást ne akadályozza semmilyen hiba.
Hogy a tesztelés ne legyen unalmas, már lehetőség lesz egy új pályán is a játékra, aminek a látványvilágát az új fajhoz igazítottuk.

Nem csak frakció, hanem más hasznosabb funkciók is bekerültek a játékba:

Elindítva a menüből elérhető egy Betöltés opció. Ebből 50 slot áll a rendelkezésünkre, így lesz bőven lehetőségünk különböző helyzetekben újabb mentéseket létrehozni. A mentések nem a kör elején vagy a kör végén valósulnak meg, hanem az adott pillanatban, amikor elkészítjük őket (ha a hősnek még van 2 lépéspontja, akkor betöltés után is az adott koordinátán áll majd a korábban mentett lépéspontjaival), nem úgy, mint a Heroes of Might & Magic 3 (HOMM3)-ban ahol a kör végén kerülünk vissza a játékba.
A Dicsőségek Terme még nem működik, ahogy a Stáblista sem. Ezek majd a végleges verzióba kerülnek be.

Az Új Játék menüpontra kattintva csak a Hadjárat elérhető, ami egy Skirmish mód. Jelen esetben csak a tesztelhető két pályát tartalmazza. A harmadik pálya még fejlesztés alatt áll, a következő játszható fajhoz. A pályaválasztó képernyő fölött a két faj egyike közül választhatunk.

A kalandtérképről elérhető menü a mentést, a betöltést, a beállításokat, a segítséget és a menüből, illetve a háborúból való kilépést tartalmazza. A beállításokban három opció érhető el jelenleg:
- teljes képernyő
- környezeti filter (fajokhoz tartozó egyedi atmoszférát ad a játékhoz)
- kromatikus aberráció.

A játékban a hőseinkkel való kalandozást tapasztalati pontokkal jutalmazzuk, amiket senki nem szeret elveszíteni. Mivel a kalandozásink során szinteket lépünk és a készségeink is fejlődnek, kárbavesznének, ha csak egyszerűen meghalnának a karakterek.
Ennek elkerülésére találtunk ki egy rendszert, ami egy hős elvesztésénél aktiválódik. Az Örökösödési rendszer, ha egy kalandorunk meghal, akkor a tapasztalati pontjainak egy része a már minimum 10-es szintű másik hőshöz vándorolnak (akit választunk). Ez nagyobb szintű karakter elvesztésénél hasznosabb. Ezzel tárgyakat és egységeket, megtanult spelleket nem lehet majd átadni.

Tapasztalati pontokat elsősorban csatával lehet szerezni. A csataképernyőre bekerült egy minimap, ami az egységek pozícióját mutatja nekünk. Apróság, de egy olyan harcban hasznos lehet, ahol a mi egységeinkhez hasonló ellenfelekkel találkozunk össze.

Diplomácia olyan jelleggel került be eddig, hogy más típusú fajok kisebb eséllyel társulnak a csapatunkhoz. Ez később fejleszthető lesz. Jelenleg Zymsue soha nem fog csatlakozni Rhonous sereghez és ez fordítva is érvényes.

Ezek lennének az újdonságok. Bugokat még így is tartalmaz a játék, azok pedig a következőek:

- a hősök még NEM tudnak beavatkozni a csatába, azonban ugyanúgy sorra kerülnek, ilyenkor passzolni kell a körüket
- az itemeknek NINCSENEK statjaik, de felvehetők, viselhetők és billentyűkombinációval eladhatóak
- a hősök passzív perkjei fel vannak tüntetve a felbérlésüknél, ettől függetlenül jelenleg még NINCS befolyásuk a játékmenetre
- az Erőmű és Fejlesztő épületek NEM rendelkeznek még funkcióval
- néhol a feliratozások, leírások hiányosak, hibásak, pontatlanok lehetnek
- pár menüpont (fejlesztések, statisztikák, világtérkép) NEM működik még
- a grafikai beállítások a kilépést és újraindítást követően NEM maradnak meg
- nincsenek hangok és zenék

Mindezek mellett a program sajnos még nem tökéletes, bőven akadnak hibák a pre-alpha fázisból adódóan.

Amit a jelentkező tesztelőktől kérünk:

- privát üzenetben jelentkezzenek nálam (így fogom a játék letölthető linkjét elküldeni)
- a tesztelés alatt, vagy végén egy pontos leírást a konfigurációról, amin futtatjátok a játékot (videokártya és processzor típusa, RAM mennyisége és órajele, operációs rendszer verziója)
- a hibák észleléséről egy pontos leírás: a hibajelenség körülményei videón, vagy írásos formában (ez tartalmazza, hogy kalandtérképen, esetleg csatában, vagy építkezésnél történt)
- DirectX és Microsoft Visual C++ frissítése a legújabb verzióra
- a bugjelentéseket akár egyben, akár külön is lehet küldeni/linkelni videó formájában itt privát üzenetben, vagy e-mailen keresztül az ilenardeveloper(kukac)gmail.com címre

A tesztelés időtartama nagyjából 2 hónap lesz. A poszt publikálásától kezdődően 1 hónapig tudunk jelentkezőket várni, addig szeretnénk és tudunk letöltőlinket biztosítani, mivel a fejlesztés folyamatosan zajlik a tesztelési időszak alatt is.

Előzmények