Írországi körutazás

10 nap alatt 44 nevezetességet tekintettünk meg 2000 km-es autóúttal és 100 km gyaloglással. – írta: bugizozi, 6 éve

Tervezés

Kezdetben rengeteg kérdés felmerül az emberben: Mikor menjek? Mikor nem esik annyit az eső? Mit érdemes megnéznem? Béreljek kocsit, vagy válasszam a tömegközlekedést? Mennyire lesz ott hideg, milyen ruhákat vigyek? Milyenek az árak, hogy készüljek „zsebpénzileg” és még sorolhatnám. Ezek idővel megválaszolásra találnak, de ha mégsem, akkor rengeteg oldal van, amely segítségünkre lesz majd.

Időpont

Először fontos tisztázni, hogy mikor és mennyi időre szeretnénk menni. Ahogy szedtük össze a látnivalókat, már látszott, hogy legalább 10 napra szükségünk lesz, ha mindent látni szeretnénk.
A következő feladat volt eldönteni, hogy mikor menjünk. Sokat olvastam, hogy mikor érdemes odalátogatni; mi végül a június utolsó két hétvégéjét választottuk. Ez már kevésbé csapadékos hónap, relatíve jó az idő, de még nincs főszezon, nincs annyi turista, mint júliusban és augusztusban. (Ez majd a képeken is látszik, hogy volt olyan hely, ahol rajtunk kívül 1-2 ember volt, így könnyű volt jól beállított fotókat készíteni.)

Utazás, közlekedés

Következő fontos lépés a repülőjegy megvásárlása. Soha nem csináltam még ilyet, úgyhogy ez (is) nagy falatnak tűnt számomra. Két légitársaság megy Budapestről közvetlen Írországba: a Ryanair és az Air Lingus. Az előbbi fapados, míg utóbbi egy igényesebb vállalat. Ez az árazásukból is látszik, kb. 50 ezer forint különbség volt a kettő között. Mi az előbbit választottuk. Mivel 3 órás útról volt szó, úgy voltunk vele, hogy azt az 50 ezer forintot inkább elköltjük whiskyre, sörre és szuvenírekre. Ezután már céltudatosan csak a Ryanair weboldalát látogattam és néztem, hogy mikor lenne érdemes utazni. Az is egy új dolog volt számomra, hogy nem mindegy, hogy melyik nap utazik az ember ki és haza, mert az ár ettől függően változhat. Végül meglett a pontos dátum: 2017. június 19. (hétfő) – 2017. június 28. (szerda). Leisure Plus jegyet választottuk, ami 155 ezer forintba került összesen kettőnknek, és a következőt tartalmazta: 1-1 nagy (20 kg) feladott csomag, 2 kisebb kézi poggyász és elsőbbségi beszállás.

Ezután el kellett dönteni, hogy ha már ott vagyunk, akkor mivel érdemes közlekedni. Mivel elég nagy távolságot kellett megtennünk (az egész szigetet körbe szerettük volna utazni), fontos volt, hogy ne függjünk a buszoktól, ezért az autóbérlés mellett döntöttünk. Megtudtam, hogy a Ryanair weboldalán a repülőjeggyel együtt autót is lehet bérelni, és jóval barátibb áron, mintha közvetlenül a bérlő cég oldalán intézném. Méretben nem akartunk nagyot, mivel egyrészt nem is volt rá szükségünk és azt olvastam, hogy néhol elég szűkek az utak, így tanácsosabb kisebb autóval nekivágni, másrészt lényegesen olcsóbb (2800 Ft/nap -> 28 000 Ft 10 napra, ami kb. 50%-os ár). Nem konkrét típust, hanem kategóriát lehet választani: mi egy 5 ajtós, kompakt méretű mellett döntöttünk, amit a www.sixt.ie cég biztosított nekünk.

Az ehhez tartozó biztosítási kérdéssel is futottam pár kört, végül a Ryanair által felajánlott AXA mellett döntöttem, ami 20 ezer forintba került. Ha az ember külföldön készül autót bérelni, akkor ajánlott egy hitelkártyát csináltatnia, mert átvételkor zárolnak a kártyánkon egy bizonyos összeget (nekünk 1500 eurót). A másik opció az lett volna, hogy a bérlő cégnél fizetünk 240 eurót, amiben benne van a biztosítás és nincs kaució, mi végül nem emellett döntöttünk. Így összesen kb. 50 ezer forintból jött ki az autóbérlés 10 napra, biztosítással együtt.
Azért a kollektív közlekedést sem vetettük el, mint opciót. Dublinban a parkolás és egyéb macerák miatt egyszerűbb volt azt választanunk. Az első nap estéjét és a teljes második napot városnézésre szántuk, ahova mindig a helyi tömegközlekedéssel jutottunk be. A repülőtéren vásároltunk ún.Leap Visitor Card-ot, amivel 24 órát korlátlanul lehetett közlekedni 10 euróért, és az első használat pillanatától kezd el ketyegni az óra.

Szállás

Az összes szállást (7db) a booking.com-on foglaltam. Nagyon tetszett benne a térképes nézet, mert így sokkal könnyebb volt egy bizonyos területen keresni, nem kellett konkrét várost megadni és végigbogarászni a kínálatot. Nekem arra volt szükségem, hogy az aznapi utolsó, és a másnapi első állomás között találjak egy helyet, minél kedvezőbb áron. Mivel csak alvásra és reggelizésre kellett a szállás, ezért az elvárásaink sem voltak magasak. A legelterjedtebb/legkedveltebb turistaszálláshely ebben az országban az úgynevezett B&B, amely megtestesíti mindazt, amire szükségünk volt: egy hely, ahol aludhatunk, és reggel bő energiára szert tehetünk.

Látnivalók

Összeírtuk a nevezetességeket, amiket meg szeretnénk nézni, megnéztük, hol van, majd egy Excelben minden napra létrehoztunk egy külön fület, és beírtuk, hogy kb. mi az, ami belefér az időnkbe. Kezdetben elég puritán volt, de idővel elég komoly táblázat alakult ki, ami nagyban segítette a tervezést.

Egyéb

A navigáláshoz iGO-t használtam. Nem akartam a helyszínen azzal húzni az időt, hogy ott keresem ki a következő célállomást, ezért még otthon a kedvencekbe elmentettem mindent. Nem kis meló volt, főleg azért, mert az iGO nem tudott a nevezetességre rákeresni, csak utcát és házszámot lehetett megadni (bár lehet, itt én nem csináltam jól valamit). Azt találtam ki, hogy akkor megkeresem mindennek a koordinátáját és azt mentem el. Rettentő unalmas volt végigpötyögni, de utána áldottam eme tettem, pláne, hogy sok helyen nem a látnivalót mentettem el, hanem hogy hol lehet ott parkolni a közelben, így sehol sem kellett keringenem, hogy szabad helyet találjak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények