Izlandi körutazás - 2. rész

8 nap alatt a Jégföld körül - 2., befejező rész. – írta: rumos14, 13 éve

Július 31.

Myvatn-Leirhnjukur-Viti-Grotagja-Hverfjall-Dimmuborgir-Höfdi-Godafoss

tracklog: [link]
képek: [link]
videó: [link]

Reggel nem kellett összepakolni, a Myvatn körüli látnivalókat vettük sorra, a szállás ugyanott volt. A Leirhnjukur lávamezővel kezdtük, ami egészen friss, a Krafla 1984-es kitörésének eredménye. Színes hegyek között fekete, itt-ott még füstölgő lávamezőket jártunk be. Az átmenetes ND szűrő itt baromira jól jött. Megnéztük a Viti krátertavat, gondolom a felhők miatt, de messze nem volt olyan mutatós, mint ahogy fényképeken láttam. Grotagja egyrészt egy barlangi meleg vizű tó, másrészt felette egy méretes hasadék is található.

Leirhnjukur

Grotagja barlangtó

Tovább haladtunk a Hverfjall kráterhez, napsütés hiányában a nagy szürke hegytömeg nem volt igazán látványos, de azért felmásztunk a kráterpereméig. Megnéztük a Dimmuborgir lávamezőt, érdekes sziklaalakzatok maradtak vissza egy 2000 évvel ezelőtti lávafolyásból, csak sajnos 0 napsütésen nem volt igazán mutatós. A Myvatn tavat délről megkerültük, felmásztunk a Höfdi sziklához, ahonnan szép kilátás nyílott.

Hverfjall

Dimmuborgir - Kirkjan

Mivel még csak délután 3 volt, elmentünk a Godafoss vízeséshez, a következő napi egyik programpontot előrehozva. A nap sajnos pont szembe sütött, már amennyire sütött, ettől függetlenül szép volt a látvány.