Might & Magic Heroes VII. zárt béta

Szeretném megosztani veletek a Heroes VII. zárt bétája során szerzett tapasztalataimat, élményeimet. – írta: Dyingsoul, 9 éve

A legnagyobb újítás: Skillek

Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a legnagyobb újítás a játékban a skillrendszer. Hősünk minden szintlépés után kap 1 skillpontot, amelyet tetszőlegesen eloszthatunk a kör alakú táblán. Különböző hősök más-más dolgokban lehetnek a képességek mesterei. Például a Haven frakció Orna nevű hőse nem lehet mestere a levegőalapú mágiának, de így is fejleszthető ebben a kategóriában egészen az Expert szintig.

Számára a fénymágia a mérvadó, annak lehet a mestere. Ezzel szemben Theodorus, az Academy rend tagja mesteri szintre emelheti légmágiájának szintjét, nála viszont a fénymágia nem is lehet opció a képességek kerekében. Alapvetően elmondható, hogy minden hős egyedi a maga módján, és különböző módon lehet képességeiket a szintlépések sorozatával fejleszteni.

A képességpontok elosztása során a kört kívülről kell kezdenünk, először a Novice szintet kell feloldanunk. Ez egy kategória, ami szintén ad nekünk valamilyen bónuszt. A Novice-on belül választanunk kell legalább egy képességet, hogy az Expert szintet is feloldhassuk. Ha azzal megvagyunk, akkor ugyanígy az Experten belül is választunk egyet a két képesség közül, hogy elérhető legyen a Master fokozat, amelyben csak egyetlen képesség van. Ha olyan ágat választottunk, amely egyenesen a kör belsejéhez vezet (kéretik vonalzót használni), akkor a kör belsejéből választhatjuk a fejlődési ág utolsó képességét.

Ez csak első ránézésre nézhet ki bonyolultnak, a játékban nagyon hamar ki lehet tapasztalni a rendszer működését, és azt is, hogy mire érdemes elköltenünk a nehezen megszerzett pontokat.

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mennyire hatásosak ezek a képességek. Azt kell mondanom, akár sorsdöntőek is lehetnek! Érdekességképp végigvezetlek titeket a Light Magic fejlődési szakaszain:

Novice – Hősünk 2-es szintű fénymágiát is használhat, és a fényalapú varázslatok hatásfokát is növeli. Ha erre osztunk pontot, a Novice-on belül megjelenik 3 képesség, amelyek közül legalább egyet kell választanunk a következő szintlépéskor, ha az Expert felé akarunk továbbhaladni ezen az ágon:

Light Scholar – 40%-kal csökkenti a fényalapú varázslatok mana-költségét.

Light Knowledge I – A Heal képesség 4 x 4-es területre hat, a Sun Beam további 50% esélyt ad arra, hogy a célpont kimaradjon a következő köréből.

Uplifting Light – +5 Leadershipet ad minden fényalapú varázslat használata után egészen a csata végéig.

Expert – Hősünk 3-as szintű fénymágiát használhat, tovább erősíti a fényalapú varázslatok hatását. Experten belül már csak két képesség van:

Light Wisdom – +5 Magic a fényvarázslatokra és minden más wisdom-képesség további 5 magic-et ad ezen a bónuszon felül.

Light Knowledge II. – a Celestial Armor és a Cleansing Light nevű varázslatok 4 x 4-es területre hatnak.

Master – Hősünk 4-es szintű fénymágiát is tanulhat, tovább erősödnek a varázslataink.

Light Knowledge III. – Amennyiben a Retribution buff hatása alatt álló egységeinket megtámadja az ellenfél hőse, a legközelebb álló ellenséges lény fényalapú sebzést kap. A Sun Burst további 50% esélyt ad arra, hogy a célpont kimaradjon a következő körből, és semmilyen módon ne cselekedhessen.

Ha erre is adunk pontot, elérünk a kör közepéhez, amire szintén kell adnunk egy pontot. Itt a legerősebb képességek bújnak meg. Esetünkben:

Chosen of the Light – Amikor hősünk bármilyen pozitív fényalapú varázslatot használ egyik egységünkre, az a következő bónuszokban is részesül: +5 Attack, +5 Defense, +10 Moral, +10 Luck, és mindemellett a kör végéig a maximum sebzést fogja okozni ellenfelének.

Rengeteg képesség van, rengeteg lehetőséggel, sok-sok kombinációval. Azt hiszem, ez ad némi pluszt a játékhoz, amiért megéri nekifutnunk akár a legnagyobb kihívást jelentő seregeknek is a szerzett tapasztalati pont és szintlépés reményében.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A nagy indie lista

    Az emberek elsősorban a nagy kiadók AAA címeivel dobálóznak, pedig forradalom zajlott le a független játékok világában.

  • Társasjátékok tableten

    Mire jók a társasok mobil eszközön? Melyik társast érdemes kipróbálni? Milyen a játékélmény egy ilyen kis kijelzőn?

  • Final Fantasy XIV - A Realm Reborn

    Bátran ki merem jelenteni, hogy az utóbbi idők talán legjobb MMORPG-jét készítette el a Square Enix csapata, garantáltan leköt!