nVidia ForceWare 320 vizsgálódások
Elemzés a ForceWare 320.18 driver működéséről - mi lehet az oka a vele kapcsolatos problémáknak? – írta: gbors, 11 éve
Tesztek #1
A teszt első körében régebbi, jellemzően 2012-es játékokat (ill. egy szintetikus tesztet) vizsgáltam, hogy kiderüljön, a kevésbé kurrens 3D motorok mennyi törődésre számíthatnak az új drivertől.
Hitman: Absolution
A tavalyi évben több olyan Gaming Evolved játék is megjelent, amely látványosan jobban ment a HD 7000-es szérián, mint a GTX 600-asokon. Ezek egy része valóban a Radeonok jobb architektúrája miatt szaladt jobban, mások viszont pusztán azért, mert nagyon szeretik a nagy memória-sávszélességet, és ezekből különösen a HD 7900-asok igencsak el vannak eresztve. A Hitman: Absolution az utóbbi kategóriába tartozik, ezért többek között annak a vizsgálatára is kitűnően alkalmas, hogy javult-e a sávszélesség kihasználása az új meghajtóban.
Nem indít jól az új driver - ha csak a statisztikai hibahatár környékén mozgó 1-2%-kal is, de csökkentek az fps-ek a játékban. Mivel a sávszélesség igencsak értékes erőforrás a Kepler GPU-knál, ez könnyen lehet, hogy nem véletlen - arra gyanakszom, hogy a shader fordító sávszélesség-intenzívebb eredményeket produkál annak érdekében, hogy egyes algoritmusok hatékonyabbak legyenek. Sajnos a Hitman teljesítményén ez nem segít.
A gyári tuningos eredmény teljesen rendben van - ha valaki esetleg kevesellné a 13,3%-kal magasabb core órajellel elért 5-6%-os sebesség-növekedést, annak javaslom egy korábbi cikkemet, amely a Kepler alapú kártyák sávszélességével foglalkozik.
A teszt során stabilitási problémákkal, ill. képi zavarokkal nem találkoztam.
Sleeping Dogs
Bár a Sleeping Dogs is nagy rajongója a széles memóriabusznak, ez a tulajdonsága csak a maximális élsimítás (Extreme AA) mellett jön elő igazán - ha ezt nem erőltetjük, akkor egy szépen futó, AMD hardvereket valamivel jobban kedvelő játékot kapunk. A mérések:
A 4%-os teljesítmény-növekedés már biztosan nem mérési hiba - ha nem is jelentős mértékben, de a tavaly nyári Sleeping Dogs is profitál a 320-as driver széria optimalizációiból.
A gyári tuning által hozott teljesítményelőny itt is 5-6%.
A teszt során stabilitási problémákkal, ill. képi zavarokkal nem találkoztam.
Sniper Elite V2
Újabb 3D motor a Gaming Evolved "gyárból", és ez is jellemzően AMD-kedvelő. A Sniper Elite V2 jelentősége kisebb, mint az előző kettő játéké, mert a játékélmény nem lett éppen acélos, viszont az alatta dolgozó motor mindenképpen érdekes, és nem utolsósorban a teszt legnagyobb meglepetését okozta.
Ha a kedves Olvasó értetlenül pislog az eredmények láttán, azzal nincs egyedül. Amikor megláttam a képernyőn az átlagos fps értéket, akkor leesett az állam, és az eredmények rendezgetése során sem igazán tudtam hová tenni a minimumok terén 24%-os, az átlagok terén pedig 33%-os teljesítmény-növekedést. Többször megvizsgáltam a beállításokat, újramértem, sőt, a teszt után még a 314.07-et is visszaraktam, hátha az is felgyorsult valamilyen hiba folytán, de minden hiába - az eredmények állnak, a Sniper Elite V2 valóban ennyivel gyorsabb lett az új driver hatására.
A gyári tuning egy kicsit jobb eredményt hozott, mint az első két játékban, összhangban a korábbi teszt következtetéseivel, miszerint a Sniper Elite V2 nem elsősorban a memória-sávszélességre érzékeny.
Fontos itt is megemlíteni, hogy a teszt során stabilitási problémákkal, ill. képi zavarokkal nem találkoztam - a 74 fps-t pont ugyanazzal a vizualitással köpte ki magából a VGA, mint az 56-ot.
Unigine Heaven 4.0
Továbbra is kedvenc szintetikus programom a Unigine motort használó Heaven, ezért most sem marad ki - azonban mostantól a legfrissebb, 4.0-s verzióval mérek, ami még a korábbiaknál is brutálisabban bánik a VGA-kkal:
A 320-as driver itt sem hozott jelentős előrelépést - mivel a Heaven inkább az nVidia GPU-kat szereti jobban, és 4xMSAA mellett igencsak fogyasztja a memória-sávszélességet is, ezen túlzottan nem lepődhetünk meg. A gyári tuning által hozott +5% is az elvártnak megfelelő.
A teszt során stabilitási problémákkal, ill. képi zavarokkal nem találkoztam.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
ForceWare 337.50 - az nVidia válasza a Mantle-re
Az nVidia szerint megtalálták a Mantle API "ellenszerét" a Direct3D keretein belül, és ezt a 337.50-es béta driverben meg is osztották.
-
Fogyasztásmérés a lakásban
A lakásban általánosságban fellelhető elektronikus eszközöknek megmértem a felvett teljesítményét.
-
Játék PC-n, olcsóbban - IGP-vel
A belépő kategóriás játékos VGA-k után van még egy lépés árban lefelé - az IGP-k. Lássuk, mire képesek!
Előzmények
-
A felbontás és az FPS kapcsolata
Megvizsgáltam, hogy a felbontás emelése mekkora hatást gyakorol a játékokban elérhető sebességre.
-
CPU vs. VGA 2012
Vizsgáljuk meg, hogy 2012 végén mennyire fontos magas FPS-ek eléréséhez a gyors CPU!
-
Az a fránya 192 bites memóriabusz
A GTX600-as videokártyák nem éppen bajnokok sávszélességben -vajon van ennek negatív hatása a játékokban?