Unreal Engine 4 Fejlesztői napló IV. rész
Reboot, projekt változások, új környezet, új mechanikák és megoldások végül közösségi finanszírozás/ startup. – írta: Clickbait, 8 éve
Változások
Az első és legfontosabb újítás, a játék neve, ami Recalculating lett. Utalva a labirintusra, az elveszésre és a változó útvonalakra.
Alapjaiban újragondoltam a projektet, a lényege változatlan maradt, tehát megmarad a dinamikus pálya, a mozgatható szobák stb. csak éppen más környezetbe helyeztem át, ami jóval segíti a játék egyébként negatív hangulatát.
Nagyon magas minőségű alapanyagokból építkezek, és mindezek ellenére közel 100%-os hatékonysággal tudja egy mai középkategóriás gép meghajtani. És azért ezeken a pályákon van anyag, nem kevés.
Az anyagoknak és a bővített tudásomnak köszönhetően rengeteget javultak a fények és az árnyékok. Minden ott van, ahol annak lennie kell, minden úgy néz ki, ahogyan azt megálmodtam, vagy legalább is közelít hozzá, ugye jelenleg is fejlesztés alatt van a játék, egy-egy folyosóhoz minden nap visszanézek és állítok rajta valamit. Ami hajnali 3-kor tetszik, az lehet még aznap délután már nem fog. Ilyen a szakma. :)
A hangszerelés nem változott, ami az anyagot illeti. Az FMOD segítségével fogom integrálni a teljesen dinamikusan kevert hangokat, tehát nem csak kinézetben különbözhetnek az egyes helyszínek, hanem hangulatban, hangzásban is.
Továbbá egy ismerősöm kooperációjával fog kerülni angol női hang is a játékba, ezáltal "valós" karakterrel lehet majd játszani, ezek a hangok is természetesen helyzetfüggők lesznek, néha véletlenszerű kiválasztással hangozhat el egy-egy poén.
Poén?
Úgy döntöttem a játékot egy kicsit elbillentem a sötét humor felé, ez takarhat easter eggeket, utalásokat, graffitiket, helyszíneket, mondatokat stb.
Illetve a későbbi cikkeimben ki fogom fejteni, de tervezek bele Siri/Cortana "integrációt' is, de erről később, mert csak elméleti síkon van meg.
Maga a helyszín ihletét Chernobyl, Portal 2, Half Life 2 és a Stanley Parable adta.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Előzmények
-
Unreal Engine 4 Fejlesztői napló III. rész
Moduláris pálya, animációk, alap funkciók bemutatása, + Blueprintek, hangok, modellezés, UV-k és a világítás.
-
Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész
Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése.
-
Személyes játékfejlesztői napló indul!
Személyes, hobbi és indie szintű helyzetjelentés napló indul hamarosan. Baráti kör, kötetlen és nyitott projekt.