XCOM: Enemy Unknown

Egy hónapja jelent meg az XCOM legújabb része; a játékmenet a ma már ritka körökre osztott stratégia. – írta: frescho, 11 éve

Bázis

A játék indulásánál ki kell választani, hogy hova telepítjük a bázisunkat. Az előddel ellentétben csak egy bázisunk lehet, ami a telepítés helyétől függő bónuszt ad. Én az európai bázis mellett döntöttem a kedvezőbb fejlesztés miatt. A bázis szépen kidolgozott és animált. Az emberek mozognak a bázis nézeten, a kutatók, a mérnökök és a katonák élik a napi életüket. Szerintem nagyon jó ötlet és látványos még akkor is, ha nem sokat fogjuk nézegetni. Az alépítményekből jobb klikkel lehet ide visszajutni.

Természetesen a bázisunkat folyamatosan fejleszteni kell ahhoz, hogy tartani tudjuk a lépést az idegenekkel. Ezt az Engineering-ben tehetjük meg. Először ki kell ásni az új építmény helyét, majd felépíteni azt. Ahogy egyre mélyebbre ásunk úgy növekednek a költségek. A képen látható épületek legfelső sora is csak félig volt meg az indulásnál. Én a következő tippeket adnám:

- Egy korán felépített thermo generátor elég áramot termel a játék közepéig.
- A satellite Uplink elengedhetetlen a műholdak fellövöldözéséhez, egymás mellé telepítve kapunk +1 műhold slotot.
- A Foundry-t megépítve az Engineering alatt további fejlesztési lehetőségeket kapunk, ahol a meglévő eszközöket (elsősorban a fegyverzetet és a harci robotunkat) tökéletesíthetjük.
- A Psi lab-ban tudjuk kiválogatni a Psi képes zsoldosokat, ehhez élve el kell kapni egy psit használó idegent. Az élve elkapásról még írok később, mert elég fontos.
- A Hyperwave relay segítségével részletesebb infóhoz lehet jutni az idegenekről. Jó tudni, hogy kikkel akadhatunk össze.
- A Golop chambert csak a végső háborúhoz kell, lehet húzni a megépítését, ha még tápolni akarjuk a katonáinkat.

A fejlesztést és a katonák kezelését átugorva a Situation roomal folytatom. Itt látható, hogy melyik országtól mennyi pénzt zsebelünk be és ami még fontosabb, hogy hol mekkora a pánik szint. Ha a ez utóbbi eléri a kritikust, akkor az adott ország kilép a programból, amivel elvesztjük a befolyó jövedelmünk egy részét. A pánik szintet sikeres missziókkal és műhold kilövéssel lehet csökkenteni. Nem biztos, hogy az a tuti taktika, ha mindenhova gyorsan fellövünk egy műholdat, még ha a pénzbevétel jól is jön, mert később elesünk attól, hogy ezzel taktikázzunk. Azokat a kontinenseket, ahol már van műhold érdemes ellátni repülővel is, mert nem drága.

Ha a bázisunkon mindent elrendeztünk, akkor lehetőség van az idő felgyorsítására a földgöbbel ellátott szobában a "scan for activity"-re kattintva. A fontosabb eseményeknél megállítja automatikusan a gyorsítást és általában egy riportot, vagy valamilyen figyelmeztető üzenetet is kapunk. Ilyenkor a felszabaduló erőforrásainkat újra allokálhatjuk.

Előre nem látható események is befutnak. Ilyenkor az XCOM szövetségképviselője kicsit maffiafőnökre hajazó stílusban kér segítséget, vagy valamilyen idegen aktivitásra kell reagálni. Az idegen aktivitás lehet például egy idegen űrhajó behatolása a légtérbe vagy valamilyen támadás. Az esetek többségében az idegenek mozgolódásakor azzal fogunk szembesülni, hogy egyszerre több helyen is támadnak, miközben nekünk csak egy csapatszállítónk van. A helyszín kiválasztásával bónuszt kapunk, de a többi helyszínen emelkedik a pánik szint. Nekem a pánik redukálása volt a legfontosabb, ezért mindig tartottam 1-2 tartalék műholdat amivel kicsit lehetett segíteni, ha megszaladt volna.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • The Bureau: XCOM Declassified

    Third person taktikai lövöldözés, XCOM alapon. De ha a játékot kell értékelni, akkor bajban vagyok...

  • GTX650Ti gyorsteszt

    Három kártya, három teszt és némi tuning: AMD HD7770, HD5850 és egy GeForce GTX650Ti.

  • Far Cry 3 és a budget gép

    Far Cry 3-hoz kellett egy olcsó, új gép; a végeredmény pedig a gép mellett egy gyors teszt lett.

Előzmények

  • Amiga A500 - A régi barátnő

    A cég Hi Toro néven indult, de gyorsan átnevezték a barátnő spanyol megfelelőjére, "Amiga"-ra.

  • Miből mennyit? 2.0

    Mit ér 2 mag, 4 mag, hyper threading és a turbo boost? Kihajtja? Mennyi lesz az áramszámla?

  • Serious Sam 3: BFE

    Klasszikus játék mai köntösben. Hordákban támad az ellen. Az eredmény romok és testrészek mindenütt.