üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"végeredményben a feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna. Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik."

Ez kicsit mindenről szól. Nézzük meg részletesen.

"...feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna..."

Ezt ki állapítja meg és mit használ etalonnak a hasonlításhoz?

Ami neked felesleges, nekem szükséges lehet. Ha valamire valóban nincs szüksége a vásárlóknak vagy kb. használhatatlan, szóróajándék ként fogja végezni a legjobb esetben. Vagy közvetlenül a hulladékfeldolgozóban köt ki.
Ha tartósan gyárt egy cég szükségtelen dolgokat, önmaga is szükségtelenné válik. A nemlétező bevételből nem fog megélni. Nyilván van piac torzító beavatkozás. Egy időben, a használhatatlan lélegeztetőgépeknek is nagy keletje volt.

Ki állapítja meg azt, hogy mennyire drága egy termék?
Szerintem a fogyasztó. Ha túl drágának találja nem vásárolja meg. Keres alternatív terméket.
A gyártó is optimalizálja az árait. A normális gyártónak a legnagyobb realizálható bevételre van szüksége. Nem arra, hogy néhány százaléknyi terméken kaszáljon nagyot. A maradékot bezúzza. A legnagyobb bevétel annál az árnál van amelyiknél a termékének több mint 99%-t képes értékesíteni.
Ez alól a rajongótáborral rendelkező gyártók kivételek. A vásárló családja majd két évig zsíros kenyéren fog élni, de az áhított telefon meg lesz. Lehet mutogatni.

Abban viszont egyetértek, hogy a járművekhez hasonlóan, az elektronikus termékek esetében is minőségi minimumot kellene előírni a forgalomba hozásához.

"Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik."

A választék és a túlkínálat csak felületesen függenek össze.

A túlkínálat másképpen fogalmazva a fizetőképes kereslet hiánya.
Ennek az lehet az egyik kényes pontja.
Ha olcsóbb lenne többen vásárolnák meg. Akció.
Ha olcsóbb lenne az ár, megvásárolnák a terméket, de még akkor sem tudnák megvásárolni. Gazdasági válság.
A terméket a jelenlegi áron is meg tudnák vásárolni, de kevesebb pénzért sem vásárolnák meg. Nem tudnák mire használni. Egy kézi-kasza élező automatagép nem létező űrt tölt ki a piacon.

Dolgozok egy cégnek. Irodai kellékeket forgalmaz. A kis adagos kávétejszíntől, a professzionális 3D nyomtatóig. Kivéve a számítógépeket.
Lényegében nagy tételben vásárolnak, csomagolnak és leszállítják a vásárlóiknak. Van sajátmárkás nyomtatópapírjuk, borítékuk, ...
A problémájuk, hogy csökken a kereslet. Nagy a konkurenciájuk. A kb 30 éves technológiát le kell váltaniuk, túl magas a munkaerőigény. Egyes termékeket már ők is az Amazontól vásárolják. Olcsóbb így mint közvetlenül a gyártótól.

üzenetek