Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa) - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


slett27
(addikt)

Nah basszus rossz linket küldtem. :)

[link]


daneel_hu
(addikt)

Fontos, hogy dízel legyen? :)
Mert ha igen akkor inkább nézz egy 150 lovas példányt, azok 16 szelepesek. (ez csak 8)
Az az 1.9 MJet (alfánál = JTD) motor nagyon kiforrott, jó cucc.

Vagy ha van még pénzmag, inkább egy 1.6 MJet, fiatalabb példány.

A TJet jóval többet eszik, de élvezetesebb és nincs vele semmi gond.


slett27
(addikt)

Volt T-Jet is de autópályán megette a 8.5 litert simán. Kicsit sokallottam, persze dinamikusan is kellett vezetni, főleg M1 Tata - Bp szakaszon. Ezért gondoltam dízelt VAGY Grande Punto 1.3 JTD 90LE. Havi 1200 km ebből 1100 km pálya. :)


Integrale
(veterán)

8 szelepes strapabíróbb, így ha ez számít, akkor inkább nem néznék 16 szelepest.
Az MJet, az Alfánál is MJet, JTS pedig Fiatnál is az.


slett27
(addikt)

Motorról jókat olvastam, itt az elektronikai problémákat kérdezném. Legutolsó T-Jet Bravo-ban kanyarodásnál ment el a szervo, majdnem karambol és árokba hajtás lett a vége. Ezért vagyok óvatos már. Semelyik autómmal nem történt ilyen (Seat Leon mk1, mk2, Suzuki Swift, Hyundai i30, Peugeot 207).


tboldi
(nagyúr)

Kinyomtad kanyar közben a kuplungot? És az aksi mikori volt?

Csak mert én pont ugyanígy jártam a MiTóval a vásárláskori hazaúton. Forgalmi okból a kanyarban kellett megállni, leesett a fordszám alapjáratra, ezzel együtt a feszültség is, és elment a szervo. Raktam be egy szinte új aksit, azóta eltelt 1 év 4 hónap, és semmi hiba.

Később megmértem a régi aksit, 57%-os state of health. :D

[ Szerkesztve ]


slett27
(addikt)

Na azt nem néztem. Fura, mert random csinálta és nem tudtam hogy ez most kontakt hiba vagy komplett szervo csere, vagy elég a javítás. De ha esetleg meglesz a kocsi, akkor ez lesz az első amit ellenőrizni fogok. :K Köszönöm a tanácsot.


cappa72
(nagyúr)
Blog

57%-os state of health.
Az 43% state of death? :DDD


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Test kábel maradt?


daneel_hu
(addikt)

"Motorról jókat olvastam, itt az elektronikai problémákat kérdezném. Legutolsó T-Jet Bravo-ban kanyarodásnál ment el a szervo, majdnem karambol és árokba hajtás lett a vége. Ezért vagyok óvatos már. Semelyik autómmal nem történt ilyen (Seat Leon mk1, mk2, Suzuki Swift, Hyundai i30, Peugeot 207)."

Nekem van egy 2008-as gyártású 120-as TJet Bravóm az Alfa MiTo mellett.
Szalonból hoztam ki anno, most már 240 000 km van benne.
A szervó 1x ment tönkre, amikor covid után telibecsaptam a gumival a robotajtót. :(
Akkor adtak egy 1 milliós ajánlatot, márkaszervizben.

Rákosborzasztón van egy jó szervó szerviz, ott megjavították, nekem kellett vinnem a donor alkatrészt. (csak a 2. alkatrész volt jó)
Ennek már bő 3 éve, és működik. :)
Egyébként ez a szervó szerviz sok olaszt javított és nem emlékeztek arra, hogy rajtam kivül vittek oda Mk2-es Fiat Bravót ezzel a gonddal.

Egyéb elektronikai gond: megdöglött a légzsákelektronika kb 10 éves korában, azt cserélni kellett. (nem olcsó)
Más nem volt.


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Páran tudják felújítani - Jartronic ha BP, vagy van rá szakember Salgótarjánban és Szekszárdon még amiről tudok.


tboldi
(nagyúr)

Ja, maradt, de a MiTón nem is olyan egyszerű, mint az Ypsilonon, hogy csak lecsavarozom az aksisaruról. :D
Bár ehhez esélyesen még tudnék gyári újat is venni, elvégre csak 6 éve hagyták abba a gyártását.


tboldi
(nagyúr)

Úgy is nézhetjük, igen. Amúgy visszaküldtem Érdre a roncs Ypsilonnal. :D

Amit meg abból szabadítottam ki, az még ennyit tud: [kép]

[ Szerkesztve ]


slett27
(addikt)

"Akkor adtak egy 1 milliós ajánlatot, márkaszervizben." Különben soha nem mehet el a főnök 4x Malibura egy évben. Uram Isten ! De legalább az alkalmazottak keresnének jól ilyen helyen. :U


426os
(őstag)
Blog

Nem biztos. Lehet, hogy csak nincs elég mély szakmai ismeretük a költséghatékony javításhoz. Felütötték a nagyker katalógust és kalkuláltak a szerintük cserélendő egység árával és a szükséges munkaidővel a cseréhez.


cappa72
(nagyúr)
Blog

Jajj, ma gondoltam rád... jött szembe egy Ypsilon, néztem, hogy kicsit fura a hátluja. Elment mellettem, láttam, hogy belemehettek, mert szegényke úgy nézett ki.
Valami Y-kocc kór terjed manapság?
:O


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Kábel levágni, peremes rész kilapít, kifúr, csavar (opcionális hegesztés), done :D
Amúgy valószínű elég elvágni a karosszéria után tőben, elvégre ez a rész nem mozog, aztán oda venni megfelelő hosszúságú univerzális test kábelt.

[ Szerkesztve ]


slett27
(addikt)

Vélemények, tapasztalat ? :DDD

Fiat 600 :
Valaki tudja mi az a "lágy hibrid" ?


tboldi
(nagyúr)

Mild hybrid

600: Ha lesz belőle Abarth, akkor lehet a barátom. :D


tboldi
(nagyúr)

Áh, nem akarom megszerelni azt, ami nem romlott el. :D

üzenetek