A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja - Társadalom, közélet fórum

üzenetek

hozzászólások


Fireman67
(tag)
Blog

A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja

3 éves lett a tűzoltók Topikja!

Induláskor azt a nem kis célt tűztük ki magunk elé, hogy nyílt, civil fórumban közelebb hozzuk a tűzoltók viszonylag zárt világát a hétköznapi emberekhez.
Nem titkolt célunk volt, hogy nem csak ismeretet terjesszünk, hanem egyfajta toborzó céllal is működjünk. Itt nem rejtjük véka alá, hogy nem minden fenékig tejföl, ebben a szakmában és hivatástudat nélkül ne pazarolja a jelentkezésre senki a drága idejét.
Megismerhetőek a különleges gépjárművek és a felszereléseket is bemutatjuk.
Nyilatkoznak aktív tűzoltók, nyugdíjasok, de még a pályaelhagyás okairól is olvashatunk.
Az érdeklődő, vagy netalán erre a hivatásra vágyó kollégák kérdései és hozzászólásai is érdekesek. Képet ad a civil elképzelésekről, tévhitekről, arról, hogy mi forog közszájon valós, vagy vélt dolgokról.
Itt megtudhatjuk, igaz, csak a sorok között olvasva, hogy mi a külömbség tűzoltó és katrasztrófa védő között.
Találunk, még olyan írásokat is, ami a még kevésbé ismert reptéri tűzoltó járművekről és az ott folyó feladatokba nyújt betekintést.
Az sem érdektelen, mikor tűzoltó kérdez – tűzoltót, mert a különböző szervezeti formákban, más állományban, vagy épp egyedi helyeken szolgáló kollégák, még egymás feladatairól is maximum a hivatalos fórumokról értesülhetnek.

ubi dolor ibi vigiles.(Ahol a fájdalom ott a segítség!) (Szent Flórián a tűzoltók védőszentje.)

Itt találsz információt a tűzoltó technikáról, gépjárműfecskendőkről,magasból mentő eszközökről,stb.

Fejlődéstörténet:

Őskor:

Több a lóerő:

A hőskor:

Egy más dimenzió:

Ez egy új korszak a tűzoltásban:

Vagy a műszaki mentésben:

Vagy a magasból mentésben:

Ez sem új már, de speciális:

Űrkorszak:

Készítette: Fireman67

[ Módosította: Barthezz2 ]


Adonimus
(aktív tag)
Blog

:)


Fireman67
(tag)
Blog

Ejnye fiúk lányok, senkit nem érdekel egy 45 tonnás, 33000 köbcentis gokart", ami
12 000 lityi' vizet cipel, akár 135 km/órával?
Ezt sosem fogom elhinni!
Fireman67


mityku
(aktív tag)

Üdv!

Hát nem semmi gépekkel dolgoztok!
Egyébként milyen típusú járműveitek vannak? Mennyire vagytok vele megelégedve, ezek melyik kategóriába tartoznak úgy általában ( alsó / közép/ felső )?

egyenlőre ennyi

mityku


Fireman67
(tag)
Blog

Üdvözöllek, az elsők között!
Mint írtam, ezek a különleges repülőtéri gépjárművek, azt hiszem bizton állíthatom, hogy a legmagasabb kategóriába tartoznak a Magyar, de még a világ tűzoltó járművei közt is.
A reptereket kategóriákba sorolják, forgalmuk, illetve az ott leszálló repülőgépek kategóriája szerint. Pl. Debrecen, az ország második legnagyobb reptere, hetes kategóriában van.
(Ferihegy 10-es)
Ez azt jelenti, hogy pl. egy Boeing 737-es kb 160-180 fővel a fedélzetén leszállhat. Ezek a járművek, (már 1 db is) elegendő, hogy tűz esetén hatékonyan beavatkozzon. Mint írtam:
45 tonnás, 12 000 liter habosított vizet szállít, 135 km órás végsebesség, automata váltó, a fülkéből Joystick segítségével, másodpercek alatt beavatkozik. Az egész járművet számítógép vezérli, tető és orrmonitorok vannak rajta. Az önvédelemre, minden kerékpár mögött, önvédelmi fúvókák vannak, mely a szétfolyt égő kerozint is oltja.
Had idézzek egy tavaly nálunk leszálló pilótát: "Olyan megnyugtató érzés itt leszállni, látván a gyönyörű tűzoltó kocsikat!"
Ha lesz további kérdés, szivesen válaszolok!
Helló!
Fireman67


mityku
(aktív tag)

Hali!

Kategóriák esetében, arra gondoltam, hogy itt is a rendelkezésre álló pénzösszeg határozza meg, hogy egy reptér milyen tűzoltóautókat tud megvenni ( persze van egy minimum, hogy mit kell tudnia - az "alap" képességeken kívül --- gondolok itt: " Az egész járművet számítógép vezérli, tető és orrmonitorok vannak rajta. Az önvédelemre, minden kerékpár mögött, önvédelmi fúvókák vannak, mely a szétfolyt égő kerozint is oltja." )
Viszont gondolom még ezenkívül is vannak különféle extrák, amit a gyártó a vevő kérésére felár esetében beépít.
Vagy nem jól látom a helyzetet?

Egyébként még középiskolában, valami kirándulás keretében sikerült a Ferihegyi reptéren egy ilyen buszos túrát tenni ( skanzen, hangárok, kifutópálya végén lévő leszállófények, tűzoltóbázis - hatalmas élmény volt! ;] )

[ Szerkesztve ]


Zscca
(tag)

én szeretnék tűzoltó lenni csak pszichésen nem vagyok jó mert túl instabil vagyok,de igazi megmérettetés lenne ez a számomra csakhogy ezen is elbuknék :O
de azért egyszer megpróbálnám a tesztet


Fireman67
(tag)
Blog

Helló!
Előbb "mityku"-nak válaszolnék!
Ezek a járművek "külföldön teljesítettek szolgálatot, nálunk már nem igényeltek semmilyen átépítést. Ők" csak repülőgépeket tudnak" oltani. Sújuk és méretük nem engedi meg, hogy a "civil életben, kint mozogjanak! Üzemenyag tüzeket minimum 3 féle oltó anyaggal kell tudni oltani: Víz, habosított víz, és por. Ez a jármű mindhárommal rendelkezik. A fülkéből oltásnak 2 oka van! Az egyik és legfontosabb, a légijárművek katasztrófájánál max. 2 perc a beavatkozási idő! (nem a laktanya elhagyási idő, mint civilben!) Ja és a 12 000 l vizet 2 - 2 1/2 perc alatt kiüríti! A másik a hatalmas hőterhelés egy üzemanyag tűznél! "Gyalog kicsit meleg! Van mód a kézi beavatkozásra is. A jármű oldaláról lehúzható egy 60 méteres gyorsbeavatkozó tömlő, amivel a gép belsejében lehet a mentést végrehajtani! A jármű terepjáró képessége azért fontos, mert egy balesetnél valószínűsíthető a "pályaelhagyás, így utánna kell tudni menni, ennek a monstrumnak!
Sok extra van még ezen kívül is: mint pl.: esőérzékelős ablak, állítható kormány, - ülés, fűthető első szélvédő, tolató radar- kamera, belülről fújható- ereszthető gumik. stb stb
Zscca", neked azt tudom válaszolni, hogy, igaz életkorod nem tudom, de ha még fiatal vagy, a pszihédet még "fejlesztheted! Vagy szakember segítségével, vagy különböző "öngyógyító módszerekkel! Igaz, hogy tűzoltónak nehéz bejutni, de nem reménytelen. Azt viszont tudomásul kell venni, hogy 100 jelentkezőből, jó ha 10 - 15 megfelel! Kell egy érettségi, egy kis fizikum, egy marék elhivatottság, na meg némi szerencse. Ráadásul az, hogy sikerül bejutni, még csak 50 %. A felvételt nyertek közel fele az első 1 évben kibukik. De nem tudom Nektek szavakba önteni, hogy milyen jó érzés hálás tekinteteket látni, mikor sikerül segíteni valakin! De örök lelkiseb, ha "tehetetlen vagy!
Ha van kérdés, válaszolok továbbra is. Ja és van több járművünk is!
Üdv nektek!
(Egy jó tanács!: Egy tűzoltónak soha ne köszönj "jó munkát-tal! Az valakinek bajt jelent!)
Fireman67


venember83
(nagyúr)
Blog

Fogyasztást mértetek már, vagy irreleváns, mivel száz kilométert úgyse kell megtennie soha egy ilyen járműnek?


Brian_RL
(aktív tag)

Üdv a topicnak! :)
Engem is érdekel a tűzoltóság. Mindig is felnéztem a tűzoltókra.
Kérdésem azlenne, hogy volt-e már valami nagyobb baleset vagy esemény, amit nehéz volt megoldani?
Szoktatok gyakorlatot is tartani? Mit csináltok olyankor? :)


Fireman67
(tag)
Blog

Helló!
A fogyasztás? A SIMBA, a maga 33 000 köbcentiével + 12 000 köbcentis szivattyúmotorjával? Nagyon baráti, 36 litert mértünk, gázolajból! A Cheetah 2, a kicsi az első képen, az, az kemény, 6000 köbcenti, 74 literes fogyasztás :))
"Ő nem piskóta!
Gyakorlatok vannak, ezekkel a járművekkel kell is. Tele vannak gombokkal. Extrém a vészhelyzet is. Voltunk már Ferihegyen, ott van egy nagy utasszállító, amin személymentést gyakorultunk a vészkijáraton és a szárnyon át! Klassz volt!
A második válasz: Ha egy reptéren, a világon bárhol nagyobb baleset van, azt a világon mindenütt megtudják! Kisebb dolgok már voltak, de nem volt nagy baj. Az itt dolgozó tűzoltók, jó magam is "civil tűzoltók voltunk mind ahányan, A jó, vagy rossz élményeinket ott szereztük! Onnan van mit "mesélni! De csak vigyázva, mert csak olyan dolgokat mondhatok el, ami nem sért semmilyen szakmai, vagy személyiségi jogokat!
Elképzelhetitek, hogy érdekes egy tűzoltóval egy társaságban tölteni néhány órát, ha példának elmondom, hogy a Nejem érettségi találkozóján, csendesen szerettem volna meghúzódni", (bár ez mindíg nehezemre esik) de mihelyt megtudták, hogy tűzoltó vagyok, több időt szántak a történeteimre, mint egymásra!
Azt csak apró betűkkel mondom, hogy 43 éves vagyok, de a csajok, még mindíg, mondjuk finoman, érdeklődnek, ha tudják "miféle vagyok"! Ja és nem vagyok egy macsó!
Egyszerűen igaz a világszerte mért statisztika, hogy a lányok, a tűzoltókat "csípik, szinte a legjobban! Próbáljátok ki! :DD

[ Szerkesztve ]


venember83
(nagyúr)
Blog

Kösz, inkább nem próbálom ki a tűzoltókat, túl szőrösek meg túl férfiak az én gusztusomhoz. :D

Nem is rossz a fogyasztás, mondjuk a Cheetah gondolom nem hiába lett gepárdnak keresztelve, gyorsabb is lényegesen, cserébe viszont zabál. A két gép forgatónyomatékáról tudsz valami adatot szolgáltatni?


Fireman67
(tag)
Blog

A HIVATÁSRA gondoltam, a kipróbálással! :DD
A további adatokat majd szolgáltatom!


Brian_RL
(aktív tag)

Értem, tök izgi lehetett :)


Winner_hun
(félisten)
Blog

Milyen az a habosított víz, mivel habosítják?


Fireman67
(tag)
Blog

helló!
A habosított víz, úgynevezett habképző anyag és víz különböző százalékos keveréke.
A habképző anyagot régen állati eredetű anyagokból, ma már szintetikus eljárással állítják elő.
A sima vizet átalakítja, a hab úgynevezett gázbuborékok segítségével, sokkal oltékonyabbá "varázsolja. Ez lehet "könnyű és nehéz hab. A "szappanos víztől, a "borotva habig, ezt állítani lehet a járműveken. gyakorlati célja?: Ha a tüzet elzárod az egyik fő alkotó elemétől az oxigéntől, akkor elalszik!
Ha, előadást tartok a munkahelyemen a vendégeknek, mindíg megkérdem, hogy mi kell az égéshez? Szépen elmondják, tanult gyermekeink és a kevésbé tanultak is, hogy
éghető anyag, gyulladási hőmérséklet, és oxigén. Mi tűzoltók ezt tovább tanultuk!
Ezeknek, egy időben és egy helyen kell "tartózkodniuk, mert enélkül nincs tűz!
Ezen elv alapján olt a tűzoltó! A 3-ból valamelyiket elveszi! ezért nem félünk a tűztől!
Tudjuk, hogy mitől hal!
Folyt. köv.!
Fireman67


Fireman67
(tag)
Blog

Helló mindenkinek!
Mint játjátok, a második képen a Fiam áll az egyik SIMBA előtt.
Nagyon jól látszanak a méret arányok. Főleg oldalt a kerekek mérv adóak!
Fireman67


mityku
(aktív tag)

Szép gép ez a SIMBA. :)
Bár kel is neki ekkora kerék - motor, hisz ezt a hihetetlen tömeget valahogy mozgatni is kell. Elég csak megnézni a katonai járműveket, ott is hasonló arányok vannak - hisz szükség , hogy szinte minden terepen megállják a helyüket.


Fireman67
(tag)
Blog

Helló!
Nagyon jó a meglátás, hiszen egy titán - ötvözet katonai harci jármű alvázára épült!


m3tr0
(senior tag)

Helló.

Mégis,hogy lesz valakiből tűzoltó?
Engem is vonzott ez a dolog mindig is.
Bár 26 éves vagyok nem tudom van-e korhatár.

üzenetek