Este megírom. (munka után)
Nem bonyolult, viszont az elmúlt 1 évben jött elő a probléma sokaknál.
[ Szerkesztve ]
Este megírom. (munka után)
Nem bonyolult, viszont az elmúlt 1 évben jött elő a probléma sokaknál.
[ Szerkesztve ]
Szimulálandó eszköznél a monitorod színprofiljának kell lennie.
A többi beállítás a kép szerint legyen.
Valakinél csak így jelenik meg helyesen.
Remélem ez segít.
Ugyanitt a nyomtatószimulációnál megnézheted, hogyan látnak a színvakok vagy szabványos sRGB-ben hogyan jelenik meg a kép.
Köszi,de azt nem tudod esetleg,hogy angol ps-ben ez hogy van?
Minden ugyanott van a View menüben
Nyomtatószimuláció beálltásai > Proof setup
Köszi így már sikerült beállítanom a monitorom icc profileját.
Egyébként miért néz ki 8bit-en minden sokkal jobban,erősebb,kontrasztosabb színek mint 10biten?(most nem psről beszélek,hanem netezés,youtube,filmezés stb)
kevesebb árnyalat
8bit > 256 árnyalat (16 millió szín)
10bit > 1024 árnyalt (1 milliárd szín)
Az 8 bites képek esetén a színek élénkek és kontrasztosabbak lehetnek, de az árnyalatok kevésbé folyamatosak, és az átmenetek kevésbé finomak. Ezért az 8 bites képek esetén a színek kontrasztosabbnak tűnhetnek. Ezzel szemben a 10 bites képek esetén a színátmenetek simábbak és a színek realisztikusabbak1
Áh értem köszi ezt nem tudtam.Akkor filózok még egy kicsit melyiket használjam,így a mindennapokban filmezésre és netezésre.
előbb a Windowsba ellenőrizd, hogy helyesen van megadva a színprofil, és minden 10 bitesre van-e állítva. (win, kártya, monitor, kábel képes 10 bites átvitelre a monitor felbontásában és frekvenciájában)
wiki
[ Szerkesztve ]
Hát a monitorom színprofilját használom,a win 10bit ír ki,uhd 770 a vga,kábelt nem tudom) [kép]
displayport 1.2 tud a monitorom,de a gép 1,4 is.
[ Szerkesztve ]
PS-ben külön layeren van az árnyék,de amikor mozgatni akarom átugrik a felső layer-re (amin az alak van) és azt mozgatja,nem pedig az árnyék réteget.Ez mitől lehet?
Move tool-ba vagy mikor csinálni akarod?
Esetleg rakj rá egy szabad alakítást (Ctrl + T) ha úgy is fennáll, akkor nincs ötletem.
Esetleg, miután kijelölted az "árnyék" réteget, tartsd nyomva a Ctrl billentyűt és úgy húzd arrébb. Így menni fog. Amennyiben mégsem, zárd le a felső réteget!
(Egyébként egyszerűen attól van ez, hogy a felső réteg kerül kijelölésre a "rajzlapon".
Köszi a segítséget.Az a megoldás működött,hogy lezártam a felső réteget és akkor tudom kedvem alakítani az árnyék réteget.
Sziasztok!
Hajtépés on, hadd kérdezzem már meg hogy ez normális-e?
Látom, hogy a LR+PS kombó együtt megeszik 20 giga memóriát. (persze, van ilyen, de kép alatt folytatás)
LR-ben nem történik épp semmi a háttérben, PS-ben semmi nincs nyitva (bár előbb még volt, egy PSD, 5-6 réteg, darabja 24 Mpx RAW, ejjha, de azt is bezártam). Tegnap is ugyanez volt, de (figyelj!) két(!) hasonló PSD volt megnyitva, és egyszer csak szétdobta magát az egész, hogy elfogyott a memória (mint kiderült, úgy 50 gigát megzabált előtte virtuális memóriában az SSD-n is ~40 perc munka helló.
Mi ez, a 2024-es frissítés hozta? Beütött a gépemnél a tervezett elavulás? Ryzen (5900X ) még mindig gyatra Adobe alatt? 32 giga RAM nem elég? Megmondom őszintén, komolyabb projektjeim nem voltak az elmúlt hónapokban, nem tudom már hogy volt-e korábban ilyen, de azért az adatlapomon szereplő PC-nél nem várnék ilyeneket...
[ Szerkesztve ]
Szia,
bár én 2022-est használok, de nálam ez a helyzet így:
Esetleg erre a 2 dologra próbálj ránézni:
CTRL + K = Performance, itt tudod változtatni, hogy mennyi memóriát ehet meg.
+ Ott a History States ablak jobb kéz felől, azt vedd le 20-30-as tartományba. Ha nagyon magasra van véve az is nagyon sok memóriát eszik.
32 gigának simán elégnek kéne lennie, szerintem nem azzal lesz a baj egyébként.
Ha időd engedi, próbáld meg esetleg, hogy újrarakod az Adobe csomagot, esetleg a gépedet.
[ Szerkesztve ]
Átpattintottam a virtuális memóriát és a ps scratch disket a másik SSD-re (lehet az is fájt neki, hogy a C:\ alól zabálta mindig a helyet ), lejjebb vettem a memóriahasználatot és a historyt, azóta (egyelőre
) nem volt fagyás nagyobb PSB-kkel sem, köszi a tippeket