alza vélemények - tapasztalatok - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Körbejár :DDD


kpityu2
(őstag)

Lehet, hogy ugyanaz. :P Írtam az üfsz-nek messengeren, adtak kódot, este visszarakom. Hátha más is megkapja. :D Köszi az eligazítást. :R


rasotamas
(veterán)

Vennék egy használt telefont amit eredetileg az alzábol vettek.
Úgy tudom kell adásvételi. Van ennek valami formai követelménye? Van esetleg egy alzás template vagy jó kézzel irva is? Nevek elegek vagy személyi igazolványszám, anyja neve, lakcím két tanú is kell?
Mondjuk a vevő részt biankó hagynám hogy el is tudjam garisként adni ha úgy alakul.

Kellene ezen kívül valami meghatalmazás is vagy ez elég?


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

2 tanú nélkül kb sz.rt se ér egy adás-vételi. Mondjuk 2024-ben ne kézzel írjunk már meg egy ilyet...
Írj az alza üsz-nek hogyan fogadják el.


bul07
(nagyúr)
Blog

Ha garanciális ügyintézés lesz még lehet gond, főleg ha pénzvisszatérítés is képbe kerül, mert akkor simán lehet hogy a pénzt az eredeti szálára küldik ahonnan eredetileg fizetve lett

Személyes véleményem, én nem vennék alzás használt cuccot, mert ha pénzvisszatérítés van és kifog az ember egy k@csögöt simán lehet bármi, ha meg nem is az eredeti vevőtől veszi meg az ember akkor meg hatványozottan igaz

[ Szerkesztve ]


fatal`
(titán)

Ezért kell adásvételi, hogy ne oda menjen a pénz.


bul07
(nagyúr)
Blog

Hát olvasni itt nem egy esetett hogy még külön garancai indításánnál is jelezve volt a más számla szám, és mégis az eredeti számlára ment vissza az összeg.


rasotamas
(veterán)

Az előzetes ígérettel szemben lerendezte annyival, hogy odaadja az eredeti számlát és kész.
Oké, nem rossz vétel egy fél éves Pixel7 125-ért, de így hogy?


rasotamas
(veterán)

Mint oly sok embernek, aki tud a munkahelyén nyomtatni, nekem sincs otthon nyomtatóm. Volt egyetem miatt, de mikor évekkel később elromlott/kiürült a toner nem lett javítva/pótolva/cserélve, 4-5 éve odaadtam alkatrésznek.
Tegnap és ma szabin vagyok így nem tudok nyomtatni.


Sanyi.mTs
(addikt)
Blog

újabb pozitív garanciális ügyintézés: nilkin telefon tok, 2 év garival. elkezdett szétfoszlani a tok szövet hátulja 1 év 3 hónap után. ügy indítása, majd termék behelyezése hétfő délután alzaboxba, szerdán jóváhagyták, csütörtök már a számlámon volt a pénz.


fateless
(veterán)
Blog

Vagy kézzel írt és két fél által aláírt, vagy géppel és két tanú.

Legalábbis pár éve még szét volt választva, mert a XIX. században élünk

[ Szerkesztve ]


BusinessGuy
(őstag)

Visszatéritéssel kapcsolatban mik a tapasztalatok?...
A problémám hogy pár éve vettem egy motyit egy embertől alza garival - kártyával fizetett érte annó. Hibás lett bevittem, leadtam saját adatokkal. Jött a levél hogy visszatérités... Namármost felhivtam az ügyfélszolgálatot ahol egy hölgy azt mondta hogy látja hogy blokkolva van a visszafizetés és kiküld nekem egy utaláshoz szükséges levelet adjam meg IBAN számlaszámom, számlatulajdonos nevét. Megtörtént.
Közben jött egy üzenet amiben linkre kattintva megadhattam hogy készpénz vagy visszautalás igy felhivtam őket ismételten, másik ügyfélszolgálatos látja hogy beküldtem az iban számot ezt továbbitották is a megfelelő osztálynak, de azért a kiküldött email-ben szereplő linken is adjam meg az iban számot. Megtettem.

Erre ma jött egy levél hogy visszautalás megtörtént. Nem tudom sablon levél-e vagy sem de az is szerepel benne hogy "Kártyás fizetés esetén a visszatérített összeg arra a számlára kerül visszautalásra, amelyről a vásárlás eredetileg érkezett."......

Kicsit nyugtalanit mert egyrészt direkt kétszer is megadtam hova utaljanak, az ügyfélszolgálatosOK ezt kétszer is megerősitették, erre most ezt irja egy 3. ügyfélszolgálatos levélben - ez igy futhatok a pénzem után kategória ha oda utalják....

Van erről bármi tapasztalat hasonló felállásban - vagyis külön megadtátok IBAN számot,stb?

Köszi

[ Szerkesztve ]


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Visszautalás után kell 2-4 munkanap amíg megérkezik a számlára a pénz.


Angie™
(addikt)

Ez tipikus, nekem többször volt hasonló, csak nekem “házon belül” a saját és a céges vásárlásaimat keverték folyamatosan össze. Tapasztalataim szerint semmit nem ér az ha külön megírod nekik mit szeretnél mert a végen úgyis az van amit ők akarnak. Nekem legutóbb volt egy céges jóváírásom ami kp-ban lett kifizetve anno és e-mailben kértem, hogy utalják el a céges bankszamlára. Erre elutalták az én magán bankszámlámra és amikor megreklamáltam, akkor annyit mondott az ügyfélszolgálat, hogy utaljam én tovább a céges-re.. Fel tudod venni a kapcsolatot az eredeti vásárlóval?

[ Szerkesztve ]


BusinessGuy
(őstag)

Azt tudom,köszi. :)

Angie: Direkt ezért nem irtam hanem telefonon beszéltem két ügyfélszolgossal. Most konzultálok velük chaten, azt irják hogy az utalás manuálisan lett inditva - nem automatikusan - vagyis valószinü a megadott számlaszámra. De elküldik a bizonylatot az utalásról.
Nem tudom felvenni a kapcsolatot, vagy nem tudom fel tudom-e venni. Eddig nem vettem mert az egész gariztatás a saját emailemmel telefonszámommal és alza fiókomban történt. Az ügyfélszolgálatosok pedig mindketten megerősitették hogy az új IBAN szám továbbitva lesz (és lett is) a megfelelő osztálynak.

[ Szerkesztve ]


Angie™
(addikt)

Nagyon szurkolok, majd írd meg mire jutottál! :B


BusinessGuy
(őstag)

Köszi meglesz. :)
Bizom benne hogy igy hogy telefonon is egyeztettem azonnal, megerősitették hogy a számlaszám elment a megfelelő osztálynak és nem automata hanem manuális utalás volt igy ide érkezik a zseton. Egyrészt nemigen van kedvem futkorászni a pénzem után másrészt azért itt nem egy 30 napon belül elállásról vagy nemrég történt vásárlásról van szó van szó hanem egy 3 és fél éve vásárolt termék gariztatásáról / visszatéritésről mert nem tudják javitani. Ennyi idő elteltével nevetséges lenne ha fel sem merülne hogy vajon jó-e ha az eredeti helyre megy vissza a pénz főleg ha külön jelzik nekik hogy nem jó....

Az akcióik néha homlokáncolósak de ügyintézés szempontjából eddig nem volt gondom velük remélem igy is marad mert évek óta őket preferálom pont emiatt. Eddig sosem volt gondom velük gariztatás és egyéb terén igaz eddig mindig általam vett motyit vittem.

[ Szerkesztve ]


kpityu2
(őstag)

Nekem jó tapasztalatom volt a messengeres ügyfelszolgálattal, 10 percen belül válaszolt egy segitő (ez a terminus van náluk emailben is) és gyakorlatilag folyamatosan tudtunk beszélni. Előnye, hogy nem kell a telefonon lógni állandóan és a leírtak megmaradnak.


BusinessGuy
(őstag)

Ó megmarad a telefonos is mert rögzitem a hivásokat. Ettől függetlenül reménykedek, chaten ahogy irtam azt irták hogy nem automatikus utalás volt hanem manuális vagyis valószinü hogy a megadott telefonon és weben keresztül is megadott számlaszámra megy a visszatérités. Várom a bizonylatot, azt mondták ma 24-48 óra mire megkapom.


BusinessGuy
(őstag)

Ma reggel megérkezett az összeg a számlámra szóval nem hiába beszéltem az ügyfélszolgosokkal mikor kiderült hogy visszatérítés. Korrektek voltak. :R

üzenetek