Amazon - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


CptAdamica
(veterán)
Blog

Még szerdán létrehoztak nekem 1 panaszt és azt ígérték, hogy 24-48 órán belül feladják. Ma letelt, írtam nekik megint és most azt írták, hogy olyan raktárban van a termék, ami nincs nemzetközi szállításhoz felszerelve és azért tart eddig, de 27-én feladják, mert írta, hogy a becsült szállítás febr 21 és márc 5 között van. Írom neki, hogy a termék adatlapján most is február 29-ét ír szállításnak, majd azt mondja az csak Németországra vonatkozik. Ezután írom neki, hogy bro, átváltottam Magyarországra és akkor is február 29-ét ír, sehol nem említi, hogy ez egy mucsaröcsögei raktárból fog jönni. Úgyhogy lemondtam és elfelejtem az Amazont, ekkora bénázást... 2 hetem ment a levesbe.


-=RelakS=-
(veterán)

Amazon mennyit szokott ülni egy termék kicserélésén? (hiányosan érkezett)
Múlt hét pénteken landolt náluk a hibás termék, és azóta sincs mozgás a csere termék rendelési adatainál.


radi8tor
(MODERÁTOR)

Amennyire türelmes vagy :D

De viccen kívül írjál nekik hogy úgy látod a tracking alapján befutott hozzájuk a csomag és érdeklődni szeretnél mikor indul útjára a csere darab.
Új vevőket másképp kezeli a cég mint régi vásárlókat. Sokan visszaéltek ezzel és zsák homokot küldtek vissza a csomagban. Ezért van hogy nem rögtön megy a csere darab.


embe
(nagyúr)
Blog

Sziasztok!
Ennek a cuccnak a megvásárlása során lehet valami buktató?
Eladó és a szállító is kínai. Gondolom itt alapból a gari kérdéses.
De igazán arra lennék kíváncsi, ha Kínából jön, akkor mehet-e rá valami sarc (VÁM, ÁFA stb... )? Vagy alapesetben a vásárlás során kifizetek mindent, így, elvileg, nem menne rá semmi?
A szállítási időből kiindulva vélhetően Kínából jönne.

[ Szerkesztve ]


warcat
(veterán)

Ez nem amazon, gyakorlatilag csak a marketplace felület van használva belőle.
Kínaiakat ismerve feladja neked ennyiért, aztán a többi költséget te fizeted ha onnan jön.Fejből nem vágom az értékhatárokat, de 27% áfa megy rá biztos ha EU-n kívülről érkezik.

De egyébként vagy új eladókról van szó vagy pedig csak pár értékelésük van, és azok is rosszak, egyikőjüktől sem vennék semmit.


embe
(nagyúr)
Blog

Ez ok. De pl. van olyan hogy eladó XY., és az Amazon szállítja. Tehát vannak variációk. De elvileg ez pl. tartalmazza az áfát.
És talán pont ezzel a marketplace felállással bukott egy pert az Amazon. Aminek az volt -emlékeim szerint - a lényege, hogy olyan feltételekkel kell árusítania, mintha ő árulná.


warcat
(veterán)

Ahol ott van, hogy dispatches from: amazon, az elvileg eu-s raktárból elérhető, amennyiben az EU-s aloldalakon nézed (.fr .it stb) egyébként meg amazon US vagy amazon UK lenne feltüntetve.
Marketplace eladókkal nem szoktam foglalkozni csak minősített esetben, mert a sok csalás mellett általában a saját oldalukon (ha valódiak) olcsóbbak.

Noctuától vásároltam amazonon keresztül, vagy német bútorgyártótól például, de mindig sokezres eladással rendelkezőktől, reális áron (feltört fiókok is léteznek, anno cryptoláz alatt féláron árult a 'mediamarkt' kártyákat például a karácsonyi időszak alatt, persze csalás)


Archttila
(veterán)

Szerintetek ennel a termeknel ingyenes a visszakuldes? [link]


radi8tor
(MODERÁTOR)

Nem, ezt neked kell fizetned Olaszországig.
A kérdés az hogy milyen indokkal küldöd vissza?
Mert ha hibás a termék akkor visszaadják a postaköltséget is ha lefotózod nekik a feladóvevényt.


Archttila
(veterán)

Nem hibas csak alacsony a fejhallgatómhoz... ismerve a posta dijszabasat lehet jobban jarok, ha felrakom Hardveraprora. :)

Koszi az infot! :R


radi8tor
(MODERÁTOR)

De még azért várd meg mások válaszát is, :K én nagyon ritkán küldök vissza Amazonra - mert nem ilyesmi dolgokat veszek.


Archttila
(veterán)

Nem szukseges, most valaszolt a shop

Marad a Hardverapro :D


-=RelakS=-
(veterán)

A csere terméket DHL-el küldik vissza, ami meg vámkezelni akarja. Ilyenkor úgy kellene kitölteni, mintha az eredeti rendelést vámkezelnék? Ugye, az új szállítmányért nem fizettem semmit, így annak a dokumentumaival 0Ft-ot tudok bizonyítani.


somnia
(őstag)

Most lassan kezdd elölről, úgy, hogy érthető legyen! Ki akar mit csinálni a mivel?

[ Szerkesztve ]


-=RelakS=-
(veterán)

Rendeltem Amazontól cuccot.
Megjött, selejt volt, kértem cserét (return/refund)
A selejtet visszaküldtem, a cserét feladták DHL-el
A DHL most vámeljárás alá veti a cserébe küldött csomagot.

A zavar az erőben ott van, hogy:
Értelemszerűen a cseréért nem fizettem, csak az eredetiért, ugyanakkor az Amazontól olyan számlát kapott a DHL, amin ingyenes szállítás mellett ott van az áru értéke.

Tehát ha a hibás termékért történt fizetéskor keletkezett banki kivonatot adom le, akkor ott növeli az értéket a szállítás meg a vám/áfa/kiscica, amiket ilyenkor elszámolnak.
A csere áruért meg értelemszerűen nem fizettem, ugyanakkor értéke meg van.

Így is zavaros? :))


somnia
(őstag)

Ki adta fel DHL-lel? A visszaküldött terméket a postán kell leadni és ők továbbítják a DHL-nek.
Nincs semmiféle kitölteni való meg vámkezelés, egyszerűen az Amazontól kapott és kinyomtatott papír egyik részét a csomagba teszed a másikat, amelyiken a cím van ráragasztod a csomagra.

[ Szerkesztve ]


-=RelakS=-
(veterán)

Az Amazon.
Eleve egy DHL Expresses papírt adtak, amivel vissza kellett küldeni. Azzal nem is volt gond, szépen landolt Las Vegasban a csomag.

Ugyanakkor a szövegükkel ellentétben nem az eredeti szállítási megoldással küldték a cserét (mintha olvastam volna ilyet), hanem DHL-el.


radi8tor
(MODERÁTOR)

Milyen országba kell visszaküldened?
És melyik Amazon oldalról rendelted?


-=RelakS=-
(veterán)

Amazon.com-ról rendeltem.
A visszaküldés már megtörtént, meg is érkezett a címzetthez, Las Vegasba, az Amazon "Returns Department"-hez.
Gondolom, a gyártóval is már leboxolták, amit kellett, mert már érkezik a cseredarab, amit a DHL hoz.
Ezt a cserét akarja a DHL vámolni.


Pease
(csendes tag)

Sziasztok!

Amazon.de Marketplace-n keresztül rendeltem egy terméket. Az árban benne volt az Áfa is, számlán és checkoutnál is fel volt tüntetve hogy VAT included.

Jelenleg DHL vámkezelés alatt van, mert a feladó DDU (delivery duties unpaid) -el adta fel a csomagot, amit csatolt commercial invoice hozzá kb kitöltetlen és más ár is szerepel rajta, a számla típusára businesst írt, pedig magánszemély vagyok stb. DHL-nek jeleztem a problémát az amazon oldaláról letöltött számlát nem fogadják el, arra hivatkoznak hogy a NAV-nak bizonyíték kell hogy befizettem az Áfát és IOSS számomat kérték (nincs ilyenem) vagy egy DTP LOA form kitöltését amit nyílván b*szik kitölteni a feladó.

Commercial invoiceon 110 usd-t adott meg termékértéknek, amazonos számlámon kb 142 euró volt és 180 körül fizettem áfával együtt.
Érték alapján ahogy én tudom vámmentes lenne a csomagom mert 150 eur termékérték alatt van, de nem áfamentes amit ugye ki is fizettem és most ott tartok, hogy a vámkezelés alatt van a csomag, a feladó nem segítőkész az amazon supportnak 2. alkalommal írtam, ma reggel már reportoltam a sellert is.

Mit lehet tenni ilyen esetben? Nem fogadja el a dhl az amazonról generált invoicet, a feladó kamu számlát csatolt a csomaghoz és ha jól tudom az ő hibája miatt van most vámkezelés alatt a csomag, aminek EU-s szabályok szerint ahogy én tudom nem kellene ott lennie. 2x pedig nem szeretném kifizetni az ÁFÁ-t.

Valakinek volt már hasonló problémája? :(


section9
(őstag)

Olasz Amazonnak kuldenek vissza csomagot, de a futarszolgalat ker email cimet es telefonszamot. Mit kell ilyen esetben megadni? Irtam chaten az Amazonnak, de Kumar csak azt hajtogatja, hogy csak vigyem be a shipping labelt barhova es el fogjak fogadni, ami nyilvan hulyeseg.


warcat
(veterán)

Kikeresheted a központ telefonszámát ami címzett de nem szükséges, igazából azért éri meg, hogy ne hívogassanak valakit esetleg feleslegesen Olaszországban.
Szóval ráírhatsz kamut is, mert bármilyen futár képes lesz a címzett megtalálására, mert minden nap tömeges szállítmányt kap amazon return center.

Email/telefonszámra akkor volna szükségük, ha pl magánszemélynek küldenéd, aki nem tudja átvenni, vagy nem találják meg de ez nem áll fenn.

Én GLS-el küldtem vissza egyet így, a saját emailemet adtam meg, illetve az amazon parkoló telefonszámát.Semmi gond nem volt vele, de te döntésed.


section9
(őstag)

Koszi a segitseget! Vegul megadtam a kozponti Amazon szamat meg a sajat emailemet, aztan bizzunk a legjobbakban. :)


BinLaden
(tag)

Sziasztok!

Rendelni szeretnék videó kártyát az amazon.de-ről.
A kérdésem az lenne , hogy a kiterjesztett garancia megéri azt a plusz 40$-árt?


tuareg85
(tag)

Sziasztok, nem amazon-specifikus a kerdes, hanem inverz return shippinggel kapcsolatos, de az van az amazonnal is, szoval hatha.
Egy inverz return shipping csomagot akartam feladni az elado altal generalt labellel, szokasosan a DHL logo meg a 3 vonalkod van rajta. A postan a renszeruk nem vette be a kodot, azt mondtak, hogy van mostanaban ilyen, nem naluk van a hiba, menjek vissza az eladohoz es kerjek uj kodot. De azt is mondtak, hogy volt olyan, akinek a masodik sem volt jo 🤷 Oszinten nehezemre esik elhinnem, hogy nem a postanal van a hiba, de az ugyintezo nenikek se nagyon tudnak mit tenni. Van esetleg javaslatototok, hogy mivel kellene probalkozni?
(A hibauzenet szovegezese szerint sem magaval a vonalkoddal van gond, meg gyurott sem volt, meg megprobaltuk a telefonomrol is.)


tuareg85
(tag)

Ebben az esetben az lett a megoldas, hogy az elado kuldott egy fuvarlevelszamot (waybill number) es tudtam regisztralni hazhoz jovo csomagfelvetelt itt https://mydhl.express.dhl/hu/hu/schedule-pickup.html
Az persze nem derult ki, hogy ez nekik kerul-e plusz penzbe, szerencsere ram nem akartak terhelni. Es persze a posta problemajat sem megoldottuk, hanem kikerultuk 🤷
Illetve az is jo kerdes, hogy az amazonnak valo visszakuldes eseten is lehetne-e ezt kerni toluk. Szerencsere a nekik valo visszakuldeskor eddig mindig mukodott a postan a label.

üzenetek