Analóg fényképezés - Digitális fényképezés fórum

üzenetek

hozzászólások


csiga997
(őstag)

az F90x pl mér fényt a manuális obikkal, de csak középre súlyozva

Mér az spottal is. :)


adik
(őstag)

Leica M6? Vigyázz mert kétféle van, az egyik az M6 TTL, abban a fénymérő. Persze van M7 is, nem tudom azt miért nem szeretik.

Szeretném én azt is :D , köszi a tippet, emgnézem Voigtlandert is, meg még ami tetszik, a Zeiss Ikon. Aztán lehet, hogy egy Zenit, vagy egy Canon AE1 lesz a másodhegedűs, ezek ugyanis jóval olcsóbbak, és az obik még annyira sem drágák, persze nem is olyan jók. Digitvázat még nem tervezek, majd esetleg egy elfogadhatóbb szkenner gondolkoztat még. (Najó, ez részemről könnyelmű kijelentés volt, lehet, hogy egy év múlva már bőven digitálisra nyomom, sose lehet tudni, de nem hinném.)

[Szerkesztve]


adik
(őstag)

Ebből a szempontból nem annyira vészes, hogy mi megy a filmre. Legrosszabb esetben mi történik? Van egy adott dolog amit diára ''kellene'' fényképezni, és megcsinálom fekete-fehérre, na bumm, láttam/tanultam valami újat.

Igen, de nekem van 1 db filmes gépem, amibe ha befűzök nappal egy Velvia 50-et, akkor meg vagyok lőve este. Ezért szeretnék még egy filmes gépet, hogy abba meg stillszerűen egy Leicába iso400-iso800 ff filmet rakjak. :)) (Álmodik a nyomor...)


attilav
(tag)

Nekem is csak 1db van, a többi szappantartó.
A soós honlapján elég sokáig kinn volt egy fénymérőhibás praktica mtl-50 csak váz, 3k-ért, gondolkodtam hogy lecsapok rá, ez m42-es, áttehetem rá az obikat, 1/1000 a zenithez képest kis előrelépés, vagy nagy?(lett volna ha nem gondolkodok annyit és lecsapok rá).
Mondjuk szikrázó napsütésben F5 1/1000 még jó? Mert 1/500-nál kiégett (kis mélységélességű képet akartam). Vagy 1/2000 nem árt?
Milyen nem túl régi manuális gépet érdemes vadászni, (max 80' évek körülben gondolkodok)?


adik
(őstag)

Nekem nagy kedvencem a Canon A, Canon AE, Canon T70 (T90 a legjobb, csak drága) vázak - ezek olcsók, és mindent tudnak, no meg fantasztikusan jók. 1/1000 legalább kell, ha nem akarod hülyére rekeszelni nyáron az obit, esetleg polár/nd/színszűrő kombóval is nyomhatod. Én pl ha ff-re nyomom, akkor szinte mindig van rajta színszűrő, ami azért 1-2 értéket levesz. Valamelyik alap Nikon sem lehet rossz, de azokat nem ismerem annyira.


adik
(őstag)

Ha nem akarsz annyit rászánni, de egy ugyanolyan minőségi gépet akarsz távmérősben, akkor próbáld ki a Voigtlander Bessa R3-at

hát az már tök mindegy, hogy 1300, vagy 1000 € :DDD
Amúgy marha jól néz ki a szürke kiadás, kár, hogy annak a színnek 50€ felára van.


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Mér az spottal is.

Mér! Csak azt nem nekem találták ki. Ezt a fénymérési módot a digitális vázon se használom. Egyszer biztos rájövök mire jó. De én a mátrixmérést használom 99%-ban.


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

''Igen, de nekem van 1 db filmes gépem, amibe ha befűzök nappal egy Velvia 50-et, akkor meg vagyok lőve este.''


Hát el kell fényképezni az egész tekercset egy nap alatt :)

Na jó. Alapvetően egy Zenit körüli teljesen manuális váznál nem olyan vészes a filmcsere, mint egy automatábbnál. Csak arra vigyázz, hogy ne húzd vissza a filmcsík végét a kazettába. Visszatekered, kiveszed, és aztán mikor a diát vissza akarod rakni másnap, akkor a biztonság kedvéért mondjuk ráhagysz egy kockát hogy ne fényképezz rá az eddigi utolsó képre. A visszafűzés után a legszűkebb rekeszre állítva az obit, obisapkával rajta, legrövidebb záridővel el kell kattintgatni az utolsó kockáig, majd még egy üres kocka. Az se baj ha ez valahol árnyékban vagy esetleg sötétben történik. Így gyakorlatilag egy tekercsnél cserénként vesztesz egy kockát. Ki lehet bírni, főleg hogy a régebbi vázakkal egy tekercsre legalább 37, de esetleg 38 kockát is meg lehet csinálni.


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

''hát az már tök mindegy, hogy 1300, vagy 1000 €''

Nem vagyok benne naprakész, de szerintem az objektívek is olcsóbbak. Még két obi, mindegyiken megspórolsz 300 eurót, az a vázzal együtt 900, az több mint 200e ft. Persze így se olcsó.
Nézd meg az ebayen, a németen. Elég lenne egy váz egy 35mm-es obival.


attilav
(tag)

főleg hogy a régebbi vázakkal egy tekercsre legalább 37, de esetleg 38 kockát is meg lehet csinálni.

Ezt aláírom! 41 képet csináltam egy 36-osra de ehhez sötétben kellett befűzni.
Csak a zenitnél a kockaszámláló nem igazán működik. Hiába állítod nullára, mert ha befűzöd a filmet akkor utána kicsit vissza is kell tekerni, hogy feszüljön síkban legyen, ekkor mivel az orsót húzod visszafele ezért a számlűló elmászik, mivel az orsó közvetlenül a felhúzókarnak van alárendelve, a számláló meg ennek az egésznek a tetején van.

Fejben kell tartani hányat lőttél már el, vagy írni. A számláló 36-ig van, de a befűzés módjától és a film típusától függően még többet is ellehet lőni, szal ezért sem lehet a számlálóra hagyatkozni. Ez valszeg nem csak zenitnél de más manuálisoknál is hasonlóan lehet. Nagyon észnél kell lenni ha a film vége előtt cserélünk.


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Pontosan most nem emlékszem hogy a Zenittel 36-osból mennyit sikerült a múltkor, legutoljára ha jól emlékszem 24-es volt benne, és 28-ra biztosan emlékszem. Úgyhogy jók lehetnek azok az adatok amiket írsz.

Az F90x-szel ma 38 kockát sikerült egy 36-osra csinálni. A múltkor ha jól emlékszem szintén, az más film volt mondjuk. Úgyhogy ezt a vázat elkönyveltem +2 kockásnak.

Milyen filmet használsz egyébként?


attilav
(tag)

Amilyen elérhető áron van, 4-500 ft körül. Tesco farbbilder és volt nemrég még leértékelt agfa, ez jön be a legjobban, de már nemnagyon kapni. Kodak meg fuji van 1000 ft fölött, de azokat drágának találom noha biztosan jobb a minőségük, tanulni jó az olcsóbb is. Van egy külcsön nikonom alapobjektívvel, F60, teljesen elektronikus, pont annyit fényképez el amennyi a filmre van írva. Gondolkodtam h beszerzek hozzá egy adaptert, de a lencsés mókát inkább nem kockáztatom, (külön nagylátóhoz teléhez), nem ér annyit az egész. A saját obijával legalább tudok fényt mérni, a leolvasott értékeket meg beállítom a zeniten. Az is jó hogy a nikkor rekesztartománya majdnem megfelel a zenitarnak, előbbi
F22-F4 utóbbi F22-F2.8, így szinte mindig olyan adatokat kapok amit be birok állítani a másik obin is. Bár ez a módszer gondolom a nikon dslrnél is működik, csak ott a gyakori obi cserénél koszolódik a ccd. Vannak olyan helyek pl beltér, árnyékos helyek, erdő, ahol nem jön be a saccos módszer, ha nem rendelkezem sok tapasztalattal. Márpedig nem rendelkezem, mert csak pár hónapja kezdtem slr-rel.


attilav
(tag)

Melyik éri meg jobban, egy revueflex ac3 váz kb 5-6k-ért, vagy egy chinon-ce5 alapobival 15k-ért? Mindegyik K bajonettes. Igazából venni akarok egy analóg pentaxot amin lepróbálom milyen macerás a K/M42 fordító kiszedése a vázból, meg persze 1/2000-rel jobbat lehet alakítani, lehet ráérek még a dslrrel.


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Nézd meg a Rossmannban is. Az 500 Ft-os kategóriában van ISO 100, 200 és 400 filmjük. Én a 400-asat néha veszem, nem olyan rossz mint amilyen olcsó.


''Vannak olyan helyek pl beltér, árnyékos helyek, erdő, ahol nem jön be a saccos módszer, ha nem rendelkezem sok tapasztalattal.''

Figyi, látom még mindig nem érted a dolgot. Leírom nagyon egyszerűen, lépésről lépésre.
1. Beállítasz (legyne mondjuk beltér ahogy írtad) valami hasraütésszerű értéket. Legyen ISO 800, 1/30 záridő és 4-es rekesz.
2. Elkattintod a felvételt.
3. Leemeled a szemed elől a dslr-t. Megnézed a fényképezőgép hátsó lcd monitorát. Bejön rajta a hisztogram.
4. A felvétel alexpós. Felemeled az ISO-t mondjuk 1250-re, záridő rekesz marad.
5. Vissza a 2. lépésre, majd a 3.

Ha a felvétel túlexpós. 2-es lépés, majd 3-as. Fogod, rekeszelsz rajta 5.6-ra, vagy felemeled a zársebességet 1/60-ra. Megnézed a fényképezőgép lcd kijelzőjén. Ez meg sok lett. Megcsinálod f:4.5-tel vagy egy köztes zársebesség értékkel.

Na, ezt megcsinálni egy dslr-en fele annyi idő, mint elolvasni. Helyette egy másik géppel fényt mérni, áttenni az objektívet enyhén szólva is hülyeség.

Így már érted? Remélem ezzel már belátható, hogy a módszer működik bármilyen megvilágítási körülmények között. Legfeljebb 3 lépéssel tovább tart, ha először mondjuk ISO 200-on egy homályos, két villanykörtével megvilágított helyiségben 1/2000 záridővel és f:8-cal próbálkozol. Jó módszer ha eleinte mindig a felére csökkentesz vagy a kétszeresére növelsz, attól függően hogy melyik irányba kell változtatni. Miután a dslr-nél azonnal a rendelkezésedre áll a kész kép a hátsó kijelzőn, azonnal tudsz helyette új felvételt készíteni.


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Ha analóg Pentaxot akarsz, miért nem veszel egy Spotmaticot. M42-es. És ráadásul még jó gép is. Az index fórumon van egy srác akinek gyűjteménye van belőlük, és rendszeresen ad-vesz ilyeneket.


attilav
(tag)

K bajonettest akarok, mert próbálgatni akarom milyen nehéz ez az adapter kiszedés, mennyi idő alatt lehet az alapobi meg a m42 halszem között cserélgetni, aztán ha túl macerás akkor lehet a canon vagy nikon mellett döntök akkor.
Igazad van, ha azt veszem hogy a nagylátóknak nagy a mélyésgélességük, akkor élességvisszajelzésre sincs ezesetben szükség, végtelenen mindig jó.
Nikon alapobi meg portrézásra, általános használatra gondolom jó, ahol kell az élesség jelzés.
Beltér sem vészes, mert a filmes nikon nappal iso200-on 1/250-nél F5-öt ajánlott, tehát nem kellett világítani sem. Ez igen jó. De továbbmegyek, S3500, amin a fénymérésnek semmi kijelzése nincs, állíthatóság szinte 0, beltérben este lámpafénynél, fehéregyensúlyt ehhez állítva, blende előválasztás F5, vaku nélkül, kiváló képeket tudtam készíteni, és a bemozudlás minimális volt. Úgyhogy valóban nem vészes a dolog.
Ami a nikon mellett szól az hogy nem a camera kft-nél vannak, de kapok elérhető áron olyan obit nikonra ami a zenitarhoz hasonló látószöget biztosít? Vagy lehet a zenitarhoz nikon véget rendelni? Merthogy olyan véggel is gyártják, csak kérdés hogy a hátlapon kívül még valamiben eltér e ez a változat, ami lehetetlenné teszi az átszerelést. Alapból nem beugróblendés az m42 változat, olyan utólagosnak tűnik, mert a rugó hátlapba van téve, és levett hátlappal manuálisként működik.

[Szerkesztve]


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Ha Nikon F véggel gyártják, akkor azzal menni fog bármilyen nikon dslr-en.

Ha K bajonettes, akkor talán nézz szét a Pentax dslr-eknél is, hogy később milyen továbblépési lehetőséged van. Azaz, hogy a K bajonettes obikat hogyan tudod majd használni. Nagyon jókat hallottam a K bajonettes obik és a Pentax dslr-ek kompatibilitásáról.

Manuális vázon viszont nem vészes az élesség-visszajelzés hiánya. Azt a vázat ugyanis eleve a manuális élességállításra találták ki.


attilav
(tag)

A nikonnal lehet szimulálni a filmet, negatívot diát fujit agfát, mindent amire már vki megcsinálta a görbét! Görbéket tölthetsz fel, amik megváltoztatják a színbeállításokat.
Innen lehet leszedni
http://www.mastersphoto.net/curves/
Teszfotók
http://forum.mastersphoto.net/viewtopic.php?t=26

Ez marha jó, ki kellene próbálni! Lugosi vagy akinek még nikon gépe van, az agfás görbékkel lőhetnétek egy párat.

[Szerkesztve]


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Én annak idején azt mondtam, hogy ennek a lehetőségnek a jobb reklámozása majdnem hogy önmagában eladná gépet. Furcsa módon általában a nikonosokat nem érdekli túlzottan, nem egy kifejezett beszédtéma a custom curve-ök kérdése. Én használom, annak idején ki is próbáltam őket, van is egy nagy gyűjteményem belőlük. Általános célokra a whitewedding utolsó előtti egyik változatát használom, azt tartom a legjobbnak.
Szerintem szuper dolog.

Az agfás görbék inkább (digital agfa optima) leginkább táj- és természetfotózáshoz jók, növelik a kontrasztot. Van fuji astia, reala és provia görbe is, a reala használható. Van velvia görbe, szerintem nem jó. Vannak egyszerű és elég összetett görbék is, érdemes kipróbálgatni, aztán az ember maximum 2-3 félét használ hosszú távon.


adik
(őstag)

ezt most vettem, kíváncsi vagyok, nem kicsit, nagyon:
[link]

üzenetek