üzenetek

hozzászólások


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Na, ez nem azoknak szól, akik inkább 240 Hz-es OLED-et vennének, hanem azoknak, akik 240/280/360 Hz-ről lépnének előre...

"akkor maradnak a naiv hülyék."

És azok, akik sokszáz FPS-sel játszanak eSport játékokat, és nem szégyellnek perkálni némi kézzelfogható előnyért.

Komolyan nem tudom, miért ennyire nehéz sokaknak elvonatkoztatni a saját igényeiktől, anélkül, hogy egyáltalán tudnák, hogy mit hordanak le a sárga földig...

--------------------------------------------------------------------------------

(#18) CRTs: "e-sporthoz meg gyomor kell."

Inkább skill.

;]

[ Szerkesztve ]


Komplikato
(veterán)

A "naiv hülyék" csoport, és ez szerintem a szövegből is kiderül, pont nem azokra vonatkoznak, akik ARRA veszik a monitort, amire ki van találva.
Ebbe a csoportba azok tartoznak, akik mindenből is megveszik azt, amire nagyobb számokat írtak. Hogy utána SOHA ne használják ki. Lásd tutnig ram dupla, tripla áron, de alap órajelen. Vagy olyan anti userek, akik megvesznek egy bármilyen (120, 144, 540Hz) monitort, de 60Hz-en használják, mert még a videókártya beállítást sem találták meg meg soha.
Szóval nem az én igényeimről volt szó és nem is pro-gamerek fikázásáról.


janixusz
(csendes tag)

Asus ROG Swift OLED PG32UCDM jövőre viszont ha kapható lesz, hatalmasat fog szólni a bitang ár ellenére szerintem, még ha nem is itthon. De ott az 540 hz-en kívül már szinte minden van, és azért 240hz-én el lehet majd ott is pötyögni, csak legyen az embernek gépe is mellé. Bár ahogy fejlődik a technika valószínűleg a 4K sem lesz olyan sok idő múlva probléma játék terén 😁

[ Szerkesztve ]


DonToni
(aktív tag)
Blog

"És azok, akik sokszáz FPS-sel játszanak eSport játékokat, és nem szégyellnek perkálni némi kézzelfogható előnyért."

Valaki nálam okosabb, vezesse már le, hogy mondjuk 240 és 540Hz -en hány milliszekundum a reakcióidő egy embernél...?! Mert ha ez az "előny" valid, akkor azt mondom oké... (azt már meg sem merem pendíteni, hogy hány játéknál és milyen konfiggal lehet ezt az fps számot fixen elérni...)


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Semmi köze a reakcióidődhöz vagy az input laghoz. Ha megvan a frame rate, az egész sokkal jobban folyik, sokkal jobban "térben van", plusz a mozgási elmosódás is jóval kevesebb, így a gyorsan mozgó dolgokat élesebben látod.

Persze az input lag is kevesebb, de az elhanyagolható.

"azt már meg sem merem pendíteni, hogy hány játéknál és milyen konfiggal lehet ezt az fps számot fixen elérni..."

Megkérdezheted. Itt egy R7 2700 @ 3,5 GHz + 16 GB DDR4-3200 + GTX 950-nel jellemzően 700-3000 között van a frame rate OpenGL alól, WAD-tól függően.

DSDA-Doom @ 640 x 480, bár a felbontás nem igazán számít.
Ha Quakeworldözgetnék még, ott fix 1000-rel játszanék.

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

De erőművel modernebb eSport címekben is el lehet érni a sok száz fps-t. Aki 3 kilóért vesz 24 hüvelykes TN-t, annak valszeg. a gépe is megvan hozzá, és okkal veszi.


Egon
(nagyúr)
Blog

Azért van annak valami diszkrét bája, hogy technikai fejlődésre hivatkozol a képfrissítés vonatkozásában, miközben durván low felbontáson játszol egy olyan randa textúrájú játékkal, amitől a többség már 20 évvel ezelőtt is hányingert kapott volna... ;]

Mindketten tudjuk jól, hogy egyrészt a 360 Hz és az 540 Hz között különbséget (sőt, jó eséllyel ugyanez a helyzet a 240 és a 360 Hz között is) vakteszten 100 emberből 99 nem képes érzékelni (a maradék egy pedig lottónyerteseket megszégyenítő eredményességgel tippel... ;] :P ), max. a placebo-hatás érvényesül vakteszt híján, másrészt ahogy a fényképezők megapixel értékét túltolták marketing okokból a mobilokon, úgy ezt is túl fogják tolni, mert egy szint felett mindenképp parasztvakítás (a kérdés csak az, hogy már elérték-e ezt a szintet, vagy "csak" a 2000 Hz-es monitorok fognak abba a kategóriába tartozni, ami már a minden bizonnyal páratlan képességeid számára sem lesz érzékelhető különbség, mondjuk az 1000 Hz-hez képest... ;] ).


PuMbA
(titán)

Why Higher Refresh Rates Matter - 30Hz vs 60Hz vs 120Hz vs 240Hz vs 540Hz

Ezt nézze meg mindenki, aki nem érti, hogy miért kell :) Az LCD és OLED kijelzők sample and hold technológiára alapulnak, azaz a CRT-hez vagy Plazmához képest jóval nagyobb frissítési frekvenciára van szükségük, hogy ugyanazt a képélességet hozzák elmosódás nélkül és ezáltal mi emberek pontosabban tudjuk követni a képernyőn lévő dolgokat a szemünkkel és ezáltal jobban tudjunk célozni. A képernyőn nagyon gyorsan mozgó objektumok esetén így néz ki a dolog:

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Jelenleg körülbelül 1000Hz köré taksálják LCD esetén azt a tudást, amit egy 100+Hz-es CRT monitor tudott folyamatosság érzésben és mozgásélességben.

[ Szerkesztve ]


Navaren
(aktív tag)
Blog

Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem lesz/lehet akár mérhető előnye is annak, ha valaki 540Hz-en, játszik, hanem azt, hogy zseniális, ahogy az ún. 'gamer' hardver - kategóriában éppen mikor mit találnak aki, amik kapcsán a hc (pro, vagy nem pro, mindegy) játékos hirtelen azonnal tudja, mit kell menni és frissíteni a konfigjában :).

Az én generációm pl. a Counter-Strike 1.6-ot tolta versenyszerűen a kétezres évek közepéig, és bár akkor is kerültük az alacsony frekis CRT monitorokat (bár egészen más okból, ott tényleg konkrétan rossz volt nem hogy bámulni, de ránézni is az alacsony frekvencián villógó cuccokra, az akkori, gyerekcipős LCD-t pedig kollektívan kerültük, mint a pestist, ha lehetett), akkor még nagyon az elején járt ez az egész gamer-mizéria mint HW kategória, elsősorban egereket, egérpadkokat, füleseket nyomott le az ipar a torkunkon, hogy így 2000 dpi, meg úgy 1000Hz, lézer meg infra az elavult optikai szenzor helyett, mert hát ezekkel ugye mindenki azonnal sokkal jobban fog lőni.
Megjött talán az első mechanikus bill. amit láttunk (talán SteelKeys vagy mi volt a neve), aminek a csodájára jártunk a Pixel-ben, állandóan új fülesek jelentek meg, szóval mindig megjelent valami, ami hirtelen lehetetlen specifikációkat villantott, és amire szerencsétlen gamer pénzt tudott költeni, mázlinkra motyónként legfeljebb csak pár tízezret, nem félmilliókat.
A vicc az, hogy egyébként évente 3-4 perifériacserés kísérlet után is kb. mindig visszatértünk a jó öreg, jól bevált MS 1.1A, MS 3.0, Logitech MX510-518, stb szériákhoz.

Értem én, hogy ez is ipar, ez is biznisz, és a ROG úthenger úgyis letarol és bebizonyítja, hogy 540Hz helyett ugyan lehet 280, neadjisten 144Hz-en is élni (és digitálisan ölni, hehe), csak éppen minek, kommentemmel mindösszesen a gamer-PR kreativitásának zsenialitása előtt tisztelegtem.

[ Szerkesztve ]


nubreed
(veterán)

Jönnek majd a sas szeműek és megmagyarázzák, hogy ők látják a különbséget 144 és az 540 hz között és éppen ezért hatalmas szükség van rá. Mert cs2 -ben meg a többi kompetetív fps -ben ez kell a győzelemhez. Ergo, mi vagyunk rosszul bekötve és vagyunk vakok.


CRTs
(tag)

Már próbáltam utalni rá hogy kis képátlón eleve vicc a gaming, hz ide oda (input lag is utólag rossz). És csak szimesek jutottak el odáig ami a VR-ben alap hogy nincs különálló ingame fov meg display fov.

Aki ezeket az autójáték fov calculator-okat elkezdi nézegetni az rájöhet hogy síkképernyőn mindig különálló fov lesz, nagy curved screen meg nem lesz úgyhogy gaming az vagy wearablen lesz vagy nem lesz (normális). Idén 7000 gamedev munkahely szűnt meg(?) amit nem fognak microtranzakciókkal visszahozni szerintem.. Szerintem ilyen monitorozós cégek mehetnek is.

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Bárki által látható a különbség és nem csak kompetitív fps-ben, lásd a 3 hozzászólással feletted lévő videót :) Kérdés csak az, hogy hány Hz-ig érdemes elmenni, mitől lesz a látható és észlelhető különbség elenyésző.

[ Szerkesztve ]


CRTs
(tag)

"kompetetív fps" eufemizmus...
...ha neked ingame setting 100 fov, amiből te látsz 50-60-at monitoron, 30-at tévén akkor neked már eleve lőttek a nagyfelbontásnak

az meg milyen shooter amihez nem kell nagyfelbontás, röhej...
Erre mondják hogy " twitch shooter " kb azt jelenti hogy agyatlan reflexjáték.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem, ezeket csak te hiszed.

Anélkül, hogy a kettő közül bármelyikben is jobban elméyedtél volna.


toronyhaz
(aktív tag)

Aknakeresőhöz :U


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

(#31) Navaren: "amik kapcsán a hc (pro, vagy nem pro, mindegy) játékos hirtelen azonnal tudja, mit kell menni és frissíteni a konfigjában"

Szerintem semmi furcsa nincs abban, ha valaki képben van azzal, amit csinál, és egy új eszköz megjelenésekor azonnal felismeri a benne rejlő potenciált. Inkább törvényszerűnek mondanám.

"Az én generációm..."

Az az én generációm is. Relatíve sokat CS-zgettem én is, sok egyéb FPS-sel egyetemben, de a világom inkább az arena cuccok (meg az első Modern Warfare). Kvékekbe beleraktam egy egészséges 8000+ órát, a Quake Live-ot már versenyszerűen is játszottam európai viszonylatban, relatíve sikeresen (div1 TDM, top-tier FFA, div2 CTF stb.). Ezért is nyomtam 2016-ig CRT-n. Az első LCD-m, ami még mindig használatban van <3, 144 Hz-es volt (az évek alatt jött mellé még kettő ugyanilyen; betáraztam :DDD).

Az utóbbi 4-5 évben meg 99 százalékban klasszik Doom, 2 éve kizárólag DSDA-Doom alól, complevelekkel. Slaughter, speedrun, 3rd party WAD-ok, ilyesmi. :D A kompetitív feszkó már nem hiányzik, a régi kvéjkes sensimhez már nem passzol a kezem állapota, úgyhogy váltottam, bár a game '95 óta a szívem egyik csücskében van; az első multiplayer élményem is ehhez köthető (E1M1 4-player DM, billentyűzet only). Advanced movement van itt is, és a magasabb skill lépcsőkön fontosabb a meta ismerete ("combat geometry"), illetve a fizika megfelelő kihasználása, mint a törtmásodperces reakciók, szóval logikus volt az átnyergelés.

"A vicc az, hogy egyébként évente 3-4 perifériacserés kísérlet után is kb. mindig visszatértünk a jó öreg, jól bevált MS 1.1A, MS 3.0, Logitech MX510-518, stb szériákhoz."

Most már biztos nem térnél vissza. ;) Ahogy én sem, pedig a lehetőség adott: a polcon egyebek mellett akad MS 1.1/3.0 SteelSeries Edition, meg egy MX500 is, de már csak relikviák. : >

Egyébként a klasszikus vonalról a Logitech MX300, a Razer Salmosa, a Ninox Aurora és persze a WMO 1.1a favorit, már akkor is messziről kerültem a nehéz cuccokat. Egy Salmosát kéne még szerezni a nosztalgia végett.

A mecha billencsekből akkoriban sajna kimaradtam, egy IBM SK-8820-szal ligáztam. Ahhoz képest, ami, nem volt rossz, csak balra hátrafelé strafe jumpolás közben nem tudtam fegyvert váltani vele, nemhogy még a guggolást is spamolni, de ettől függetlenül szerettem. Aztán 4 éve megvettem az első, belépőszintű mechámat (Genesis Thor 300), mára meg ott tartunk, hogy 10 billencs raktáron, Keychron Q8 main 3rd party kapcsolókkal, és a héten vett kupakszett került annyiba, mint anno a Genesis. :DDD Mondjuk nem is váltanék vissza, de az előre lépkedés graduális folyamat volt. Az ember jobban kiismeri a saját igényeit, és ha sok időt töltesz a képernyő előtt, szerintem nem éri meg a perifériákon spórolni.

-----------------------------------------------------------------------------

#35 CRTs: "Erre mondják hogy " twitch shooter " kb azt jelenti hogy agyatlan reflexjáték."

Low skillen minden az.

[ Szerkesztve ]


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

"Már próbáltam utalni rá hogy kis képátlón eleve vicc a gaming"

Kivéve, ha nem csak casual puttyogsz, ugye.

Minél kisebb a képátló, annál kevesebb dolog történik a perifériás látómeződben, és annál több van fókuszban, tehát a célkereszt közvetlen szomszédságában, az meg nem megoldás, ha távolabb ülsz a nagyobbtól.

Nem véletlenül nem látsz prókat 27 hüvelyknél nagyobbal, de inkább a 24 az elterjedt, bár a magam részéről tudnám díjazni, ha 22, netán 18,5 hüvelyken is lenne 100+ Hz opció, nem csak a hordozható halmazban.

Itt most nyilván elsősorban FPS-ekről beszélünk, bár mondjuk egy MOBA-ban sem hiszem, hogy túl kellemes a hodály monitor, ha az ember nem csak a cimborákkal funolgat.


bozont
(veterán)
Blog

Ez egy nagyon jó videó a témáról szerintem. Érdemes megnézni a skeptikusoknak is. Azt nem vitatja senki hogy nem a "nagy hertztől" lesz jó játékos bárki is, de mindenképpen ad némi előnyt.

üzenetek