üzenetek

hozzászólások


Xpod
(addikt)
Blog

Mintha nem lenne elég figyelmetlen sofőr az utakon.
Egyébként mi a francot akarnak még megjeleníteni amire nem elég a középkonzol kijelzője?

[ Szerkesztve ]


ricsip
(addikt)

így is túl "olcsó" egy komplett szélvédőcsere, mikor autópályán bekapod a követ a kamion mögött :C


Lacccca87
(őstag)

Van egyébként egy rakat hasznos HUD ami nem eltereli a figyelmed hanem inkább koncentrálja azt vagy esetleg még segít is.
Természetesen fel lehet ezt rosszul is használni.
Az ár növelő tényező megint egy másik téma, de gyanítom ez majd a top felszereltséghez jár majd, és ha valakinek van arra pénze akkor nem hiszem hogy a szervíz díja később probléma lenne.

[ Szerkesztve ]


Pötyi
(őstag)

Nem azért, hogy kötözködjek elefánttal, de most komolyan, mi ebben a hír?!?! Toyota/Lexus, BMW, Merdedes, Audi, sőőőt, még olyan ex-keleti blokki márka is, mint a Skoda hosszú évek óta épít be head-up display-t, választható extraként.


Duree
(veterán)

Ez egy értelmetlen marketing fogás, gondolom alaposan megemeli majd az árakat.


Lacccca87
(őstag)

Csak azok a megoldások ha jól tudom nem a szélvédőben vannak konkrétan hanem rávetíti és csak sötétben látható jól. De lehet másra gondolunk.
Nekem Mazda-ban volt szerencsém a kivetítős változatot látni/kipróbálni. (sebesség, holttérfigyelés, sávváltás jelzés navigációnál stb.)

#Duree
Lehetséges hogy nem vezetsz eleget, vagy fokozott figyelembe vételre nem volt még szükséged. Jó tud lenni ha nem kell néha lenézni az infóért a műszerfalra vagy a középkonzolra.

#Ear001
Akkor én kérek elnézést, lehetséges hogy egy nagyon kezdetleges változatot volt szerencsém megtapasztalni.

[ Szerkesztve ]


Ear001
(addikt)

Nem csak sötétben látható jól.


Duree
(veterán)

40 éve vezetek, de engem akkor is zavarna a szélvédőn megjelenő műszerfal. Pont megfelel a Peugeot 3008 műszerfala, és a kijelzője.

[ Szerkesztve ]


Watchdog
(aktív tag)

A műszerfal adatai még hagyján, de a kiterjesztett valóság!
Elmész a Tesco mellett, és kiírja, hogy akciós a farhát, és ha nem markolod a kormányt elég erősen, le is tér a kihajtónál... :DDD


CharlieDrop
(veterán)

ja, kavicsfelverődés, új szélvédő, ápárdőz kijelző, 3 millió


D.Va
(senior tag)
Blog

[link]
A fenti linken (9:50-től élőben is meg lehet tekinteni a belső teret (mivel ez egy létező "működő Nissan koncept autó) Már így videón is atom brutális cyberpunk látvány, élőben álleejtő lehet. Érdemes az egész videót megnézni, érdekes egy jármű. (Larry pedig az egyik legjobb "cartuber" a világon, nem ugrál visítozva mint sok idióta autós youtuber)


Dester31
(tag)

Amióta HUD van az autóban (Volvo V60), alig nézem a műszerfalat. Az a néhány infó, ami kell menet közben, ott van a HUDon. Se több, se kevesebb.


D.Va
(senior tag)
Blog

Ja és az autó nem egy Cybertruck koppintás, hanem az 1992-es Nissan Skyline RS Turbo Super Silhouette (KDR30) újragondolt jövőbeli változata. :P Ez volt az inspiráció.


Alusky
(aktív tag)
Blog

Nincs tele amúgy se az autók eleje, a legérzékenyebb része drága bizbaszokkal, még tegyünk bele. Kitörölhetjük vele, hogy a villanyautókban kevesebb az alkatrész, helyettesítik mással nem kell aggódni. Síni fognak az emberek még a mai betegágy belsőégésűekért is. :C Hiába villantja most csak a Nissan, mindenki majmol mindenkit, idő kérdése és egy Skodában is benne lesz fapad felszereltség felett.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nagyon nem vagyok a modern (2000 után) autók rajongója, de ez egész pofás, bár belül masszívan túlzásba estek az eye bleeddel.

Ha cartuberek, akkor Harry Metcalfe a first pick. A túravideói különösen epicek. Chris Harris vagy Jason Cammisa sem rossz.


bambano
(titán)
Blog

Elsőre nekem is baromságnak tűnik, mert a vezetőt idegesítheti.
Másodikra viszont, amikor az önvezető autók korszakában a balegyben csak egy krumplis zsák punnyad, az autó önvezet, akkor lehet, hogy jobb, ha a teljes szélvédőn néz valami szórakoztatót, mint folyton lefelé fordulva bámulni a bolhacirkuszt...

A hud meg olyan, hogy lehet jól és rosszul is csinálni. A normálisabb hud-ok jól látszanak nappal. A nem normális hudok nem látszanak polárszűrős napszemüvegben. A nem tisztességesen tervezett hudok elfogják a szellőzést, ezért felettük párásodik az ablak. van választék, ki min akarja felmérgelni magát.


Busterftw
(veterán)

Mondjuk már a pozíció is pozitívum lenne, hiszen nem kell le, középre-le nézni, hanem ott lenne az infó a szélvédőn, amit úgy is bámulsz közvetetten az úttal együtt.


TIT
(veterán)

Ez még az igazi japán volt,nem ezek a francia fosok.
Amúgy nagyon nem hasonlít rá.


Gabor tm
(tag)

Aztán amikor 10 évesen kap egy kavicsot a szélvédő, akkor totálkár... :D


Héraklész
(kezdő)

Ez a koncepció (mármint az autó) messzebb van a valóságtól, mint általában az effélék.
A 10 darab mobilkijelzőjével egy B-kat. sci-fi filmbe elmegy, de kb. semmi újdonsága nem reális - szerintem.
Már az ettől dizájnban is nagyon távol álló régi, eredeti változattal is elszálltak a valóságtól a durván túltolt spoilerekkel...

[ Szerkesztve ]


D.Va
(senior tag)
Blog

Hát a 92-es Skyline az egy full versenyautó, ott nem hiszem hogy túltolták a spoilereket..., akkoriban sok GT és más hasonló versenyen ilyenek voltak a spoilerek a versenyautókon. Meg még ma is ekkorák, sőt nagyobbak a spoilerek pl a hillclimb versenyeken is...
Egy ilyen versenyautón a "fizika" a lényeg nem divatből meg a designból pakolták rá azokat a nagy a spoilereket szerintem... :P

#Synthwave
Igen ők is jók, meg van azért még pár jó cartuber/csatorna, de sajnos sokkal több az idegesítő ripacs :D


Patice
(nagyúr)
Blog

Én meghagynám a hagyományos szélvédőt és mögé raknék be egy másodikat a beltérbe, amin meg mehet a kijelzés, meg a HUD-ok.
Így repedés, kavicsfelverődés esetén csak normál szélvédő csere, nem a drága rész mondjuk.
De lehet túl realista és idealista vagyok. :))


Lacccca87
(őstag)

Szerintem mar eleg sok alkatreszt fel lehet sorolni ami reszben vagy teljesen extra es csere eseten a kocsi arahoz kepest draganak mondanank.

Meg mindig egy felsokategorias de inkabb limitalt kategoriaba eso megoldasrol beszélünk.
Senki nem tartana vissza ha csere eseten a hagyomanyos szelvedo kerulne beszerelesre, csak a hianyzo extra.


CharlieDrop
(veterán)

"Senki nem tartana vissza ha csere eseten a hagyomanyos szelvedo kerulne beszerelesre, csak a hianyzo extra."

Kivéve, ha nincs műszerfal, mert minden a szélvédő/kijelzőn lenne....


Duree
(veterán)

Igen, ez így van.


Duree
(veterán)

Ott a pont.


Lacccca87
(őstag)

Nem lattam sehol leirva hogy teljes egészében kivaltana a muszerfalat. Ha igen akkor tenyleg problema.


hypno skate
(senior tag)

Miért gondolja bárki, hogy attól, hogy a szélvédőn meg LEHET jeleníteni egy csomó információt, annak állandóan láthatónak is KELL lennie?

Menetsebeesség az ok, irányjelző működése is, de simán leprogramozható lenne, hogy minden más opciós.
Persze amíg egy automata váltót sem képesek sok helyen rángatásmentesre konfigurálni...


wouhn
(csendes tag)

Nekem van a Mazdámban Head-up display és őszintén mondom, hogy iszonyatosan jó és hasznos. Egyáltalán nem zavaró és amikor a feleségem autóját vezetem amiben nincs ilyen akkor döbbenek rá, hogy mekkora hülyeség ha máshová is kell pillantanom.


adamssss
(veterán)
Blog

Szerintem ennek akkor lesz realitása ha már teljes önvezetés lesz. Addig totál felesleges. Egy jól működő HUD bőven elég.


bambano
(titán)
Blog

Amíg a szélvédő egyben van, addig ez oké, de ha a szélvédőt áttörte a kavics, akkor lényeges, hogy a kijelzőből kirepülő törmelék se okozzon balesetet.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Sima Opel HUD remekül látható fényes nappal is.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ebben sokkal több a lehetőség, mint sokan gondoljátok.
Nem a műszerfal teljes kiváltása a lényeg. A sebességen kívül kevés dolgot kell folyamatosan figyelni. De! Ha valami nincs rendben a járművel, hatékonyabb a látótérben megjeleníteni.
A tükrök figyelése részleges figyelem elvonással jár az útról. A sávfoglaltság jelzését a tükörből át lehet tenni a szélvédőre. Sőt a teljes tükör funkciót át lehet tenni a kijelző egy részére.
A navigációs szoftver az élőképre vetítheti a követendő utat. Sokkal egyértelműbb mint beszéddel irányítani a vezetőt, egy bonyolult kereszteződésben.

Éjszaka sötétíteni lehet a szembejövők fényszóróját. Az útszélen lévő akadály körvonalát ki lehet fényesíteni. A sávok közötti vonalakat is ki lehet élesíteni. Felhőszakadásban, erős hóesésben amikor a látástávolság közel nulla, a sávon belül maradás is nehézségbe ütközik.


Xpod
(addikt)
Blog

Dester31 & Busterftw: az aktuális sebességen kívül mi az az infó amire szükség van vezetés közben? Egyedül a navigációt tudom elképzelni, mint "fontos infó" de annak meg nem kell folyton az orrom előtt lennie.


Busterftw
(veterán)

Feletted elég jól kifejtették.


Xpod
(addikt)
Blog

Igen, közben olvastam a Hieronymus írását, de nem tudom elképzelni, hogy ilyet használjak. Most is azzal kezdek minden elindulást, hogy kapcsolom ki az aszisztenseket, mert rohadtul zavarnak. (A tempomatot legalább fixen ki lehet kapcsolni.)

Egyébként nem értek egyet Hieronymus írásával. Mindenképp le kell venned a tekinteted az útról, ha a tükörbe, vagy a kijelző egy adott pontjára kell nézned. Egyébként egy ilyen kijelzővel csak a holt tér növekszik. Hiába átlátszó a kijelző, a kép valamennyit akkor is kitakar, vagy nehezebben láthatóvá tesz.


bambano
(titán)
Blog

"Az útszélen lévő akadály körvonalát ki lehet fényesíteni.": minek? már a xenon lámpa is nappali fényárt csinál, azon mit fényesítesz még?
"A sávok közötti vonalakat is ki lehet élesíteni.": ezzel az a baj, hogy rossz látási körülmények között én látok jobban, nem a kamera. Amit a kamera nem lát, azon nem tud élesíteni.
"Felhőszakadásban, erős hóesésben amikor a látástávolság közel nulla": akkor szépen megállsz.
Az elektronikus tükrökkel meg az a baj, hogy lassúak.
Ha baj van az autóval, majd csiripel. Mint ahogy az index is csiripel, tökre felesleges még a kijelzőre is kitenni.


bambano
(titán)
Blog

És persze ezzel az egész marhasággal az a probléma, hogy tökéletesen működnek, amikor nincs rájuk szükség. És mindig abban a pillanatban dobják el az agyukat, amikor szükség lenne rájuk. Vagy gyakrabban. És azt, hogy olyan forgalmi helyzetbe futottál, amiről az elektronika nem tud, akkor fogod megtudni, amikor a daru felteszi a trélerre a roncsot. A tapasztalat azt mutatja, hogy sokszor olyan esetekben is leakad a szoftver, ami teljesen triviális kellene, hogy legyen, de mintha eszükbe sem jutott volna, hogy teszteljék. Az nyilvánvaló, hogy amikor ritkábban előforduló helyzet van, akkor úgy áll fejre az egész, mint a jancsiszög.

Úgyhogy ilyen marhaságok helyett, hogy kijelzőt építenek az autóba, a következő dolgok megoldását javaslom magasabb prioritással:
1. olyan guminyomás ellenőrző rendszert, amelynél nem tudom meg a mellettem menő merci guminyomását.
2. olyan módszert, amivel a pollenszűrőt ki lehet cserélni anélkül, hogy atomjaira szednéd az egész autót.
3. hátsó vezérműláncos motorok megvannak?
4. tegyék vissza azt a tetves pótkereket az autóba!
5. egy izzócseréhez (ha még egyáltalán van izzó) ne kelljen nőgyógyász szakorvosi diploma
6. a váltóban az olajat le lehessen cserélni gyárilag tervezett és hatékony módon.
7. az adaptív tempomat ne csak jó időben működjön. aki tervezi, annak jusson már eszébe, hogy a dzsuvának az a szokása, hogy fröccsen.
8. aki a ledmátrix vezérlését tervezte, annak ugyan jusson már eszébe, hogy kimegy autópályára a tesztkocsival.
9. a benzinszűrő miért nem cserélhető portéka?
10. tanuljunk meg végre reális szervizintervallumokat megadni.
11. nem ártana hidegben is tesztelni a hudot.
12. a középkonzoli multimédiás kijelző értelmetlen és balesetveszélyes. a fő kijelzős menürendszer dettó.

És pár kényelmi dolog:
1. a zongoralakk a zongorára való és nem autóba
2. ha aggódsz, hogy sokáig nem nézi a sofőr az utat, akkor a gyakran használt gombokat miért rejted el egy windows menübe?
3. ez az "odatojunk egy tepsi kijelzőt" a műszerfalra nem autótervezés.
4. miért kell minden generációban növelni az autók méretét?
5. azt se ártana elfelejteni, hogy a fekete beltér az nem a sportos autók tulajdonsága, hanem a hullaszállítóké.

Mondjuk lehet, nekem nem kellene mondanom semmit, a rendes autóm se rossz, de ha elönti az agyamat a vezérhangya, beleülök az előző autómba, és minden megoldódik.


Busterftw
(veterán)

A lenyeg azon van, hogy mennyire kell levenni a tekinteded.
Peldaul nalam a 7-es Golfban ha a gyari navigaciot hasznalom, konkretan le es kozepre kell neznem, de meg a muszerfalon a kormany mogotti kijelzo is sokkal lejjebb van.

Ha a szelvedon, periferikus latasodban ott lenne "elotted" az informacio, akkor konkretan csak fokuszt valtasz, de ugyanugy nezel elore, az utra. Ha a tukrok kepe is ott lenne, az is kb 20cm-rel kozelebb lenne mint normal esetben.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

"az aktuális sebességen kívül mi az az infó amire szükség van vezetés közben?"

Fordulatszámmérő, aktuális fokozat és turbónyomás.

;]


GreatL
(őstag)

Legyenek hatalmas, lassan forgó magnószalagok is, mint az Enterprise űrhajón.


CharlieDrop
(veterán)

olajhőfok, olajnyomás, vízhőfok, guminyomás


Xpod
(addikt)
Blog

Nekem is volt 7-es Golfom. Nekem tökéletesen kézre állt minden benne, nem éreztem, hogy bármi akadályozna a vezetésben, vagy ne lenne jó helyen.

Most Octavia 4-et használok, abban is két kijelző van, de a kormány mögötti kijelző van csupaszítva (csak az mutatja mennyivel megyek), a középkonzolom meg fut a Waze.


Busterftw
(veterán)

Nekem is minden kezre all, de nem is errol beszeltunk.


Xpod
(addikt)
Blog

Úgy értettem, hogy az információ megjelenítése is kézre, illetve ebben az esetben "szemre áll".
Én bambano #37 és #38 hozzászólásával értek egyet.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"1. olyan guminyomás ellenőrző rendszert, amelynél nem tudom meg a mellettem menő merci guminyomását."

Talán nem olyan márkához gyártóhoz kellene ragaszkodni, amelyik még mindig a nulladik generációs, prezentációs megoldást használja.
Rajtad kívül még senki mástól sem hallottam ilyen problémát. Normáliséknál párosítják a járműhöz a szenzorokat. Az autó pontosan mutatja meg, melyik keréken alacsony a gumi nyomás.

A kívánságlistádnak nincs köze a témához. Ha az átlátszó kijelzőt nem valósítják meg, attól még nem fog változni a kívánság listád. Jó része amúgy is értelmezhetetlen normális gyártó esetében.


Busterftw
(veterán)

Hat nem tudom, sarkitott pelda, de a navigacio peldaul sokkal tobb idot es "elnezest" igenyel, mintha ott lenne az info ahova eleve nezel.
Elobbinel leveszed a tekinteted az utrol/forgalomrol, utobbinal pedig nem.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Vagy mutat valamit random. Öt percen belül a négy kerék négy értéke tizenkét variációban tér el. Majd egyszer sípol, hogy gond van, miközben egyetlen érték se változott, utána, mikor mindegyik a sípolás értéke alá csökken, kussban marad...


Alaaf Pi
(aktív tag)

Erre van a HUD, ott a sofőr szeme előtt, sebesség, tábla felismerő, navigáció nyila, esetleg fogyasztás, hatótáv, s kész. Nagyon más nem kell.


Pötyi
(őstag)

Mi lenne akkor, ha nem a gyárban döntenék el a mérnökök, hogy bebetonozva mit vetít ki a HUD, hanem mondjuk... Egyedileg _testre_szabható_ lenne, hogy ki mit akar látni a saját kocsijában? Hm?

Kiegészítés:

Milyen üzemi infókat és HOL? A felület melyik részén, mekkora méretben, milyen színnel, stb.

[ Szerkesztve ]

üzenetek