[RIOS ERROR] Átlátszó kijelzőket építene a hagyományos szélvédők helyére a Nissan - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

D.Va
(senior tag)
Blog
[RIOS ERROR]

Hát a 92-es Skyline az egy full versenyautó, ott nem hiszem hogy túltolták a spoilereket..., akkoriban sok GT és más hasonló versenyen ilyenek voltak a spoilerek a versenyautókon. Meg még ma is ekkorák, sőt nagyobbak a spoilerek pl a hillclimb versenyeken is...
Egy ilyen versenyautón a "fizika" a lényeg nem divatből meg a designból pakolták rá azokat a nagy a spoilereket szerintem... :P

#Synthwave
Igen ők is jók, meg van azért még pár jó cartuber/csatorna, de sajnos sokkal több az idegesítő ripacs :D


Patice
(nagyúr)
Blog
[RIOS ERROR]

Én meghagynám a hagyományos szélvédőt és mögé raknék be egy másodikat a beltérbe, amin meg mehet a kijelzés, meg a HUD-ok.
Így repedés, kavicsfelverődés esetén csak normál szélvédő csere, nem a drága rész mondjuk.
De lehet túl realista és idealista vagyok. :))


Lacccca87
(addikt)
[RIOS ERROR]

Szerintem mar eleg sok alkatreszt fel lehet sorolni ami reszben vagy teljesen extra es csere eseten a kocsi arahoz kepest draganak mondanank.

Meg mindig egy felsokategorias de inkabb limitalt kategoriaba eso megoldasrol beszélünk.
Senki nem tartana vissza ha csere eseten a hagyomanyos szelvedo kerulne beszerelesre, csak a hianyzo extra.


CharlieDrop
(veterán)
[RIOS ERROR]

"Senki nem tartana vissza ha csere eseten a hagyomanyos szelvedo kerulne beszerelesre, csak a hianyzo extra."

Kivéve, ha nincs műszerfal, mert minden a szélvédő/kijelzőn lenne....


Duree
(veterán)
[RIOS ERROR]

Igen, ez így van.


Duree
(veterán)
[RIOS ERROR]

Ott a pont.


Lacccca87
(addikt)
[RIOS ERROR]

Nem lattam sehol leirva hogy teljes egészében kivaltana a muszerfalat. Ha igen akkor tenyleg problema.


hypno skate
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Miért gondolja bárki, hogy attól, hogy a szélvédőn meg LEHET jeleníteni egy csomó információt, annak állandóan láthatónak is KELL lennie?

Menetsebeesség az ok, irányjelző működése is, de simán leprogramozható lenne, hogy minden más opciós.
Persze amíg egy automata váltót sem képesek sok helyen rángatásmentesre konfigurálni...


wouhn
(csendes tag)
[RIOS ERROR]

Nekem van a Mazdámban Head-up display és őszintén mondom, hogy iszonyatosan jó és hasznos. Egyáltalán nem zavaró és amikor a feleségem autóját vezetem amiben nincs ilyen akkor döbbenek rá, hogy mekkora hülyeség ha máshová is kell pillantanom.


adamssss
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Szerintem ennek akkor lesz realitása ha már teljes önvezetés lesz. Addig totál felesleges. Egy jól működő HUD bőven elég.


bambano
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

Amíg a szélvédő egyben van, addig ez oké, de ha a szélvédőt áttörte a kavics, akkor lényeges, hogy a kijelzőből kirepülő törmelék se okozzon balesetet.


Alaaf Pi
(aktív tag)
[RIOS ERROR]

Sima Opel HUD remekül látható fényes nappal is.


Hieronymus
(addikt)
Blog
[RIOS ERROR]

Ebben sokkal több a lehetőség, mint sokan gondoljátok.
Nem a műszerfal teljes kiváltása a lényeg. A sebességen kívül kevés dolgot kell folyamatosan figyelni. De! Ha valami nincs rendben a járművel, hatékonyabb a látótérben megjeleníteni.
A tükrök figyelése részleges figyelem elvonással jár az útról. A sávfoglaltság jelzését a tükörből át lehet tenni a szélvédőre. Sőt a teljes tükör funkciót át lehet tenni a kijelző egy részére.
A navigációs szoftver az élőképre vetítheti a követendő utat. Sokkal egyértelműbb mint beszéddel irányítani a vezetőt, egy bonyolult kereszteződésben.

Éjszaka sötétíteni lehet a szembejövők fényszóróját. Az útszélen lévő akadály körvonalát ki lehet fényesíteni. A sávok közötti vonalakat is ki lehet élesíteni. Felhőszakadásban, erős hóesésben amikor a látástávolság közel nulla, a sávon belül maradás is nehézségbe ütközik.


Xpod
(addikt)
Blog
[RIOS ERROR]

Dester31 & Busterftw: az aktuális sebességen kívül mi az az infó amire szükség van vezetés közben? Egyedül a navigációt tudom elképzelni, mint "fontos infó" de annak meg nem kell folyton az orrom előtt lennie.


Busterftw
(veterán)
[RIOS ERROR]

Feletted elég jól kifejtették.


Xpod
(addikt)
Blog
[RIOS ERROR]

Igen, közben olvastam a Hieronymus írását, de nem tudom elképzelni, hogy ilyet használjak. Most is azzal kezdek minden elindulást, hogy kapcsolom ki az aszisztenseket, mert rohadtul zavarnak. (A tempomatot legalább fixen ki lehet kapcsolni.)

Egyébként nem értek egyet Hieronymus írásával. Mindenképp le kell venned a tekinteted az útról, ha a tükörbe, vagy a kijelző egy adott pontjára kell nézned. Egyébként egy ilyen kijelzővel csak a holt tér növekszik. Hiába átlátszó a kijelző, a kép valamennyit akkor is kitakar, vagy nehezebben láthatóvá tesz.


bambano
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

"Az útszélen lévő akadály körvonalát ki lehet fényesíteni.": minek? már a xenon lámpa is nappali fényárt csinál, azon mit fényesítesz még?
"A sávok közötti vonalakat is ki lehet élesíteni.": ezzel az a baj, hogy rossz látási körülmények között én látok jobban, nem a kamera. Amit a kamera nem lát, azon nem tud élesíteni.
"Felhőszakadásban, erős hóesésben amikor a látástávolság közel nulla": akkor szépen megállsz.
Az elektronikus tükrökkel meg az a baj, hogy lassúak.
Ha baj van az autóval, majd csiripel. Mint ahogy az index is csiripel, tökre felesleges még a kijelzőre is kitenni.


bambano
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

És persze ezzel az egész marhasággal az a probléma, hogy tökéletesen működnek, amikor nincs rájuk szükség. És mindig abban a pillanatban dobják el az agyukat, amikor szükség lenne rájuk. Vagy gyakrabban. És azt, hogy olyan forgalmi helyzetbe futottál, amiről az elektronika nem tud, akkor fogod megtudni, amikor a daru felteszi a trélerre a roncsot. A tapasztalat azt mutatja, hogy sokszor olyan esetekben is leakad a szoftver, ami teljesen triviális kellene, hogy legyen, de mintha eszükbe sem jutott volna, hogy teszteljék. Az nyilvánvaló, hogy amikor ritkábban előforduló helyzet van, akkor úgy áll fejre az egész, mint a jancsiszög.

Úgyhogy ilyen marhaságok helyett, hogy kijelzőt építenek az autóba, a következő dolgok megoldását javaslom magasabb prioritással:
1. olyan guminyomás ellenőrző rendszert, amelynél nem tudom meg a mellettem menő merci guminyomását.
2. olyan módszert, amivel a pollenszűrőt ki lehet cserélni anélkül, hogy atomjaira szednéd az egész autót.
3. hátsó vezérműláncos motorok megvannak?
4. tegyék vissza azt a tetves pótkereket az autóba!
5. egy izzócseréhez (ha még egyáltalán van izzó) ne kelljen nőgyógyász szakorvosi diploma
6. a váltóban az olajat le lehessen cserélni gyárilag tervezett és hatékony módon.
7. az adaptív tempomat ne csak jó időben működjön. aki tervezi, annak jusson már eszébe, hogy a dzsuvának az a szokása, hogy fröccsen.
8. aki a ledmátrix vezérlését tervezte, annak ugyan jusson már eszébe, hogy kimegy autópályára a tesztkocsival.
9. a benzinszűrő miért nem cserélhető portéka?
10. tanuljunk meg végre reális szervizintervallumokat megadni.
11. nem ártana hidegben is tesztelni a hudot.
12. a középkonzoli multimédiás kijelző értelmetlen és balesetveszélyes. a fő kijelzős menürendszer dettó.

És pár kényelmi dolog:
1. a zongoralakk a zongorára való és nem autóba
2. ha aggódsz, hogy sokáig nem nézi a sofőr az utat, akkor a gyakran használt gombokat miért rejted el egy windows menübe?
3. ez az "odatojunk egy tepsi kijelzőt" a műszerfalra nem autótervezés.
4. miért kell minden generációban növelni az autók méretét?
5. azt se ártana elfelejteni, hogy a fekete beltér az nem a sportos autók tulajdonsága, hanem a hullaszállítóké.

Mondjuk lehet, nekem nem kellene mondanom semmit, a rendes autóm se rossz, de ha elönti az agyamat a vezérhangya, beleülök az előző autómba, és minden megoldódik.


Busterftw
(veterán)
[RIOS ERROR]

A lenyeg azon van, hogy mennyire kell levenni a tekinteded.
Peldaul nalam a 7-es Golfban ha a gyari navigaciot hasznalom, konkretan le es kozepre kell neznem, de meg a muszerfalon a kormany mogotti kijelzo is sokkal lejjebb van.

Ha a szelvedon, periferikus latasodban ott lenne "elotted" az informacio, akkor konkretan csak fokuszt valtasz, de ugyanugy nezel elore, az utra. Ha a tukrok kepe is ott lenne, az is kb 20cm-rel kozelebb lenne mint normal esetben.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog
[RIOS ERROR]

"az aktuális sebességen kívül mi az az infó amire szükség van vezetés közben?"

Fordulatszámmérő, aktuális fokozat és turbónyomás.

;]

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]