Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja - Lokál fórum

üzenetek

hozzászólások


Rick4
(félisten)

Nem tudom, mi számít annak, az új (értsd 2-3 éves) rendszerek már hengerenkénti injektoros szekvenciális rendszerek, akár turbo-s kocsiba is mehetnek, elvileg egy injektor emulátor emulálja az injektorok működését, a gázos computer meg eltanulja a benzines computertől. Nem nagyobb belepiszkálás ez, mintha kicserélsz valamit nem gyárira, ráadásul már egy jóideje jönnek ki gyárilag kettős benzin- gáz üzemre átalakított Skodák is ahol megmarad a garancia is. Igaz ezeket is itthon szerelik be utólag. Ezek már kompletten, egységcsomagban megvehető cuccok, nem kell barkácsolni, szigszalagozni, meg kapcsolót fúrkálni a műszerfalra.
Engem nem zavar, hogy belepakolják, azt is melléteszem, hogy a benzines rész csak be van lőve minden kocsiban, van egy alapprogram, és kész, ennél ugye meg minden kocsiban egyedileg belőve, akár hetente tesztelve, átállítva egyes paraméterek.. Nekem bejön, hibátlanul dolgozik, nincs vele gondom, és még jól is járok.


SpeedR
(őstag)

Na szép... dízelt a hangjáért szeretni.. :DDD
A mai gázrendszerekkel már elég kiforrottak, nincs velük gond. Egy modern CR dízelnél kockázatmentesebb.


SpeedR
(őstag)

Szóval helyesen: "...A mai gázrendszerek már elég kiforrottak..."
Kell nekem állandóan hsz-t átszerkesztgetni. :DDD


bambano
(titán)
Blog

A szalonból kihozott autót nem tudod NEM bejáratni. A motorvezérlés nem hagyja.


bambano
(titán)
Blog

lpg-t nem nagyon lehet hidegen indítani, mivel a folyadék->gáz átmenethez energia, konkrétan meleg kell és ha ez nincs, akkor megfagy a reduktor. Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem lehet gázzal indítani, de az inkább határeset, mint üzemszerű.


bambano
(titán)
Blog

Bejáratni nem csak a hengerfal+dugattyúgyűrű párost illik, hanem a gumikat, fékeket, sebességváltó fogaskerekeket is.


parandroid
(nagyúr)
Blog

A témát kitakarítottam, Zolás és Rick4, mivel egyiküknek sem az első esete volt, hogy illetlen hangnemben feleslegesen nekiesnek valakinek, elmentek 3 napra pihenni.

p


Szplöttyy
(senior tag)

Akkor tényleg jó ez a gáz :) Nem tudtam, hogy ennyire fejlett szintnél tartunk...
Én ott ragadtam le, hogy behozzuk a nagy nyugati autót, bojler a csomagtartóba, beletákolva a gáz, hogy mégse egye le a gatyát, és akkor Mv6 own :) De gáztartály hol lehet? Mert a csomagtartóba nem jó, mert sok helyet foglal... Pótkerék helyére nem jó, mert kell pótkerék is, meg az amúgy is elég pici tartály, nem?

Dízelt a hangjáért? Meg a karakteréért :)) Én inkább a dízelek fejlesztésére szavazok, mint mindenféle villanyautóra. 1.2TDi Lupo elment 3literrel... És azt se ma hozták ki.


parandroid
(nagyúr)
Blog

A kis lökettérfogatú dízelekkel jelen pillanatban az a gond, hogy ha nem megy a turbó, akkor semmiféle dinamikáról nem beszélhetsz. Turbóval hozzák egy normális méretű benzines teljesítményét, igaz kisebb fogyasztással.

Cégnél 1,3-as turbós Corsa és Combo a céges flotta zöme, előbbihez még ok ez a lökettérfogat, utóbbinál irtó nagy szívás. Még a régi 1,7-es szívódízelek is jobbak voltak, nem is beszélve arról, hogy ha erőltetik ezeket a motorokat (márpedig egy Combo méretű autót cipeltetni velük erőltetés), akkor ezek sem túl gazdaságosak. Az tény, hogy nagyon óvatosan, a dinamikát nélkülözve hajtva a Corsák elmennek 4,5l/100km fogyasztás körül. A Combókat nemigen tudják 6 alá kihozni a kollégák, de a Corsákkal sem nehéz 6 fölött megetetni. 1600-as fordulat alatt meg mindegyik úgy megy, mint egy döglött csiga, szemben a régi 1,7-es dízelekkel, amik alajkáraton elhúzták az autót.

Mindent összefoglalva: a kis lökettérfogatú dízeleknél dízeles karakterről nemigen beszélhetünk... :(

p


tibi666
(senior tag)

egy 30d-t már lehet a hangjáért szeretni. :)


bambano
(titán)
Blog

Ha nem erőltetem az 1.6-os benzines astrát, ami azért mégiscsak nehezebb, mint a corsa, akkor 5 literből eljár. Mondjuk ez inkább országút, mint város.

A kis dízelekkel meg a fő bajság az, hogy amikor időnként drágább a gázolaj, mint a benzin és amikor mindig sokkal drágább a dízel motor, mint a benzines, akkor igen keskeny az a megtakarítás, amit a díízel hoz, viszont ha egyszer is elromlott valami (mert el szokott minden autóban), akkor a dízel javításával rögtön buktás lesz a választás.

Maradok a nagyobb szívó benzines híve :)


Voyage
(aktív tag)
Blog

:Y
1.6 benzines 100 lovas?
H vagy G esetleg F? :F
Nekem is 1.6-os 5 ajtós G astra van, benyás, bp-n belül kb 8 liter, bp-gödöllő között kb 7liter.
Pályán 6 alá nem tudom vinni, és abszolút nyugodt, papis vezető vagyok, 2500-2700 fölé nem húzom, de általában már 2300körül felváltok, 50-nél már 5.-ben vagyok... :F
Ennél kisebb fogyasztást nem tudok összehozni sehogy.se :F


fekeandras
(őstag)

Hát az említett Lupónál ha megy a turbó akkor sem kell a kormányba kapaszkodni... :)


parandroid
(nagyúr)
Blog

Nekem is van egy 105 lovas 1,6-os G Astrám, amíg párom járt vele munkába, csak néztem, hogy kereken 6l körül tartja a fogyasztást. Én olyan 6,6 körül járok vele, autópályán azért 7 fölött. Papis az nem vagyok, szeretem a hangját magasabb fordulaton. :U Ellenben a megengedett legnagyobb sebességekre mindig odafigyelek.

p


Szplöttyy
(senior tag)

A kis dízelek tényleg nem váltják meg a világot, de pl egy Ignisbe, bőven elég az 1,25DDiS, vagy a Puntoba az 1,3multijet. Szerintem. Aki dinamikusabb autózásra vágyok, az vesz mást. Én személy szerint maradnék a dízeleknél, benzinesből..hmm... Esetleg egy WRX Sti, bár akkor már Boxer Dízel :D

Szóval, én maradok a dízel mellett, de nem vagyok elvakult, elismerem hogy van olcsóbb/jobb, meg minden, de nekem dízel kell

Ez ám a jó!


fekeandras
(őstag)

De mi?... :D

"The URL contained a malformed video ID"


Voyage
(aktív tag)
Blog

Gondolom akkor már az újabb fajta, facelift utáni G Astra.
Ez sima 100 lovas, első generáció, 2000-ből.
Többet fogyaszt, mint a facelift utáni motorok. :(
Azt én is betartom, kivéve a 30-as táblákat.
Itt az utca végébe főút van, 30-as tábla, semmi nem indokolja.
Mikor a rendőr elhúzott mellettem megkülönböztető jelzés nélkül kb 70-el, akkor ledudáltam, azóta se tartom be.
Megyek 50-el... :U

Szplöttyy:[link]


Szplöttyy
(senior tag)

(#77) Voyage ott a link rendesen, valamit elszúrtam :B
Voyage, köszi!

Twin turbo Cummins smoke at idleEz talán jó lett :B


fekeandras
(őstag)

Ez a füst mennyiség már okádék. :(


Szplöttyy
(senior tag)

Pont az a jó benne :) Ezek azon versenyeznek, kinek kormol jobban a gépe :))

üzenetek