álj-álj.... én ezt kripta néven ismertem... (80-as évek eleje.. gondolom az alakja miatt mondták rá.. ) tááo -t kéne előkeríteni, ha jól emléxem arra felé lakik -hátha többet tud a helyi nevezetességekről..)
Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek - Lokál fórum
hozzászólások
![](/dl/faces/c13.gif)
doberman
(senior tag)
![](/dl/faces/m16.gif)
Digger
(senior tag)
Nekem a Hatcsöcsű, Mezőtúrt jelentette!
A 89-től 2003-ig a MÁV INFORMATIKA-nál dolgoztam. Akkor voltak rendszeresen billiárd partik rendezve a Mezőtúri Hatcsöcsűben.
Én billiárdozni ugyan nem tudok, de szeretem nézni, pláne ha már legurult néhány sör.
Ugye tudjátok, hogy a Hatcsöcsű nevet a három kiszolgáló hölgy remekmívű adottságai után kapta?
Volt egy másik billiárd törzs helyünk is, Romániában, Kürtösön. Oda vonattal lehetett kijutni, időnként a mozdonyon utazva. Az a hely számomra leginkább, a billiárdon kívül az Ursus sörről volt emlékezetes!
Néha éjszaka is ki kellett jutni Kürtösre ha tönkre ment ott valami. A magyar vasutasok ott vették át a belépő tehervonatokat. Annyi egeret és patkányt azóta sem láttam mint ott!
Tervezik a Békéscsabát déli irányban elkerülő 2x2 sávos úttat.
[link]
![](/dl/faces/puppy2.gif)
lemmy71
(őstag)
Hurrá, megint lesz miből milliárdokat ellopni
Amúgy az emberek 99.99% tök mindegy hogy ki építi, de miért kell túlárazni, miért nem elég neki a normális haszon, miért kell úgy túlárazni az ilyen építéseket hogy még Osztrák hegyekbe is kevesebbe kerül kilométere az útnak.
Amúgy remélhetőleg nem a meglévő egysávost fogják elvenni
Értem ez alatt hogy a most meglévő (Ezt[link]) elkerülő egysávost fogják átépíteni kétsávosra
Mert ahogy láthathuk az összes kétsávos elkerülő előbb utóbb fizetős lesz, így aki nem akar majd fizetni szépen autózik át Békéscsabán. Mondjuk ha majd Gyuláról megy Mezőberénybe kénytelen lesz városon belül menni.
Tudok ilyenre példát most épülő M4-nél
Elveszik a Törökszentmiklósi elkerülőt [link], és elveszik a Kisújszállás elkerülőjét [link], egyszerűen mellé húznak még két sávot és úgy lesz megépítve a M4 kétsávos út
Aki meg majd nem akar fizetni mehet át a városokon
Azért arra kíváncsi lennék hogy így fél áron csinálják, mert ugye fele út már kész van
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/c13.gif)
doberman
(senior tag)
..ennek fényében már érthetővé válik az, hogy pl a kutyaiskola területére miért is "repültek rá" néhányan... érdekes folyamatok figyelhetők meg... jól jönne egy "mórickarajz" merre is gondolják a nyomvonalat.. vajon hol csatlakozik be majd a 44-es be? a logika az Orlan kúti körforgamat adná...
update: csak most jutott eszembe... honnan lesz erre pénz úgy hogy "jusson az útra is" ?
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/own/stylewars_kp.gif)
Stylewars_kp
(senior tag)
Mármint hol volt sok patkány? Az állomáson?
Az útdíjról: Romániában mindenkinek és minden úton fizetnie kell.
Igaz, hogy bagó: 12e,-Ft/év...
[link]
1 napos: 12.43 RON
10 napos: 16.40 RON
...
![](/dl/faces/own/dani_kp.png.gif)
Dani_kp
(őstag)
Bezony, nagyon meglepődtem amikor a nyeremény mellett megláttam a nevemet . Egy Ph!-s tollra mindig is vágytam
, ha már hűséges tagja vagyok eme oldalnak, annó rengeteg tesztet elolvastam.
Utoljára 10+ éve "nyertem" valami szoftver kulcsot, de az minden helyes válaszadónak járt akkoriban.
![](/dl/faces/puppy2.gif)
lemmy71
(őstag)
12 ezer/ év és mégis ide költöznek a románok, mert nálunk alacsonyabb a rezsi
Amúgy motorra kell út díj? Pár éve, amikor boga völgyében mozoroztunk, akkor még nem kellett fizetni.
A fentebbi linken nem látok motor kategóriát.
Nem azért költöznek ide, mert alacsonyabb a rezsi: hanem mert olcsó az ingatlan és a föld.
Mivel kettős állampolgárok vehetnek földet és gazdálkodhatnak, ha van lakhelyük.
És egyéb finomságok: a schengeni határról nem is beszélve...
Ő... most megakadt a szemem... Itt olcsó az ingatlan?
Még nem néztem az árakat Romániában, de ez furcsa nekem.
Rezsi is olcsóbb, de tényleg ez számmít a legkevésbé
Sokkan hétvégi házaknak vesznek házakat. Legalábbis errefelé.
![](/dl/faces/m16.gif)
Digger
(senior tag)
Igen, az állomás környékén, meg az un. gurító körül.
Ott kint Kürtösön lépik át a határt a tehervonatok is. Sokszor szétszednek egy szerelvényt és újakat állítanak össze, annak megfelelően, hogy mi a vagonnak az úticélja. A vasutas végzi a vagonok "gurítását" és az összekapcsolását, míg az ott dolgozó hölgyek egyike egy rádióval a kezében megy a sínek között és bediktálja a rajta levő adatokat a másik hölgynek, aki a számítógépen rögzíti azokat. Mire indul a vonat, a mozdonyvezető listát kap, aminek az egyik legfontosabb adata, hogy mekkora a fékezett tömeg.
Szóval nekünk a számítógépes hátteret kellett biztosítani, azért jártunk ki oda. Mindezt a 90-es évek elején, amikor még XT volt a legtöbb gép és egy 286-os AT még ritka volt, mint a fehér holló!
Sokszor előfordult, hogy amikor kinéztem ott az ablakon, a rágcsálók társasági és nemi életét is tanulmányozhattam. De bent az irodákban is volt belőlük rengeteg!