üzenetek

hozzászólások


Armandus
(junior tag)

Ezerszer inkább ez mint egy Tesla


BandiT85
(aktív tag)

Mindenkinek szíve joga mit választ, csak mikor 17,8-ér tudsz venni egy tulajdonképp ugyanilyen menetteljesítményű, akkuméretű, méretű és jobban töltő autót, amit nem kell kötelező szervizbe hordani 15-30 ezrenként, van hozzá töltőhálózat, amire nem kell várni, és fele annyiba kerül a töltés mint az egyéb szolgáltatóknál, ráadásul ez (a BMW) majdnem KÉTSZER! annyiba kerül, hát akkor mindjárt más a képlet. :U

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

lol :D
Ez a BMW jóval lassabb, jóval lassaban tölt, jóval kevesebb a hatótáv, jóval kevesebbet tud a fedélzeti rendszer, jóval gyérebb a töltési lehetőség, és jóval dárágább, mint egy Tesla, valamint szervízbe kell hordani, hogy maradjon a garancia.
Megéri, tényleg. :DDD


Armandus
(junior tag)

Cserébe a belseje nem úgy néz ki mint Daciájé.


Kinder
(senior tag)
Blog

Oké, gondolom csak azért nem vettél még Teslát, köszönjük. a szakértelmed.


Armandus
(junior tag)

Igen, pontosan ezért. Technikailag top autókat gyártanak, töltésben tényleg az egyik, ha nem a legjobb megoldás az övék, de ennyiért azt a belsőt szerintem nem lehet felvállalni.


BandiT85
(aktív tag)

Én történetesen egy 2016-os elég fullos Passatból ültem át a Model 3-ba és nem igazán érzem visszalépésnek a belteret, sőt.


Armandus
(junior tag)

Mások az elvárásaink.


Shadowbull
(addikt)

"jóval kevesebbet tud a fedélzeti rendszer"

Ne röhögtess már. Ez az autó tele van olyan extrákkal amikről a Teslánál nem is hallottak.


Shadowbull
(addikt)

Nem csak a belseje. Az egész autó műszaki színvonala ott van.

Ezért is felesleges összehasonlítás, a Tesla egy kommersz tömegautó, abból is a silányabb, a BMW meg prémium.


BandiT85
(aktív tag)

Valóban, de amúgy tényleg nagyon kényelmes autó, nagyon egyszerű kezeléssel, minden nagyon logikus, könnyen megtalálható. Ami viszon szar, az a futómű, pattogós kemény, főleg a hátulja. Nyilván nem ezekre az utakra tervezték, de akkor is. Nyilván ez is egyénkén változó, van akinek ez is puha.


Kinder
(senior tag)
Blog

Igen, hát hogyne. :DDD
Mindig is tesla hater voltál. :C


BandiT85
(aktív tag)

Azért azt nem jelenteném ki hogy "Az egész autó műszaki színvonala ott van." Igazából ami a lemezek alatt van, azt nagyjából az összes gyártó messziről lesi. Gondolok itt a gyártástechnológiára, beszállítói függőségre (vagyis függetlenségre), a hajtáslánc hatékonyságára, az akku hűtés-fűtésre, az optimalizáltságra stb. Az hogy egy 3-as vagy egy Y pályán eszik annyit mint egy ix3 országúton, az mindent elmond. (Saját tapasztalat)
Szánj rá fél órát és nézd meg Sandy Munro YT videóját pl az Y hűtő-fűtő rendszeréről, amit összevet a Mach-eével, ami a 2. legjobb a piacon. Na az után jelentsd ki, hogy az egész autó műszaki színvonala ott van!


Kinder
(senior tag)
Blog

Nem fogja elismerni, hagyd.
Write Only Csávó, Csak a Német a jó neki... semmi más.

[ Szerkesztve ]


Shyciii
(veterán)

Mondjuk azt nem nehéz. Passat beltere évjárattól függetlenül minden, csak nem "csodálatos". Igaz ez a németekre javarészt igaz. A stílustól nagyon messze állnak.

[ Szerkesztve ]


BandiT85
(aktív tag)

Sosem értettem ezt, nekem volt német, japán autóm, motorom, mindegyik valamiben jobb volt a másiknál, valamiben nem. Egyik jobb volt a másiknál, de azt nem tudnám mondani hogy az egyik szar volt. Valamiben szarabb volt esetleg. Szeretem a saját tapasztalatom apaján megitélni, hogy mi a jó (jobb) és mi az ami annyira nem és másokkal megosztani a saját tapasztalatomat és meghallgatni, elovasni, megfontolni másét. Az viszont hogy valaki mindenféle valós tapasztalat és tudás nélkül kijelenti hogy ez vagy az egy szar, na az igazi FB-ra való proli színvonal.
Amúgy BMW motorom van és elképzelni se tudok jobbat! :))


Shadowbull
(addikt)

Teslafanok szerint mindenki hater, aki nem ájultan szerelmes a Teslába meg Muskba.
Szóval....


Armandus
(junior tag)

Ízlések és pofonok ugye, de szerintem pont a németek csinálják a legjobb beltereket. Én a franciák megoldásaitól kapok agyfrászt.


Shadowbull
(addikt)

"Igazából ami a lemezek alatt van, azt nagyjából az összes gyártó messziről lesi"

Butaság.

"Az hogy egy 3-as vagy egy Y pályán eszik annyit mint egy ix3 országúton, az mindent elmond"

Az iX3 annyival eszik többet, amennyivel nehezebb és amennyivel nagyobb a légellenállása. A BMW elektromos hajtásláncainak a hatékonysága Tesla szinten vannak, talán pár százalék lehet maximum az eltérés.

Munroékat nézem, mert jók a képek, részletesen lehet látni komponenseket. A következtetéseikkel viszont nagyrészt nem értek egyet.


Shadowbull
(addikt)

Ne hazudozz.


LosBlancosRM
(senior tag)

Utolsó 3 szótól majdnem félrenyeltem.


BandiT85
(aktív tag)

Jó, sok mindennel lehet maragyarázni a fogyasztáskülönbséget (súlyra biztos nem büszkék), de amikor be kell ülni és menni 1000km-t, akkor nagyon nem mindegy hogy melyikkel mekkora szopás. Mondjuk úgy, hogy az ár mellett ezért sem a többi hagyományos autógyártó villanyautója mellett döntöttem. Van e-niro a családban, ami nagyon jó autó, szuper kényelmes futóművel, de nem mennék 1000+ km-es útra vele semmi pénzért. Nyilván akié, az nem is fog soha ilyen messzire menni vele, nem is akar, neki ez nem volt szempont.


MLaca
(őstag)

de irigylem a bandát, aki úgy beszél 15-20-25-30 milliós játékszerekről, mintha az lenne a kérdés, mákos, vagy szezámmagos zsemlét vegyen-e reggelire :P


Armandus
(junior tag)

Egyiket se szoktam, ezért van ilyen játékszerem :DDD


Shadowbull
(addikt)

"súlyra biztos nem büszkék"

Ennyivel nehezebb egy rendesen megcsinált, merev, komfortos, csendes, sok extrával ellátott prémium kategóriás autó. Ennek ez az ára.

"be kell ülni és menni 1000km-t, akkor nagyon nem mindegy hogy melyikkel mekkora szopás"

Nem lesz jelentős különbség. Annyi hogy a BMWben kényelmesebben utazol.


BandiT85
(aktív tag)

Hát ahol én jártam, ott 1 hagyományos töltőre volt 6-8 SUC oszlop. Ahogy olvasom, az Ionity sem sokkal jobb, jó ha a 4 (vicc) oszlopból 2 vagy 3 megy, meg ne legyen foglalt. És forgalmasabb helyeken van 20, egy helyen. Marmint SUC.


cucka
(addikt)
Blog

Én tökre értem, hogy elektromos, meg német prémium. De azért a belépő szintű SUV 30 millióért azért elég meredek.


MrPetya19
(addikt)

Jó dolog az orrkoffer, de a németek nem élik a dolgot, hiszen még a dedikált villany autókban sincs. (VW ID széria, EQE, EQS, i3, iX) Az i4 orrában pl meglepően sok hely van.
Az aksi pack feszültségére se árt figyelni, mondjuk az itthoni 50kW-os töltőkön lehet nem sok gondot okoz.


Shadowbull
(addikt)

Nyugaton nincs ilyen probléma. Ott gyakran a teslások is Ionityn töltenek, mert az közvetlenül az autópálya mellett van, a SuC meg jellemzően nem. De van egy csomó más szolgáltató is.

Amúgy meg hamarosan teljesen megnyílik a SuC mindenki előtt, úgyhogy ez a vita teljesen okafogyottá válik.


Frozen
(őstag)

Ezzel én is egyet értek, a tesla elég gáz mikor mész vele aztán nyikorog a kaszni , kb szuzuki vagy még lentebbi szinvonal. olcsó húsnak hig a leve.
50kw os 200km alatt lemerül a német pályán még ennyit sem bír :W


Vesa
(veterán)

Sajnos én is azok közé tartozom, akiknek a Tesla belső kidolgozásával van baja. Tény, hogy sok szempontból jó EV, de 99%-ban belülről látom az autót, belül ülök, ott kell csendes legyen, ott kell komfortos legyen, ott kell szép legyen. Az M3-ban ráadásul nagyon zavar, hogy nincs kiejlző, nincsenek gombok, csak beb*sztak egy 20 colos monitort középre. Az IX-nél sem tetszik az érintőképernyős irány, de ott még legalább van iDrive, ami amúgy kiváló rendszer, ezt 3db BMW "elfogyasztása" után ki merem jelenteni.

Itt tehát inkább az a kérdés, hogy kinek mire van szüksége? Nekem pl. nem kell 450km hatótáv, mert nem megyek annyit egyben. Nem kell "önvezetés", mert nem használom, nem kell extra gyors töltés, mert 90%-ban otthon töltöm most is az EV-met, akkor meg tök mindegy, mennyivel gyorsabb a Tesla DC-n. Fontos viszont, hogy milyen minőségű beltérben ülök, miközben ingázom, vagy ha nagyobb távot megyek. Tehát nekem opció lenne egy ilyen BMW, de az árakon kicsit faragni kéne, mert ennyiért nem jó deal. Kisebb akkuval, felesleges baromságok nélkül (pl. a cikkben is említett, önparkolás), olyan 16-17M körül még bele is szállnék egy ilyenbe.


Pityu89
(senior tag)

Tonale teszt nem lesz? :D


8th
(addikt)
Blog

Egyik szebb mint a másik. :DDD


akaido
(addikt)
Blog

61 éves közalkalmazottként szimpatizálok az elektromos autókkal. Érteni vélem a jövőbemutató újításaikat, a környezetvédelemre törekvéseiket.
Egy "aprócska" bibi azért akad: Tesla vagy BMW vagy egyéb márka, az mindegy, mert nagy tömegek számára(így nekem is) sajnos elérhetetlen ármagasságokban vannak. :(


Raysen623
(addikt)

"AC-n két opciónk adódik, alapból 11 kW-os a fedélzeti töltő, de felárért lehet kérni 22 kW-osat is, ez azoknak érheti meg, akik főleg városi környezetben használják a gépet és publikus helyen töltenek, sokkal-sokkal több AC oszlop van, mint a DC, ezek pedig jellemzően 22 kW-osak."

Szarrágás kimaxolva BMW módra is. B+ tényleg nem fér bele a 22 kW-os töltőkábel a 18+ milliós árba?! Na ezért sem fogok ilyen autót venni még használtan sem, a szervízigényről nem is beszélve. Komoly vállalkozást lehet alapítani a BMW és Mercedes szervízelésre annyit kell velük foglalkozni.


Noukoum
(veterán)

Nem a kábel a gond hanem az, hogy nagyon sok pénzbe kerül a fedélzeti töltő elektronikája. Szerintem pozitívum egyáltalán az opció, a Teslánál nem is kérhető a 22-es AC…

A szerviz költségen és időn egyébként nagyon sokat segít az elektromos meghajtás.


gyuszos
(tag)

"mégis többségben vannak azok a modellek, amelyek olyan padlólemezre kerülnek, ahol a hagyományos és a villanyos hajtás is megfér egymás mellett. Így tesz a Mercedes..."

Aham.....dízel vagy benzines motorral adtak már ki EQ platformra autót a Mercinél.... :U


gyuszos
(tag)

Olyan nincs, hogy belefér vagy nem fér.
Mindennek ára van.
Ha adják hozzá, akkor mindenképpen kifizeted azt amit kapsz.
Ha 5 méteres akkor 5 métert, ha hosszabb, akkor hosszabbat.

Viszont így olyat veszel magadnak HA akarsz, amilyenre szükséged van.
De ne siesd el..... nem fog kelleni.
Az otthoni wallboxhoz jár (általában), utcán meg úgysem bohóckodunk ilyennel.


Shadowbull
(addikt)

"Komoly vállalkozást lehet alapítani a BMW és Mercedes szervízelésre annyit kell velük foglalkozni."

Az lehet, de a Teslával sokkal több gond van.


Noukoum
(veterán)

Sajnos magyarországon az összes új autó megfizethetetlen kategória az átlagnak.

De ha elnéz az ember északra, keletre, délre, nyugatra akkor azt látja hogy 2024-ben messze egy Tesla lesz az év legnagyobb darabszámban eladott autója. De már 2023-ban is versenybe száll.

Nem ezek a drágák, mi lettünk szegények, vagyis tette azzá magát a nép…


gyuszos
(tag)

Az sokkal nagyobb gond, hogy a Teslát meg nincs hová vinni, ha baj van....

Vagy ha mégis, na abban nincs köszönet....
[link]

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Sajnos a többi gyártó szervize is legalább ennyire pocsék, cserébe ott még le is húznak mert ugye azért van az ügyfél…

És az a “szégyen” hogy ez a tesla féle szerviz messze az élmezőnyben van… ha nem a legjobb, Európában.


gyuszos
(tag)

"Sajnos a többi gyártó szervize is legalább ennyire pocsék, cserébe ott még le is húznak mert ugye azért van az ügyfél…"

Ezzel baromira nem értek egyet.

"ha nem a legjobb, Európában...." ezzel meg aztán pláne nem....

"Szerintem pozitívum egyáltalán az opció, a Teslánál nem is kérhető a 22-es AC…"

A Teslánál még mennyi minden nem kérhető, mégis a prémiumhoz árazzák magukat.
Egy 50+ milliós Plaid-be 6-8 éves fényszóró technika van, nincs HUD (nem kérhető, mondjuk inkább így), nincs egy normális esőérzékelős ablaktörlő, semmit sem tudok a belsőn változtatni ennyi pénzért, .....sorolhatnánk még.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

LOL.


Shadowbull
(addikt)

Bizony. Nem véletlenül vannak már Teslára specializálódott privát szervizek már Magyarországon is, ahol minimális mennyiségű Tesla van, mégis röhögve megélnek a javításból már most. Lásd Zambelly család.


cucka
(addikt)
Blog

Egy 50+ milliós Plaid-be 6-8 éves fényszóró technika van...

Egy 50+ milliós Plaid 1000 lóerős és lényegében a legjobban gyorsuló személyautó, amit pénzért megvehetsz. A Plaid ezért kerül ennyibe, és ezért veszik meg az emberek ennyi pénzért. Nem azért, mert a Tesla annyira prémium lenne. Aki finoman varrott bőrt meg lézer fényszórót akar 50 millióért, az német prémiumot vesz. Aki ennyi pénzért azt akarja érezni, hogy padlógáznál a szemgolyói benyomódnak a koponyájába, az meg Plaid-et.

És van, aki agyrepesztő menettulajdonságokat szeretne és emellett prémium anyagokat, akkor ő vehet Taycan Turbo S-t, de az 80 millióról indul + extrák. És van aki azt is megveszi.

És ha kérdeznéd, hogy mi értelme ennek a bődületes erőnek, akkor a válasz, hogy semmi. Ugyanannyira semmi értelme nincs, mint az RS6-os Audinak, az AMG G osztálynak. Ennek ellenére azokat is megveszik, és a Plaid-et is megveszik.

[ Szerkesztve ]


Armandus
(junior tag)

De mi értelme van a gyorsulásnak ha az autó futóműve nem sportos?

Ezért nem értettem soha az M szériás BMW suvokat sem.


Noukoum
(veterán)

Ezzel baromira nem értek egyet.

Pedig ez a tapasztalat, csak Európáról beszélek.

A többi gyártónál is rengeteg dolog van ami egyszerűen nem kérhető, szóval ez oda vissza működik. Aztán mindenki kiválasztja melyik csomag a legszimpatikusabb.

A tesla elég következetes, amit egyébként a vásárlók és a felhasználók is díjaznak.
Pl. nincs 22-es AC, mert nincs rá szükség. Célállomás töltésnek a 11-es is elég, éjszakai töltéshez is elég a 11, ha valaki nem tud fix helyen tölteni akkor meg a 22 is kevés.

Ettől még pozitívum hogy lehet rendelni nagyobbal.

[ Szerkesztve ]


Frozen
(őstag)

Ez nem teljesen igaz.
A szervíz költség drágább mint egy belső égésű motoré. A kocsi felépítése kb nagyvonalakban azonos, alváz lengéscsillapító , fék stb... A kocsi tömege több ezért a fék és a gumi sőt a lengéscsillapító is gyorsabban kopik majd előbb csereperiodusos lesz.A teslánál 290 ezrenként kb elszáll a villanymotor, más gyártóknál mennyit bír még egyenlőre rejtély.... Ha elszáll egy elektronikai panel vagy chip vagy csak szétrágja a kábeleket egy nyest akkor a gatyádat is a szervízbe fogod hagyni mivel mire ezeket kimérik ,bevizsgálják kicserélik egy raklap munkaóra lesz.
Szóval ez a szervíz jobb meg olcsobb sokat segít az biztos a tárcád súlyán tuti fog segíteni.


#40Noukoum

Teslát sokan azért veszik ,mert árkategoriájában olcsó kb igénytelen külső és belső. Egy suzuki vagy egy dachia is fényéveket ver rá. Hiába van benne egy szép nagy tablet ha maga körülötte egy fapad.
A másik dolog pedig az,hogy nem kell vinni évente szervízbe.

Sajnos ez az egész ev dolog annyira gyerek cipőben jár még ,hogy hihetetlen az árak pedig nem csak magyarban ,de egész europában el vannak szabadulva.
Én már nem egyet probáltam mindegyik többet fogyasztott áramból mint egy disel.... Akkor kijösz vele olcsón ha magyarban feldugod a házadban töltőre ,vagy van esetleg napelem parkod. De amint külföldre mész meg rászorulsz a nyilvános töltőkre ott horribilis árak lesznek. Németben pl a lakásban 0,50 cent /KW a nyilvános töltőkőn 0,79...
És a pláne az egészben,ha felmegyek a német pályára egy stuttgard münchen távot nem bír ki a model 3 50 es akkuval 200km/h val mert akku lemerült... (persze lehet az 1-1,10 utból csinálni 2-3 órát és akkor oda lehet érni......És ezért ki kell fizetni durván majdnem 20 millát....A másik az eu probléma ,hogy nyomják itt a környezet szennyezéses rizsát, nyugodtan meg lehet nézni a traktorok a szántoföldeken a kamionok stb mikor lesznek lecserélve elektromosra? Arról nem is beszélek hogy a boltokban egyre több terméket csomagolnak 2-3-4x rétegbe bele .......

Teljesen a pénzre megy ki minden én tuti ,hogy diselen maradok sőt igazából még a 3.0 TDI ből agyalok veszek egy újat.Mert simán kinézem azt,hogy 2030 után olyan olcsó lesz a dsel mint állat csak akkor majd már nem lehet venni ilyen autókat hiszen a többség egyre jobban az ev re fog átálni.


Shadowbull
(addikt)

Vezettél már olyat?

üzenetek