üzenetek

hozzászólások


LosBlancosRM
(senior tag)

Utolsó 3 szótól majdnem félrenyeltem.


BandiT85
(aktív tag)

Jó, sok mindennel lehet maragyarázni a fogyasztáskülönbséget (súlyra biztos nem büszkék), de amikor be kell ülni és menni 1000km-t, akkor nagyon nem mindegy hogy melyikkel mekkora szopás. Mondjuk úgy, hogy az ár mellett ezért sem a többi hagyományos autógyártó villanyautója mellett döntöttem. Van e-niro a családban, ami nagyon jó autó, szuper kényelmes futóművel, de nem mennék 1000+ km-es útra vele semmi pénzért. Nyilván akié, az nem is fog soha ilyen messzire menni vele, nem is akar, neki ez nem volt szempont.


MLaca
(őstag)

de irigylem a bandát, aki úgy beszél 15-20-25-30 milliós játékszerekről, mintha az lenne a kérdés, mákos, vagy szezámmagos zsemlét vegyen-e reggelire :P


Armandus
(junior tag)

Egyiket se szoktam, ezért van ilyen játékszerem :DDD


Shadowbull
(addikt)

"súlyra biztos nem büszkék"

Ennyivel nehezebb egy rendesen megcsinált, merev, komfortos, csendes, sok extrával ellátott prémium kategóriás autó. Ennek ez az ára.

"be kell ülni és menni 1000km-t, akkor nagyon nem mindegy hogy melyikkel mekkora szopás"

Nem lesz jelentős különbség. Annyi hogy a BMWben kényelmesebben utazol.


BandiT85
(aktív tag)

Hát ahol én jártam, ott 1 hagyományos töltőre volt 6-8 SUC oszlop. Ahogy olvasom, az Ionity sem sokkal jobb, jó ha a 4 (vicc) oszlopból 2 vagy 3 megy, meg ne legyen foglalt. És forgalmasabb helyeken van 20, egy helyen. Marmint SUC.


cucka
(addikt)
Blog

Én tökre értem, hogy elektromos, meg német prémium. De azért a belépő szintű SUV 30 millióért azért elég meredek.


MrPetya19
(addikt)

Jó dolog az orrkoffer, de a németek nem élik a dolgot, hiszen még a dedikált villany autókban sincs. (VW ID széria, EQE, EQS, i3, iX) Az i4 orrában pl meglepően sok hely van.
Az aksi pack feszültségére se árt figyelni, mondjuk az itthoni 50kW-os töltőkön lehet nem sok gondot okoz.


Shadowbull
(addikt)

Nyugaton nincs ilyen probléma. Ott gyakran a teslások is Ionityn töltenek, mert az közvetlenül az autópálya mellett van, a SuC meg jellemzően nem. De van egy csomó más szolgáltató is.

Amúgy meg hamarosan teljesen megnyílik a SuC mindenki előtt, úgyhogy ez a vita teljesen okafogyottá válik.


Frozen
(őstag)

Ezzel én is egyet értek, a tesla elég gáz mikor mész vele aztán nyikorog a kaszni , kb szuzuki vagy még lentebbi szinvonal. olcsó húsnak hig a leve.
50kw os 200km alatt lemerül a német pályán még ennyit sem bír :W


Vesa
(veterán)

Sajnos én is azok közé tartozom, akiknek a Tesla belső kidolgozásával van baja. Tény, hogy sok szempontból jó EV, de 99%-ban belülről látom az autót, belül ülök, ott kell csendes legyen, ott kell komfortos legyen, ott kell szép legyen. Az M3-ban ráadásul nagyon zavar, hogy nincs kiejlző, nincsenek gombok, csak beb*sztak egy 20 colos monitort középre. Az IX-nél sem tetszik az érintőképernyős irány, de ott még legalább van iDrive, ami amúgy kiváló rendszer, ezt 3db BMW "elfogyasztása" után ki merem jelenteni.

Itt tehát inkább az a kérdés, hogy kinek mire van szüksége? Nekem pl. nem kell 450km hatótáv, mert nem megyek annyit egyben. Nem kell "önvezetés", mert nem használom, nem kell extra gyors töltés, mert 90%-ban otthon töltöm most is az EV-met, akkor meg tök mindegy, mennyivel gyorsabb a Tesla DC-n. Fontos viszont, hogy milyen minőségű beltérben ülök, miközben ingázom, vagy ha nagyobb távot megyek. Tehát nekem opció lenne egy ilyen BMW, de az árakon kicsit faragni kéne, mert ennyiért nem jó deal. Kisebb akkuval, felesleges baromságok nélkül (pl. a cikkben is említett, önparkolás), olyan 16-17M körül még bele is szállnék egy ilyenbe.


Pityu89
(senior tag)

Tonale teszt nem lesz? :D


8th
(addikt)
Blog

Egyik szebb mint a másik. :DDD


akaido
(addikt)
Blog

61 éves közalkalmazottként szimpatizálok az elektromos autókkal. Érteni vélem a jövőbemutató újításaikat, a környezetvédelemre törekvéseiket.
Egy "aprócska" bibi azért akad: Tesla vagy BMW vagy egyéb márka, az mindegy, mert nagy tömegek számára(így nekem is) sajnos elérhetetlen ármagasságokban vannak. :(


Raysen623
(addikt)

"AC-n két opciónk adódik, alapból 11 kW-os a fedélzeti töltő, de felárért lehet kérni 22 kW-osat is, ez azoknak érheti meg, akik főleg városi környezetben használják a gépet és publikus helyen töltenek, sokkal-sokkal több AC oszlop van, mint a DC, ezek pedig jellemzően 22 kW-osak."

Szarrágás kimaxolva BMW módra is. B+ tényleg nem fér bele a 22 kW-os töltőkábel a 18+ milliós árba?! Na ezért sem fogok ilyen autót venni még használtan sem, a szervízigényről nem is beszélve. Komoly vállalkozást lehet alapítani a BMW és Mercedes szervízelésre annyit kell velük foglalkozni.


Noukoum
(veterán)

Nem a kábel a gond hanem az, hogy nagyon sok pénzbe kerül a fedélzeti töltő elektronikája. Szerintem pozitívum egyáltalán az opció, a Teslánál nem is kérhető a 22-es AC…

A szerviz költségen és időn egyébként nagyon sokat segít az elektromos meghajtás.


gyuszos
(tag)

"mégis többségben vannak azok a modellek, amelyek olyan padlólemezre kerülnek, ahol a hagyományos és a villanyos hajtás is megfér egymás mellett. Így tesz a Mercedes..."

Aham.....dízel vagy benzines motorral adtak már ki EQ platformra autót a Mercinél.... :U


gyuszos
(tag)

Olyan nincs, hogy belefér vagy nem fér.
Mindennek ára van.
Ha adják hozzá, akkor mindenképpen kifizeted azt amit kapsz.
Ha 5 méteres akkor 5 métert, ha hosszabb, akkor hosszabbat.

Viszont így olyat veszel magadnak HA akarsz, amilyenre szükséged van.
De ne siesd el..... nem fog kelleni.
Az otthoni wallboxhoz jár (általában), utcán meg úgysem bohóckodunk ilyennel.


Shadowbull
(addikt)

"Komoly vállalkozást lehet alapítani a BMW és Mercedes szervízelésre annyit kell velük foglalkozni."

Az lehet, de a Teslával sokkal több gond van.


Noukoum
(veterán)

Sajnos magyarországon az összes új autó megfizethetetlen kategória az átlagnak.

De ha elnéz az ember északra, keletre, délre, nyugatra akkor azt látja hogy 2024-ben messze egy Tesla lesz az év legnagyobb darabszámban eladott autója. De már 2023-ban is versenybe száll.

Nem ezek a drágák, mi lettünk szegények, vagyis tette azzá magát a nép…

üzenetek