üzenetek

hozzászólások


gyuszos
(tag)

Az sokkal nagyobb gond, hogy a Teslát meg nincs hová vinni, ha baj van....

Vagy ha mégis, na abban nincs köszönet....
[link]

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Sajnos a többi gyártó szervize is legalább ennyire pocsék, cserébe ott még le is húznak mert ugye azért van az ügyfél…

És az a “szégyen” hogy ez a tesla féle szerviz messze az élmezőnyben van… ha nem a legjobb, Európában.


gyuszos
(tag)

"Sajnos a többi gyártó szervize is legalább ennyire pocsék, cserébe ott még le is húznak mert ugye azért van az ügyfél…"

Ezzel baromira nem értek egyet.

"ha nem a legjobb, Európában...." ezzel meg aztán pláne nem....

"Szerintem pozitívum egyáltalán az opció, a Teslánál nem is kérhető a 22-es AC…"

A Teslánál még mennyi minden nem kérhető, mégis a prémiumhoz árazzák magukat.
Egy 50+ milliós Plaid-be 6-8 éves fényszóró technika van, nincs HUD (nem kérhető, mondjuk inkább így), nincs egy normális esőérzékelős ablaktörlő, semmit sem tudok a belsőn változtatni ennyi pénzért, .....sorolhatnánk még.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

LOL.


Shadowbull
(addikt)

Bizony. Nem véletlenül vannak már Teslára specializálódott privát szervizek már Magyarországon is, ahol minimális mennyiségű Tesla van, mégis röhögve megélnek a javításból már most. Lásd Zambelly család.


cucka
(addikt)
Blog

Egy 50+ milliós Plaid-be 6-8 éves fényszóró technika van...

Egy 50+ milliós Plaid 1000 lóerős és lényegében a legjobban gyorsuló személyautó, amit pénzért megvehetsz. A Plaid ezért kerül ennyibe, és ezért veszik meg az emberek ennyi pénzért. Nem azért, mert a Tesla annyira prémium lenne. Aki finoman varrott bőrt meg lézer fényszórót akar 50 millióért, az német prémiumot vesz. Aki ennyi pénzért azt akarja érezni, hogy padlógáznál a szemgolyói benyomódnak a koponyájába, az meg Plaid-et.

És van, aki agyrepesztő menettulajdonságokat szeretne és emellett prémium anyagokat, akkor ő vehet Taycan Turbo S-t, de az 80 millióról indul + extrák. És van aki azt is megveszi.

És ha kérdeznéd, hogy mi értelme ennek a bődületes erőnek, akkor a válasz, hogy semmi. Ugyanannyira semmi értelme nincs, mint az RS6-os Audinak, az AMG G osztálynak. Ennek ellenére azokat is megveszik, és a Plaid-et is megveszik.

[ Szerkesztve ]


Armandus
(junior tag)

De mi értelme van a gyorsulásnak ha az autó futóműve nem sportos?

Ezért nem értettem soha az M szériás BMW suvokat sem.


Noukoum
(veterán)

Ezzel baromira nem értek egyet.

Pedig ez a tapasztalat, csak Európáról beszélek.

A többi gyártónál is rengeteg dolog van ami egyszerűen nem kérhető, szóval ez oda vissza működik. Aztán mindenki kiválasztja melyik csomag a legszimpatikusabb.

A tesla elég következetes, amit egyébként a vásárlók és a felhasználók is díjaznak.
Pl. nincs 22-es AC, mert nincs rá szükség. Célállomás töltésnek a 11-es is elég, éjszakai töltéshez is elég a 11, ha valaki nem tud fix helyen tölteni akkor meg a 22 is kevés.

Ettől még pozitívum hogy lehet rendelni nagyobbal.

[ Szerkesztve ]


Frozen
(őstag)

Ez nem teljesen igaz.
A szervíz költség drágább mint egy belső égésű motoré. A kocsi felépítése kb nagyvonalakban azonos, alváz lengéscsillapító , fék stb... A kocsi tömege több ezért a fék és a gumi sőt a lengéscsillapító is gyorsabban kopik majd előbb csereperiodusos lesz.A teslánál 290 ezrenként kb elszáll a villanymotor, más gyártóknál mennyit bír még egyenlőre rejtély.... Ha elszáll egy elektronikai panel vagy chip vagy csak szétrágja a kábeleket egy nyest akkor a gatyádat is a szervízbe fogod hagyni mivel mire ezeket kimérik ,bevizsgálják kicserélik egy raklap munkaóra lesz.
Szóval ez a szervíz jobb meg olcsobb sokat segít az biztos a tárcád súlyán tuti fog segíteni.


#40Noukoum

Teslát sokan azért veszik ,mert árkategoriájában olcsó kb igénytelen külső és belső. Egy suzuki vagy egy dachia is fényéveket ver rá. Hiába van benne egy szép nagy tablet ha maga körülötte egy fapad.
A másik dolog pedig az,hogy nem kell vinni évente szervízbe.

Sajnos ez az egész ev dolog annyira gyerek cipőben jár még ,hogy hihetetlen az árak pedig nem csak magyarban ,de egész europában el vannak szabadulva.
Én már nem egyet probáltam mindegyik többet fogyasztott áramból mint egy disel.... Akkor kijösz vele olcsón ha magyarban feldugod a házadban töltőre ,vagy van esetleg napelem parkod. De amint külföldre mész meg rászorulsz a nyilvános töltőkre ott horribilis árak lesznek. Németben pl a lakásban 0,50 cent /KW a nyilvános töltőkőn 0,79...
És a pláne az egészben,ha felmegyek a német pályára egy stuttgard münchen távot nem bír ki a model 3 50 es akkuval 200km/h val mert akku lemerült... (persze lehet az 1-1,10 utból csinálni 2-3 órát és akkor oda lehet érni......És ezért ki kell fizetni durván majdnem 20 millát....A másik az eu probléma ,hogy nyomják itt a környezet szennyezéses rizsát, nyugodtan meg lehet nézni a traktorok a szántoföldeken a kamionok stb mikor lesznek lecserélve elektromosra? Arról nem is beszélek hogy a boltokban egyre több terméket csomagolnak 2-3-4x rétegbe bele .......

Teljesen a pénzre megy ki minden én tuti ,hogy diselen maradok sőt igazából még a 3.0 TDI ből agyalok veszek egy újat.Mert simán kinézem azt,hogy 2030 után olyan olcsó lesz a dsel mint állat csak akkor majd már nem lehet venni ilyen autókat hiszen a többség egyre jobban az ev re fog átálni.


Shadowbull
(addikt)

Vezettél már olyat?


Armandus
(junior tag)

Igen. Nem arról van szó, erős mint a bika, de sportosnak nagyon nem nevezném.


Shadowbull
(addikt)

SUV mértékkel meglehetősen sportosak azok.


Armandus
(junior tag)

Igen. SUV mértékkel. Csak nekem(!) egy suv az eleve nem lehet sportos.


cucka
(addikt)
Blog

Lepadlózod és olyan érzés, mint ha kilőttek volna egy rakétából. Nem olyan bonyolult, mit lehet ezen nem érteni?

Egyébként a Plaid futóműve nem tűnik szarnak, épp pár napos a téma, hogy Nürburgring időkben ismét beindult a farokméregetés. Most épp a Tesla vezet, de gondolom a Porsche sem hagyja annyiban. (Ha valaki, akkor a Porsche tuti meg tudja verni őket a Taycan-al, de ne feledd, a Taycan sokkal drágább autó + nekik van jópár évtized tapasztalatuk versenyautó építésben)

A tanulság a sztoriból, hogy a Model S alatt rendes futómű van, nem ilyen klasszik amerikai izomautó, ami csak egyenesben gyors, kanyarban meg leesik az útról. Utcai autó mércével mérve, nyilván.

[ Szerkesztve ]


doooo
(veterán)

Belülről "meh" a kinézet, de kívülről azért eléggé eltalálták ezt a generációt...


Sinesol
(veterán)

Csak az a baj, ez a kategória már nem szimpla közlekedődoboz szint, itt már nem elég a tesla fapados beltere, felszereltsége.

Ha megforditjuk a dolgot, akkor ugyanaz a menetteljesitmény, akkuméret, valamivel lassabban tölt, ami nem az nagy issue átlagos felhasználás mellett, töltőhálózat nem tudom miert lett felsorolva, a bmw-t is sok helyen tudod tölteni, akár otthoni töltőt is vehetsz, a töltés ára meg megint nem olyan, hogy számitana ennek a vásárlórétegnek.
Mindehhez hozzájön az, hogy a teslával szemben prémium belteret, felszereltséget kapsz, rengeteg extra közül válogathatsz, szvsz egy igényesebb autót kapsz. Egy Teslába ha akarsz se tehetsz tul sok mindent, mert nincs...b+ még szinekből is alig van választék... :D

Ja és akkor még nem emlitettem meg a javithatóságot, kb. anyagi totálkár, ha megtöröd a karosszériát...a casco kapásból 3-5 ször annyi, mint a bmw-re, ha nem küldenek el inkább a pics*ba, szervize nincs is itthon...tényleg de jó ajánlat.

Sokat elmond az is, hogy a kinai, olcsó elektromos autók miatt vágott már kétszer is árat az elmult évben Tesla, azt a hasonlóan fapadot tartja konkurrenciának, nem a német prémiumokkal fog versenyezni. Ég és föld a különbség ha az ember egy Teslabol átül egy Mercedesbe...

[ Szerkesztve ]


gyuszos
(tag)

Szóval azért 55 millió a Model S Plaid mert 1 - 1.5 másodpercet ráver egy EQS 450+ -re, és innentől már meg is van bocsájtva, hogy nincs normális beltér, HUD, esőérzékelős ablaktörlő, fényezési minőség (nézz meg párat, tiszta szemét), és legalább egy alap projektoros lámpa.... Aham.

De sajnos a legtöbben mégsem ezért a szemgolyót benyomó tempo miatt veszik.
Hanem mert sznobok, és milyen menő már Teslával járni.....

De nincs ezzel semmi baj, mindenki arra költi a pénzét amire akarja.


gyuszos
(tag)

"Pedig ez a tapasztalat, csak Európáról beszélek."
Nincs, és nem is lesz élő Teslás tapasztalatom, de sajnos ennek pont az ellenkezőjéről szólnak a kommentelők véleményei....lassú, hetekre kapsz időpontot hiszen NINCS elegendő szervíz és teljesen leterheltek, egy - egy alkatrészre pedig néha hónapokat kell várni.

A Tesla nem következetes, már ne is haragudj, hanem szimplán sumákol.
Ahogy írtam, nincs HUD, normális ablaktörlés, igénytelen minőségű festés, nincs választható belső, nincs normális fényszóró, nincs carplay, AA autó, már nincs Lidar sem.....
De van helyette tábortűz, fingópárna, meg zenére "táncoló" Model X.....+ jó drágán mért FSD, ami akár már holnap kész lesz, csak még ma fizesd ki.....
Mit gondolsz miért?
Hát mert utóbbiakra egyszer kell szoftvert írni, előbbiek nélkül meg sokkal olcsóbb, kevesebb hibalehetőség, kevesebb fejlesztési költség.....és valljuk meg, az európainál sokkal igénytelenebb amerikai elvárás és igény.

Nincs ezzel amúgy semmi baj, csak tudjuk minek hol a helye, és még csak véletlenül se mondjuk ezt jóindulatúan következetességnek.....mert nem az.


Duck663
(őstag)

Az tény, hogy a Tesla belseje ocsmány, de ez talán szép? Lehet minőségibb, de ocsmánynak épp olyan ocsmány. Ha letakarnád a kormányon a propellert, és random beültetnél embereket, akik kívül sem látták előtte az autót, hát lehet a legtöbben valamilyen koreai, vagy kínai modellként azonosítanák.


Füleske
(addikt)

Gondolom itt a dizájnra gondolhatsz, mert a képek alapján ez pont ugyanabból az olcsó műanyagból van, mint a Dacia.

üzenetek