Borderlands 3 - PC játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

Na, végigküzdöttem magam a játékon - írok róla pár keresetlen szót...

Nekem úgy tűnik, a Battleborn nem-sikere nem ábrándította ki a Gearboxot a MOBA műfajból - olyannyira nem, hogy második kísérletként a legsikeresebb IP-jük 3. (4.?) részét használták fel. Persze nem tisztán - míg a harcok vizuális megjelenése, az ellenfelek mozgása, az encounterek (legalábbis jó részének) működése teljesen egy MOBA-játékot idéznek, a fegyverek hozzák a tősgyökeres, némileg továbbgondolt Borderlands-élményt. Az eredmény egy egészen fluid dolog lett, a harcok pörögnek ezerrel, és valószínűleg a MOBA-kedvelők számára nagyon meggyőző az eredmény - aki pedig nem MOBA-fan, de nem kimondottan utálja a műfajt (ld. én), az is többi-kevésbé meg tudja találni benne a számítását - legalábbis ha a játék többi eleme jól működik. És itt kezdődnek a gondok...

Az egyik nagy probléma a játék UI-ja. Míg a BL2-ben fontos marketing-szempont volt a PC-s játékosok igényeinek kiszolgálása, a 3-asban olyan érzésem volt, mintha az egér-billentyűzet kombó egyfajta utánérzésként lett volna hozzácsapva a játékhoz. A billentyűk átdefiniálása nem minden képernyőn érvényesül (WTF????), az egér pedig... Akár a map-screenen, akár az inventory-ban próbáltam valamit csinálni gyorsan, jellemzően Benny Hill-zenéért kiáltó szerencsétlenkedés lett belőle, csak pislogtam, hogy hová sikerült éppen teleportálni, vagy teljesen váratlan fegyverek jelentek meg a kezemben. Nem tudom, minek kellett felborítani azt, ami az első két részben teljesen jól működött, mindenesetre az új UI nekem kinyírta a játékból a fegyverekkel való piszmogás örömét.
A másik, még nagyobb probléma az írás. A pre-sequelben már lehetett érezni, hogy az első két részben maximumon pörgő hülyeség-generátor kezd elfáradni - gondolom, nem csak én reménykedtem benne, hogy a több év szünet jót fog tenni, és a kreatív energiák feltöltődnek. Ehelyett olyanok a játékban megjenő szövegek, mintha a verbal_diarrhea.exe programmal generálták volna őket, jellemzően hosszan, néha percekig kell állni és hallgatni a hülye karakterek végeérhetetlen dumáját, amiben se érdemi információ, se érdemi humor nincs. Van persze pár jobban sikerült karakter és pár véletlenül működő tréfa, de ez sajnos csepp a tengerben. A szokásos mindent megnézős stílusban kezdtem a játékot, de rövid idő után muszáj voltam elhagyni a mellékküldetéseket - a két perces fetch-questek további 2-3 perc szófosással kiegészítve szimplán elviselhetetlenek voltak.

Vizuálisan elég jól sikerült a játék - sokszor jutott róla a Rage eszembe, de ez egyáltalán nem baj. A wildland + techno-wreckage kombináció varázsa itt is működött, és a hatalmas, félig mesterséges terek, amiket a korábbi játékokban hatalmasat dobtak az atmoszférán, itt is megvannak, és remekül működnek. Mindehhez ráadásul teljesen baráti gépigény társul - fullHD felbontásban, medium beállítások mellett szinte folyamatosan 60 FPS felett ment a játék az oroszlánnak éppen nem nevezhető GTX 1650-nel. Az egyetlen probléma a töltési időkkel van - a játék elindulásához több, mint 1.5 perc kell, ami a C64-es középkort idézi (a kazetta után, de még a gyorstöltők széleskörű elterjedése előtt). Ez egy kicsit korlátozza a gyakori ide-oda ugrálás iránti hajlandóságot is, ami pedig egy jó újítás... lenne, ha működne rendesen egérrel.
Vizuális téren talán még érdemes a nagyobb boss-okat kiemelni, helyenként rendesen elgurult a gyógyszer, és pusztán a megalomán megközelítés sokkal jobban működik humorként, mint amit az írói team produkált. Hint-hint.
A soundtrack ízlés dolga, nekem nem nagyon tetszett, de ezt a legkönnyebb orvosolni. A hangok jellemzően jók.

Summa summárum, nekem óriási csalódás a játék. Ha maga a harc idegesítene, azon túl tudnám tenni magam, mert a Gearboxnak szíve joga, milyen irányba viszik a játékukat. De ez az aspektus a MOBA-sodás ellenére is alapvetően rendben van - volt pár swarmos harc meg 1-2 boss, ami fárasztott, de ezeket egyszerűen brute force-ban le lehet tolni pár FFYL és meghalás mellett, aztán lehet továbbmenni. Viszont a hanyagul összeb***ott kezelésre, ill. a katasztrófális írásra nincs mentség, és ezek nekem teljesen tönkrevágták az élményt. Ebben a játékban is lehetett volna 80-100 óra jókedélyű fun, még ha a Borderlands 2 szintjén nem is sikerül megközelíteni - ehelyett lett 15-20 óra, vegyesen közepesen szórakoztató harc és kínlódás, és a TVHM meg a Mayhem mód minden ígérete ellenére szeretném mielőbb elfelejteni, hogy a sorozatnak van 3. része is. Bye bye, Borderlands...

[ Szerkesztve ]


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Én 2 nappal ezelőtt végeztem a játékkal, és értem ez alatt a fősztorit, meg a mellékküldetések nagy részét (olyan 90%-ra tippelek). Összesen 92 óra játékidőt nyomtam bele, beleértve 2 DLC-t a 4 közül. A végére kicsit belefáradtam, az utolsó kb 5-10 órában már vártam, hogy vége legyen, de valahogy nem tudtam ott hagyni a mellékküldetéseket, sőt,. a legtöbb mapot 100%-ra csináltam meg, beleértve a challengeket. A MOBA-sodást én nem vettem észre, ezért szívesen venném, ha ezt jobban kifejtenéd. Hozzátenném, én soha nem játszok MOBA-kkal, mert nem szeretem azt a játékstílust. Lehet, hogy azért nem vettem észre ebből semmit? A billentyűzet/menükezelés tényleg változott, bár én hamar megszoktam. Nem próbáltam semmit sem átdefiniálni, így nem találkoztam olyan bugokkal, mint te. De a konzolosodás nekem már a második résztől feltűnt, mert az elsőnek volt a leg PC-barátabb felülete szerintem, beleértve az inventory meg skilltree-t, így, mivel a BG2-ben megszoktam így már az engem egyáltalán nem zavart.

Összegezve, szerintem még mindig nagyszerű játék a BG sorozat a legújabb tagjával, de tényleg érződik, hogy kezd elfogyni a lendület. Korábban végigjátszottam a Wonderland-et, az hoz némi újdonságot a sorozatba, és valszeg pont utóbbi miatt vettem rá magam a BG3 végigjátszására, hiszen a BG3-at korábban vásároltam meg (ahogy kijött steam-re), de hosszú ideig nem volt kedvem hozzá. Persze azt is érdemes tudni rólam, hogy nekem a Pre-Sequel-lel sem volt semmi problémám, pedig az a legnépszerűtlenebb tagja a sorozatnak.


Daelion
(őstag)

Ezt a mobásodást most így én sem nagyon tudom hova tenni meg nem is tudom mit jelent igazából mert nem játszok MOBát.
Owerwatch 2-t szoktam néha botokkal botok ellen játszani pár kört de nem is kezelem 1 kategóriában a 2 játékot.

BL az nekem mai napig egy bolondos looter shooter amit nagyrészt az end game farmolásért és elvetemült buildek összerakásért játszom.
Első nekifutásra BL 3 nekem is valahogy 40-45 óra volt mármint az alapjáték amikor megjelent, kb minden mellék küldetéssel megcsinálva.

Nem tudom én mar vagy immunis lettem ezekre a BL-es poénokra vagy csak simán nem zavar tehát az sem tűnt fel, hogy nagyon más lenne.
Azért már BL 2-be is nagyon sok agymenés volt de ez számomra már hozzátartozik a játék stílusához és fura is lenne nélküle. 'mint ahogy Claptrap is idegesítő de valahogy mégis kell'

Ui az meg igen elég botrányos tudott lenni és most jelenleg még úgy ahogy összerakott állapotban van, 21:9-es Ultrawide monitorom van és azon több update/patch után is sikerült párszor teljesen elrontani. 'konkrétan nem láttam az UI bizonyos részeit :((( '

Egérrel való irányítás nekem nem tűnt fel, hogy baj lenne vele bár én azok közé tartozom akik képesek Souls Like játékot játszani egér+billen és nem zavar. :DDD

Azt azért hozzá teszem, hogy én véleményem illik fenntartásokkal kezelni mert valszeg az elfogultabb BL fanok közé tartozom és nem is a sztori miatt játszom ezeket a játékokat legfőképp.
Persze 1-2x átviszem sztorit és figyelek rá meg mindent megcsinálok de utána nálam ezek csak az end-game őrületről szólnak.
Kb ilyen szinten: 'ezért is mondom, hogy én máshogy tekintek a játékra mint aki csak 1x fut át rajta sztori végett és az fontosabb neki'

Nekem konkrétan BL 3 a kedvenc részem, többet játszottam vele mint BL1+2-vel összesen pedig azokat is játszottam azért eleget. 'BL 2-t legkevesebbet mert end game nem annyira jött be és nem tudott megfogni hosszú távra'

[ Szerkesztve ]


persil
(nagyúr)

Erdekes mondjuk, hogy ami negativumokat irtal, az konzolon ennek a szoges ellentete.

De erthetoek a problemaid, en is agyfaszt kapnek ezektol.


persil
(nagyúr)

A borderlands-ben hol van G betu? :D


gbors
(nagyúr)
Blog

A MOBA-sodás kapcsán:
- Vizuálisan nekem nagyon adja magát a hasonlat, az ellenfelek megjelenése, mozgása, a health / shield barok animációja sokkal dinamikusabb, "pulzálóbb" mint egy hagyományos FPS-ben - a harcok látványa sokkal inkább pl. egy Overwatch-ot (vagy akár Battleborn-t) idéz, mint a korábbi BL játékokat.
- A mobok egy old school FPS-ben általában jönnek valahonnan, és a fizika törvényeivel relatíve szoros kapcsolatban közlekednek. A random felbukkanó, ill. a párszáz méteres távolságokat másodpercek alatt legyőző ellenfelek megintcsak a Battlebornból ismerősek - mondjuk itt lehet, hogy kicsit túlzottan általánosítottam, és ez nem annyira jellegzetes MOBA-sajátosság.

Az nagyon érződik a játékon, hogy az egér / billentyűzet másodlagos citizen, simán elhiszem, hogy kontrollerrel remekül ki van csiszolva, ill. azt is, hogy van, akit a problémák kevésbé zavarnak. Nekem 1000+ óra BL1 + BL2 + BLPS után (az 1 és a 2 között sok a vizuális különbség, de a működés majdnem ugyanolyan) túl sok reflex van a kezemben ahhoz, hogy komfortos legyen az a katyvasz, amit a BL3-ban látok, de ez rugalmasság kérdése is.

A lényeg sajnos az, hogy nem igazán élveztem a játékot, miközben a kissé már megkorosodott BL1 alapjáték a mai napig veszettül fun. Nem mondom, hogy kár a belerakott időért, ennyire nem rossz a helyzet - de az egy végigjátszás az bőven elég volt belőle, és hát a 687 órányi BL2-höz képest... ouch.


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Lol tényleg, BL2 lenne. Az elmúlt 2 napban a Baldur's Gate 2-vel játszottam sokat, onnan jött szerintem.


Daelion
(őstag)

Én nem éreztem úgy, hogy túl sok gomb vagy akármi kéne BL 3 játszásához. Már megjelenés után pár nappal is kényelmesnek érződött előző részek után.

UI gomb kiosztást meg lehet jegyezni, kb az mentett meg amikor bugos volt 21:9-el az UI és fejből kezeltem gombokkal ami nem látszott. :D
Azon kívül meg átlagos irány gombok mint akármilyen FPS-ben csak annyi, hogy egér görgő klikkre raktam action skillt, Zanen ahol 2-van neki meg az egér oldalsó gombja az.

FPS-t én még akkor sem játszanék kontroller-el ha kényszerítenének, 5 perc után falhoz is vágnám kb. ;] 'sose voltam konzolos nekem idegen a kezembe, van 1 kontroller-em de kizárólag bunyós illetve séta szimulátor sztoris játékhoz használom'

Amúgy most megnéztem kíváncsiságból, játék első indításra nálam EPIC-ről 1+ perc volt DX 12 verzióval NVMe SSD-n. 'az szimpatikusabb mostani karimnak ebbe a játékba'
Fel lehet gyorsítani ha kitörlöd játék mappájából a startup logó videókat amiket nem enged skipelni.
Játékon belüli teleportálgatás meg másodperces téma, szerintem ez így vállalható.

BL 1 nekem is nagy kedvenc volt, minden karim volt benne maxon meg töménytelen farmolások voltak ott is de ma már nekem eléggé koros a játékmente.
Egyik fő oka, hogy BL 3-al játszottam legtöbbet mert sokkal fluidabb és szórakoztatóbb a játékmenete számomra. 'gun play nagyon sokat fejlődött elődökhöz képest'

Szerintem csak 1 végigjátszás alapján/sztori végett temetni a játékot kicsit korai de te tudod persze mi az ami tetszik és mi nem. 'szerencsére mindenki megtalálja a számítását 3 rész/TPS közt :) '

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

Nem az akcióval van a gond, hanem a weapon / map screenekkel. A weaponnél egy idő után megszoktam, hogy a click-click vagy működik, vagy nem, és használtam drag&dropot (kényelmetlen, de legalább kiszámítható), de a mapen baromira irritált, hogy teleportáláshoz ki kell jelölni a FT stationt egérrel, át kell ugrani az E gombra (merthogy nekem az End a use, és itt jön be a remap bug), és azt hosszan megnyomni, hogy aztán vagy oda teleportáljon, ahová gondoltam, vagy nem.

Az indítást gondolom az egyszálas CPU-teljesítmény meg a RAM sebesség limitálja, azért gyorsabb Nálad valamivel, amúgy nekem is NVMe SSD-ről ment. A startup videok kilövése nem tudom, hogy gyorsít-e, nekem úgy tűnt, hogy azok alatt is megy az engine init.

A lényeg pont az, hogy nekem alapvetően rendben volt a gunplay, de nem voltam nagyon elájulva tőle; jobban tetszett az, ami a korábbi részekben volt. Ha lett volna überkirály gunplay, akkor könnyebb lett volna lenyelni az idegesítő szarságokat (bár az írástól akkor is kiakadok), és ha nincsenek a szarságok (ie. az írás is legalább azon a szinten van, mint a TPS), akkor a játék jó élmény lett volna a közepes gunplay-jel is. Így kombinálva túl sok volt a kompromisszum.


Bazsi1987
(őstag)

Ki jött a játékhoz a magyarosítás bétája kb 99%-os már a forditás :)


Win-T
(senior tag)

Az UI kezelése egér+billentyűzet párossal szerintem is egy katasztrófa, de szerencsére a játék irányítása, a harc az rendben van. Viszont a menük kezelése akkora trágya, hogy manapság már inkább kontrollerrel játszom inkább, hiába pontatlanabb a gunplay vele mint egérrel, azzal egyből a helyére kerül minden.


csaabz
(őstag)

Sziasztok!

Nemrég kezdtem a játékot, még csak 7es szintű vagyok. Az lenne a kérdésem, ha Iron Cub be van téve egyik fő skillnek, akkor Iron Bear-t nem is lehet előhozni? Amennyiben nem lehet előhozni, akkor mi értelme van a másik skillbe rakott fegyvernek?
Ha az adott skill tree fő fegyvere nincs kiválasztva, attól még az oda adott passzív képességek működnek?
:R


Roland861010
(addikt)
Blog

Úgy látom elég halott lett a fórum.
Pedig most kezdtem a játékot.
10 óra alatt már 16os vagyok :D


vitaro
(senior tag)

Nem meglepő, több, mint 3 éves már a játék és nem is aratott osztatlan sikert a korábbi részek kedvelőinek körében. Mindenesetre neked jó szórakozást hozzá!


Daelion
(őstag)

Jah kb megjelenés után volt valameddig aktív a fórum aztán szépen kihalt és maradtunk páran itt akik játszottak meg posztolgattak időnként.

Nekem a kedvencem a szériából de én meg már eljutottam oda, hogy nincs mit csinálni a játékban 3 end game karival 1000+ játszott óra után. :D 'néha azért bekapcsolom letolni 1-1 Takedown runt csak szórakozásból mert gameplayt mai napig imádom'
Fl4k még nincs viszont gear el van neki téve bankba csak lusta vagyok összerakni de arra talán még valamikor sort kerítek Diablo 4 előtt és aztán tényleg ennyi volt BL 3. 'persze nem panaszkodhatok bőven megérte nekem a játékba fektetett pénz'

Én is csak azt tudom mondani, hogy jó szórakozást aki most kezdi! :)

[ Szerkesztve ]


Roland861010
(addikt)
Blog

Hát 5400 Ft-ot az Ultimate kiadás bőven megért nekem :D


Daelion
(őstag)

Nekem elég drága mulatság volt mert mindent első naposan vagy előrendelve vettem a játékhoz teljes áron. :D Mondjuk nekem még így is megérte már csak a játszott órák alapján is de legfőbb az, hogy kisebb bosszúságoktól eltekintve én jól szórakoztam.

5400-ért még az is megéri ha csak 1x végigviszed alap játékot+DLCk-et mert elég hosszú. :)

[ Szerkesztve ]


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Nekem kifejezetten tetszett a BL3, csak 1 valami húzott fel nagyon (de az nagyon!), az űrhajó, ami bázisként is funkcionál. Valamilyen eszeveszett ötletnél fogva olyannak tervezték meg, hogy az ember úgy érezte, egy labirintusban van. Még több tucat játékidő után is probléma volt eligazodni benne, mert ugye kevés időt tölt ott az ember.


Daelion
(őstag)

Nem tagadom az nekem is volt egy idő mire megjegyeztem, hogy mi merre hol. :B


Roland861010
(addikt)
Blog

Na igen az űrhajó tényleg tud idegesítő lenni.
Én akkor lettem pipa (saját hibám is) amikor a dlc küldikre azt írta látogassam meg a MS boltját.
Mondom mivan?
Közben nem figyeltem, hogy nem töltötte le .. na mondom szép.

üzenetek