Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek - Lokál fórum

üzenetek

hozzászólások


Ace owner
(addikt)
Blog

Utobbi idoben mindenki nagyon eros lett plane par sor vagy laszti utan. Ezert nem is jarok mar bulizni peldaul. Nem akarok regenmindenjobbvot lenni de gusztustalan iranyba halad a tarsadalom. :(


radi8tor
(MODERÁTOR)

Jaja, nem véletlenül az volt az első dolog az új autómban hogy a hápogó kacsa kürtöt kicseréljem egy brutál hangos kétszólamúra.
2 gyalogos életét szerintem már megmentettem vele. Mindkettő mobilozott.


attiati
(veterán)

Egyébként minap nagyot ment egy videó FB-n.
Nem biztos, hogy jól érettem, de egy nő fel-le mászkált a zebrán egy forgalmas úton, hatalmas torlódás keletkezett.
Pár 10 méterrel odébb meg kameráztak a rendőrök.
A büntetések kiprovokálása zajlott?


radi8tor
(MODERÁTOR)

Ha nem is kiprovokálás a cél, hanem csak kamerás megfigelés + bünti osztás.
Dugóban sokkal többen állnak meg a zebránál - szóval az még pont hogy a rendőrök ellen játszott.


radi8tor
(MODERÁTOR)

Ez a gyalogátkelőhely is hiányzott már az egyik legforgalmasabb útra. Most már nem az Erzsébet hídon fog állni a sor vége, hanem az M1/M7 bevezetőn.

[link]


TheMarci
(addikt)
Blog

Szerintem aki az M7M1 bevezeto felol jon (vagy barhonnan videkrol) annak el kell fogadnia, hogy a varosban elnek idosek, babakocsisok, stb, akik kozlekedni szeretnenek. Forditott helyzetben is mosolyogtato lenne, ha egy V.keruleti haborogna, mert biatorbagyon uj zebra letesult.


macilaci78
(nagyúr)

Azért ha a budai oldalon az M1-M7 bevezető bedugul a kerületekkel arrébb lévő, Duna másik oldalán lévő gyalogátkelőhely miatt*, akkor igenis hőböröghet bárki, aki emiatt a budai oldalon nem tud normálisan célbaérni. Onnan már nincs nagy áteresztőképsségű elkerülőút: aki nem ment el Budakeszi felé, hogy elkerülje a "belvárosi dugót" a XII, II, III kerület felé, az torokra vette...

* Nyilván nem egyetlen gyalogátkelőhely okozza a problémát, de minden egyes körülmény fokozza. A Blahán létesített átkelő is megnehezíti az életet. Csúcsidőben van, hogy egyetlen autó sem tud a szabad jelzés ideje alatt jobbra kifordulni a körútról a Rákóczi útra. A 99-es buszon ülőket sajnálom leginkább. Ilyenkor a rogobóval felgurulok a Népszínház utcai zebránál a járdáról már gyújtás nélkül, lepattanok róla és gyalog eltolom az említett gyalogátkelőhelyen túlra, ott visszapattanok rá, beröffentem és megyek tovább. Egy lámpányi időbe kerül, nem kell szabálytalankodnom a várakozó, közlekedő, türelmetlenkedő autósok, biciklisek között, esetleg el sem férek.

És elhiheted, hogy nem a csoszogó nyugdíjassal van a gond, aki kivárja a szabad jelzést az elindulással. Dudálni csak az szokott, aki sok autóvál hátrébbről nem látja, hogy a szabad jelzés ellenére még mindig nem mozdult senki, de az okát nem látja. Inkább azon gyalogosokkal van gond, akik már a negyedjére villogó zöldön vágnak neki a 6 sávnak, nem tudják, meddig tart a gyalogátkelőhely és 5-15 méterre tőle mennek keresztbe-kasul.


cattus
(őstag)

Ezek a rohadt gyalogosok, hogy merészelnek a földfelszínen közlekedni? Takarodjanak szépen a föld alá ahová valók. Sőt legjobb lenne ha oda is költöznének akkor nem zavarnak senkit a közlekedésben.


TheMarci
(addikt)
Blog

Nem a gyalogátkelőhely miatt dugul be, hanem a túl sok autó miatt, akik Bp-re akarnak reggelente bejutni. Értem én, hogy kevés a P+R, meg koszos a BKV, meg mindenkinek borzasztó szükséges az Astoria fele mennie kocsival, meg vidékre kell költözni, mert az jó, de az autóval megyek, vidéken lakom, nem ülök a dugóban hármas nem megy egyszerre.


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Teljesen oké.
Persze jobb lenne a kocsikat a föld alá dugni a gyalogosok helyett (vagy be se engedni a belvárosba), de ez legalább a jó irányba lépés.
Gyalogosként borzasztóan utálom az aluljárókat, mióta szülő vagyok és kipróbáltam babakocsival is, főleg. Ezért is megyek 99% kocsival akárhová, mert ki akarom kerülni az underground élményt, inkább összehajtom, be-kipakolom a babakocsit :(


Mercutio_
(félisten)

Ferenciek terénél is van felszíni zebra, mégse állt meg az élet :N
Talán érdemes lenne kisgyerekes családok, vagy öregek szemével is ránézni dolgokra néha :U


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Engem meg egy kiateherautos (Postas) zuzott le majdnem a minap mert nem a sajat savjaba kanyarodott. Es meg neki allt feljebb. :( Osszevissza mennek az emberek.


macilaci78
(nagyúr)

Nem kell vidékre költözni ahhoz, hogy dugóban ülj kocsival. Sőt, tömegközlekedéssel is a zárt pályás verziót részesítem előnyben még a buszsávos útvonalakkal szemben is, mert a buszsáv használata is kócos Budapesten. De a zárt pályás tömegközlekedés elérhetősége a lakásvásárlásnál is fontos szempont volt.

Személy szerint a kocsit nemigen használjuk Budapesten. Én az 50-es robogóról átültem egy 300-asra, feleségem megoldja tömegközlekedéssel, vagy jó idő esetén kerékpárral a munkábajárást. Így a munkábajárásra szánt idő a háztartáson belül lecsökkent a felére.

A kevés P+R egy dolog. Amikor a Kelenföldi P+R parkolókat átadták, Anyósom kocsiját a 3-4. héten próbálták meg onnan elvinni. Ilyen tapasztalatok után szerinted továbbra is erőltetni fogja a kocsi-P+R-BKV vonalat, vagy marad a garázsból garázsba autózik a belvároson keresztül verziónál?
Továbbra sincs az autótulajdonosokat a P+R, illetve a BKV irányába terelő kedvezményrendszer. Nincs olyan bérletkonstrukció, ami kedvezményt adna a P+R és a BKV együttes használatáért, mindkettőt teli áron kell megvenni. Nincs a várost átszelő gyorsforgalmi út, mint ahogyan van Bécsben, Münchenben, meg sok más nagyvárosban, amin keresztül a peremvidékről a belvárosba, vagy a peremvidékről peremvidékre igyekvők a többiek zavarása nélkül haladhatnának, de a körgyűrű sem ér körbe és nagyon úgy néz ki, hogy már soha nem is fog.

És igen, sok az autó, kevés a forgalmi sáv úgy a haladáshoz, mint az irányváltáshoz. A Szerémi út elején a keresztező utcákból jövő forgalom rendre megakasztja a Szerémi forgalmát: a kis utcákból tele zölddel indulók nem tudnak megegyezni, 3-4 autó is beszorul a kereszteződésbe és ott vesztegel, mire a főúton lévőknek és a villamosnak szabad jelzés van. Ha a balra kanyarodókat külön engedné és közben a gyalogosokat csak az egyenesen-jobbra kanyarodókkal engedné egyszerre, gördülékenyebb lenne.


macilaci78
(nagyúr)

Az Örsön járok tömegközlekedéssel. Inkább a X. kerületi oldalon szállok le a villamosról és megyek át a zebrán a metróhoz, mint az aluljáróban.

FoxiestFox: olcsóbb galogátkelőhelyet kialakítani és üzemeltetni, mint liftet. De ott van például az Allee-nál lévő csomópont is, nemigen okoznak fennakadást a gyalogosok, legfeljebb csak a Móricz felől érkező jobbra kis íven fordulóknak, de abból az irányból meg általában kevesen vannak.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Pedig a lift kialakitasbol tobbet lehetne lopni, nem is ertem... ;]


KilgoreTrout
(senior tag)
Blog

Mondjuk a pont Kelenföldi/Őrmezei/Etele téri P+R parkolók napközben 100%-os foglaltsággal üzemelnek (azóta is, mióta fizetni kell érte)... Szóval ez látszólag működik és igazából több is kéne belőle. Kár, hogy a 4-es metró nem lett kihozva a virágpiacig, mert már a parkolók előtt kezdődik a dugó a bevezetőn.

[ Szerkesztve ]

üzenetek