Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek - Lokál fórum

üzenetek

hozzászólások


macilaci78
(nagyúr)

A Ferenciek terénél a körút forgalmát nem 2*3 sáv forgalma keresztezi, hanem egyirányú utca.


TheMarci
(addikt)
Blog

Valahogy azt kéne tudatosítani, hogy aki esőben a száraz; nyáron a hideg; télen a meleg autóban ül, az ráér, nem siet. Aki a városban lakik / közlekedik gyalog, bringával busszal, járókerettel, bármivel, annak legyen egyszerűbb.


radi8tor
(MODERÁTOR)

Ez így van, de akkor ne papoljon senki a légszennyezésről meg a társairól. ;)


TheMarci
(addikt)
Blog

Erre is azt mondom, hogy ha valaki a belvárosba költözik, akkor ne akarjon vidéki levegőt, és ne érje meglepetésként, hogy több autó jár a háza előtt, mint egy zsákfaluban.


FoxiestFox
(félisten)
Blog

De, mert mindkettő jogos. A levegő is szar, és a kocsi is túl sok.
Túl sok autó van a belvárosba engedve, és gyalogosnak szar lenni.
Ami nonszensz.
Nem azzal kell légszennyezést javítani, hogy gyorsan átküldjük egy zöldhullámmal az összes autót, hogy beférjen még több, hanem hogy jelentősen redukáljuk, ki hajthat a nagykörúton belülre, és visszaadjuk az ot lakóknak / kikapcsolódni vágyóknak a belvárost.


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Ez nagyon Tarlósi megközelítés, azért szerencsére a világ feljettebb nagyvárosaiban már túlléptek ezen, hogy nagyváros, sok a kocsi, deal with it, és eljutottak oda, hogy nagyváros, történelmi belvárossal, kocsik nagyrészt off, sétálhatóvá és zölddé tétel on.


radi8tor
(MODERÁTOR)

Nem a még több a lényeg. Hanem pont az ellenkezője zajlik. Épülnek a lassító elemek. Pl a korábban említett zebra a Bajcsy-n. Szuper a gyalogosoknak, halál az autósoknak akik emiatt nem tudnak felkanyarodni az útra. És ami még rosszabb: hogy ez így teljesen elfogadott.
Nem lett volna semmi gondja az autósoknak a kerékpársávokkal, stb ha azok nem az autós forgalom rovására mentek volna.

Tudom mi az ultimate goal: elvenni a kedvét az autósoknak a városban autózástól. Csak ugye ehhez emelni kellene a színvonalat egyéb szegmensekben és P+R létesíteni a főbb bevezető utak mentén. Jaaa az sokkal több pénzbe kerül 12 fehér csíknál...

[ Szerkesztve ]


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Én azt mondom, hogy valahol el kell kezdeni, hogy visszaadjuk a gyalogosnak legalább a belvárost.
Ennek ára lesz, ez csak az első lépés.

Én nem tudok így gondolkodni hogy autós-kerékpáros-gyalogos, nekem is van autóm és el is ismerem hogy indokolatlanul sokat használom, a városban, és jórészt azért mert a tömeges bkv-s gyalogos aluljárós experience elég szar. Ha eljutnánk oda hogy jó legyen sétálni a belvárosban, ne egy kocsi pöfögjön bármerre nézek, és nem kéne lesétálnom a húgyszagba az aluljárókba hogy átkeljek egy úttesten, máris szívesebben hagynám a ház előtt az autót..

És igen ahogy írod is, több P+R, infrastruktúrafejlesztés, villamosok, metrók meghosszabbítása stb, ha jól akarjuk csinálni ez drága buli, de meghálálja magát ha sikerül.

[ Szerkesztve ]


cattus
(őstag)

Az utak 80-90 százaléká jelenleg az autóforgalom foglalja el. Sokszor még a járdán is lehetetlen közlekedni mert jogszabályellenesen ráfestették a parkolót. Ha bármennyire kedvezni akarsz az alternatíváknak egyszerűen fizikailag lehetetlen nem az autóktól visszavenni a területet.

Tökéletes példa erre a Dessewffy utca. Egyirányú szakasz, mindkét oldalt parkoló autókkal, a járdán két ember nem fér el egymás mellett (egyik oldalon sem). Egyszer majdnem elütött hátulról egy taxis, mert képes voltam szabályosan menni kerekpárral es félreállni őfelségének, hogy aztán az utca végén állhasson a pirosnál. :)


Ace owner
(addikt)
Blog

Teljesen nyilvanvalo hogy a fokozatos ellehetetlenitest valasztottak mint utat a problema megoldasara . Viszont igy 4ev tavlataban szerintem latszik hogy nem mukodik. Nyilvan kis penz kis foci nincs della mondjuk egy h5 hev upgradera amitol a kello parkolo infrastrukturaval akar tobb ezer autoval kevesebb menne a varosba. Ehelyett megy az allando megnyomoritas, szandekos dugo generalas amit becsomagolnak ilyen szep atlag belvarosi szavazonak tetszo maszlagba mint az uj felesleges zebrak. Legyen lift aki nem tud gyalogolni hasznalja es tud folyni a forgalom zavartalanul.
Alig vartam hogy a rakpart is lelegyen zarva tavasztol veletlenul se tudjon fellelegezni a varos legalabb hetvegere. :U
Nagyon bizom benne hogy karo geri bandajat elzavarjak nyaron mert egyre rosszabb iranyba indulnak a keruletek is.

Btw szerintem 2 ut van ami jarhato. Esztelen tomegkozi fejlesztes ami figyelembe veszi az igenyeket nem ugy mint a klima nelkuli m3.
A masik pedig a konyortelen dugodij. Elobbire penz nem lesz, utobbival pedig szavazokat vesztene barmelyik vezetes is legyen hatalmon a varosban igy marad ez a degeneralt intezkedessorozat ami naprol napra jobban ellehetetleniti az eletunket

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Megoldás lenne a dugódíj de csak nem akarják bevezetni...


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Ha az aluljáró nem egy csöves tanya lenne meg a BKV járatok egy része én is szívesebben használnám a tömegközlekedést.


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Szóval aki át akar kelni az úttesten, legyen szíves lelépcsőzni, átkelni, fellépcsőzni, vagy ha ez nem megy, liftet hívni, átkelni, még egy liftet hívni, és kivárni a sorát, mert nyilván nem állna rendelkezésre sosem azonnal elég lift?
Seriously?

Amúgy ha Vitézy nyer, nem lesz jobb az autósoknak szerintem, mert az interjúi alapján modern gondolkodású srácnak tűnik, ő is zöldítené a várost.
Karácsony is ezzel demózott mondjuk, de még a metróklímásítást sem sikerült abszolválnia, nem vágom hogy a szándék vagy a képesség hiányzik a fickóból, vagy mindkettő, mindenesetre a bringasávokban nagyon otthon van :))

[ Szerkesztve ]


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Ez a dugódíj amúgy hogy működne, mi a lényege? Mindig hallom de sosem tudom mi az :DDD


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Aki a Hungária krt-nál bentebb megy annak fizetnie kell. Kivéve azok akik ott laknak. Elvileg ez a koncepciója, amit vállaltunk is a M4 metró EU-s támogatása miatt.


Mercutio_
(félisten)

4 év távlatában nézd meg mennyi forrást vettek el a várostól, + mennyien költöztek az agglóba akik növelik az autósforgalmat, mert nincs infrastruktúra, iskola, EÜ, stb. ott, ahová mentek.

FoxiestFox: M3 klímának elsősorban a ruszkik tesznek keresztbe, amíg nem fogadják el, hogy az emiatti átalakítások és terhelés mellett is élnek a garanciális feltételek senki nem vállalja fel, hogy felrakja őket.


Tomaaasz
(aktív tag)
Blog

Az M3 klima sztorihoz:
Az oroszok nem hajlandoak rola targyalni, es ha az o engedelyuk nelkul rakjak bele ugrik a csoda szerelvenyekre a garancia.
Mondjuk sokat nem erunk vele, mert eddig kotbert nem igazan akartak fizetni a retkes rozsdasodo roncsok utan.


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Igen, én is ezt a sztorit hallottam.
Ez viszont patthelyzet, míg klíma pedig kellene mindenképp, tényleg használhatatlan az a vonal nyáron.

Nem tudom már kinek volt az a retard ötlete, hogy felújítás legyen klíma nélkül és ne új kocsik, de megérdemelne egy kis hűvöst. Vagyis épp egy kis sütögetést a föld alatt, heh.

[ Szerkesztve ]


FoxiestFox
(félisten)
Blog

Ezt totál támogatnám.


66zio
(aktív tag)
Blog

Úgy tudom továbbra is törvény tiltja a dugódíj bevezetését, szóval ez nem fővárosi hatáskör. Az sem segít a dugónak, hogy fizetősek az elkerülők.

üzenetek