Chiptuning - ha kell még pár paci - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


-NOKIA-
(Ármester)

Mindenképp érdemes megcsináltatni, kevésbé kell majd pörgetni, és így kevesebbet is eszik egy picit. A motor élettartamot nem befolyásolja.

Én a google-be keresgéltem chiptuningosokat, és a magic tuning volt a legkedvezőbb áron, és a legjobb teljesítménynövekedést ők ígérték. Ez 15 ker.

/ Az opellal (ezekre ritkább és nehezebb a chipet rakni) és a kerületekkel óriásit szűkítettél a körön, szerintem ebből le kell adnod. /

itt is van: [link]

Opel Vectra B 1.6 16V

73-82

100-112 LE

150-166

[ Szerkesztve ]


Budinszki
(tag)

Sziasztok . Ki szeretném tanulni a autó chiptuningot , nem tudjátok hogy ennek mi a menete ( googleba kerestem tanfolyamokat , de sajnos nem találtam :S )?


animatrix11
(őstag)

üdv

valaki rakatott be ilyensmit a kocsijába? hova érdemes vinni?


O_L_I
(őstag)
Blog

Sziasztok,

Van itt valakinek SAJÁT tapasztalata az ATC-vel?
Csak jót olvatam róluk de jó lenne hallani pár ott csipplet kocsi tulaját is.
Egy jó cimborám évekkel ezelött csináltatta meg náluk a Corolláját és azóta is hiba nélkül megy neki. Megy mint a bolond és tényleg szemérmetlenül kevet fogyaszt mellé.


MC Pite
(veterán)

Én az MMC-nél jártam, szívó 1.6os motorral.
A motor relatív népszerű, MMC és ATC maradt utolsó körben, majd úgy döntöttem a +20.000et nem éri meg a grafikon, találtam már 1-2 ilyet,és ha nem érzem/mérem, fabatkát sem ér a papír sem.

Az enyém forrasztással ment (2007 Xsara Picasso 1.6 16V) és bő egy órába telt. Főként alacsonyabb fordulaton érezni hogy jobban tol, gyári házba való sportszűrő és prémium benzinnel próbálva. Tuningra a szűrő adta a végső lökést, mert kicsit elevenebb lett vele az autó, és kedvet kaptam még többhöz :)
Ha lesz 2-3 tankolás akkor írok konkrétumot, de idáig (meg az utolsó 30.000km-nyi vezetett tankolás alapján) úgy tűnik hogy amivel számoltam 3dl, az meglesz. Korábban a magasabb oktánszámú benzinből nem profitált az autó (a korábbi Picassom más motorral igen).

A gyári teljesítmény 6000 helyett 4750en adja le kb, és 5500-6000ig a mostani maximumot (109ről kb 120), a max nyomaték alig költözött lentebb 4000ről 3850-re (147ről kb 163-ra). Nem egy, nem két oldal adatait néztem, 120-123 LE és 160-164Nm, 2-5 dl csökkenést írtak, reálisnak tűnik.

Km/h-ban ezt jelenti kb:
Adott fokozatban a nyomatékmaximumnak megfelelő sebességtől a teljesítmény maximumnak megfelelő sebességig: (km/h)
I: 33-49 (gy.telj.:39 t:45) gyári telj. 10km/h lentebb
II: 60-90 (gy.tel.:72 t:83) gyári telj. 18km/h lentebb
III:83-124 (gy.telj.:98 t:114) gyári telj. 26 km/h lentebb
IV:105-158 (gy.telj.:125 t:145) gyári telj. 33km/h lentebb

Ez egy kicsit jobban leírja mit érezni, mint az hogy 12%ot javult a gyorsulásom (de éreztem hogy picit túlforgattam, majd még mérek valamikor újabbat, csak ritkán van rá lehetőségem).


MC Pite
(veterán)

Erről a topikról el is feledkeztem. :B
A szokásoson kívül (rugalmasabb, hamarabb húz, stb) némi staisztika, nyári (5-10hó) fogyasztások:

2012-2014
6,57l/100km (km-ra súlyozva, átlag 6226km-re)

2015 (töltéscsere javítás+chiptuning):
6,04l/100km (7522km-re)

Rugalmasságot még a hátsó dob cseréje előtt mértem, 80-120 IV: 12,3sec>10,3sec.


Dr.Zoo
(senior tag)

Üdv!

Ha valakinek kell tapasztalat, akkor nekem van 5 év --> közel 100 ezer megtett km.
Alanya egy 2002-es 1.9 PDTDI VW Passat variant.
Gyári 132 LE --> 310 nm, optimalizálás után kb.: 150LE --> 360 nm.
Mérve nem volt, de amikor megvettem, egy Kollár Úr által írt szoft volt rajta, amit kis késéssel, de Mica-r-al átírattam.


Vigneau
(félisten)
Blog

Sziasztok!

Cegléd/Szolnok körzetben tudtok esetleg valamilyen megbízható, chiptuninggal foglalkozó céget?

Válaszokat előre is köszönöm! :R

Vigi


#32577792
(addikt)

Szintén keresek :)
Bővítve Kmét és környéke


Harcsai
(senior tag)

Hali.
Van olyan tuning ami ki-be kapcsolhato?(muszski vizsga)


vacs
(veterán)
Blog

Sziasztok.

PT-Box benzines chip tuningdoboz van az 1.4-es sima szívó benzines Seat Cordobánkban (jelenleg valós 163.000 km van benne)!
Az autó idén lesz 14 éves, a tuning 5 éve van benne.
Nincs gyilkolva, 3000-3500-as fordulat fölé soha nincs forgatva.

Kérdésem, hogy mennyire árt a motornak a tuning, érdemes lenne vissza alakíttatnom?


Elims
(veterán)

Sziasztok!

Vki ismeri a [Rigotech] -et?
A siófoki műhelyre lennék kíváncsi.


Elims
(veterán)

Már ismerem.


Hoffer
(őstag)

Elég halott a téma de hátha, kihez érdemes vinni mostanság az autót aki megbízható is?

:R


Tristis
(őstag)
Blog

Elég sokat olvastam utána a témának. Aki most megy neki ennek a dolognak, szerintem bátran vágjon bele. Én az alábbi szempontrendszer szerint járnék el:
- fontos, hogy mekkora motorból mekkora LE-d van jelenleg. Pl. 1,6 literes turbódízel motorból gyári 180 LE? Nem szabad tovább piszkálni! De ha csak 120, akkor még egy 15-20 lovat el kellene hogy bírjon még kényelmesen.
- a motorból készült erősebb verzió? Ha igen, addig biztos mehet a nafta! Kicsit azon túl is. ;-)
- szívó motorból kevés a várható eredmény. Olcsó helyen ugyanakkor lehet akkor is megcsináltatnám.

Mennyi teljesítmény jöhet ki belőle? Hát bármennyi.... de biztos, hogy a főtengely csapágy, a hengerfej, a motor hűtése vagy úgy bármi akarja azt?! Ésszel.

Fogyasztás csökkentés hülyeség? Erősebb kocsival nehezebb lesz a lábad is... De igen, egy pár decivel kevesebbet fog enni a kocsi ugyanolyan körülmények között tempomattal.

Én szerintem az igazi áldás az, hogyha alul nyomatékosra van csinálva az autó, felül meg nincs piszkálva. Ha mégis megcsinálják úgy, hogy végig meglegyen az a plusz 15% többlet, tényleg csak meleg motornál használj teli gázt. Ne üvegeld stb. :R


Pöpec
(csendes tag)

Őket tudom ajánlani: stchip.hu
Nyíregyháza környékén vannak, autókkal, de kamionokkal, munkagépekkel is foglalkoznak. :C

üzenetek