Chiptuning - ha kell még pár paci - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Andie
(őstag)
Blog

Sziasztok!

Azért nyitottam ezt a topicot, mert az utóbbi időben egyre foglalkoztat, hogy picit felpiszkálom a vasat. Rengeteg ellenvélemény van, és rengeteg dicsérő hozzászólás az egyes tuningoldalak feedback részein.
Most nem részletezem ki, aki ide betalált, gondolom hasonlókkal találkozott. Valójában olyanok véleményét, tanácsát várnám, akik már átestek ilyen mod-on , és érezték, tudják, tapasztalták, hogy milyen lett, milyen volt, mi változott.
Az én autómra (2.4T) pl +45 lovat igérnek szinte mindenhol. 200-ról 245 lóra. Ez elég szép. -1 mp. 6 alatt százon lenni nem rossz teljesitmény.
Sokat nézegettem az ATC oldalát is, ott ráadásul már csináltak is ilyen volvót.

Ami igazán foglalkoztat: mennyire zavarja ez meg a gyári - elég bonyi - elektronikát? Sok helyen látni, hogy hibakódokat dobál az autó. Namost ez nem oké, mert egy párszázezres autónál még elmegy, de azér itt nem babra megy a játék. Tehát van olyan chiptuning, ami _tényleg_ a gyári türéshatárt használja ki teljesen? És nem feszegeti szét a határokat?
Aztán meg mennyire kárositja ez a motort? Csökken az élettartam? Jobban melegszik? Sürübben romlik el? Netán 2 évente kell alkatrészeket cserélnem?

Várok tisztelettel minden véleményt és ellenvéleményt, tapasztalatot, linket, cikket, de főleg a saját élményeiteket!


(Bundás)
(addikt)

Nekem sose volt bajom ezzel, tényleg hozta a papírformát és sokkal gyorsabb volt minden autó minden játékban! :D

1, mi pénzért csinálják?
2, hogy hat ez a fogyasztásra?
3, minek? :)

:R


Balinov
(félisten)
Blog

üdv,bár az én kis 1,9D 205-ömön nem érdemes,azért talán tudok testközeli infót. Barátom kb fél évig ingázott Bécs-Győr között a céges 3-4 évesBMW 528TDS-szel,amin miközbe ő használta,chiptuningot csináltatott az osztrák cég tulaja.Osztrák sráccal dumáltunk 1-2x,azt mondta,hogy ez nem is igazi tuning,hanem motorvezérlés optimalizáció. A fentebb említett 528TDS-t - fejből nem emléxem - kb 30-40LE-vel és legalább ugyanennyi nyomatékkal erősítette a motorvezérlés optimalizáció. Srác saját bevallása szerint nem evett ettől sokkal többet - 0,5-1L+.Ráadásul automataváltós volt.


Andie
(őstag)
Blog

1. Az ATC-nél 70 rongy, de szombaton 50% kedvezmény van. De a nagy átlag az 70-100e ft.
2. Állitják, hogy csökken a fogyi, valami optimalizáció miatt. Ezt mondjuk kétlem, de a gyakorlati tapasztalat az +0,5-1 liter.
3. Hogy még több ellenfelet tudjak lenyomni, nameg eccer élünk, és igy tovább. (minek szép nő, mikor a csúnyában is van luk?) :DDD


Andie
(őstag)
Blog

Igen, általában ezt is melléirják, hogy nem csak tuning, hanem optimalizálás, a motor jobb kihasználása, amit a gyár bizonyos okokból nem tesz. Itt jön a képbe, hogyha még kevesebbet is fogyaszt, és nem is árt, akkor miért nem? Hát nyilván, hogy többet fogyaszt, nem jótündér ez, hogy plusz erőért még kevesebbet is egyen. Plusz levegő, plusz benya. Ennyi.

Node a lényeg, hogy a turbós autóknál ugye belepiszkál a gyári értékekbe, amiben meg van határozva, hogy milyen lambda feszültségnél mekkora nyomást szabaditson a turbóra. Ez egy ilyen 45 fokos grafikont ad ki. Ha bepiszkálsz mellé/helyette egy másik táblázatot, ami módositott, és pl az eddigi 3 volt helyett 3,2-öt ad a turbóvezérlőre, akkor ugye az több levegőt fog benyomni -> jobban gyorsul majd. Ekkor a vezérlés grafikon egy kb 50 fokos emelkedést mutat. Emellé a teljesitmény, lóerő görbe is szépen fokozatosan elválik a gyáritól és szépen fölé ivel.
[link]


Balinov
(félisten)
Blog

húvazze, a #3 -ban az uccsó mondat odaver :R :R


Balinov
(félisten)
Blog

jézusmárja +55LE és +90Nm!!! nyomaték! :C


#32577792
(addikt)

akkor lehet fogyicsökkeneés, ha ugyanolyan a vezetési stílust használsz, mint előtte. oka ennek prózai: mivel nő a nyomatéka és a pillanatnyi fogyasztása, ezért jobban is gyorsul, és rövidebb ideig fogyasztja a többet, mint enélkül a kevesebbet, így jöhet ki 0,5-1l fogyicsökkenés.

a chipnél optimalizálják a motor adatait, minden motorra más és más érétkkel. a gyárban viszont nem fognak minden egyes motort más beállítással feltölteni
más kérdés, hogy mit bírnak az alkatrészek
és legvégül, adnak-e garit a chip tuning okozta esetleges problémákra ( turbó, porlasztó stb...)

[Szerkesztve]


dabadab
(titán)
Blog

Ez egy kicsit konfuz erveles :)
A nyomatek ket dolog miatt novekedhet meg:
1. tobb uzemanyag eg el
2. hatekonyabban eg el az uzemanyag

Az utobbit nagyjabol ki is zarhatjuk, a minel jobb eges annyira kardinalis kerdes egy motornal, hogy igy is agyon van optimalizalva. Azon nem nagyon lehet javitani, foleg nem ennyit es foleg nem egyszeru szoftveres buheraval.
Marad az, hogy tobb uzemanyag eg el, akkor viszont nem nagyon van mitol csokkennie a fogyasztasnak :)

[Szerkesztve]


Foglalt név
(addikt)

Chiptuningnak 2 esetben van értelme.
Az első, ha butított autót vettél. Értsd ugyanez a motor létezik erősebb kivitelben, csak az elektronikával korlátozták(speedstep :D ), mostanában egyre több ilyen van.

A másik, hogy már széttuningoltad a motort, új hajtókarok, dugattyúk, vezérműtengely, szívócsonk stb. és ehhez szeretnéd igazítani a befecskendezést.

Valamennyi tartalék lehet egy gyári motorban is, de sok ráhagyás nem szokott lenni, kb. annyi hogy a gyártástechnológiából eredő szórást kompenzálják. A gyári jelleggörbékkel is játszanak elég sokat, ha tényleg az adott motor aktuális maximumát akarod kihozni, az nagy meló és ha fogyasztást, terhelést is figyelembe veszel, sok plusszra ne számíts.

Egy turbós autónál pl. lehet pluszt kihozni, sokszor akár egy csavarhúzóval is, mert elég a töltőnyomást megnövelni. Ott a plussz lóerő, nyomaték megy a gépsas, kicsit többet eszik, de kit érdekel, aztán kiderül, hogy mégsem kovácsoltvas elemekből van a motor, a hajtókar elhajlik, megszorul a dugattyú vagy törik és szétveri a blokkot. Persze ez ilyen worst case.

Szóval érdemes körüljárni, hogy mire tervezték a blokkot és utána nekiállni.
Hogy egy konkrét példávala éljek(volvoban nem vagyok otthon, maradok az opelnél). 2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált, van belőle 204 lovas. Szívó oldalról le van fojtva. Ha kap egy nagyobb szívócsonkot és normális szelepeket és utána jön a chip, kb. 170 lónál vagyunk. Ugyanebből van turbó. Abból 315 lovas tuningchip is van, ehhez viszont már új hajtókarok vannak, meredekebb a vezérműtengely stb.

Szóval nem azt mondom, hogy ez rossz dolog sőt, de tudni kell mire való :R


<>jana<>
(senior tag)

egy octi 1.4 es tuning utáni tapasztalatok.[link]


Sytex
(tag)

Saját tapsztalat: Chipelés után, ugyanolyan vezetési stilusban +1 , +1,5 liter fogyasztás. Benzint többet adott, büdös is nagyon, és a nyomaték lentebbről jött, és szebb hangja van ha végigforgatom. (Ja a leszabályzást is kitoltás 7500ról 8700-ra). De egyszer autópályán leszakadt az egyik kipuffszelep tányérjából két kis darab, hanger megáll 3 hengerrel haza 100KM-t. Ott kiderült hogy üzemanyagelégtelenség volt a hengerben, ezért tulhevült a szelep és paff. (Igen, igen, ha kevés a benzin az melegedést hoz, mert a bebefecskendezett benzin hűti a motort amig el nem ég.) Injektorok ellenőrizve, kábelek ellenőrizve soha nem derült ki a hiba valódi oka.
Akkor vettem bele egy állitható benzinnyomásnövelőt, így a gyári 2,1-es nyomást addig huzhatom felfelé amig az AC birja. (4,2-t tud nyomni). Igy most még több naftát kap, többet fogyaszt, és jobban megy.
1.3 suzuki swift gti gyári lóerő:103. Most nemtudommennyi.
Tehát és félnék kicsit a chiptől, nehogy tönkrevágjon valamit. (4,2-es nyomásnál 20-25 litert lehet elfüstölni vele).

Szerk: amiért választ irtam a kmmentre, kihagytam.
A fogyasztáscsökkentés nekem nem magyarázza meg senki. Autóversenyző családból származom, édesapám magának épitette az autóit, most az enyémben segit. (Jelenleg az utcai automat használom versenyzésre is). Ez a kevesebb ideig kell gyorsitani és azért kevesebbet eszik....hát nem tudom, itt a ''Adott munkához szükséges befeketetett energia'' vagy ehhez hasonló fizikai okosság jut eszmbe. De azt mindenki tudja: többletlóerőhöz, többletbenzin kell......

[Szerkesztve]


<>jana<>
(senior tag)

20-25 litert egy 1.3 as suzukiba?te őrült vagy :D :DD


Sytex
(tag)

Na jó, akkora nyomásra csak versenyeken tekerem fel, de meghálálja, nagyon megy akkor. Utcán a gyári nyomás fölött járok 0,5 bar-al. Igy lepkelábakkal 7 liter, ólomlábakkal 12-13 liter.


dabadab
(titán)
Blog

En mar ott elakadtam, hogy az 1.4-es Octavia 200 folott megy, meg legyorsul masokat :)
Ha meg tenyleg ilyen egyszeruen lehetne faragni ilyen sokat a fogyasztasbol, akkor minden autogyar mar reg igy gyartana a motorjait.


Foglalt név
(addikt)

Ez a marketing :DDD


Andie
(őstag)
Blog

Gyerekek, aki nem reklámokon nevelkedett, hanem egy szőke nőnél többet ért a motorokhoz, az nem hiszi el, hogy erőtöbblet mellett kevesebbet fog fogyasztani a verda.
Ez akkor lehet igaz, ha többfázisú chippet dobunk be. Ez úgy müxik, hogy egy általad beállitott fordulat-tartományig nem csippel. Pl aszondod, hogy 2800nál mindig elváltasz mikor lazán vezetsz a városban. Akkor 2800-ig gyári értékek vannak a tuningtáblázatban is. Aztán 2800 felett meg szépen elkezdi rádobálni a plusz értékeket és 6000-re kb 20%-os erőtöbblet jelentkezik.
Ekkor hagyományos vezetési stilus mellett nyilván nem lesz többletfogyasztás, mer minden gyári 2800-ig. Felette meg nyilván arányosan.
Kevesebbet sosem fog fogyasztani, csak ha lejjebb vesszük a gyári értékeket. (pl el tudok képzelni egy kapcsolható, 3 programmal ellátott csippet. 1. papper mód: -50% teljesitmény, -50% fogyasztás. 2.: normal mód. 3: sport mód +50% teljesitmény, +50% fogyasztás)

Ami engem gyakorlati tanácsok terén érdekel, az a motorok kopása, elhasználódása. Valóban belefér a gyári türéshatárba egy 20%-os erőplusz, vagy azér ez igenis -100e km-t jelent, vagy netán még csúnyább.


Foglalt név
(addikt)

Mint mondtam volt csak chippel nem fogsz 50%-ot elérni. A 20hoz is vlmi kegyetlenül kifogott motor kell.
Az pedig, hogy mit bír motorfüggő. Egy újabb autó sokkal kevesebbet, mint egy 10 évvel ezelötti. Opeles srácok szedték szét a 2.2-es motort és azt mondták olyan falvastagsága volt, hogy ők a 100ekm-es futásteljesítményen is meglepődnek. egy 90'-es modellbe meg gond nélkül belepakolsz fél millió km-t.
Konkrétan kéne utána nézned, hogy az a motor, amit chipeltetni szeretnél, mit bír.
Arra sem árt figyelni, hogy hova viszed, ha 10 perc alatt végeznek, az annyit is ér. :U


<>jana<>
(senior tag)

ne akaggy el az octi nekem 6.3 at fogyaszt 70%vidék 30% várossal.hosszabb vidéki út 5.8 körül jön ki.tehát sokkal nem lett kevesebb a fogyasztás:)


<>jana<>
(senior tag)

úgygondolom hogy a fogyasztás csökkenés az optimalizáció miatt van.tökéletesítik az égést. ha érezni akarod a több pacit és nagyobb nyomatékot akkor természetes hogy többet fog fogyasztani:)
a motor kopásról azt mondták nekem ha megakarom tartani a járgányt 15 éves koráig akkor ne akarjak vele sportosan járni,ha + szereted a motor hangját 5000-es fordulat környékén az pénzbe fog kerülni. sokba..:)

[Szerkesztve]

üzenetek