Chiptuning - ha kell még pár paci - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


#32577792
(addikt)

no, akkor közelítsük meg másképpen a dolgot
alapvetően 3 féle motor (erőés nyomaték tekintetében) létezik egy kasznihoz:
1. alulméretezett
2. optimális
3. túlméretezett
nyilvánvaló, hogy a középső kivételével ezek a paraméterek többlet fogyasztást jelentenek. az elsőnél azért, mert kisebb erővel kell ugyanazt a súlyt felgyosítani, a másodiknál gondolom nem kell részletezni. utazó sebességnél nagyjából azonos fogyasztás kalibrálható, minimális eltéréssel.
a tuning alapvetően arról szól, hogy optimalizálnak, ebbe beletartozik a megnövelt üzemanyag mennyiség adása a motornak.


Balinov
(félisten)
Blog

laikusként ezzel egyet tudok csak érteni,ungawa.
meg lehet nézni,melyik autómárkák mely motorral szerelt típusa esnek át a chiptuningot (is) tartalmazó motortuningon....szvsz nem az 1.1-es 55LE-s puntók és táliák,hanem van egypár jól sikerült (túlméretezett,élve szavaiddal) mocis cucc..


#32577792
(addikt)

saját tapasztalat
Laguna II 1.9DCi
van belőle 100, 110 és 120LE változat; valamit 2.2 150pacival
nekem a középső, ez kb 0,5l-1l-rel fogyaszt kevesebbet, mint a 100-as és ugyanannyival többet, mint a 120-as. a 2.2-es pedig 1,5-el többet, mint a 120-as.
volt tapasztalat a 110-es tuningjára, ami azonos stílus mellett hozta a 0,5-1literes csökkenést, viszont ennyivel meg is nőt, amikor kihasználta a tuningot.

ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.

[Szerkesztve]


Balinov
(félisten)
Blog

kevesebbet eszik a te 110lövas verziód,mint a 100-as??


#32577792
(addikt)

egy picit igen, bár itt lehet, hogy már szerepet kap a váltó eltérése is - 5 vs 6 gang-
1400kiló, ahhoz kevés mindkettő :(

[Szerkesztve]


Balinov
(félisten)
Blog

ja,ezt nem írtad... :DDD én elképzelhetőnek tartom,hogy az áttételezés miatt adódik a fogyasztáskülönbség jó része... 1.9D az 1.9D...még nekem is a kis 205XRD-nél...64paci csak,de 880kg a kaszni plusz az én 100kilóm...

[Szerkesztve]


#32577792
(addikt)

persze, nem kizárt, viszont a 120-asnak ugyanaz a váltója és áttétele, csak a turbója változó geometriás az enyém meg fix.
de ez most már off


#32577792
(addikt)

elvileg az ''korszerűtlenebb'' motor, csak nincsenek agyon szabályozva, a környezetvédelem oltárán.
a plusz 100kg - no jó, csak majdnem- nekem is megvan :O


TasiA
(senior tag)

he-he
Vicces ez a fiú. 1.4-es Octi a mindenkit alázó, km óra kiakasztó. Tiszta Hollywood! :R
Érdekes a céges 1.9 TDI 110 lovas Octic nem akasztgatják az órákat és nem a kapható legkissebb motorral vannak szerelve, na meg nomatékban sem lepkefingnyi, mint 1.4. Arról nem is beszélve, hpgy 180-nál már röpke 13-al mutat többet mint a valós sebesség.Elképzelem mennyit csalhat 200-nál. HA az 1.4-es mindenkit ver és akasztja az órát, akkor mit megy az 1.6-os, 240-et, az 1.8 meg 300-at, az RS meg mán repül?

[Szerkesztve]


TasiA
(senior tag)

2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált,



Ez a dolog érdekelne, mivel az én masinám is C20ne mocival fut. A fizikai dolgokkal tisztában vagyok, de ez a szoftveres kicsit ködös. Kihozható C20NE-ből plussz 15 LE szoftversen? Én most hengerfej buherálásba kezdtem, de most felcsigáztad az érdeklődésemet.


Foglalt név
(addikt)

[link] Pl.
Azért arra készülj fel, ha neten rendelsz, hogy a gyári rom be van forrasztva, tehát nem simán kiveszed és berakod. Ha már kiforrasztod, akkor viszont érdemes nem az újat, hanem egy foglalatot berakni és abba a chipet, hogy legalább a továbbiakban könnyebb legyen a csere :R

Nagy szeretettel látunk különben itt [link] és itt [link] is :)


mod.: kompresszió növelés különben nem rossz ötlet, ha meg már megbontod a motort, akkor ha jól rémlik az 1.8-as vezérműtengelye csereszabatos a c20ne-ével és meredekebb szóval lehet érdemes egy olyanra is benevezni egyből ;)

[Szerkesztve]


hobizoli
(nagyúr)

Eleg keves gyari turbos autoba van kovacsolt dugo meg hajtokar gyarilag, en ugy tudom konkreten csak az RS Audi-knal van, a tobbi az kutya kozonseges szeria dugos-hajtokaros...a dugattyu ala vannak teve olajspiccelok, amik olajpermettel alulrol hutik a dugotetot, oszt' kivanok. Meg az a bonyolultabb elektronika is olcsobb, ami ''vigyaz'' ra, mint egy db kovidugo, nemhogy negy. Persze egy bizonyos teljestmenyszint felett mar muszaj a kovidugo meg az acel hajtokar, meg cserelni kell -szinte- mindent, de ez nem a +30-50LE-s stage1 kategoria, ezt meg a gyari setup injektorai (stb-k) is kiszolgaljak, elbirjak. Viszont csak egy csavarhuzoval nem tudsz annyit okozni egy turbos auton, hogy egybol kovacsolt cuccok kelljenek bele, de tfh, hogyha valahogy megis felhuzod a nyomast es azt birja tartani a motor teljes rpm tartomanyaban a csiga, de nincs eleg benzin hozza, akkor a kovacsolt belso cucc is el fog olvadni.

A C20NE-re meg asszem a C20SEH hengerfeje kell, azzal nagyobb lesz a kompresszio (9:1 helyett 10:1 koruli). A 204LE-s C20LET a C20XE-re epul, ami nem 8, hanem 16 szelepes, a 315LE-s EDS cucchoz meg fokent masik csiga kell, meg eleg nagy injektor, nem a vez.tengely...

Kulonben meg kar szopni a C20NE-vel, mert amibol megcsinalod 145-150LE-sre, annal olcsobban kapsz C20XE-t, ami mar egybol annyi.


hobizoli

[Szerkesztve]


Andie
(őstag)
Blog

ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.

Végre szóba került ez a rész is :) Miféle kárt okozhat? Erről mit tudtok? :F


#32577792
(addikt)

[link]

sok igazság és részigazság van a cikkben, persze ha ezt egy tuningos cégtől kérdezed, kinevetnek, mondván, hogy semmi baja nem lehet.

alapesetben ugye megnövelik a turbó nyomását, amit ha szerencsé, akkor lebír, ha nem,akkor felújítás/csere is játszhat 100-300k között

az üzemanyag rendszer elvileg elviseli a nagyobb nyomásértéket, általában úgyis nagyobb nyomásra vannak tervezve, az okosok szerint van bennük biztonsági tartalék


Andie
(őstag)
Blog

Felhivott Kalmár úr az ATC tuningtól, és 20 percen keresztül válaszolgatott a kérdéseimre. Tudom, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de igazából az, hogy rengeteg ilyen volvót upgradeltek, és neki is van egy, elég meggyőző volt.
92-ből megvan a +50 lovam. És normál városi használatnál nem terhel többet, és nem fogyaszt többet. Csak padlógáznál lép be a képbe az új csip.

Másik kérdés: Viszem a verdát a 80ezres kötelező szervizre. Milyen olajat tegyek bele? Most 0w30as castrol van benne, de félévente 1 litert megeszik a turbó. (csöpögés nincs)
Ajánlották az 5w40et, de tán tuning esetén még az 5w50 jobb is?


#32577792
(addikt)

igen, sajnos ez így van, azért is mondom, hogy az igazság valahol félúton van a cikk és a tuning cég képviselői által mondottak alapján.

én, saját autómnál inkább vennék egy változó geometriás turbót, egy másik, gyári szoftver és ezzel kapok egy új turbót, plusz 12lóerőt, egy kis nyomatékot, oszt jó napot.


TasiA
(senior tag)

Köszönöm a hozzászólásokat! Örömmel fogadom a meghívást az Opelos fórumra. Ide is véletlenül találtam.Nem gondoltam, hogy a PH-n autós totyik is van. :B


ChippChupp ügyben arra lettem volna kíváncsi, hogy van-e olyan köztetek, akinek üzemel a C20NE motoros autójában ilyen szoftver? Én a saját HF-el csak annyira készülök, hogy kap egy kis síkolást (0,8mm), nekem ennyi elég, meg picit felcsiszolgatom a beömlő és kiömlő nyílásokat. Olyan, hogy C20SEH nem létezik, csak 20SEH. Nincs benne katalizátor. A nagyobb kompresszió viszony, pedig a magasabb dugattyúkból nyerték, a hf ugyan az mint C20NE(ha jól tudom), csak más a tengely benne és más a vezérlő computer szoftvere, de ez sem biztos. Motor cserével nem akarok küszködni, mert sikerült kifognom egy nagyon patent 95-ös, A Vectrát, (valós 200ezer KM) ezért kár volna szétszedni. Előző is A Vectra volt, de az csak 1.8 és picit porhanyósabb kasztnival. :DDD

[Szerkesztve]


Foglalt név
(addikt)

Egy kicsit beszólásnak éreztem, szóval akkor már :DDD
A 315 lovas phaseIII lotec megoldásnál igen sok mindent cserélnek, ezért szerepelt a stb. (a vezérműtengely is benne van, elég durva összenyitásokkal)
Egyébként a 20se, c20ne, seh, xe, xev... mind ugyanarra blokkra épül ;)
Ha meg már c20xe-t vesz vlki(ami egész jó választás), akkor érdemes az első évjáratból szerválni, mert ott kicsit elnézték a srácok és olyan 170 lóval gurultak le a szalagról :DDD (persze ez lehet, hogy urban legend, meg placebo, de...)

[Szerkesztve]


Foglalt név
(addikt)

Ha jól emlékszem, akkor a c20ne-ben már újabb jetronic rendszer van és még változott pár dolog, ami miatt nem éppen csereszabatos a szoftver. :U


hobizoli
(nagyúr)

Turbos motornal -en ugy tudom-, nem szokas az osszenyitas, mert a turbo igy ''kifujja'' a kipufogoba a benzint-levego keverek egy reszet...az elegetlen benzint meg a katalizator nem szokta kitoro lelkesedessel dijazni.


hobizoli

üzenetek