Delphi programozás - Szoftverfejlesztés fórum

üzenetek

hozzászólások


Fire/SOUL/CD
(félisten)
Blog

Tehát akkor 2 dologról van szó
1. van egy pályakép, amit mozogjon/mozgatható legyen (az mindegy most a példa kedvéért, hogy a mozgatást mi váltja ki: egér/bill. időzítő stb)
2. te rá szeretnél még rajzolni a pályaképedre ilyen "puffancs"-nak :DDD keresztelt dolgokat és az alatt is mozgatható legyen a pályakép

Maradjunk a korábban adott forráskódnál, mert az elég egyszerű, annyival kell kiegészíteni, hogy mindig ki kell rajzoltatni a "puffancsokat", de magát a canvas "törlését" a CopyRect belső eljárás megoldja azáltal, hogy a pályaképből általad megadott négyszög területet bemásolja (ezáltal a canvas adatait törli/felülírja) az image1 objectum canvas-ába. Ezt, mivel belső eljárás, gyorsan teszi. A CopyRect után csak újra ki kell rajzoltatni, amit szeretnél(puffancsokat).

Mindösszesen 2 sort módosítottam a korábbi forrásfájlban, ami kiír egy szöveget, meg rajzol egy kört.

unit Unit1;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls, ExtCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Image1: TImage;
ScrollBar1: TScrollBar;
ScrollBar2: TScrollBar;
Button1: TButton;
procedure ScrollBar2Change(Sender: TObject);
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;
MyBitmap: TBitmap;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TForm1.ScrollBar2Change(Sender: TObject);
var
RectDest, RectSource: TRect;
begin
RectDest:=Rect(0, 0, Image1.Width, Image1.Height);
RectSource:=Rect(ScrollBar1.Position, ScrollBar2.Position, Scrollbar1.Position+Image1.Width, ScrollBar2.Position+Image1.Height);
Image1.Canvas.CopyRect(RectDest, MyBitmap.Canvas, RectSource);
Image1.Canvas.TextOut(20,MyBitmap.Height div 2,'Ez itt egy szöveg, amit mindig ki kell iratni');
Image1.Canvas.Ellipse(30,30,80,80);
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
MyBitmap:=TBitmap.Create;
MyBitmap.LoadFromFile('factory.bmp');
Image1.Picture.Bitmap.Assign(MyBitmap);
ScrollBar1.Max:=MyBitmap.Width-1-Image1.Width;
ScrollBar2.Max:=MyBitmap.Height-1-Image1.Height;
end;

end.

alt="" title=""

Szóval nem az a lényeg az egészben, hogy Scrolbar-t használsz-e vagy sem, hanem hogy a CopyRect eljárást használd.

[ Szerkesztve ]

üzenetek