Mai napig használatban.
Oh, ez teljesen átlagos. Majd ha a 900-as évek elejéről találsz resicai sínt...
Ezt csak úgy itt hagyom, karácsonyi ünnepekkor készítettem, ez spec Nógrád, de bármelyik vicinálisunkon készülhetett volna sajnos...
JAj, bíztam benne h ez annyira nem mindennapos. de ahogy írtad, talán mégis. : /
Idei Kincses kalendáriumban vagy egy cikk h 140 éves a keleti pályaudvar, ha érdekel valaki és ad egy elérhetőséget annak szívesen elküldöm.
Na mi a helyzet éjszakázós kollégák? Fényben járó lett mindenki?
Nyomjuk ezerrel. Igaz én csak minden negyedik nap, ahogy szoktam legtöbbször.
Holnap még egy nappalos, aztán 8 nap pihi.
Kivettem a tavalyról bentmaradt szabi másik felét.
Én ma reggel jöttem haza, ebéd után egy óra alvás, de mikor felébredtem, nagyon fájt a fejem, sok vizet meg is ittam mellé, kb egy óra múlva kezdtem képben lenni .
Csütörtökön lesz nekem éjszakás műszak legközelebb majd utána csak március 5 körül. Nem fog hiányozni . /
Más.
Kolléganő vasárnap reggel ( 4 óra után valamikor ) szeretett volna bp re utazni vonattal, mikor megdöbbenve tapasztalta, hogy a vonat bent áll, várnak az utasok is de a vonatra felszállni sem lehet. Kérdezte az ott dolgozó máv alkalmazottat h miért nem lehet felszállni , válasz : nincs aki vezesse a vonatot, ezért a vonat nem indul.
Vasárnap reggel ekkortájt ez volt az egyetlen járat bp re ez se indult. úgy hogy go kocsival bp . -re.
Szerintetek ez hogy történhetett meg ?
samu2062
Neked jó szabit kívánok !!
Én a 12 órás műszakot leváltottam 24 órásra, ma reggel 8.30-kor kezdtem, remélem holnap ugyanekkor már lesz leváltóm...
24 óra nem kevés, eleve 5.30 körül kelek hozzá, következő nap 11 óra körül érek haza, szóval kemény, cserébe pl. ebben a hónapban össz-vissz 6-szor jövök dolgozni.
Kipróbálom milyen ez, meg maga a munka is új, magánvasút diszpécser, majd meglátom idén, hogy mennyire tetszik.
sherlock82
Teljesen hétköznapi jelenség sajnos... Feszített munkarend, kevés ember, egy kiesőt is nehéz pótolni.
Jellemzően kegyes(?) hazugságként "műszaki ok" szokott ilyenkor szerepelni, de aki tudja az tudja, hogy ez bizony emberhiány...
[ Szerkesztve ]
Szerintem az utolsó pillanatban esett ki a mozdonyvezető és nem tudták hirtelen pótolni. Előfordulhat, hogy kezdésre lebetegedett és nem tudott bemenni. Egy ideális világban mindig lenne egy-két tartalék ember a vonatindító állomásokon, bent a fűtőházban, irodában aki bevethető ilyen esetekben. Azokra az esetekre is jó lenne, amikor járműhiba miatt megáll valahol a vonat. Ilyenkor a tartalék ember fogna egy tartalék gépet és küldhetnék segélynek. De nincs így.
galervin93 többet tud erről mondani talán.
"Neked jó szabit kívánok ! !"
Köszönöm!
Szerk: Na mire leírtam, ő is írt.
[ Szerkesztve ]
Köszönöm a tájékoztatást, azért nincs szerinted elég mozdonyvezető mert annak tele lett a hócipője és lelépett vagy nem érdemes egy ilyen képzést elvállalni h te mozdonyvezető lehess?
24 órás munkarend ebben a formában azt gondolom neked tetszeni fog és tudod majd értékelni. Én korábban 2007 - 2013 közt dolgoztam így illetve újra 2021 februárja óta. A fő ok az volt h pár éve ismét váltottam azaz volt, hogy emlékeztem régebben mennyire szerettem így dolgozni. Nem nagyon bevált. Sok sikert hozzá.
samu2062
Köszönöm a tájékoztatást neked is, mikor volt emlékeid szerint ilyen legutóbb hogy volt bizonyos tartalék, hogy könnyebben menjenek a napi feladatok?
Manapság nem divat műszakban járni dolgozni. Ma kommunikációt, gazdaságot, kereskedelmet, nemzetközi kapcsolatokat tanulnak a fiatalok, és sales, programozó, ilyen-olyan menedzser meg hasonló lesz belőle. Ki akar ma tűzoltó lenni, korán kelni, az életét kockáztatni, ki akar gyárban szalag mellett görnyedni, vagy éppen mozdonyt vezetni...? Pedig sokszor ezekkel a melókkal is el lehet boldogulni itthon (nővérem diplomával, felsőfokú nyelvvizsgával, menő pesti irodaházban meg sok home office-szal annyit visz haza, mint anyós 3 műszakban szalag mellett; apám mellékvonalon forgalmista, alig keres kevesebbet nővéremnél).
Szóval szerintem ez a probléma gyökere, nem "menő", nem inspiráló ilyen helyeken dolgozni már. És mivel ez javulni nem fog, így az élő erő csökkentése, az automatizálás lesz a megoldás.
[ Szerkesztve ]
Most találtam egy csoportban, szerintem nagyon jó fotó. : ) Orosháza 2024.02.20.
A jó kis 135-ös, szeretek arra járni, még decemberben voltam Gyulán.
Ez meg egy rövid snitt tőlem, mert úgy látom szeretitek a vasutat.
[ Szerkesztve ]
Ú, én vagyok nagy vonat imádó, csak amennyire minden normális ember De a szöcskéhez valamiért jobban vonzódom, mint kéne Kafa videó lett, elnéztem volna még pár percig
Jó kis keleti pályaudvar. : )
Tavaly júliusban készítettem Tapolcán az alábbi kettő fotót.
[ Szerkesztve ]
Mióta dolgozunk egy helyen!?
Ezt most kell megtudnom!?
14 éve meg az apró
Amúgy a mondatom elejéről a nem szó lemaradt
"Ú, én nem vagyok nagy vonat imádó..."
[ Szerkesztve ]