Elektromos autók - motorok - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Rolly
(veterán)
Blog

Van közvetlen Peugeot ismerősi kapcsolat... Csak a garanciális szervizeket látják a rendszerben... Mivel ritkán van garanciális probléma az elektromos autókkal így nem nagyon tudnak semmit az autókról amit viszont tudni kell:

- új Peugeot Iont évi pár darabot adnak csak el
- a régebbi Ion (2017 előtti) 5 év aksi garanciával rendelkezik (utána lévők 8 év garisok)
- ha rendszeresen nem vitték felül vizsgálatra akkor nincs rá garancia (ha 1 kimaradt akkor már nincs rá gari)
- az itthon használtan elérhető autók 98%-a Francia, Olasz, Német eladás lehet (és míg behozzák és eladják simán kimaradhat kötelező ellenőrzés és ugrik a garancia az aksira
- a régi aksik kompletten cserélhetőek, körülbelül 2-2,5 milliós költségen
- mivel ez az autó alapból kis akkupakkal van így gyorsabban "repülnek" bele a ciklusok 8 évig elvileg nem lesz gond vele, de ha akkor cserélni kell az akkupakkot akkor máris többe kerül mint amennyit ér...


axioma
(veterán)

Na igen, ez a hivatalos allaspont.
Ezzel szemben ha az ember megtalalja a megfelelo kozosseget, mindjart lehet cserelni 2 cellat is, 50e-ert.
Igen, a 10 ev gari kint ervenyes, de a 2M-s akkucsere (te me'g finom voltal, a peugeot kozpont pontosan HE'T azaz 7M ft-ot mondott) me'g mindig megerne trailerrel, ha a csere garis. De ha nem adnak ki infot megvasarlaskor, akkor nem erre fogok szamitani, ergo maris vesztett a peugeot egy vevot es megyek at a mitsu vagy citroen plecsnisekre. Nem kicsit undorito a hozzaallasuk.


Rolly
(veterán)
Blog

Ebben szar valóban a Peugeot rendszere, mert csak garanciás javítások amire rálátnak (+ visszahívások) viszont azt ne felejtsd el hogy pont a Peugeot Ion egy öszvér mert 3 cég 3 néven árulja úgy hogy lehet nem is a peugeot ami gyártja...

Nekem új pakkra hivatalos forgalmazótól 5,7milliót mondott az ismerős, de a forgalmazó nekik akkor azt mondta, hogy valami gond lehet az árral mert ennyiért már új autót adnak :) szóval elírás lehet... a 7 millió amúgy is irreálisnak tartom... És a Peugeot ismerős is annak tartotta és ő mondta, hogy szerinte 2-2,5 millióért lehet új akkupakkot szerezni hozzá... Fontos, hogy bár 15-20 éve Peugeot kereskedő és flotta manager (többszöri top értékesítő) a srác ő bevallása szerint ő még nem adott el egy darab Iont sem...

Én most második autónak egy 4 éves Leafön gondolkodom még... de majd 4 év múlva a mostani modellen :)


axioma
(veterán)

Azt mar kiveseztuk, hogy mitsu gyartmany, csak rarakjak a masik ketto logo't, es persze a peugeot latja el a sajatjai szerviz stb.-jet. Persze nem akarjak igy olyan arat mondanak, amilyet akarnak. Gondolom Fr.o-ban azert ez gordulekenyebb, nem csak a darabszam hanem a nemzeti hozzaallas miatt.
Kerdes, mi van a citroennel, nagyon sokkal jobbnak nem tippelnem, de majd alkalomadtan rakerdezek. Miev-ek meg sajna nemigen vannak a magyar piacon.
Nincs nagy mozgas, nincs me'g meg a sajatom. De majd szeptembertol lenne fontosabb, bar akkor is meg lehet oldani, megvarhatom a jo ar-ertek aranyt.


Richard!
(addikt)

Üdv!

"Július 27-én, a hónap utolsó péntekén újbóli alkalommal tart több helyszínen találkozókat a Villanyautósok Közössége. A már több, mint 800 taggal rendelkező baráti társaság már nem csak Budapesten, hanem több vidéki helyszínen is összejár. Ezeken a találkozókon nem csak a helyi villanyautósok ismerkedhetnek meg egymással, de az elektromobilitás iránt érdeklődök is első kézből kaphatnak választ a kérdéseikre.

Minden villanyautóst és villanyautózás iránt érdeklődőt szeretettel várunk.

Helyszín: Győr, Révai parkolóház melletti parkoló
Időpont: 2018. július 27. (péntek) 17:00-20:00"


prmcsk
(addikt)
Blog

Na ezt a totyikot kerestem, de látom, hogy feleslegesen... :DDD

A legutolsó hozzászólás dátuma, egy mai és időszerűnek mondott témában 2018-07-19-én volt.

Pedig ez a téma a legújabb XXI. századi trendi, legalább is, a hájpok erről szólnak.


axioma
(veterán)

En is csak figyelem. Ha bedob valaki uj infot akkor gondolom lesz beszelgetes is.


.DLL
(veterán)
Blog

Nem sokaknak van még ilyen, legalábbis nem annyira, hogy pörögjön egy hozzá kapcsolódó topik, nem annyira a mindennapjaink része még, mint bármi más, amiről forgalmas topikokat találsz a fórumon. :(


prmcsk
(addikt)
Blog

Ez értem, de pont el kéne indulnia valaminek a villanyautó témában, ami nem a gyártók hivatalos hozsannájáról szól, hanem az objektivitásról. Hangoznának el itt pro-kontra vélemények, mert ebből tanulnánk mind...

A technológia, vagy száz éve adott. Akkor is és most is a legnagyobb megvalósíthatatlan az akkutechnológia...
Már máshol is leírtam: Ahhoz, hogy a hagymázos lázálmokat leszámítva egyáltalán alternatíva lehessen, újra fel kéne találni az akkumulátort.

Fő autóként az nem alternatíva, hogy egy 550-600 kilogrammos akkupakk 40-50KW-nyi energiát legyen képes tárolni a mai "csúcstechnológia" mellett. Ennyi energia 4 liternyi benzinben van.

De az sem elfogadott, hogy bármit is fejlesztenek rajta, az egyre drágább és ritkább anyagok bevonásával teszik, mert ezt mi fizetjük meg és a felhasználónak soha sem lesz gazdaságos, ha az egyén esetleges bigott "zöldségtudatosságát" nem számítjuk.


.DLL
(veterán)
Blog

A BMW nemrég szált be a szilárdtest akkumulátor kutatás-fejlesztésbe, ahogy több más autó- vagy nem autó gyártó is, én bizakodó vagyok.
100 év lemaradásban van az akkumulátorok fejlesztése a belső égésű erőforrásokhoz képest, türelem. :)


prmcsk
(addikt)
Blog

Olvasok én is ezekről, de félek - mint írtam is - , hogy ezek a fejlesztések is a curva drága anyagokból lesznek. Egyszerűen gazdaságtalanok a felhasználó szempontjából.

Hiába jutnak el oda esetleg, hogy bepréselnek 80-100 KW-ot egy 400 kilós pakkba, ha a jelenleg is drága és ritka lítiumhoz képest, háromszoros árú, vagy előállítási költségű anyagokból teszik. Mi lesz ebben a buli ?

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Naaaa.... ne az energiat hasonlitsd ossze (amit visznek), hanem a hatotavot. Abban is nyer a benzines 1 tank benzinnel, de ott azert vedd figyelembe, hogy hiaba van nala sok tomeny energia, ha annak csak 10-20%-a hasznosul, mig e-autoban 90% (a tobbi se vesz el persze egyik esetben sem, csak entropiaja novekszik...). Tehat nezheted ugy is, hogy a benzines auto elpazarolja a mar meglevo (nem mondom hogy megtermelt, hacsak nem a foldtorteneti korok csigairol beszelunk) energia jelentos reszet, ld. ahogy regen a wolframszalas egoknel volt kb. hasonlo az ara'ny.
Egyebkent sajat e-autom nincs (me'g), de van a kozelemben. A szerintem nyero kombinacio: rex-es (range extender) bmw, 9 literes tankkal, ami nem a kerekeket hajtja, csak az akkura termel vissza. Kar hogy ilyet mas nem csinal, a bmw meg nem a rex miatt draga, hanem mert bmw. Ha penz nem szamitana, vennek ilyet fo autonak is siman (mondjuk nem feltetlen az i3-at, az csaladinak kicsit kicsi).

[ Szerkesztve ]


.DLL
(veterán)
Blog

Abban semmi, akkor lesz buli, ha olcsón lesz gyártható.

Most ma két dolgot lehet tenni:
1.) Mérlegelni, hogy ma, vagyis a jelenben, nekünk belefér-e az életünkbe, hogy elektromos autót vezessünk. Ha nem nincs semmi gond, azt kell venni ami tudja azt amire szükségünk van.
2) Ha értünk ehhez a témához (akkumulátorok, anyagtechnológia, elektronika, stb), akkor pl. el lehet menni olyan helyre ahol ezeket vizsgálják, fejlesztik; beszállni a csapatba, első kézből látni tapasztalni, hogy mi van, mi lehetséges, segíteni, gyorsítani a folyamatot a tudásukkal.

Győzködni senkit nem kell, hogy te figyelj ez tök jó, miért nem veszel iylet... mindenki látja a saját életét, hogy beilleszthető-e abba, ami ma elérhető. Ha téged győzködnek, hogy az elektromos tök jó, de neked nem felel meg, akkor ne frusztráljon, engedd el, hagy mondják. A "rumour" jellegű találgatásokba meg más termékeknél szem szeretek belemenni, mert ezekre nem lehet érdemben válaszolni. Ez a kb. "jó igazad van, ha úgy lesz, akkor az lesz és olyan lesz, de nem biztos, és" stb-stb.

Nekem pl. simán beilleszthető a jelenlegi életembe egy használt elektromos, mert csak városban megyek, gyűjtögetek rá, és ennyi. Ha majd lesz család, vagy olyan munka ahol menni kel szerte szét, akkor nem lesz jó, vagy addigra megnézem, hogy akkor mit lehet kapni, van-e ami akkor kiszolgál, és akkor döntök.

[ Szerkesztve ]


prmcsk
(addikt)
Blog

Na itt a mese tartománya...

A benzines hatásfoka 30, a dízelé 40%. A mese az, hogy elhiszi bárki egy villanyos 90%-át. Hol van a műszerfal, a kocsi villany, a klíma és minden egyes kényelmi berendezés plusz fogyasztása ? Ha kompromisszumok nélkül ugyanúgy használjuk, mint egy robbanó motorost mindjárt lesz a villanyos hatásfoka, vagy 70%, és ebben nincs benne a töltési veszteség...

Ebből adódik az 1KW-ra eső hatótáv különbség, csak milyen súlyos kompromisszumokkal jobb ebben a villany ?

Csakis másod autóként érdekelne egy helyben loholós villany, de nem 10 milláért, mikor ugyanezt megkapom benzinesben 6 millióval olcsóbban, ami rengeteg benyára elég.

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

Az új villányi autók - új Renault Zoé, új Nissan Leaf, Hyundai kona - már 300 km körül tudnak megtenni egy toltessel, így Magyarországon már-már használható... Ha a célnak is tudod tölteni..
Most a full töltés 1-1,5 óra... A 150kwos gyorstoltokkel már 30-45 perc is lehet majd...


prmcsk
(addikt)
Blog

Tudom, hogy léteznek, csak az a bajom, hogy hatótáv adatokban iszonyúakat hazudnak, mert más egy "labor mérés" + a tudatos kamu és más a valóság. Persze, hogy alternatíva lehet másod, vagy harmad autóként "szaladgálósnak", de elsődlegessé avanzsálása még nagyon messze van...

És számomra a legfőbb kérdés, hogy megéri e a kategória áránál két-háromszor drágábban megvenni csak azért, mert villany ?

Időspórolás okán lehet egy akkupakkot egyre nagyobb árammal, gyors töltéssel feszegetni, csakhogy ez a módszer az akku sokkal előbbi degradálódásához vezet. Köztudott, hogy minél nagyobb árammal töltök valamit az hővel válaszol és ne mondd nekem, hogy li-ion akku nem ugyanígy reagál.

Azt érzem a töltési idő spórolás ezen módja csak píár szöveg, ami létezhet, csakhogy senkinek és semminek nem egészséges.


.DLL
(veterán)
Blog

Ma a villanyautó nem való mindenkinek. Aki nem tudja otthon tölteni; aki napi többszáz km-t megy; akinek most számít az, hogy jópár millával több marad a családi kasszában, stb. ez mind teljesen reális, de emiatt nem kell mérgesnek lenni.

"És számomra a legfőbb kérdés, hogy megéri-e a kategória áránál két-háromszor drágábban megvenni, csak azért, mert villany"
Nos ez ugye pont az amit mondtam, hogy csak te tudhatod. Ha más erre azt mondja hogy persze, akkor joggal mehet fel a pumpa, hiszen lehet hogy neked több kompromisszummal járna mint előnnyel, és még drága is, ami tény. De akkor azért megkérdezem:
-mennyit mész naponta?
-tudnád-e otthon tölteni?
-megengedheted-e maganak ezt a nagy kezdő beruházást?
Nem muszáj itt válaszolni, elég az is ha csak magadnak, és ha valamelyikre nem jön ki a megfelelő válasz akkor tudod, hogy ez még nem neked való, nincs helye győzködésnek.

Régen egyébként a mobiltelefonnal ugyan így volt, azt eleinte csak az üzletemberek, később csak a tehetősebb rétegek engedhették meg maguknak, nagyok, nehezek és egyszerűek voltak. Türelem. :)

[ Szerkesztve ]


prmcsk
(addikt)
Blog

Minden lehetőségem adott a villanyhoz, de ilyen feltételekkel mégsem kell, mert ha mindent összevetek költség szinten, iszonyatos lehúzásnak tartom még és ezt a gyártók félelmetes propagandával igyekeznek "feledtetni". Műszaki ember vagyok, tehát szerintem átlátom a villanyozás jelenlegi lehetőségeit és ezért mondom...

Ha a villany gyártók komolyan gondolták volna úgy kezdik, hogy mindenféle tervezgetés előtt összeülnek és legalább a villanyautó alapjait definiálják és szabványosítják. A legfőbb lett volna szerintem, hogy először is, szabványosítják a töltőcsatlakozót.

A telefonos hasonlatod szerintem nem oké. Az oké, hogy kezdetben az is drága volt, de nem okozott lelki sokkot senkinek sem, ha lemerült. Max. nem tudott addig telefonálni, de mi van, ha egy villanyos autóval, családdal, egy rövidtávú úton is a sztrádán, dugóban merülök le ?


.DLL
(veterán)
Blog

Nem "lehetőséget" írtam, hanem szempontokat. Ha nem teljesül valamelyik szempont akkor nem, ezen bármilyen propaganda és marketing sem változtat, hiszen megnézed látod, hogy pl. nem (bármi miatt) akkor nem veszed meg hiába mondják, hogy de ez nagyon jó.

"de mi van, ha egy villanyos autóval, családdal, egy rövidtávú úton is a sztrádán, dugóban merülök le?"

Ilyen nincs, hogy hopp hirtelen lemerülsz, mert folyamatosan mutatja a hatótávot, és nem centizgeti ki az ember, ahogy benzinnel sem. A valós autópályás hatótáv sokkal kevesebb, mint pl. a gyártók által megadott "vegyes" fogyasztás, kb. a fele, ezzel számolsz indulás előtt, és akkor nem lesz gond, viszont pl. dugóban meg sokkal több, az alacsonyabb sebesség és a fékezgetések miatt.

Igen, van marketing, ami nem szép dolog, de minden reklám csak a szépet hangoztatja, bármilyen termékről is van szó. A benzinesek valós fogyasztása is gyakran eltér a gyári adattól. Anyám autója egy 1l-es turbós kis kocsi, 5l-t fogyasztást mondtak rá, 7 alá nemnagyon megy neki. Ezzel számolni kell, utánaolvasni, hogy mi a valós, rengeteg teszt van mindenről.

A tények adottak, a marketinget el kell engedni... kb. ennyi.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Jajj ne mar. Jo, legyen 30% a benzines. De az se a teljes auto mukodesre, csak benzin futoertek-tartalom motor mozgasi-energia szinten. Aztan arra ugyanugy rakodik ra a klima, a masodakku toltese, kenyelmi berendezesek...
Itt most arrol volt szo, hogy mit viszel magaddal. Nem az energiatartalmat (plane nem a suruseget), hanem a hatotavot.
Tolem annyit pofogtetsz robbanomotorban amennyit akarsz, de legalabb objektiv osszehasonlitast csinalj, mikor ervelsz, mert ez igy vagdalkozasnak latszik.
Igen, nekem is masodauto lesz (nekem elso, csaladban meg van egy hibrid). Nem 10-ert hanem 2.5-ert, nyilvan a hasznaltak alja.

üzenetek