üzenetek

hozzászólások


Diabolis
(tag)
Blog

Nem Pakssal hasonlítottam össze, csak téged próbáltalak rávezetni a keresésre.


pilóta
(nagyúr)

Nem kell engem rávezetni semmire, Cifu szépen elmagyarázta, hogy működik, semmi köze a paksi módszerhez, szóval hiába is kerestem volna rá (amúgy nem kellett rákeresnem, tudom hogy a dunából veszik a hűtővizet és oda vezetik vissza a meleget, de ennek semmi köze az adatközpontok hűtéséhez...)


Wilks
(tag)

Mi is vartunk arra,hogy mikor jon egy onjelolt IQ bajnok...... :DD
Gyors voltal. :DDD :DDD :DDD :DDD


MaCS_70
(félisten)

Pedig van abban valami, amit felvetett!

MaCS


Dr. Akula
(félisten)

Ha ezt az oroszok előbb tudták volna, most nem bombáznák az ukránokat, hanem felhúznának náluk pár bitcoin farmot. :D


nehemiah
(csendes tag)

:DDD :C Ezen szétröhögtem az agyam!


Reggie0
(félisten)

A hutorendszernek tok mindegy, hogy melyik napokon kell leadnia azt a teljesitmenyt, nincs naptara, hogy mikor legyen kedve hozza. Meg tudja csinalni? Meg. Zart hutokor? Igen.

Jelenthetne a 60-as eveket is az aktualis modellek helyett, de ilyesmire csak azok gondolnak akik szorszalhasogatassal probaljak leplezni a szamarsagukat :)
Arrol nem is beszelve, hogy a 60-as evekben a kicsiken felul csak 5.7,6.4 es 7.0 literes volt, 6.2 pont nem, de ilyen aprosagokon azert nem akarok leragadni.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

Akkor kifejtem, hogy miért volt helytelen az általánosításod:
azt írtad, hogy 500KW veszteséghőt disszipál. Ami akkor lenne igaz, ha a motor (az általad írt 40%-ot feltételezve) 750KW hasznos energiát termelne. Viszont azzal az autóval, aminek a motorja folyamatosan háromnegyed megawattot teker rá a kerekekre, nemigen lehet hétköznapi forgalomban részt venni.

Tehát az állításoddal szemben a valóság az, hogy azok a motorok napi használatban megtermelnek átlagosan 50KW veszteséghőt és azt kell a hűtőnek záros határidőn belül leadnia. Tehát nem megawattokat, mint egy adatközpontban.

A normál utcai működésből viszont nem fogjuk megtudni, hogy egy ilyen autó hogyan viselkedik, ha tényleg el kellene disszipálnia 500KW hőt, jó eséllyel úgy, mint pár éve az f1-ben a mclaren honda.


arnyekxxx
(veterán)

viszont mindez csak méretezési feladat, egy autóban fél m3-es hűtő van, egy adatközpont mellé építhetnek akkorát amekkorát akarnak annyi vízzel amennyit akarnak.


bambano
(titán)
Blog

"annyi vízzel amennyit akarnak.": pont erről szólt a vitaindító hsz, hogy nem.


Reggie0
(félisten)

Rosszul szamolsz. Mar annak is fel kene tunnie, hogy ha 40% a hasznos teljesitmeny es 60% a veszteseg, akkor a vesztesegnek kene nagyobbnak lennie abszolut ertekben is. De pontosan levezetve:
Ha a motor hatasfoka 40%, akkor 60% a vesztesegho, mivel 100%-40%=60%. Tehat, ha azt mondom, hogy Pv=500kW veszteseghot diszipal, az azt jelenti, hogy 500kW/0.6 a teljes teljesitmeny, mivel Pv=(1-n)*P es 500kW/0.6*0.4 a hasznos teljesitmeny, mivel Ph=n*P -> Ph=n*[ Pv/(1-n) ], ami vegul 333.33kW hasznos teljesitmenyt jelent.

"Tehát az állításoddal szemben a valóság az, hogy azok a motorok napi használatban megtermelnek átlagosan 50KW veszteséghőt és azt kell a hűtőnek záros határidőn belül leadnia. Tehát nem megawattokat, mint egy adatközpontban."

A valosag az, hogy te az atlagos hasznalat alapjan akarod a rendszer tartos csucsteljesitmenyet jellemezni, ami eleg eros csusztatas. Meg az en autom is le tudja adni egy oran keresztul a max teljesitmenyet gond nelkul, ami hulladekhoben olyan 250kW. Ez raadasul gyakorlati tapasztalat. De azt is elarulom, hogy ekozben a hutorendszer homerseklete par percen belul eleri a vegso munkapontjat es onnantol nem valtoznak a homersekletek, szoval igazabol mindegy is, hogy negyed orarol vagy egy orarol van szo, a korlat csak az, hogy mikor fogy el az uzemanyag.

A normál utcai működésből viszont nem fogjuk megtudni, hogy egy ilyen autó hogyan viselkedik, ha tényleg el kellene disszipálnia 500KW hőt, jó eséllyel úgy, mint pár éve az f1-ben a mclaren honda.

A normal utcai hasznalatot te akarod belekeverni a sztoriba, de kar eroltetni. A kerdes az, hogy mire kepes huzamos ideig az autoban levo hardver, azaz mire terveztek, marpedig ezeket a nagy teljesitmenyeket is gond nelkul kezeli. Ne a magyarorszagi dugoban szuttyogos eletbol indulj ki, mert az csak felre fog vezetni egesz eleted soran.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

zárt rendszerről van szó, egyszeri tétel a feltöltése, nem folyamatosan eszi a vizet, ez benne a lényeg


Apollyon
(Korrektor)

Köszi, hogy kifejtetted. Pontosan ezekért vetettem fel a dolgot, mert a vízhiány nagyobb probléma, mégis el van bagatellizálva és vicceskedve.
Irónia meg, hogy pont a big tech filléreskedik egy ilyen dologgal, holott épp nekik van pénzforrásuk arra, hogy hosszú távon működő és fenntartható hűtőrendszert építsenek ki.

[ Szerkesztve ]


bitblueduck
(senior tag)
Blog

szerintem hagyd rá :DDD
itt korrektül megválaszoltad.


Tasunkó
(senior tag)

Az lehet mögötte, hogy csak így tudnak felhőben tárolni adatokat, hogyha elpárologtatják hozzá a földről a vizet.


bambano
(titán)
Blog

valóban félreolvastam, hogy hogyan érted a 40%-ot.


ddekany
(veterán)

Lásd MS tervezett Stargate nevű minden eddiginél nagyobb szuperszámítógépe, ami elősorban nem kiszolgálásra, hanem AI trainingre kell. Magyarul, hogy nekik legyen hamarabb valami szuper AI modelljük, ne a Google-nak. Ez szinte minden pénzt és energiát megér mindkét félnek. A fogyasztás kapcsán az már kiderült, hogy az egyik mérnöki nehézség, hogy egy USA állam áramhálózata sem bírja el a Stargate-et, ezért kénytelenek szétbontani több összekapcsolt helyszínre.

Lehet, hogy lassan érdemes mindenből bespájzolni, amit high-tech szilicium, mert tán el fogják vinni a TSMC stb gyártókapacitását is...

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Az autóban a hűtőrendszer egyik jelentős eleme a menetszél, ami kifújja a hűtő lamellái közül a meleg levegőt. Ezért elég a nagy teljesítményű autónak is a fél m3-es hűtő.


Yeffy
(veterán)

kb. viszont a kesobbi komnmenteidben leirtak erdekes informaciok voltak, nem nagyon hallani roluk valoban. ami eleg baj.

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Egyetlen autónak sincs fél köbméteres hűtője (8-10 liter az átlag), még egy kamionnak sem...

Amúgy erre van a ventillátor, hogy álló helyzetben is tudjon hűlni. Nyilván úgy kell méretezni egy adatközpontnál is, hogy legyen elég átáramló levegő.

[ Szerkesztve ]


ddekany
(veterán)

Kell az adatközpont mellé ilyen lakótelep méretű passzív hűtőborda, aztán azon átkergetni a zárt csőkígyót. Na... ezt is megoldottam. ;]


arnyekxxx
(veterán)

ha feltalálná végre az emberiség azt az eszközt ami képes a levegőt nagy sebességgel mozgatni akkor megoldódna egy csomó probléma


Reggie0
(félisten)

Mar feltalalta.

[ Szerkesztve ]


Nekton
(aktív tag)

Úgy hívják, hogy kémény, vagy hűtőtorony (pl. Inotai hőerőmű).
Trafóházakban alkalmaznak kéményt. Ott a meleg levegő felfelé áramolva az alul kiképzett beömlőkön szívja be a hideg levegőt. A trafókon olajos hűtőradiátorok vannak szintén természetes keringéssel.
A száraz hűtőtorony hasonlóan működik, mint a kémény, csak nagyobb és hatékonyabb. Vízszegény területeken használják erőművekben.


arnyekxxx
(veterán)

Nem gondoltam volna, hogy mindig ki kell tenni az irónia nemzetközi egyezményes jelét


Apollyon
(Korrektor)

Előbb egy magyar értelmező szótárt kellene kézbe venni, és kikeresni belőle a szarkazmus kifejezést.


MaCS_70
(félisten)

Miért, az iróniával mi itt a gond?

MaCS


pilóta
(nagyúr)

Túl sok vizet használ ;]


JohnyX
(kezdő)

A megoldás : Heller–Forgó-féle hűtőberendezés [link]

A Heller–Forgó-féle légkondenzációs hűtőberendezés két Kossuth-díjas magyar mérnök találmánya. Ez egy olyan közvetett léghűtéses rendszer, melyben a kondenzátor víz hűtőközegének visszahűtése zárt rendszerben, vízveszteségektől mentesen, levegővel történik.


Nekton
(aktív tag)

Sorry! Én topikokban sosem értem az iróniát és a szarkazmust. :B

Mi a nemzetközi egyezményes jele? :D


Nekton
(aktív tag)

Kösz, hogy betetted. Henschel-Wegmann járt az eszemben, de tudtam, hogy az nem az. :N
Keresni meg lusta voltam. :R


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

Ez: ⸮


Nekton
(aktív tag)

Tényleg van ilyen? :))

Na és hogy kell bepötyögni Androidon? Nálam csak ilyen van: ¿


ddekany
(veterán)

Kicsit szarkasztikus a hangnemed, pedig amit ő írt, az irónia, és nem szarkazmus. Így a hozzászólásod egyben ironikusra is sikeredett. Szóval, amit írtál, az szarkazmus nélküli irónia (azaz nem szándékos irónia), miközben a hozzászólásod egyben más okból szarkasztikus... ez is kicsit ironikus. :DDD


Tasunkó
(senior tag)

Lehet egy 90 fokkal elforgatott helikoptert, ha rágyorskötözőznének a hűtőbordára, meglenne a szükséges légáramlat, bár az meg benzint fogyaszt, de ugyanez zöldre festett EV helikopterrel, már elég környezetbarátnak hangzik.


arnyekxxx
(veterán)


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

üzenetek