Ford topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


lajafix
(addikt)

ha le van véve a gyújtás akkor nekem sem kapcsolgat és ha már jó meleg az utastér akkor sem...
focusclub.hu-n már érdeklődtél? Talán tudnak tutit.


Atlantis
(veterán)

Nekem levett gyújtás, kivett kulcs esetén is csinálja, ha be akarom zárni az autót és otthagyni, akkor is hajlamos erre, néha többször próbálkoznom kell, mire meg tudunk egyezni, hogy "namostakkor zárva maradsz te dög". Ugyanez fordítva is, néha kinyitni nem bírom.

Érdeklődtem ott is.


Fryskitt
(addikt)

A két éves Focusomról foltokban jön fel a festék. A cég szerint fa gyanta az oka. Eddig volt pár Opelem, azoknak egyiknek se volt ilyen baja. Valakinek tapsztalata? Úgy tűnik, le akarják rázni a garanciát magukról. Vagy én tévedek? (Sokat mosom az autót, a por és a foltok nincsenek rajta napokig). :F


Atlantis
(veterán)

Nekem közben végre megjavulni látszik a nyavalyás. Kezdem szeretni ezt a dögöt, de sokat kell dolgoznia, hogy teljesen megbízzak benne.


lajafix
(addikt)

tapasztalatom, hogy fehéret érdemes venni..


Atlantis
(veterán)

Mint a legtöbb autóból. :)


Fryskitt
(addikt)

Gondolom, az is felpattogzott volna, csak azt olcsóbb festeni. Amúgy elvileg a metál lakknak meg kellene védenie a festéket, nem? :F


lajafix
(addikt)

legalábbis a fehér alapozó nem rí ki alóla... :) Amikor kerestem az autót néztem 2-3 éves sötétkék meg ,metálbordó mondeokat, a gyönyörű kontrasztot alkottak a fehér alapozóval. :)


Winner_hun
(félisten)
Blog

Milyen az a metál lakk?


athomi
(veterán)

Focus II 1.6 TDCi-nél (110 Le) normális jelenség az, hogy kicsit az autót meglépve váltásnál a kuplungot lenyomva, a gázpedált felengedve a motor felpörög?

[ Szerkesztve ]


Fryskitt
(addikt)

Az keményebb, mint a nem-metál festések, nem? :( Eddigi autóimnál ilyesmi nem fordult elő...


Winner_hun
(félisten)
Blog

Fogalmam sincs azért kérdeztem:)


athomi
(veterán)

Mi használtan vettünk egy 2.5 éves Focus II-t metálzöld fényezéssel. Az autó első lökhárítóján egy 4 cm-es átmérőben le van jönve a festék, de a többi helyen nyoma sincs festékkopásnak. Karcolódni viszont sajnos könnyen karcolódik, de ez sztem a kategória legtöbb autójára igaz.
Ajánlott évente 2-3 alkalommal alaposan lewaxolni az autót.

[ Szerkesztve ]


athomi
(veterán)

úgy látom nem sok Ford-os van itt


Atlantis
(veterán)

De, biztos sok van, csak ennek valahogy nincs közössége. A Ford nem az a márka, ami túl nagy lelkesedést vált ki az emberből, ezek teszik a dolgukat (vagy nem), oszt jóvan. Én magam sem rajongok az autómért, bár már megbocsátottam neki a kezdeti szopatásokat. Ezt valahogy nem lehet szeretni, nincsenek benne olyan apróságok, érdekes részletek, amikért lelkesedni lehetne...vagy csak én gondolom így?

Amúgy az én Focus II-m (asszem hivatalosan Honor Green színű, szal metálződ :) ) is karcos kissé, már így vettem, nem tudom, hogy mi okozta. Véleményem szerint inkább hanyagság/szemétség, mint festéshiba. Különösebben nem érdekel, nem mély sérülések, rozsdaveszély emiatt nem lesz nagyobb. Majd ha kijön a jó idő, kap egy tisztességes ápolást, persze csak ha addig nem bosszant fel valamivel a galád.

[ Szerkesztve ]


Atlantis
(veterán)

Emiatt ne aggódj, manapság már vajmi kevés köze van a motor fordulatszámának a gázpedálhoz. A bokorbuzik elérték, hogy minden alá legyen rendelve a károsanyag-kibocsátásnak. DPF van a rendszerben? Mert akkor lehet regenerált éppen...


mindfreak
(őstag)

Vannak, de miről beszéljünk? Megy, teszi a dolgát, oszt jó. :)

Ennyi.


Winner_hun
(félisten)
Blog

Leginkább mosás - pláne gépi - karistolja a lakkot, ha az oldalán vannak hosszú csíkok akkor lehet valami út széli bokor a ludas.
Polír neki és nem lesz rajta egy karc se. Aztán mehet rá viasz:)


athomi
(veterán)

Akkor gondolom ez valami emissziós norma betartásával kapcsolatos idegesítő dolog. :)
Szívóbenzines kocsi után az is fura, hogy padlógáznál a dízel 1 mp-ig gondolkodik mire meglódul.


Atlantis
(veterán)

Valószínűleg a turbónyomás kiépülési ideje miatt (ismertebb neve turbólyuk) gondolkozik...viszont legalább megindul. Az én kétliteres szívóbenzines Focusom is gondolkozik, oszt a végén annyira meg sem indul. A szabályozás ugyan a dízelekre szigorúbb következményekkel jár(DPF, ilyen-olyan katalizátor), de legalább manapság minden dízelautóban van turbó, ami miatt legalább lehet olyan érzésed, hogy megy a gép. Van tartalék, rugalmasság alacsony fordulaton is. Szívóbenzinesnél ez a mai agyonfojtott motoroknál elképzelhetetlen. Nálam pl. 4500-as fordulaton jön meg a 185Nm nyomaték, amit egy 1.6-os dízel is röhögve túllép már 1500-nál és a nyomatékgörbék jellegéről, valamint a fogyasztásról még ugye szó sem esett. Saját példámnál maradva: kb. ugyanannyi idő, mire 4500-ig felpörög ez a szétszabályzott szerencsétlen motor, mint a turbómotorok késlekedése. Csak ez még közben lezabálja a gatyámat is...

Szóval ne bán(ts)d azt a dízelt, én már bánom, hogy nem azt vettem. Bár akkor nem Fordom lenne...

Majd ha elterjednek a feltöltött benzinmotorok, akkor lesz igazi konkurenciája a dízeleknek.

üzenetek