Garancia kérdés, fogyasztóvédelem - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


Lackooo84
(nagyúr)

Akkor nem lehet, hogy azzal ingyen tudod visszaküldeni? Melyik futárcéghez szól a cimke?


FunPro
(senior tag)

Teljesen friss sztori, még én sem tudom, mi lesz a vége. Így még soha nem jártunk, valamelyest hülyének is érzem magam a dolog miatt.

Nemrég volt unokaöcsém szülinapja, elhatároztuk, hogy kap egy új telefont. 10 éves, nem kell neki erőmű, elég lesz a legolcsóbb olyan telefon, ami azért hosszútávon használható. Kinéztem neki egy xiaomit árukeresőn. 8 giga ram, 49.000 forint. Kell ennél több? Nem volt gyanúsan olcsó, mert több bolt is adta ilyen ár környékén. Na én, mint hülye fogyasztó beugrottam a csalinak, még az olcsóbbnál is olcsóbban akartam megúszni, kiválasztottam a legolcsóbb helyet. mobilife.hu.

Utólag megnézve az oldal is egy humbug. Voltak intő jelek, de azért még nem szólalt meg a fejemben a vészharang. Van elérhetőség, ÁSZF kitöltve, cég feltüntetve, és mégiscsak árukeresőről szabadultam oda az oldalra. Cégjegyzékben megnéztem, létező cég. Árukeresőn az utolsó két vélemény pozitív, a bolt pontértéke nem tökéletes, de ennyi elég volt, hogy ne olvassam el a maradék 200 véleményt. Hogy én milyen hülye voltam!

Az oldalon csak előreutalással lehet fizetni, nincs bankkártya. Igazából ilyennel is találkoztam normális oldalon, elutaltuk a pénzt (nővérem intézte a rendelést). Az oldalon oda volt írva kb. mikorra szállítják és hogy mekkora raktárkészlet van a telefonokból. Mint utólag kiderült, ez mind kamu!

6-án, hétfőn lett megrendelve a telefon. Csütörtökön már kezdett gyanús lenni a dolog, hogy nincs mozgolódás az ügyben. Akkor kezdtem tüzetesebben utánaolvasni a cégnek. Árukeresőn egy csomó negatív vélemény, a cég lehet hogy létezik, de már kapott néhány megrovást. Még aznap írtunk a boltnak. Pénteken jött is a válasz, hogy elnézést kérnek, megcsúsztak a szállítással, blablabla, majd csak jövőhéten küldik a telefont. Miután aznap már tisztában voltam a cég mivoltával, rögtön vissza is írtam, szépen idézve az ÁSZF-ből, hogy akkor én most elállnék a vásárlástól, küldjék vissza a pénzünk.

Erre semmit nem reagáltak. Kövi hét (azaz múlthét) kedden nővérem felhívta őket. Sok ember azt írta már ez is lehetetlen, de nekünk sikerült! :D
Akkor hebegett-habogott neki a diszpécser valamit az elállásról. Arra a napra vége is a sztorinak. Csütörtökön jön az email, hogy akkor ők feladták a telefont. Még akkor visszaírtam, hogy az remek, de én amúgy 10-én elálltam a rendeléstől.
Pénteken nővérem megint felhívta őket, azt mondta a diszpécser, hogy a kolléga "tegnap záráskor" vitte el a postára a csomagot. Aki amúgy nem tudjuk ki lehet, mert hivatalosan a cég egyszemélyes, mégis kapásból van egy diszpécserük és egy kolléga, aki viszi a csomagot...

Pénteken jött a postától email, hogy csomagot adtak fel nekünk...pénteken. Előző nap zárás, mi? :U

Most ott tartunk, hogy várjuk a postást, hogy mit küldtek. Unokaöcsémnek vettünk máshonnan telefont, igazából bármit is küldtek, arra már nem lenne szükségünk. De ezek után nem merjük azt megcsinálni, hogy nem vesszük át a csomit, mert akkor fixen nincs se pénz se semmi. Az is meglepő, hogy egyáltalán küldtek valamit! Azt már mondanom sem kell, hogy a telefonon fixen nem lesz garancia, mert a csomagot is magánszemélyként adta fel.

Hatóságokhoz fordulni fölösleges, mert így még azt se mondhatom, hogy át lettem verve. Cégbíróság vagy hasonló szerv lehet foglalkozna vele, de ekkora összegért nincs kedvem hetekig-hónapokig-évekig balhézni. Ha használható telefon jön, legalább nem lett 100% bukó.

Szóval nem olyan biztos, hogy fixen könnyebb elállni egy megrendeléstől telefonon. Látjátok, valahol nem is lehet elállni! :B

U.I.:
Írtam az árukeresőnek is, hogy a körmükre kéne nézni, de még azóta is az oldalon vannak. Amint lezajlott a kálvária, azért megírom nekik is így szépen az eseményláncot, és azt, hogy köszi a "bűnrészességet". Így még soha nem jártam, pedig már rendeltem egy pár extrém helyről.


Angie™
(addikt)

Nagyon sajnálom hogy ilyen történetbe szaladtál bele. Kíváncsian várjuk a folytatást, hogy mit fogsz kapni a csomagban :( Az arukereso értékelésik több mint 30%-a 1-2csillagos, azért ehhez tehetség kell a cég részéről :DDD

[ Szerkesztve ]


FunPro
(senior tag)

A legnagyobb tehetség ahhoz kell szerintem, hogy még nem csukták le a tulajt. :B

Annyi kérdőjel van körülöttük, hogy az hihetetlen. Egy éve vannak a piacon, bár állítólag volt előd kamu oldal is. Hogy tudnak ennyi emberrel szórakozni?

Sokan azt írják, hogy megkapták a megrendelt terméket, csak más színben. Ezt vajon hogy csinálja? Mert ha a telefon ténylegesen a birtokában van, akkor fölöslegesen szívatja a megrendelőt. Ha nincs a birtokában, honnan szerez be hirtelen egy megfelelő készüléket?

Márpedig biztos nincs a birtokában az árú. Én arra tippelnék, hogy abból a pénzből szerzi be valahonnan, amit elutalnak neki. És azért nincs visszafizetés, mert már pénz sincs.

Ha sikerül átvenni a csomagot (remélhetőleg kedden), megírom, hogy mit küldött az emberünk.


jeni
(félisten)

Nagy eséllyel megkapod a rendelt telót,feltehetőleg újat,de az biztos,hogy nem gyári garis lesz hanem bolti,vagy feladói garis. Magyarán ha elromlik neki kell vissza küldened majd.
Ha nem veszed át akkor elvileg a pénzt vissza kapod később nem időben,de a feladási költséget bukod tutira.


szkury
(tag)

Sajna csak egy általános cimke. Nekem kell intéznem a kiszállítást.


yericho800
(aktív tag)

Sziasztok
Lenne egy zalman 1000w platinum zm1000-ARX(EU) 80 plus tápegység
Ahol lett véve itthon bolt annak annyi(árukháza. Com) Számla sincs, semmi. Csak egy rendelés leadás Vissza igazolás.
Viszont 2025.11.18 gyártói garis 2018 vétel.
Kérdés ezt lehet gariztatni? Venti csapágyas lett meg erős coil wine valamelyik kondi gatya. :(

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Ha semmi sincs hozzá, az gyártói oldalról nagyon max SN-re lehet garis, amit meg megírsz nekik és megmondják. Ha mákod van menni fog saját költségedre, ha nem, akkor ez van.


yericho800
(aktív tag)

Köszönöm :R :K


jeni
(félisten)

Emailok közt nézd meg.
Nekem is onnan van egy Predator KIT 2x8gb rendelve,véve. Számlát emailban kaptam/kaptad meg.
A gond,hogy az egy raktári cég,komolytalan háttérrel.
Ha törölve lett akkor kicsit necces,mert nem tudni az a bolt honnan szerezte be? SN/: meg lehet próbálni.
Így írj a gyártónak a support felületén.


yericho800
(aktív tag)

Email sajnos semmi.
Max S/N szám
Köszönöm a választ és a segítséget


FunPro
(senior tag)

Igazad lett! Csodák-csodájára tényleg a megrendelt hardverrel rendelkező telefon érkezett. Egyedül a szín nem stimmel, de jelen helyzetben ez legyen a legkevesebb gond. A csomaggal kapcsolatban az mpl tölti fel lassan a csomagkövetési adatokat, végül mégiscsak üzleti csomagként jött.

Leellenőriztem amit letudtam, ránézésre egy makulátlan új telefon. Egyedül ami furcsa, hogy a telefonon levő matrica (IMEI szám) elég ferdén lett felragasztva. Tudjuk be annak, hogy emberek ragasztják, nem gép.

A garanciát úgy veszem, hogy nincs rajta. Még ha az emberünk le is tudná gariztatni, ilyen menedzsmenttel szerintem minimum egy hónapig tartana az ügyintézés, addig pedig úgy sem lehet el az ember telefon nélkül. Feltéve, ha egyáltalán reagálnának a megkeresésre.

Nagyon pofátlan egy ember lehet a "cégvezető", és úgy tűnik én még jól jártam, hogy kaptam egy telefont elállás helyett. Más még idáig sem jut. Kerüljétek a mobilife-ot!


jeni
(félisten)

Az nem jelent semmit elsőre a matrica. Lehúzható már simán. Felújitott esetén az szerintem látszódnak a beavatkozások.
Nézd meg az aksi üzem idejét.
Esetleg ha aktiválás idejét is le lehetne követni.
A szín eltérés nem tudom mennyire lenne elfogadható? A dobozán is azonos szín jelölés van megadva?
Felbontatlan volt?

[ Szerkesztve ]


FunPro
(senior tag)

Xiaomi telefonról van szó. Ezen az oldalon le lehet ellenőrizni a telefont. Az IMEI szám megegyezik a matricán, a dobozon és a telefonban is. A telefon színe megegyezik a számmal és a dobozra írtakkal is.

Amivel még átszokták vágni az embereket, hogy nem hivatalos rendszer van a telefonon. Ezen az is stimmel. A doboz nem tűnt bontottnak, úgyhogy én 99%-ban újnak mondanám. Ha nem új, akkor elég profin csinálták.

A színben való eltérés inkább csak magára a megrendelésre vonatkozik. Zöldet rendeltünk, feketét kaptunk. Az árukereső alapján ezzel nagyjából mindenki így van, ezért nem tudom, hogy és honnan szerezheti be a telefonokat.

Nekem az lenne a tippem, hogy valamilyen külföldi oldallal össze van kötve az ő oldala, ez határozza meg az árat. Aztán amikor valaki rendel tőle és előre kifizeti, akkor az eladónk megrendeli a legolcsóbb elérhető opciót a vásárló pénzén. És ezért lehet ekkora várakozási idő, mert neki is meg kell várnia, amíg megjön az árú külföldről.

Ha ügyesen és okosan csinálná, normálisan kommunikálna, nem lenne itt semmi probléma.


BB9000
(senior tag)

Én is néztem ezt az oldalt, mert ingyen szállítással hirdeti a termékeket és úgy alakítja az árakat, hogy mindig az övé legyen a legolcsóbb. Az előreutalásba én már nem ugrok be, inkább magam megyek be érte és átvételkor fizetek. Így a személyes átvétel 850 Ft, de legalább nem kell aggódnom, hogy nem kapok semmit, vagy nem azt kapom, amit rendeltem. Én tőlük rendeltem meg egy Samsung tabletet éppen ma, bízva abban, hogy nem romlik el és ha mégis, akkor pedig a gyártó (Samsung) szervizében a számlával meg tudom majd javíttatni gariban.


FunPro
(senior tag)

Én tényleg csak azt tudom mondani, hogy senki ne üzleteljen velük.

Lehet szerencséd, elképzelhető, hogy kapsz majd készüléket. Viszont, ha úgy jársz mint a többség, akkor emberünk cseszik bármit is mondani, és hetekig nem fog jelentkezni.

A garanciában nem reménykednék. Árukereső alapján volt olyan delikvens, aki megpróbálta legariztatni a terméket és neki azt mondták, hogy nem hivatalos viszonteladó, nincs garancia. Ilyen link emberekkel meg biztos nem gariztatnék semmit.

Őszintén mondom jobban jársz, ha aprón vagy marketplacen nézel valami használt tabletet, amin még él a garancia. Persze, ha tényleg tudsz olyan mentalitással hozzá állni, hogyha két hét múlva bedöglik akkor bedöglött, akkor akár jó is lehet ez a webshop.

[ Szerkesztve ]


BB9000
(senior tag)

Én is pórul jártam velük. A Budapesti átvételi pontra rendeltem a terméket, de feladták postán. Írtam nekik email-t hogy nem véletlenül rendeltem személyes átvétellel. Választ nem küldtek, de a postától már kaptam e-mail-t hogy üzleti csomagom érkezik.
Státusza: Felvétel: A küldeményt a feladó előrejelezte, az átadást követően megkezdjük a feldolgozást.
Még megpróbálkozok a telefonos ügyfélszolgálatukkal is, hátha sikerül elérni őket.
Szerk: Sajnos nem veszik fel a mobilt, de még kicsöng! Az ÁK-n az általam megvásárolni tervezett tabletet már nem kínálják és más terméknél se látom a logójukat már.

[ Szerkesztve ]


jeni
(félisten)

Lehet,hogy kicsi betűkkel írtad,hogy személyes átvétellel kéred. Most már úton van,vagy elutasítod vagy átvéve felbontva kockáztatód a dolgot. Biztosra veszem,hogy nem hivatalos gari van rajta.


Jester01
(veterán)
Blog

Nem biztos, hogy úton van, mivel "A küldeményt a feladó előrejelezte". Vagyis a feladás még nem történt meg.


jeni
(félisten)

gyakran későn viszik be a rendszerbe,postánál ,csomagküldő cégnél ez van,hogy már rég fel lett adva de még mindig az előrejelzés van.
a Foxpostnál és az MPL postánál órákig van,hogy még a feladó előrejelezte státusz van.
egy ilyen kis bolt, kis webáruház ha van valami eladó,hirdetett portékája azt igyekszik már gyorsan feladni,hogy pénzéhez jusson.
a lényeg,hogy sikeres legyen a biznisze a BB9000 részére annak ellenére,hogy személyesen szerette volna átvenni a boltban.

üzenetek