gerner1 - Logoszféra fórum

üzenetek

hozzászólások


gerner1
(veterán)

Hivatalos SΛMSUNG Garancia

Fontos Információ ! 2018.05.25 :

! Változások a SΛMSUNG Garanciális feltételeiben !

(Topikgazda)

Tartalom:

Ⅰ. Garancia idő: Hivatalos forrásból származó készülékek
Ⅱ. Garancia idő: Szürkeimportból származó készülékek
Ⅲ. Garancia és az IP68 (víz & porállóság)
Ⅳ. Root és a Hivatalos Garancia viszonya
V. Másik gyári firmware és a Hivatalos Garancia viszonya
Ⅵ. Információk Garanciális ügyintézéshez

Ⅰ. Garancia idő
Hivatalos forrásból származó készülékek esetében

➊ / ⓐ, - Mobilszolgáltatónál vásárolt készülékekre:

12hónap + 12hónap kiterjesztett, korlátozott garancia. Tehát, az 1+1év garancia a szolgáltatóknál vásárolt készülékeknél nem regisztrációhoz kötött, így a vásárlás pillanatától él.
Ezeknek a készülékeknek az alábbiak a magyarországi régiókódjai (CSC) :
⦁ PAN = Telenor
⦁ TMH = Telekom
⦁ VDH = Vodafone

, - Kártyafüggetlen készülékekre:

12hónap + regisztrácóhoz kötött +12hónap kiterjesztett, korlátozott garancia. Tehát a magyarországon hivatalos forrásból származó független készülékek esetében (ilyet vásárolva), alap esetben csak az 1év jár, a +1év kiterjesztett, korlátozott garancia pedig, regisztráció után érhető el. Ez a regisztrációval elérhető lehetőség, csak az első évben érhető el !
! Ez "kötelezettség" megszünt: 2018.május.25. hatállyal. Így, a 2016.05.26 -tól vásárolt készülékekre is 1+1év kiterjesztett, korlátozott garancia jár. Tehát, a jelzett dátumtól vásárolt független (XEH) készülékekkel kapcsolatban, a vásárlást követően nincsen teendő, ez ügyben !
Ezeknek a készülékeknek az alábbi a magyarországi régiókódja (CSC) :
⦁ XEH = Független magyarországi régiókód

Tehát, a független készülék esetében, regisztrálni kell a my.samsung.hu oldalon ahhoz, hogy megkapjuk a +12 hónap kiterjesztett, korlátozott garanciát. Ettől függetlenül, érdemes a szolgáltatónál vásárolt készülékeket is beregisztrálni, mert egyrészt díjmentes, és nem sok időt vesz igénybe. Másrészt, egy esetleges vitatott helyzetben a Samsung átnyúlhat a "problémás pont" felett (amelyre már korábban is volt példa..) az ügy megnyugtató rendezése érdekében.
! Ez a kötelezettség megszünt, minden Magyarországon hivatalosan forgalmazott (tehát XEH) készülék esetében. Visszamenőlegesen érvényes minden ilyen készülékre (XEH), 2016.május.26 utáni vásárlási dátummal !

⦁ A CSC kódokról bővebb információk: itt az Ⅳ./➎ pontban olvashatóak.

+1év extra garancia időtartam vásárlásának lehetősége:

Abban az esetben, ha a készülékünk regisztrálható a +1év kiterjesztett, korlátozott garanciára ⇒lehetőség van további +1év kiterjesztett, korlátozott garanciaidőt vásárolni. Ennek elérhetősége, illetve további információk itt : LINK ... - A díjszabása pedig itt : LINK található. Így -összesen- 1 + 2év kiterjesztett, korlátozott garancia időtartam lehetséges.
! Ez a lehetőség megszünt 2018.május.25 -ei hatállyal !

➌ A kiterjesztett, korlátozott garancia időtartama nem terjed ki a tartozékokra, és az akkumulátorra, amelyekre csak és kizárólag az első évben érvényes !

Hivatalos forrás, megtekinthető itt

Tehát, nemcsak érdemes, de külön is kell választani egymástól az első év garanciáját/annak feltételeit, és a +1év kiterjesztett, korlátozott garanciális időtartamra vonatkozóakat !

Az a tény, hogy a SΛMSUNG -az akkura- csak az első évben vállal garanciát, az a készülékhez mellékelt hivatalos garancia jegyen (10.pont/ ¹ -es jelölésű magyarázata..) olvasható.
Az itt -a Hivatalos SΛMSUNG garanciával kapcsolatban- olvashatóak, csak és kizárólag, a hivatalos forrásból származó készülékekre értendőek! A szürkeimportos készülékekre, illetve az EEC¹ -n kívülről származóakra nem vonatkozik !

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅱ. Garancia idő
Szürkeimportból származó készülékek esetében

EEC¹ tagállamokban vásárolt készülékek esetében itthon 1 év garancia érvényesíthető, valamennyi SΛMSUNG Electronics Magyar Zrt. márkaszervizben. Természetesen, ha a külföldi üzlet -ahol a vásárlás történt- hosszabb garanciaidőt vállalt, akkor az első év letelte után, azt náluk lehet érvényesíteni.

EEC¹ tagállamokon kívülről származó készülékeknél, itthon nem lehet a garanciát érvényesíteni, csak is a vásárlás helyén. Ilyenek például a Svájcból származó készülékek (AUT) amelyeken ilyen okból nem érdemes firmware cserével sem próbálkozni (tehát AUT -ról ⇒másik CSC -re átállítani a telefont...), mert a készülék IMEI & S№ számaiból pontosan megállapítható annak eredeti régiója, ahová a Samsung újonnan szállította, amelyet -adott esetben- ellenőrízhetünk így:

-LINK-

Dual-SiM -es (SM-G930FD) készülékek esetében, itthon nem ad garanciát a Samsung, mivel ezt a típusváltozatot hivatalosan nem forgalmazta/forgalmazza az EEC¹ területén ! Ezekre, csak az a "bolti-garancia" érvényesíthető, amit az eladás helyén "~adnak" ...

Itthoni nem hivatalos viszonteladóknál vásárolt készülék esetén, szintén nem érvényesíthetjük garanciális igényeinket a Samsung Electronics Magyar Zrt.-vel szemben. Ilyen esetekben, általában az adott "bolt" vállal rá garanciát, ami sok esetben nem valós garanciális szolgáltatás.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅲ. Garancia és az IP68 (víz & porállóság)

Fontos tudnivaló, hogy a készülék belsejében -több ponton- víz-indikátorok (LDI) vannak elhelyezve, és beázás esetén nincsen garancia! Ugyanis a gyártó, bizonyítani fogja, hogy a vállalt specifikáción túl lett terhelve a készülék, és a beázást az eredményezte, vagy a nem rendeltetésszerű használat.

! A Samsung által vállalt vonatkozó specifikációk (határértékek) benne vannak a Beállítások ⇒Felhasználói kézikönyvben, amelyet elérhetünk ha a készülékkel valamilyen módon (mobilnet/WiFi) online vagyunk. Ebben, az IP68 -ra rákeresve megkapjuk az értékeket, és ezzel kapcsolatban további erősen megfontolandó(!) hasznos tanácsot. Ugyanakkor, a Felhasználói kézikönyv elérhető (letölthető PDF) az Összefoglalóból is.

KATT A KÉPRE ⇒ A NAGYÍTÁSHOZ !

... - az egyik víz-indikátor, a SiM-tálca slot -jában ...

Ezzel kapcsolatos javaslatok:
Ne zuhanyozzunk vele, mert a nagysebességgel, és nyomással ráfröcsögő víz, nagyobb hidrosztatikai nyomást fejthet ki, mint a specifikációban szereplő max 1,5m -es vízoszlop általi nyomás ereje.
A zuhanyzáshoz hasonló okok miatt, ne ússzunk vele kézben tartva. Csak olyan karpánttal, vagy tokban, amely ha át is ázik ugyan, de meggátolja a specifikáción feletti mértékű nyomásterhelést.
Búvárkodáshoz (merüléshez) szintén ne használjuk, csak erre a célra szolgáló speciális tokban, mivel a szabványban meghatározottak, többek között édesvízre értendőek, és nem sós-vízre.

Miért fontosak mindezek ?
! Mert ha a készülék beázik, akkor a garancia elvész! Egyenértékű esemény egy kijelzőtöréssel, amely nem a gyártó felelőssége !

! Ilyen esetben, jogvita esetén, a gyártó tudni fogja bizonyítani, hogy a készülék, a vállalt nyomáshatáron felül lett terhelve, és/vagy nem rendeltetés szerűen/szakszerűtlenül volt használva (pl: figyelmetlenül SiM-tálca nélküli vízbemerítés, stb, stb...). Ne felejtsük el azt sem, hogy alapvető jogi megközelítés az, hogy a szabály / rendelkezés / előírás / specifikáció / stb nem tudása, nem ismerése ⇒nem mentesít minket !

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅳ. Root és a Hivatalos Garancia viszonya

Root -olással, a gyári SΛMSUNG garancia véglegesen elvész. Ennek oka, hogy root -tal, a hardware -es KNOX számláló odébb ugrik 0x0000 -ról ⇒0x0001 értékre, ami visszafordíthatatlan. A root művelet, többek között kimeríti a Samsung Garanciajegy (ez a releváns szolgáltatótól származó készüléknél is a Ⅵ./➋/⁕ⓐ -ban olvashatóak miatt (⇓) …) 9.2 -es pontjában olvasható illetéktelen beavatkozás esetét is. Nem utolsó sorban pedig, a készüléken online (WiFi, vagy mobilNET -tel..) elérhető Felhasználói kézikönyvben, abban a Garancia -t begépelve, az arra adott találati listában egyértelműen olvasható információ, hogy:
"A készülék operációs rendszerének módosítása, vagy a nem hivatalos (ez a root !) forrásból származó szoftverek telepítése a készülék meghibásodásával, vagy az adatok sérülésével, vagy elvesztésével járhat.
Ezek a Samsung licencmegállapodásával ellentétesek és a garancia megszűnését eredményezik"

.

! A Felhasználói kézikönyv letölthető, az Összefoglalóban található Link -ekről.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

V. Másik gyári firmware és a Hivatalos Garancia viszonya

ODIN -nal bármelyik gyári firmware felrakható, garanciavesztés nélkül. A művelet, nem jár KNOX számláló ugrással, a készülék megtartja a 0x0000 -ás -érintetlen- értéket.

✄- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ⅵ. Információk Garanciális ügyintézéshez

Példák, garanciális ügyintézési lehetőségekre:
Személyes : SΛMSUNG drive-through
SΛMSUNG gyorsszerviz hálózat. SΛMSUNG Szervizpont kereső.
Online hiba-bejelentés (amennyiben a készülék, még az első évben regisztrálva lett a my.samsung.hu -n..). SΛMSUNG Assistance információk. ⇐ ! Ez az opció is jelentősen megváltozott. A garanciafutár szolgáltatás pedig, 2018.május.25 -ei hatállyal megszünt !
"Posta Pont" rendszer. Postapontok LISTA. Posta leadási pontok LISTA.

Milyen dokumentumokra lehet szükség, garanciális ügyintézéshez ?:
A garanciális idő első évében elég szokott lenni a garanciajegy -vagy csak a számla- bemutatása, ez előbbi természetesen kitöltve, lepecsételve.
A második évben viszont, kell a számla is (garanciajegy + számla), valamint független készülékek esetében a kinyomtatott „Garancia hosszabbítást igazoló lap”-ot is kérhetik.

Fontos tudnivaló ! :

⁕ⓐ - A mobilszolgáltatók (Telekom, Vodafone, Telenor) nem üzemeltetnek szervizt! A garanciát pedig, nem ezek a cégek adják, hanem a SΛMSUNG. Éppen ezért, ha valamilyen probléma/hiba miatt leadnánk a készüléket javításra, akkor -a szolgáltatónál vásárolt készüléket (is!)- leadhatjuk közvetlenül a hivatalos szervizek bármelyikében. De, ha regisztráltuk a készüléket a my.samsung.hu -n ⇒akkor igényelhetjük a szervizfutárt is,(! Ez a lehetőség megszünt 2018.május.25 -ei hatállyal !) és kérhetünk cserekészüléket is a szervizelés idejére. Ezekkel tulajdonképpen időt takaríthatunk meg, mert a szolgáltatónál leadott készülék is mindenképpen valamelyik hivatalos szervizbe kerül bevizsgálásra, és javításra (TMX, Cordon, stb..).

⁕ⓑ - A prémium szolgáltatások köre megváltozott, 2015.09.30. után regisztrált készülékekre már nem él a „Helyszíni javítás”, de a „Szervizfutár” szolgáltatás továbbra is elérhető. ⇐ ! Megszünt 2018.május.25 -ei hatállyal ! Ezen kívül lehetőség van még „Kiterjesztett jótállás” vásárlása is, ami újabb 12 hónap.! Megszünt 2018.május.25 -ei hatállyal !
Korábban az 1+1év garanciához „Termékregisztráció” után. plusz 2 hónapot adtak hozzá. Ez a szolgáltatás is megszünt.
Továbbá, 2018.május.25 -ei hatállyal, megszünt a „Házhozmegyünk” szolgáltatás is.

¹ EEC = European Economic Community - Európai Gazdasági Közösség (a köznyelvben "EU").

UI: A fenti címben szerepló "képre" kattintva, a Samsung Garanciával kapcsolatos hivatalos oldalára léptető Link van elrejtve...

Vissza a téma összefoglalóhoz:

⁻⁽ˢᵐ⁻ᵍ⁹³⁰ᶠ⁾⁻ ᵁᴾᴰᴬᵀᴱᴰ ²⁰¹⁸⁻⁰⁵⁻²⁵

[ Szerkesztve ]

üzenetek