Gitáros topic - Kultúra, művészet, média fórum

üzenetek

hozzászólások


Ba cy lus
(őstag)

De már megint úgy írjátok le a vastagabb húrokkal kapcsolatos véleményetek, mintha mindenki okvetlen tökig torzítaná. Nyilván a zenei stílustól is függ. Nem mindenki metált akar játszani (vagy legalábbis nem mindig). :N

[ Szerkesztve ]


X2N
(senior tag)

Itt pedig a csatolókondi freki átvitele, az első a standard .022uF(Marshall), Látható hogy a Marshall még a 20Hz-et is átvinné ha nem lenne a katód bypass kondi .68uF ami elkezdi vágni a jelet 1KHz-től...második pedig egy modernebb erősítőé, ENGL, Diezel pl.(2nF):


X2N
(senior tag)

Persze attól függ mi a célod, nem fog ezekkel az értékekkel sem feltétlenül rosszul szólni, csak lesz egy hangzása, mert van más mód is hogy csillapítsuk a dolgokat a fokozatok között. Csak mint speciális eset feldobtam. Én se metálkodok mindig :D Nálam a húrnál tényleg inkább a kényelem számít.


kutyek
(senior tag)

Rickék azt nem vették figyelembe, hogy a vastagabb húr nagyobb rezgő (ferromágneses) tömeget is jelent, ami nagyobb jelet generál, ez főleg a vastagabb húroknál jelentős különbség. Ezt a pickup magasság állításával lehetne kompenzálni. Korrekcióval együtt valószínűleg nem lenne ekkora hangzásbeli differencia.


X2N
(senior tag)

Ott a pont. ;] Arról nem beszélve hogy egy kerámia mágneses hangszedőt alacsonyabb magasságba érdemes állítani mert sokkal érzékenyebb mágnes mint az alnico.

[ Szerkesztve ]


Ctrl+Alt~Del
(senior tag)

Könnyebb nyújtani. Egy-egy nyújtásnál még nem jön ki a különbség, de ha mondjuk gyakorolsz másfél-két órát, nagyon sokat számít.

A vastagabb húr-jobb hangzás mítosz feje meg már a porba hullt.


Ba cy lus
(őstag)

Dehogy hullt. Hendrix, Gary Moore, Blackmore csak pár név hirtelen, akik 10-es húrt használtak, hát ők aligha bízták a véletlenre. Persze akkor még nem volt youtube, ahonnan felvilágosodhattak volna. ;]

Egyébként is, a "jobb" szubjektív. De hogy másképp szól, az biztos. Nűanszokból áll össze a végső, áhított hang.

[ Szerkesztve ]


Alexios
(veterán)

Én nem szoktam hallani a különbséget 9-10 húrok között, simán lehet a hallásommal van gond. Viszont les paul menzuran a 9es számomra már túl laza, ott jobban szeretem a 10es szettet, az ibanezemen meg a 9est


X2N
(senior tag)

Nézted már Hendrixnek mekkora keze van? Azon se csodálkoznák ha 12-es húrt használna. Ők rengeteget játszottak, kellett nekik a vastagabb húr.


Ba cy lus
(őstag)

Malmsteen keveset játszott/játszik? :F


Ba cy lus
(őstag)

Mostanában nagy kedvencem lett a DSL5 + láda a kombón a csökkentett teljesítményt használva, 2-3 órás állásig tekerve a hangerőt. Akkor megjön a hangja. Persze én az esetek nagyrészében lájtosabb overdrive-val játszom.

Nem tudom, miért, de a DSL1 fej + ugyanez a láda a csökkentett teljesítménnyel nem domborít valami nagyot. Se lájtos torzítással, se nagyobbal, csak a full teljesítményen jön ki belőle jó hang. Így áll elő az az érdekes helyzet, hogy a család 5W-os tagjával ugyanolyan csendesen, vagy még csendesebben tudok gyakorolni, mint az 1W-ossal. :)

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

Hendrix: .010, .013, .015, .026, .032, .038. az alja nem tűnik kimondottan vastagnak.
G.M. használt 9-est meg 10-est is.
Blackmore : .010, .011, .014, .026, .036, .042. ez azért megint nem az a kimondott hajókötélzet.


Goose-T
(veterán)
Blog

Én Alis 10-46-os húrkészletet használok legfőképpen, de nem a kínait, hanem a kicsit drágább koreait. Persze ebből is kb. 1500-ra jön ki egy készlet mindennel együtt, de ennek legalább be lehet jól állítani az intonációját és van rendes húzóereje.

Azért preferálom egyébként a 10-es húrokat, mert szeretem, hogy feszesek. Gyors témákat pontosabban lehet rajtuk játszani.


benedekco
(addikt)

Meg szokás elfelejteni hogy lehangolva játszott, azaz kellett a 10es.


Ba cy lus
(őstag)

Csak azt se felejtsük el, hogy ők még klasszikus értelemben vett szólógitárosok, nem csak időnként lenyomtak egy visítósat. :D


benedekco
(addikt)

Sztraton ezek vannak most próbálgatni.

A PRSen meg egy Fender bullet 9-42 van fent, előtte daddario 10esek voltak. Túl feszes. Szerintem a következő a 8as húr lesz.
Sztraton is lehet megyek majd vékonyabbra.


consono
(nagyúr)

Billy Gibbonsnak a 7-es is jó, mi baj lehet s 8-asból? :)


terepkigyo
(csendes tag)

Húrvastagságban SRV is betyár volt azért:

" Vaughan used a custom set of uncommonly heavy strings, gauges .013, .015, .019, .028, .038, .058, and tuned a half-step below. With these heavy string sizes, it was not uncommon for him to separate his fingernail because of his quick movement along the strings. The owner of an Austin club recalled Vaughan coming into the office between sets to borrow super glue, which he used to keep a fingernail split from widening while he continued to play." :Y


tamáspapa
(aktív tag)

Sziasztok! Basszuson játszom, de a szomszédomnak segítve próbálom rendbe hozni az SX gitárját. MInden megvan, most húroztam fel. És itt ért a meglepi, mert eddig tremolós gitárt nem húroztam fel, csak akusztikusat. A meglepi az volt, hogy akior már majdnem behangoltam, akkor jöttem rá, hogy az E húrt még nem húztam fel. Na, felhúztam hangoló segitségével és ekkor tapasztaltam, hogy a többi húr is szépen veszít a hangmagasságából. Néztem, mi lehet az oka és akkor láttam meg, hogy a húrláb hátsó vonala elemelkedett a gitár testtől több mm-re. Egyből beugrott a tremoló, bár előtte levettem a hátsó takaró lapot, hogy megnézzem, a lábat rögzítő csavarok a helyükön vannak-e. Úgy tűnik, igen.
Arról van szó, hogy a húrláb a húrfeszítés hatására elemelkedik a testtől és a rugók ellenében előbb-utóbb megállapodig a hangmagasság megtartásával, bizonyos természetes réssel a húrláb hátsó széle és a test között?


arnyekxxx
(veterán)

Igen. Aztán vagy szórakozol, hogy addig hangolgatod amíg beáll lebegőállásba a húrláb vagy meghúzod a rugók csavarját annyira, hogy a húrláb stabilan felfeküdjön a testre és akkor csak egyirányba fog működni a tremolo és könnyebb lesz hangolni. A lebegő és a testre felfelkvő is valid megoldás, ki mit szeret


tamáspapa
(aktív tag)

Ok, köszi, én is így gondoltam, csak nincs benne gyakorlatom. Most a testtől kb 4 mm-re emelkedik el hátul. Mi az (ha van) optimális?

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Az optimális az, ha felfekszik a testre, akkor fogja a legjobban tartani a hangolást.
Esetleg egy picit elemelkedhet, hogy tudj fel-le tremolózni, de ez itt a képen szerintem túl sok.
Látszik is, hogy majdnem tökig le kellett engednek a húrokat, és az intonáció is kérdéses.

Ha ennyire felhúzzák a húrok a hidat, esetleg érdemes lehet berakni még egy rugót hátra.


tamáspapa
(aktív tag)

És ha a baloldali két csavart beljebb csavarom, azzal is előfeszítem a rugókat, ugye?
Kérdés, mennyit csavarjam beljebb ?


Ctrl+Alt~Del
(senior tag)

Próbáld ki egy-egy fél fordulattal, meglátod mennyit feszít vissza. Ha nem elég, akkor még húzd tovább.

Én amúgy a rugókat 1-3-5-be tenném, nem 2-3-4-be.


Ba cy lus
(őstag)

Kovács Tamás hangszerész is 2, 3, 4-be tette. Valószínűleg azért, mert így eleve nyújtottabb két rugó.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Igen. Ez egy egyszerű emelő, a híd a tőcsavarokon "billeg", az egyik oldalról húzzák a húrok, a másik oldalról húzzák a rugók.

Beljebb csavarod egy kicsit, megnézed hogy áll a híd, ha kell még állítani akkor csavargatod tovább.
Ha elfogy a menet és még mindig nem jó, akkor kell venni bele még 1 vagy 2 rugót, hangszerboltban lehet kapni.
Ha túlságosan becsavarod, akkor se történik semmi, mert a híd felfekszik a testre, nem fog hátrabillenni.
Lebegő tremolónál nem így van, ott lényegében a rugók és a felhangolt húrok húzását ki kell egyensúlyozni, azzal pöcsölni kell.

[ Szerkesztve ]


benedekco
(addikt)

Lehet a rugokba szivacsot tenni, vagy a közepüket szigszalagozni. ez arra szolgál hogy ne csorogjenek.
A 234 jó nekik.
Van aki egy vagy fél hang nyújtásra állítja be. Hogy annyira legyen magasan ha meghúzód a kart akkor fél hanggal emelje azt meg mikor fel fekszik a híd a testre.
Remélem érthető amit írok. :)

[ Szerkesztve ]


Goose-T
(veterán)
Blog

Arra figyelj, hogy amikor húzol a csavarokon, utána ereszteni kell a húrokon, újra be kell hangolni.


M@trixfan
(addikt)

Most így hirtelen azon gondolkozom szabad-e ezt tenzió alatt állítani? A kérdéses dolog mindig a késél felfekvése az oszlopokon a tremolónál. Azt tudom, hogy oszlop magasságot tilos. Ha egyszer meggyalulja az élét vagy azt a homorú részt az oszlopon amire feszül az él, akkor lényegében az a tremolóbak és/vagy az él kuka. Ezt kérdezem inkább, senkit sem akarok megijeszteni, de tremoló állításnál mindig ez a sarokpont.


arnyekxxx
(veterán)

mért ne szabadna? a kart is rángatod annál vadabbul mint ahogy a csavar bentebb tekeredik, ugyanazok az erők dolgoznak mindkét esetben


M@trixfan
(addikt)

Lehet nem baj, én inkább óvatosabb vagyok és hangosan gondolkodtam. Van egy J Custom Japán Satriani gitárom amit anno újonnan vettem a Thomanntól. Kimentem Treppendorfba, nem bíztam a véletlenre :D Sosem állítom tenzió alatt a tremolót. Ez macera, de ez van…

Amit írsz viszont az mechanikai szempontból hamis. A rugóval húr ellenében visszahúzhatod a szintet, de azt az erőt is növeled amivel az él vágja az oszlopot. Itt jön a képbe az, hogy így tenzió alatt állítva nem biztos, hogy ugyanazt az erejű igénybevételt kapod az élnél mintha leengedve beállítasz mindent kitámasztott tremolóval és felhangolsz a stabil vízszintes állapothoz. Ez egy iteratív folyamat.

Amikor a kart modulálod akkor ezt a kialakult állapotot modulálod egy forgatónyomatékkal a támasztási pont mögött. Annyiban van igazad, hogy ennek a rugó ellenében lesz vízszintes összetevője. Mondjuk aki vadul rántgatja a kart és/vagy állandóan felfelé tépi annak a kezébe sem adom a hangszert…


kutyek
(senior tag)

Ráadásul SV még koncert közben, terhelés alatt is állít a híd magasságon, ha úgy érzi jónak (nesze neked knife edge :) ) :

Thomas Nordegg - Steve Vai's guitar tech

(nagyon jó kis vid amúgy, erdemes végignézni)

[ Szerkesztve ]


kutyek
(senior tag)

De amikor a tenziót (rugó feszességet) állítod, azt csak tenzió alatt lehet


Ctrl+Alt~Del
(senior tag)

Jol nez ki az a Nita Strauss Ibanez.

üzenetek