Gitáros topic - Kultúra, művészet, média fórum

üzenetek

hozzászólások


arnyekxxx
(veterán)

Kb a Kemper megjelenésekor ért véget a "studiokban bezzeg csak csöves erősítőt használnak" világ. És a jelenben ott tart a dolog, hogy a Kemper hangját körberöhögő tonecapture szoftvert ingyen tudsz használni akár otthon is. És senki, - te sem - fogja megmondani, hogy a felvételen a Wizard modern classic szól vagy a wizard_modern_classic.nam

2012 Accept Stalingrad kizárólag Kemper


consono
(nagyúr)

Valahogy én is úgy vagyok, mint te, csak én nem mentem tovább analóg hardverre :)
Már évek óta az megy nálam, hogy a modellező erősítő egy adott modellen van és kb. 3 hangszín van beprogramozva hozzá (clean, crunch, solo). Ráadásul ez a 3 is gyakorlatilag ugyan az az erősítő, csak pár effekt változik (nincs RAT, low gain RAT, high gain RAT ;] , van e delay, vagy nincs, kb. ennyi). Lett Spark a Blackstar+Zoom helyett, jobban szól hallhatóan, de az alapelv nem változott...


X2N
(senior tag)

"És senki, - te sem - fogja megmondani, hogy a felvételen "
Na itt a lényeg...engem nem az érdekel hogy bemikrofonoztt V30 ládán hogy szól felvételen...más a cél. Ha bemikrofonozott gitárhangot szeretnék hallgatni akkor elég lenne letöltenem a Pod farmot vagy a több éves Guitar rig-et...de ugye ezt már megbeszéltük itt nem 1x.
Ctrl+Alt~Del is szkeptikus volt a csöves erősítőkkel szemben, de hiába volt neki Positive Grid Spark 40, Boss Katana, Hotone Ampero(amit én ajánlottam neki a másik 2 modellezős helyett, magamnak is megvenném) túl bonyolult volt neki a modellezős cucc, és nehezen hozott ki belőle jó hangzásokat, aztán rábeszéltem egy 1x12-es Greenback-es ládára(mert azért a katanában és a Spark se egy kifejezetten standard gitárhangszóró van) meg erre az ENGL fejre(amitől ugye lehetett volna olcsóbban is hasonlót venni aprón, sokat beszéltünk erről) és egyből érzékelte ő is hogy a láda és az erősítő is nem keveset számít...sokkal érzékenyebb egy ilyen analóg cucc mint a digitális, sokkal részletesebb, rögtön hallod ha nem jól játszol dolgokat, nem mellesleg egyszerűbb is beállítani...elhiszem hogy jó a kemper csak nem szeretnék hetekig IR-eket töltögetni bele meg hangzásokkal szerencsétlenkedni hetekig amikor van egyszerűbb megoldás is, ez nem csak kezdőknek előny, én se ma kezdtem, megvan a modellezős/csilivili cuccoknak a helye, de nem lesz outdated a régi technológia attól még. Ugyanis ha nem fejlesztene senki a mai napig csöves erősítőket a ti modellezős cuccaitokba se lehetne újabbnál újabb erősítőket modellezni. Ez a capture-özés is baromi meggyőző lehet, de gitárosként gitározni szeretnék nem hangmérnökösködni, meg neten fizetős capture-ököet vásárolgatni, arról nem beszélve hogy egy ilyen cucc csak egy adott pillanatban rögzíti az erősítő hangzását, kétlem hogy egy ilyen apró tonex one pedál annyira állítható lenne mint az igazi erősítő, amikor van rajta kb 3 potméter...magába meg nem is működik mert nincs benne végfok sem. De továbbra is megmosolyagtató ahogy a modern cuccokkal próbáltok 100 éves technológiát utolérni hangzásban. ;] Szerintem nem fog sikerülni soha. Túl nagy szórásokkal dolgoznak az analóg cuccok hogy azt modellezőssel le lehessen bármikor is imitálni, nem beszélve az eltérő technológiáról(máshogy működik, maximum szimulálni lehet, de az sem lesz sosem 100%), amikor full analóg csöves lánc van egy erősítő fokozatokkal, kimenőtranszformátorral, hangszóróval az nem egy 1:1-ben lemodellezhető cucc, csak maximum utánozható. Az sem számít hogy adott esetben félvezetős pedálokat kötsz elé...

[ Szerkesztve ]


X2N
(senior tag)

Azt senki sem vitatja hogy nem elég jók a mostani modern digitális cuccok és hogy lehet vele lemezeket is felvenni már, főleg ilyen agyontorzított hangokat. Csak amikor játszok rajta nincs az az érzésem amit egy analóg csöves cucc tud. De edge of breakup torzításra annyira már nem remekeltek a régiek, ott voltak azért problémák. Új cuccokat meg nem tudom már milyenek. Nem fogok Kempert/AxeFX-et vásárolgatni 500eFt+ pénzért amikor aprón 80-150eFt-ért fullcsöves erősítőket lehet kapni. Nonszensz, főleg úgy hogy avulnak rendesen a digitális cuccok, lást pl most már a kutyának se kell egy rackes effekt processzor ami a 80-as években "stúdió minőség" volt... Meg amúgy sincs szükségem "minden hangra" ami a modellezősökben van. 2-3 erősítővel lefedek itthon miden igényt, A Line 6 Vetta II-t is el fogom adni, már eldöntöttem, építek helyette még egy Fryette Deliverance/SigX jellegű modernebb cuccot az SLO, meg a 900SLX mellé.

[ Szerkesztve ]


consono
(nagyúr)

Ezért jó a NAM :) Ingyen van, nem úgy modelez, mint a régi módi, hanem deep learninggel "lemásolja" az erősítőt.
De nyilván valamin ennek is meg kell szólalnia.


X2N
(senior tag)

Nyilván ingyen van, csak egy audio interface kell, az is ingyen van :D Meg a cucc amit lemodellezel, vagy megveszel az is ingyen van,(persze vannak ingyenesek is, is is biztos van olyan jó ami nem ingyen van) meg amin ez megszólal az is ingyen van. érted a logikám? Ha valakit érdekel az erősítőm akkor nyugodtan eljöhet megpróbálhatja lemásolni, kíváncsi vagyok én is mit sikerül vele alkotni. A "régi" line 6 cuccok is már ilyenek hogy nem igazán kell ma már senkinek, egyszerűen "elavultak", hiába azért annyira nem szól egyik se rosszul hogy használhatatlan lenne, egy kezdőnek bőven elég mindenre és egyszerű kezelni, gitártanárom is anno Line 6 Spider III-al rengeteg koncerten játszott és mindenki dicsérte a hangját aki hallotta utólag, én is koncertertem 1-2X-vele, de ettől függetlenül neki is ott volt a 2X50W-os csöves rackes Marshall poweramp, ADA-MP1, meg a TC Gmajor II....ezek meg nem fognak elavulni és valószínű hogy jobban össze van rakva mint a mai eszközök(régen más világ volt, túl volt tervezve minden, elég csak megnézni pl egy VHT rackes végfokot...ma már ilyen cuccokat nem igazán kapni, lehetett ólmos forrasztást használni, nem volt szoftveres avultatás, ha valamit kiadtak akkor az kész is volt, nem volt utólag patchelgetés).

[ Szerkesztve ]


X2N
(senior tag)

Nem csak a Puppets-et vették fel csövesen hanem az összes előtte/utána kiadott lemezt, :D, az már egy másik dolog hogy turnézásra AxeFX-et visznek, persze h praktikusabb, mert mindig is 2 erősítőt használtak gitáronként, jól szólnak élőben én is hallottam, de ez meg már inkább a PA, meg a keverő érdeme nem a gitárerősítőé. De ott van Mötley Crew összes lemeze amit egy José moddolt Marshallon vettek fel, vagy pl a Nirvana In Utero lemeze is amin egy épített cucc szól, a kapcsolását sem tudom mi lehet. Vagy a Guns is AfD lemezt is egy moddolt JCM800-on vette fel. Meshuggah-nak is lett építve egy speciális csöves erősítő, pedig ők is vonalból játszottak eleinte Line 6-el, vagy ott van pl Dimebag aki világéletében tranyós Randall Warhead-en játszott, de a Krank készített neki egy csöves erősítőt ami szól olyan "gyorsan" mint egy tranzisztoros erősítő amikor már a Damage Plan-ban játszott, csak sajnos nem volt már alkalma kipróbálni az erősítőt, mert ha minden igaz éppen 1-2 nappal előtte lőtték le mielőtt megkaphatta volna. Emiatt a Krank később csődbe is ment, és ma már nem létezik a márka, próbáltam ilyen erősítőt élőben és tényleg k.rva jól szól, kapcsolása is megvan, meglehet építeni.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

engem nem az érdekel hogy bemikrofonoztt V30 ládán hogy szól felvételen...más a cél

stúdiózásról volt szó, ott pedig egyetlen cél van, a felvételen hallható hang.

de hiába volt neki Positive Grid Spark 40, Boss Katana, Hotone Amper

ezek klsszikus erősítőszimulátorok, én a kemper és utódai féle hangmásolásról beszélek.

elhiszem hogy jó a kemper csak nem szeretnék hetekig IR-eket töltögetni bele meg hangzásokkal szerencsétlenkedni hetekig amikor van egyszerűbb megoldás is

Miért kellene hetekig szerencsétlenkedni vele?

Ez a capture-özés is baromi meggyőző lehet, de gitárosként gitározni szeretnék nem hangmérnökösködni

Szerencsére nem is kell. Betöltöd a profilt és játszol. Ha a saját cuccodról akarsz tökéletes másolatot készíteni akkor kell csak kicsit belemerülni a témába.

lyen apró tonex one pedál annyira állítható lenne mint az igazi erősítő, amikor van rajta kb 3 potméter..

PC-n állítod be, a pedálon max picit finomhangolsz.

De továbbra is megmosolyagtató ahogy a modern cuccokkal próbáltok 100 éves technológiát utolérni hangzásban.

Az utólérésen már túl vagyunk. Emellett mondhatnám azt, hogy megmosolygtató ahogy 100éves krvadrága, mázsányi, áramzabáló, szobafűtő technológiához ragaszkodsz amikor ugyanazt megkaphatod 10deka olcsó pedálban, de nem mondom csak gondolom.

Nem fogok Kempert/AxeFX-et vásárolgatni 500eFt+ pénzért

Tonex ONE 82ezer huf, NAM szoftver ingyenes.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

továbbra is a kökorszaki szoftveres szimulációk alapján ítélkezel amiknél a mai tisztán szoftveresek akár az ingyenesek közül is kategóriákkal jobbak, az AI capture meg tényleg 1:1 másolat. Egy profil minőségét nem az ára határozza meg, az ingyenes is ugyanolyan jó mint amiért elkérnek 5$-t.


X2N
(senior tag)

Szóval akkor azt mondod hogy jobban szól élőben a tonex pedál 82eFt-ért mint egy épített/moddolt Soldano SLO? Én nyitott vagyok a dologra, bárki elhozhat hozzám egy ilyen kütyüt és megpróbálhatja másolni az igazit aztán meghallgatjuk mi igaz ebből... :D ,(úgyse les ebből semmi, neten mindenki mindent jobban is tud) csak szkeptikus vagyok. Nem mindig szoktak ám ezek a másolós dolgok működni úgy ahogy várná az ember, ezt nem 1 youtuber is megmondja, ő konkrétan eladásra készít ilyeneket és volt hogy 1-1-adott erősítőt nem tudott jól megcsinálni adott cuccal,(neki vannak Kemper,Quadcortex,Tonex preset pakkjai is)akkor abból nem is lett profil, inkább neki hiszem nem neked, aki csak "gondolja" a dolgot.
Azt meg kb lesz@rom h kicsit több áramot fogyaszt a cucc mint a pedál ami elemről is tud működni. Igen 17 kiló, benne van a vas ami ahhoz kell hogy megszólaljon, nincs belőle kispórolva semmi. Nincs benne digitális végfok, viszont javítható és tartja az értékét. Ezek ilyen dolgok. Ha nem tetszik nem kell megvenni, van más alternatíva.

"AI capture meg tényleg 1:1 másolat" is csak pillanatnyi másolat...és akkor még mindig ott van a játékérzet.

[ Szerkesztve ]


Ba cy lus
(őstag)

Van már tökéletes A/D-, D/A-konverzió, mikrofon, hangszóró? Mert ezek nélkül nem fog menni a pontosan ugyanúgy megszólalás. De mondjuk te már relatíve olcsó, kommersz cuccokra is azt írtad korábban, hogy tudja ezt. Nem jött be, soft reset kolléga egyértelmű különbséget hall, pedig ő még csak nem is audiofil/hifista, aki kábelek közti különbségek kihallására trenírozza magát.


arnyekxxx
(veterán)

Nem jobban, ugyanúgy.


arnyekxxx
(veterán)

Mivel amiket felsoroltál mind studioban használt elemek így teljesen lényegtelen dolgon lovagolsz. A bemikrofonozott marshalláda is nemtökéletes mikrofonon keresztül (a mikrofon karaktere és elhelyezése is része a rögzített hangnak) konverzioval kerül digitálisan rögzítésre aztán digitálisan effektezik vagy ujabb konverzióval ki-be jár az analóg effektutakon, közben nemtökéletes hangszórón hallgatja a hangmérnök+producer+előadók aztán digitálisan utómunkázzák a felvételt majd a különböző médiára különböző konverziokkal elkészül a kész felvétel kiadott változata amit jellemzöen be és kitömörítés után konverzióval jut el az utolsó nemtökéletes hangszóróba amit hallgat a publikum.

ismétlem, X2N studiózós kijelentésére reagáltam, erre "Amíg a stúdiókban csöves cuccokat használnak felvételre"


kutyek
(senior tag)

Igen, néztem azt is. Sok mindenben szimpatikusabb, mint az IR-2, de a (stereo) FX loop hiánya miatt no-go. Az a pár analóg effekt (ráadásul stereo) lenne igazából a motiváció a váltásra. Így interface módban ezeket buknám, illetve kellene még egy interface is, amikor felveszek (végül is van, de az megint plusz macera)...
Az IR-2 nagy előnye a loop (stereo return), így az összes kedvenc analóg MOD/DLY/RVB is használható felvételkor plusz interface nélkül.


Goose-T
(veterán)
Blog

A hülye is észreveszi a különbséget, hiszen almát a körtével hasonlítanak össze. A multi a mikrofon által felvett hangot modellezi, az igazi vasnál az arcodba szól a gitárláda. Ha egy távoli, hangszigetelt szobában lenne bemikrofonozva a vas, és ugyanazon a stúdiómonitoron hasonlítaná össze a modellezős effekt hangjával, na az már sokkal nehezebben menne.


arnyekxxx
(veterán)

Ok, bennem fel sem merült, hogy van aki nem DI jelet akar rögzíteni


Ctrl+Alt~Del
(senior tag)

Amúgy cső ide cső oda, a legtöbbet még mindig a Sparkot használom. Bekapcsolom, egy gomb, és a már kívánt hangzás szól, ha kell phaser-rel, ha kell compressorral, akármivel.

Ettől még az ENGL nagyon jó cucc, szeretem is, de nekem hiányozna, ha nem lenne modellezős cuccom. Ha csöves nem lenne, anélkül boldogulnék.


kutyek
(senior tag)

OK. DI jelet is felveszem (hagyok esélyt a reamp-re), de alapvetően nem szeretem pluginben megcsinálni a hangot.


X2N
(senior tag)

Jó de az a cucc meg arra van hogy megkönnyítse a gyakorlást. Kicsit más ott a prioritás mint egy csöves erősítőnél ;)


Tibizzz
(kezdő)

Ilyet azért nem tud a Marshall. :)
LINK

üzenetek