Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik - Sport, életmód, utazás, egészség fórum

üzenetek

hozzászólások


ans
(aktív tag)

Minél többet próbálj ki szerintem. Kipróbálható a Micro black is a Rózsakertben,az Oxelo-val van egy árban kb., mondjuk a kormány nem túl széles, és kézifék sincs.

És ha sok viacolor van, vagy rossz a felület, egy párnázott kesztyű sem árt.

[ Szerkesztve ]


5-ös kezelő
(senior tag)

Ez a Razor A6 igen jól néz ki. Nagy kerék, alacsony padló /=könnyű hajtás?/, igényes kidolgozás a képek alapján. Oxelo-nál masszívabbnak tűnik az összecsukó rendszere. Első keréknél nem látok rugózást, ez mennyire fontos?
Melyik üzlet ajánlott? 46-62 ezerig láttam az árszórást.
Spartan Jumbo IV. nem annyira szép külsőre, képek alapján magasabban van a padlólemez /=fárasztóbb hajtás/, viszont jóval olcsóbb, elöl rugózik és van kézifék.
Jól foglaltam össze?
Ha most rögtön kellene döntenem ennyi információ alapján, a Razor-t venném.


haruspex
(aktív tag)

ÁR érték arányban a spartan eléggé verhetetlen, de hosszabb távokra, és ha összecsukva is mozgatni szeretnéd, akkor megéri a Razor.
Elég vékony a dekkje, és annyira alacsony, hogy könnyen leér, a fékje konkrétan sz@r. Az összecsukó mechanikát sem tudnám teljesen őszintén dicsérni, bár fél évenként egy jó adag wd40 segít neki. Viszont könnyű, sokkal kevésbé fárasztó hajtani, a igazából 50 körül nem nagyon van alternatívája, úgyhogy ha van rá keret, ezt javasolnám a kettő közül, ezzel egy 10km/per nap távolság szerintem nem olyan nagyon megterhelő.

Amiben a spartan jobb, az a szélesebb dekk, az egyenesfutása jobb valamivel, szerintem a súlya, és a szélessége miatt. Valamivel jobban kisimítja talán az úthibákat, de nem egetrengető a különbség. Mind a kettővel át lehet menni a villamossínen akár. A kézifék alapban sem jó, és gyorsan 0 közelébe redukálódik a hatása, de kevésbé esel el, ha a kereket fékezed, jobb azt megszokni amúgy is. A razor talán kicsit minőségibb, és sokkal kevésbé fárasztó hajtani.

Volt mind a kettő, úgyhogy ha gondolod kérdezz nyugodtan.

[ Szerkesztve ]


kotibor
(tag)

Sziasztok,

Felnőtt méretű, használható, összehajtható kickbike témában valakinek vannak tapasztalatai?


Bobrooney
(senior tag)

Nekem nincs, de a téma már egy ideje foglalkoztat engem is.


5-ös kezelő
(senior tag)

Már eddig is rengeteget segítettél, h vmi halvány fogalmam legyen a rollerekről. :R
Spartan melyik változata sikerült a legjobban? Jumbo I, II, III, IV közül. Nem fárasztom magam a keresgéléssel tovább, megveszem az egyiket. Ha nem jön be, jön a fújt nagykerekű valami, vagy elfelejtem örökre a rollerezést. ;]
Duoker és Sportjátékshop oldalán a legolcsóbb a IV-es, 30-ból kijön.


kotibor
(tag)

Volt egy szépségem, de bármennyire is szerettem, nem használtam így elkerült a háztól...de erről az illetékes fórumtárs, akihez került tud majd többet elárulni :).

Nézegetem a külföldi oldalakat, az igazán "prémium" rollereknek nálunk nem árulják , a sokszor emlegetett magyar rollergyártóról sem tudni semmit, de tényleg semmit...

Egyszerűen nem látom fényesen a helyzetet, kis piac vagyunk, külföldről pedig rendelni kockázatos, gondolok most arra, hogy költséges és nagy a rizikó faktor amiatt mert ki sem tudtuk próbálni.


kotibor
(tag)

Teljesen egyet értek, ha van rá mód és lehetőség a kezdő lépcsőfokokat ki kellene hagyni, sajnos a sok pár tízezer forintos vacaktól is elmegy az ember kedve a rollerezéstől, mozgástól...és a jobb rollereket már ki sem próbálja. Rövid az élet, egy-egy esés, kudarcélmény teljesen elvághatja az ember hozzáállását.


5-ös kezelő
(senior tag)

Már szűkül a kör, látom az alagút végét. Még egyszer visszaolvastam az összes hozzászólást, figyelmesebben, mint eddig. :) Csak képek alapján, próbálni még nem állt módomban :
1. Spartan IV.
2. Spartan III. Ezen mintha jobb lenne a hátsó fékkar, és alacsonyabb a padló.
Valószínűleg mindkettő jó lehet a budapesti járdákon, és max. 4 km távra alkalmanként.
Köszönöm a segítséget mindenkinek! :K És karóra vásárlás előtt jó tanácsért nézzetek át az órás topikba.


5-ös kezelő
(senior tag)

Pillanatnyilag ez a típus áll a legközelebb a rendeléshez [link] /rugózás nélküli Spartan III/.
Kellően alacsony/nak látszó/ plató, nagy első kerék, masszívnak látszó hátsó fék, magas kormány, stabil váz, könnyű összecsukhatóság, szép vonalvezetés, megfizethető ár.
Remélem, jó döntést hoztam. :K


5-ös kezelő
(senior tag)

Itthon van a gép, nemsokára leviszem kipróbálni. Elsőre jónak tűnik, valóban masszív a váz, és tetszik a záró-nyitó mechanika. Fellépő teteje 9 cm magas, szabad magasság 6 cm, súly cca.5,5 kg. Fékkar műanyag, de erős. Ami nem tetszik, az a kormánycsapágy lötyögése előre-hátra irányban. Talán van rajta kónuszos állítási lehetőség, mint a bicajoknál, szétszedés után kiderül.


aggleány
(addikt)
Blog

Sikerült kipróbálni? Hogy tetszik?


5-ös kezelő
(senior tag)

Raktár utcától az óbudai Auchanig meg vissza, úgy 2x1 km lehet, túléltem. Kerékpár után ez a fékhatás szánalmas, egyszerűbb leugrani róla, mint várni, h megálljon. Nagy kerék ellenére minden pici járdahibát lehet érezni, talán mégis teleszkópost kellett volna vennem. Első kerék felemelve pörgetés után hamar megáll, és haladáskor sem szereti, ha előre helyezem a súlypontom - lelassul teljesen. Kormány a csapágy holtjátékát leszámítva kényelmes. Oldaltámasz jó lenne, de nincs rajta. Alja nem akadt fel sehol menet közben, "rogyasztani" viszont kell. Kis emelkedőket is kerülnöm kell, a HÉV felüljáró tetején az a kis púp is lelassított egy gyalogos tempójára. 15 perc alatt értem oda, gyalog húsz lett volna, tehát nem voltam túl hatékony. Az még érdekelne, h más rollereken is normális-e a csapágy játéka a kormánynál, és a kerékcsapágynak is ekkora-e a súrlódási vesztesége. Amúgy meg szép és tényleg stabil a váza.


aggleány
(addikt)
Blog

Ez nem hangzik túl jól. A nem teleszkópos tömör gumisok sajnos tényleg minden járdahibát megéreznek. Nekem egy Oxelo Town 7 van, és a csapágynak nem érzem semmi holtjátékát, nagyon stabil kis cucc.

Tehát lényegileg egészen jó, de vannak apróbb nehézségek.


kotibor
(tag)

Nincs lehetőséged visszavinni és mást is kipróbálni?


5-ös kezelő
(senior tag)

Biztosan lenne, csak macerás. Futárral vissza, előtte jegyzőkönyv, a használat miatti értékcsökkenés miatt kevesebb pénzt kapnék vissza, és nem biztos, h a rugózott kerekűvel elégedett lennék- ez a hátránya a netes vásárlásnak, nem lehet próbakört menni az üzletben.
Kormány csapágyon van állítási lehetőség, laza volt a leszorító csavar. Szétszedném megnézni, van-e elegendő zsír benne, de nem tudtam széthúzni a kormánycsövet. Játékot sikerült megszüntetni. Kerék kiszerelve sem túl virgonc, pörgetés után 6-7 mp-ig forog még, zsír van benne szemlátomást. Lehet, ez ilyen. És helyesbítek, a fékkar/fékpofa alumínium, a fekete festék belül már lekopott a fékezéstől, fémszínű.


5-ös kezelő
(senior tag)

Megint mentem vele, jót tett a kónusz beljebb csavarása, nem éreztem lötyögést. De azt hiszem, visszamegy és kipróbálom a Spartan III. dupla felfüggesztéses modelljét, bár annak csak 203 mm-es a kereke. Hátha komfortosabb lesz egy kicsit.


haruspex
(aktív tag)

Amúgy lemértem a Spartan iV-et, és 9.5 centi a magassága, úgyhogy nem sokkal magasabb mint a III ezek szerint. Ha úgy sem akarsz sokat menni, akkor lehet egy gumikereővel jobban jársz, pl. a Razor a5 air-ra


5-ös kezelő
(senior tag)

Megvárom, mennyi avulást von le a bolt, amiért teszteltem a III-ast. A tiéden a kéziféket szeretném majd kipróbálni, és az első teló hatásfokát. Konkrétan el kell döntenem, a hátsó rugózás a fontosabb, v a kézifék. Decathlonban meg közelről meg kell néznem a Commute 900 fékjének a működését. Konkrétan öreg már a térdem meg a bokám, h leugorjak a roliról vészhelyzetben /és minden akadály előtt/, mert gyorsabban tudok megállni így, mint a hátsó sárvédő kétségbeesett taposásával. Oxelo meg ebben jó. És már biztos, h csak fitnesz célra lesz, közlekedni igen veszélyesnek tűnik rolival - kanyarodó autó előtt nem tudtam megállni időben, maradt az ugrás/visszafordítás. Autós megállt, és én se mentem le a járdáról, de történhetett volna rosszabbul is. Mint sofőr, tudom h a járművezetők gyalogos sebességével közeledőkre tudnak felkészülni, és nem a zebrán a semmiből előkerülő és átszáguldó kerékpárosra, rolleresre, gördeszkásra. Nyílt terepen nincs gond, de városban rengeteg a holttér. A kanyarodó járművel azonos irányból érkezők vannak a legnagyobb veszélyben /pl. Dózsa Györgyről Andrássyra kanyarodó busz holtterében van a kerékpársáv, ugyanez van a 26-os busz bekanyarodásánál a Margitszigetre/.
Bocs a sok off-ért, de talán életet menthet.


Bobrooney
(senior tag)

Nagyon ritkán gurulok át rollerrel zebrán, igazándiból csak akkor amikor a közelben nincs egy autó sem.
Amíg hátsófékes rollerem volt addig pedig miután meghajtottam magam, egyik lábam folyamatosan a sárvédőn volt, ha fékezni kellene, illetve ha tudtam hogy meg kell állnom akkor sokkal korábban neki álltam lassítani, így elkerültem hogy ugrálni kelljen.

üzenetek