üzenetek

hozzászólások


Sza_Sa
(senior tag)

Tudom mi mennyi, elektromos autóm is van.


pistokkotsip
(csendes tag)

Járt márkaszervíz környékén és látta az árakat? :D
Egy normál olajcsere majdnem 1/3-a költséggel jár - mint a márkaszervíz (Hyundai 117000 Ft-s BS árajánlata után "felüdülés" a saját szerelő (igen, kapok számlát) picit több mint 47000 Ft-os számlája.). Épeszű ember - azonnal vált a bevált, megbízható (jó esetben :)) ) autószerelőjére, amint kifut a kötelező körből.


dabadab
(titán)
Blog

Továbbra is: ebből egyáltalán nem lehet levezetni azt, amit noPublicFG állított.


Hieronymus
(addikt)
Blog

A márkaszerviz nem csak olajat és olajszűrőt cserél.

Az autógyári előírás alapján km/évek alapján vezérműszíjat, gyertyákat, légszűrőket, fékolajat... cserélik. Illetve általános ellenőrzést végeznek. Gyári előírás, melyik évben miket kell ellenőrizni.

Nyilván drágább a márkaszerviz. A legtöbb járműtulajdonosnak fogalma sincs mi a vezérműszíj. Arról még kevesebbeknek, hogy mikor kell cserélni. Ha időben nem cserélik, vastag lesz a javítási számla.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

"Ha időben nem cserélik, vastag lesz a javítási számla." - csak ha elszakad... :D


worxland
(addikt)

Éljen a vezérműlánc! 240 ezerig nem volt vele gond. Akkor meg eladtam a gépet.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Igen, csak akkor ha szakad.
Inkább 20 ezer kilométerrel korábban érdemes cserélni, mint egy méterrel később gondolkodni miért nem lett cserélve. :DDD


User64476
(őstag)

Szerencséd volt, azok sem mindig mennek el ennyit, a VW környékén mintha állandó megnyúlás, átugrálás lenne. Vegülis a gyártónak 3 évig autó az autó, ha 60-80e km-t kibír már nyert ügy.


dabadab
(titán)
Blog

Vegülis a gyártónak 3 évig autó az autó, ha 60-80e km-t kibír már nyert ügy.

Forrás: most találtad ki.


User64476
(őstag)

Városi legenda, ahogy a 30e-kmes olajcsere periódus is. De cáfolj meg, a gyártók millió km-re terveznek, nem ritka a 20 sőt 30 évre tervezett autó, hiszen nekik a márka imidzsét erősíti ha még 20 évesen is röccenés mentesen szolgál a termék a 4. vagy 5. tulajnál.


Lami66
(őstag)

Én nem cáfollak, de a mostani és a korábbi autóim alapján nem az a tapasztalatom, hogy pár évre csinálják őket. És nem prémium márkáról beszélek.


dabadab
(titán)
Blog

Ha te állítasz valamit, akkor azt neked kellene valamivel alátámasztani.


User64476
(őstag)

Ugyan már, nincs nekem rád időm.


dabadab
(titán)
Blog

Mindjárt gondoltam, hogy ezek a befögösek addig működnek, amíg az ember rá nem kérdez :DDD


Hieronymus
(addikt)
Blog

Mi értelme van valótlanságot tovább adni.
Kezdem az elektromos VW autók akkumulátor garanciájával.
A jármű futásteljesítménye legfeljebb 60 000 km, vagy az első átadást követő 3 év, 78% alatti kapacitás vesztés garanciális esemény.
100 000 km-es futásteljesítményéig vagy 5 év , a kezdeti érték 74%;
160 000 km-es futásteljesítményéig, vagy 8 év, a kezdeti érték 70%.

Lakkozás és rozsdásodás.
A lakkozás hibákra 2 év. Ez a gyártási hibákra vonatkozik. A kavics felverődés nem lakkozási hiba.
Átrozsdásodásra 12 év. (Ez általános EU követelmény.Gyakorlatilag minden eladott új autóra vonatkozik.)
Az alapgarancia kettő év. További 3 év garancia kiterjesztés választható. Ehhez évenkénti 10, 20 vagy 30 ezer kilométer futásteljesítmény közül lehet társítani.

Amúgy.

Általános EU minőségi követelmény, hogy 10 éven belül motorbontásos javítást ne kelljen elvégezni az autókon.

Az ADAC (Németország legnagyobb autóklubja). kiadta a tavalyi év TÜF (műszakivizsga) és segélyhívási statisztikáit.

A statisztika értelmezéséhez érdemes tudni, hogy a németeknél, a jármű tulajdonosa közvetlenül vizsgáztathatja az autóját. Nem kell előtte felkészíteni szerviznek a járművet.
[link]

A legrosszabb 2-3 éves autók királya a Tesla Model 3. Még a Dacia Logant is veri 3%.-al.
A rekuperáció okán a fékek alig vannak használva. Három év alatt a rozsda megeszik a féktárcsákat. Fékezéskor a fékbetétek is kapnak a rozsda károsító hatásáéból. A vizsgán a nem lesz meg a szükséges fékerő.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Ez de jó... [link]


batai15
(félisten)
Blog

Mondjuk nem értem mit várunk .. amíg lehet másolnak még a szoftveres dynamic islandot is ... :U


noPublicFG
(senior tag)

BÚÉK!
Nem.
Ugyan nem az autóiparban, de egy karnyújtásnyira dolgozom. Van rálátásom.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Ablaktisztitás? :DDD


noPublicFG
(senior tag)

:D :D :DD
Hú, ezt lecsaptad! Dulván a padlóla le!


worxland
(addikt)

Esetleg benzinkutas?

üzenetek