üzenetek

hozzászólások


foglaltvagy
(kezdő)

Ebben jó lesz a közelség érzékelő?

[ Szerkesztve ]


kakuk.tamas
(addikt)
Blog

Becsapódás után 5 másodperccel fog majd jelezni, hogy közel van… A másik autó középkonzola a kocsi orrához. :DDD


manokaki
(őstag)

És akkor télen ebben lehet füteni , ugy hogy ne csak 180km -t tudjak max menni egyszerre ( i3 ) :D


kapal
(tag)

Alapvetően támogatom az elektromos meghajtású autók terjedését, de ezekkel a méretekkel és árakkal nem fogok nyitni, és ezzel sokan így vannak.
Közepes vagy kompakt méretű autó, amit a városban közlekedve elég hetente egyszer tölteni és nem kellenek bele felesleges parasztvakítások. Viszont legyen benne gyárilag kiképzett hely a telefonnak! (Off: Tud valaki olyan, ma árult autót, amiben van rendesen kialakított hely a mobiloknak? Nem, nem az ülés alatt. :) )
Ha így folytatják, az európai gyártók jó része lehúzhatja a rolót. EU szinten kell stratégiát kialakítani, de ilyenről még nem olvastam.


Greentea
(senior tag)
Blog

Erősen emlékeztet egy megnyújtott Alpine A110-re.


RedSwallow
(tag)

Nekem a Porsche Panamera ugrott be.


ddaydome
(senior tag)
Blog

Uhh. Ezt mondjuk nem reklámozzák az i3 tulajok. Az mondjuk harmatgyenge.


Richoo44
(aktív tag)

Ssangyong Korando még töltő pad is egyben :D

[ Szerkesztve ]


Ixion77
(őstag)

Nekem is úgy tűnik, hogy mostanában egyre több autó néz úgy ki mint a Porsche-k az elmúlt kb. 15 évben. Úgy tűnik, a németek formatervezésben megelőzték a korukat.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

265 - tel ennek se lesz több a hatótávja. :D


joey04
(titán)

:DDD


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Vezetékmentesen tölthető? :D


batai15
(félisten)
Blog

"A Köles Sebesség Ultra 7 a Valósítsd Meg Az Álmaid akkumulátora helyett a Kortárs Amperex telepeivel készül az állami autógyárban." wat?


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Xiaomi Speed Ultra 7 (SU7) - Köles Sebesség Ultra
Valósítsd Meg Az Álmaid - Build Your Dreams - BYD
Kortárs Amperex - Contemporary Amperex Technology Limited - CATL
BAIC - Pekingi Autógyár állami tulajdonban

[ Szerkesztve ]


elmo
(aktív tag)

Ez most komoly? Ott van a hírben, de kimazsolázom. :)

"A Xiaomi SU7 a BYD akkumulátora helyett a CATL telepeivel készül az állami autógyárban (BAIC)."

Nekem meg a Toyota G86 jutott eszembe.

Szerk.: ehh, lassan mazsoláztam, a főszerkesztő úr megelőzött. :C :ninja:

[ Szerkesztve ]


Timer
(veterán)

Több mákos bejglit én már nem ennék a helyedben! ;]


fogselyem
(tag)

A formaterv adja magát, a gyártók addig farigcsálják a formát amíg légellenálás szempontjából a legoptimálisabb lesz a forma.
Onnantól kezdve már csak rontani lehet a dolgon.


MongolZ
(addikt)
Blog

Nekem inkább tűnik egy felfújt Ioniq 6-nak :)


batai15
(félisten)
Blog

ÉS bog: magamtól is rájöttem, de ettől függetlenül vér gyi volt az a bekezdés- :U
Kb mintha valami regényre rá küldték volna a google fordítót(igénytelen)

[ Szerkesztve ]


Ricardo
(félisten)

Most elképzelem hogy az autópályán 140-nél feljön egy teljes szélvédőt beborító reklám. :DDD

Komolyra fordítva.
Jól néz ki, és nem tűnik rossznak műszakilag sem.

A tradicionális autógyárak felköthetik a gatyát. Nagyon bealudtak, és most fizetik az árát.


mad823
(őstag)

Miért kell a mobilnak hely? Mármint persze, kell, de egy indukciós töltős hely elég bárhol, elvégre az autók jellemzően saját internet eléréssel rendelkeznek, legfeljebb Bluetooth kihangosítani kell a hívásokat, legrosszabb esetben vezeték nélküli Android Auto vagy Carplay kapcsolat, de ennyi.
Szóval olyan, hogy látható helyen mobiltartó, na az teljesen felesleges.


BÉCSÉ
(csendes tag)

Az elején a McLarenről lopták a hátulját meg a Ioniq 6-ról. Rémes az összkép.
Ugyanaz lesz itt is, mint a mobilos piacon. A sok kínai közül megmarad egy pár, ami életképes lehet nyugaton is, a Nio és a BYD pl. ezek előtt jár mérföldekkel.

Emlékszem, hogy pár éve a CES-en még a Byton nevű förmedvényt promótálták a BMW-től szerződtetett emberekkel, mára az is teljesen eltűnt, mielőtt kijött volna legalább 1 modelljük. Az autógyártás azért jóval komplexebb, mint pár összekendácsolt átmatricázott, fröcsöntött, Foxconn gyárból kikerült, noname tákolmány...


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Korrektnek néz ki, de nem fogom betenni a telefonom mellé. :D

Nem az az ársáv. Szerintem belül is hozza Xiaomi-s vonalat, a külsőben pedig látható jegyek vannak az autóiparból, de szerintem jó arányokkal, és nem sima ollózások.

A lefordított "brandname" pedig inkább vicces, mint gagyi. De hát nah, ha valaki nem érti a célzást, akkor ez ilyen, divatból fikázni valamit pedig nem egy szerencsecsomag.

Nem kedvelem az elektrifikált autókat ,de fikázni szerintem értelmetlen...

Én egy Valósítsd meg az álmaidat-ra fenem a fogam, legalábbis teszt erejéig.
A klasszikus nyugati autógyárak komoly lemaradásban vannak, és a béta-autókkal sem nyernek új vevőket...

A Tesla olyan, amilyen, a CT egy vicc.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Hát szerintem a Speed Ultra 7 a világ leggagyibb típusmegnevezése, de a kínai cégektől ez nem szokatlan - erre utalt ez a bekezdés.


Sza_Sa
(senior tag)

Az autó nem csak ebből áll, majd amikor a garis vagy ne adj’ isten a gariidő utáni problémákra lesz legalább 50 km-es körzetben 3 szervized, nagyjából másnapra alkatrészekkel, majd akkor temessük az európai autógyártást.
Egyelőre nagyon nagy ígéretek, csak ne legyenek olyanok mint a kínai Volánbuszok.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nem temetjük, csak eladásokban erősen meg fogják ezt érezni.

És nem a Xiaomi autó megjelenésével... Északi országokat nézd meg hol tartanak villanyautó eladásban, és hogy mi fogy a leginkább...

Ők már nem vesznek klasszikus nyugati autót...

Oké a norvégoknál eladtak egy 9%-nyi ID.4-et még 2021-ben.

[ Szerkesztve ]


Timer
(veterán)

Egyetértek. Szerintem itt is az lesz, mint az okosotthonos cuccok világában, amit gyárt már boldog meg boldogtalan, de aki nem akar hosszabb távon se cumizni, az körbenéz a nagyobb gyártók kínálatában (persze szigorúan csak azután, hogy valami "olcsódejó" indie brand taknyosra szopatta), és kifizeti a (technikai szempontból teljesen indokolatlan) felárat. Cserébe 3 év múlva se kell eldobni, mert lesz update, stb. Na most képzeljük el az autót, amihez nem lesz alkatrész 10 év múlva, pld., vagy csak nem lesz hozzá ember, aki javított már ilyet. Nyilván, a népszerűbb gyártók termékeire szakosodnak majd (őrliadopter priuszosok, teszlások, szevasztok!) emberek, de azok se szakszervízekből esnek ki, hanem jórészt lelkes szerelők, a típus rajongói. Egy ideig, aztán ők is továbblépnek, a kínai fosod meg ott pislog majd a garázsban kisházollócsipkebokor karaktereket villogtatva a központi kijelzőn.

Ebben - akárki akármit is állít - jelentős előnye van és lesz is a klasszik autógyáraknak, a kiépített szervizekkel, raktárakkal, elosztó központokkal, szakember képzési rendszerükkel, stb. Nyilván mindezt a vásárlás pillanatában fizeted meg, de valamit valamiért.

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Ezt kb rajtad és rajtam kívül senki sem hiszi el, pedig pontosan így van, a régi nagyok nagyon nehéz időszak elé néznek, bármennyire hihetetlen mindenki számára.


Sza_Sa
(senior tag)

[link]
Nem azt mondom, hogy nem lesznek szűk időszakok, de el kell fogadni, egy autó nem telefon: megveszed, a terméktámogatást meg talán megkapod hozzá.
Egy autó életciklusa nem 4 év, illene ehhez mérten hozzáállni a gyártójának. Ahogy már többen írták, nagyon sokminden kell még egy működő autómárkához, jóval több, mint telefongyártóként. Pedig az sem megy annyira a kínaiaknak…

Egyébként amennyire mindenki azt hitte, hogy a kínaiak letarolják a mobilpiacot, nagyon nem jött be, pont a gyalázatos támogatásaik miatt.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Működő autógyártó gyártja ezeket is.

Amúgy a mobilpiacos hasonlatod mennyire áll meg annak fényében, hogy a Xiaomi pl. 3. A piacon.

A BBK meg jelentős tényező globálisan.

"A harmadik negyedévben a Samsung volt a piacvezető okostelefon-gyártó, 20 százalékos részaránnyal az értékesítési volumenből, az Apple állt a második helyen, 16 százalékos részesedéssel, míg a harmadik, a negyedik és az ötödik helyet kínai gyártók szerezték meg, sorrendben a Xiaomi, az Oppo és a Vivo." Globális piac...

Makacs dolgok a számok, értem amit írsz, de amikor már Kínától függ a beszállítói lánc... Meg a Merci gyár áll, mert nem jött meg onnan az alkatrész...

Szerintem fordítva ülünk a lovon, és ringatjuk magunkat, hogy bizots nem, meg tuti szar amit csinálnak...

BAIC, SAIC, Geely, BYD... Ezek léteznek, gyártanak és már nem fognak eltűnni...

Már nem a 15 évvel ezelőtti kínai autópiacról beszélünk... Volt idejük összekapni magukat.. Rég túl vagyunk már az uh de gagyi korszakon.

A 4 évvel ezelőtti buszos hasonlatod sem áll meg a lábán, már rég elhaladtunk technikai színvonalon attól... Nem állt meg a fejlődés..
Az meg, hogy a buszos téma leginkább politikai érdek volt és nem több annál, azt meg nem is említem...

"De nem emiatt tűntek el tavaly a második félévben a King Longok az utakról, hanem mert az alvállalkozók végül kiestek a pikszisből, olyannyira, hogy a háromból két cég már felszámolás alatt áll."

Szép próbálkozás volt, hogy elmaszatolod, hogy azért mert kínai és nem volt support... Miközben bedőlt vállalkozások voltak, semmi köze nem volt a kínaisághoz...
Ezeket a járműveket 2006 és 2008 között gyártották, - 17 éves technikát akarsz felhozni ellenérvként?

Ennek mondjuk így sok értelme nincs így... Olvasd már el újra azt a cikket, ne kelljen idemásolnom mindent... És utána beszélhetnénk esetleg...

És hozzáteszem nem érdekem kínait venni vagy védeni vagy bármi, de azért ha már linkelsz egy cikket, tisztelj már minket annyival ,hogy elolvasod. :D

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Tessék, ebben van telefontartó, és itthon is kapható (belső képen középen van a két rögzítő fül): [link]

[ Szerkesztve ]


Sza_Sa
(senior tag)

Akkor csak elolvastad. Ezek szerint voltak minőségi problémák, vagy az is maszatolás? Említettük többen a szerviz hátteret, itt is gond volt vele, szóval hogy is van ez?

Egyébként mekkora részesedéssel bír a Xiaomi? 14% ami akár lehetne több is.
Nem dolgozol az autóipar közelében sem, ez lejön a abból ahogy (nem) látod a beszállítói láncot, annak alá-felé és mellérendelt szerepeit.
Én is egy senki vagyok a rendszerben, de nem is próbálok kávézaccból jósolni. (nem csak* rád értem, csak a jelenségre) *szerkesztve

Én nagyon féltem az európai autógyártást, mivel benne vagyok. De azt ajánlanám minden európainak, hogy nézzenek utána, hogy a GDP hány százalékát adja az autóipar a hozzá szervesen integrált beszállítói lánccal és a további kapcsolódó iparral (pl. gépgyártók, robotgyártók, sor telepítők, stb.) együtt. Ezek után gondoljon bele, hogy mi lenne, ha ez elpárologna… becsődölnének a pékek is.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Rendben. :)

A BYD jön, és majd az itteni beszállítói láncra fog támaszkodni. is.

[ Szerkesztve ]


K0vasz
(aktív tag)

előbb-utóbb lehet, hogy jó lesz ez, de 1. generációsat semmiből se vennék, nemhogy kínai autóból. a körítésről (szervizháttér, cserealkatrész-elláttottság stb. stb.) meg nem is beszélve, ha ennek egyszer valami baja lesz, ki tudja, mennyit kell rohangálni meg várni az alkatrészekre...


AxBattler
(félisten)

Végül is már működik itthon hivatalos Xiaomi szerviz, szóval jöhet.

;]


Sza_Sa
(senior tag)

Egyelőre megkerülhetetlenek az eu-s beszállítók, még a vw sem gyárt lámpát, hegesztő vagy festőrobotot, vagy szélvédőt.
A nagy kérdés a meddig és a milyen mértékben. Meg a szervizháttér, de az inkább a személykocsiknál nagy kérdés. A buszokat megcsinálják a telephelyen a szerelők is, ha van hozzá alkatrész.


kapal
(tag)

Köszönöm a válaszokat a telefontartóra! A ssangyong-nak pirospont jár érte.
Az icar meg nagyon király, még a látszólagos gagyisága ellenére is.
Miért kell telefontartó? Mert valahová tenni kell. Én nem állandóan bekapcsolt BT-vel járkálok, felesleges energiapazarlásnak tartom, így nem fog automatikusan párosodni a kocsival ( :D ).
Meglepődnék, ha ez csak szűk rétegnek igénye.


Sza_Sa
(senior tag)

Adnál tippet hosszútávon működő okosotthon márkára? Van erre fórum?


kbyte1024
(veterán)

Ez mekkora volt :C


Timer
(veterán)

Én sem találtam még igazán jót, ami mindenben megfelelne. Támpontként annyit tudok mondani, hogy olyan elemeket keress, ami google home-mal, vagy amazon alexa-val vezérelhető, mert akkor nem, vagy csak részben vagy hozzákötve a gyári applikáció használatához, mert a google home felületen keresztül (ami akár lehet egy nest hub is) vezérelheted a dolgokat. Én egyébként a legjobbnak még mindig a xiaomi-t tartom az elérhető árfekvésű eszközök között, de ezeket érdemes szeparáltan kezelni a hálózaton, hogy a kínai testvér csak óvatosan figyelhessen. Ha pénz nem számít, akkor Philips Hue / Legrand / Netatmo vonalon indulnék el. Ha nagyon olcsón kéne, akkor meg gyakorlatilag bármi, ami a Tuya platform alá bevonható, de akkor azt tényleg csak szeparált wlanon, mert a jó ég tudja, mit tartalmaz egy random ali-s eszközön futó kód. Nyilván sokan hakkolnak Domoticz és hasonló platformok alá is eszközöket, de az szerintem már mélyvíz a legtöbbünknek, aki nem kóder, vagy nem akarja erre szánni a fél életét.

[ Szerkesztve ]


SkyLine3000
(addikt)

Csodálatos ez is azzal a középre bszott óriáskijelzővel...


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

De nincs notch legalább ;] .


Sza_Sa
(senior tag)

köszi a felvilágosítást. Xiaomi okoseszközök (légtisztító, párásító, dugalj) vannak, de azok wifisek, nem hub-on keresztül mennek. Persze mindegyik elcsatolva a rendes hálózattól, ahogy illik.
sonoff mennyire jó?

[ Szerkesztve ]


Timer
(veterán)

Még! ;]

Sza_Sa: Sonoff-ot passzolom, nincs vele tapasztalat, de általában dícsérik, én legalábbis nem olvastam még vele negatív véleményt. Relék kapcsán én azért inkább a Legrand-ot nézném...

[ Szerkesztve ]


Lami66
(őstag)

Az a cég ahol dolgozom autó szerkezeti elemeket gyárt európai autógyártóknak (karosszéria részegységek, lökhárítók, lengőkarok, motorbölcsők). Már javában gyártunk elektromos autókhoz is.
Még nem volt bejelentve, hogy hazánkba jön a BYD, de hetekkel előtte már volt itt tőlük egy küldöttség, megnézték a gyárat, mint lehetséges beszállítót. Ja és két héttel előtte ugyanilyen vizitet tartott nálunk Kína 5. legnagyobb autógyártója, a Great Wall is. Miközben az Audi és a PSA csökkenti a megrendeléseit.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Igen, ilyet én is hallottam autóipari beszállítónal dolgozó ismerősöktől.


mad823
(őstag)

Lehet, hogy tényleg nem rétegigény, mert elég sok embert látok fülhöz tartott telefonnal vagy zsíroskenyér-fogásban telefonálni olyan autókban, amiben garantáltan van BT kihangosító. Dehát olyan ez, mint a tempomat az autópályán: nem mindenki érett agyilag ilyen komplex műszaki megoldások használatához. :DDD


Sn00k
(veterán)

Jo oreg Kinaiak hozzak a szintet. Nem eroltettek meg magukat valami egyedi formara torekedve. Szepen ossze legoztak a kulsot :DD ettol fuggetlenul lehet jo verda lesz.


dabadab
(titán)
Blog

Északi országokat nézd meg hol tartanak villanyautó eladásban, és hogy mi fogy a leginkább...

Ők már nem vesznek klasszikus nyugati autót...

Meanwhile in the real world: az áprilisi norvég BEV eladások:

[link]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Akkor tévedtem. ;)

Csak az nem hibázik, aki nem kommentel. :R

[ Szerkesztve ]

üzenetek