üzenetek

hozzászólások


Kristof93
(senior tag)

Ha Londonban jársz vele a waitrose-ba akkor nem 5 litert fogyaszt. A györstöltés meg ugyanannyi, de az én autóm pl nyáron negyedét, télen felét fogyasztja a városban az autópályához képest. Úgy csak a robogó olcsóbb.

Nem kompromisszum. Néha ez az több időbe telik, cserébe nem büdös, nem rezeg, kényelmesebb vezetni, és akkor a környezeti előnyökről nem is beszéltünk.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Én nem értem, hogy miért venne valaki PHEV - et, aki amúgy villannyal akarna járni (mert másképp magas a fogyasztás), de nincs otthon töltési lehetősége. Minden mással jobban járna. Ha a villany kell neki, vegyen tisztán villanyt. Ha nem akar töltögetni, vegyen sima hibridet. A PHEV a legrosszabb választás ilyen helyzetre. Nincs értelmezhető villanyos hatótáv, nincs gyorstöltési lehetőség.


opr
(veterán)

Valoban nem, 5 liter alatt fogyaszt. Legutobbi atlaga 4.6 liter volt.


opr
(veterán)

PHEV-nek akkor van ertelme, ha altalaban varosban/ingazasra hasznalja, de neha megy nagyon hosszu utra is olyan helyre, ahol kerdeses a toltoinfrastruktura. Ennek a felhasznalok nagyon kis hanyadanak jo a PHEV, amugy jah, ket szek kozul a foldre ules tipikus esete.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Viszont így az egész cikk egy szalmabáb érvelés. Ki vesz PHEV - et hasonló körülményekkel? Nyilván senki, mivel ennek így semmi értelme. Akkor mi is a rémálom? Arról is lehetne ugyanígy cikk, hogy pl. a Bugatti nem ideális a cikkírónak városi használatra. Mi az értelme a cikknek, azon kívül, hogy Vényócpisti leírhatja kommentben: "há nem is jó a vellanyótó, a ZEU magát szivattya"?


Somatom
(veterán)
Blog

Nemtom mire gondolsz ezzel, de pl. ha a Ford Galaxy hibrid tudna 60Km -t villannyal, röfiről is lehetne tölteni és dízel lenne, akkor számomra az lenne az ideális autó. Szóval kb. a Prius 5 technika, csak más bódéval. Sztem van még létjogosultsága a PHEV -nek.


opr
(veterán)

Azert nem szalmabab, mert tokeletes pelda arra, amikor elvakult EV/PHEV fanok nyomjak ezerrel, hogy marpedig nincs kompromisszum akkor sem, ha otthon nem tudod tolteni.

Nyilvan igazad van, es ilyen korulmenyek kozott a legnagyobb faszsag ilyen autot venni/hasznalni. Normalis esetben mar maga a tema is annyira nyakatekert es buta, hogy fogja az ember a fejet, hogy egyaltalan hogy johet ez a kerdes fel, mikor a valasz teljesen nyilvanvalo.
Na, erre tokeletes valasz pl ez a topik, ha visszaolvasol.

Erted, en is le lettem hordva mindennek, mert le mertem irni, hogy nekem ugyan nagyon tetszenek az elektromos autok, probaltam mar tobbet is, de szamomra, a jelenlegi eletkorulmenyeim mellett egyszeruen nem alternativa, es eppenhogy gyilkosnak nem hivtak, de kozel allt hozza a dolog. :U

Amugy szerintem mindket tabor eszmeletlenul buta es szuklatokoru: Az elvakult benzin/dizelfanatikusok is, meg az elvakult EV/PHEV fanatikusok is. Ugyanannak az ermenek a ket oldala, ugyanolyan butak, ugyanolyan butan ervelnek, es ugyanugy biztosak benne, hogy ok fingottak a passzatszelet. :DDD

A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel.

A masik viszont, hogy ahhoz, hogy leird, hogy az EU-fele EV szabalyozas el van baszva, ahhoz nem kell V8-pistinek lenni. Szerintem is el van baszva, pedig nekem is az van a kepben, hogy ha vegre eljutok a sajat hazig, akkor szempont lesz a garazs/beallo, ahova lehet toltot rakni, meg a napelem (illetve, UK, szoval... Utana kell meg nezni, de konnyen lehet, hogy valami hazi szeleromu lesz ebbol, abbol itt tobb van :DDD), es le lesz cserelve a kocsi EV-re, mert ugy mar mas. Es akkor is ugy fogom gondolni, hogy el van baszva a tervezet (de nagyon), amikor mar EV-vel jarok.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem én egyik táborba sem tartozok. Adottak az elvárásaim, hogy mit kell tudjon az autóm. Nincs olyan kritérium, hogy márpedig azt benzin, vagy dízel hajtsa. Felőlem hidegfúzióval, fluxuskondenzátorral is működhet, vagy kicsi mókusok is tekerhetik benne a kerekeiket. Nekem tök mindegy, csak teljesítse az elvárásaimat. Attól, hogy önmagában az elektromos hajtás ma még nem képes erre, én még nem vagyok EV ellenes. Majd ha tudni fogja, akkor olyat veszek. Sztem a legtöbben így vagyunk ezzel.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Számodra lehet ideális, de gondolom tudod otthon tölteni. Van létjogosultsága a PHEV - nek, bizonyos esetekben. A cikkben leírt eset senki számára nem lenne ideális.

opr:
Nem a fanokról van szó, ez egy újságcikk, ami egy nem létező, életszerűtlen helyzetet mutat be, azt a villanyautókra vetítve. Tehát szalmabáb. Hogy az ICE/EV fanok mit kommentelnek ezerrel, meg minek hordanak el az szerintem teljesen lényegtelen. Erre nem válasz vagy példa ez a cikk. Milyen EV - s újságcikk szól arról, hogy a PHEV ideális városba, ha nem tudod otthon tölteni?

"A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel."

Na ezzel teljesen egyetértek. Itt van a kánaán, mindent meg lehet venni. Majd mindenki eldönti maga, hogy mi kell neki, de remélhetőleg nem a fenti TC cikket ráhúzva a villanyautókra fog dönteni.

Én nem gondolom, hogy az EU EV szabályozása el lenne baszva. De ehhez nyilván pl. fel kell addigra készíteni a villamos hálózatot, és kialakítani jóval sűrűbb töltőhálózatot, tehát nem a mai állapotokról beszélgetünk. Valamint 2035 - ben nem fog mindenki egyszerre új EV - t venni, még nyugaton sem.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Szerintem is, és szerintem ez is a helyes és okos (és normális) hozzáállás.

üzenetek