üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Nem ismerem az árkülönbséget, de símán elfogadom, hogy van, akinek a 3, vagy az Y előnyösebb. Sőt! Ha csak hatótávon belül közlekedik, akkor a hibrid kifejezetten hátrányos, mert az nem jó a benzinmotornak, ha sosem használják.


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Egyszerűen nem értem a toyotat. Ha be lehet dugni akkor 99%nak jobb döntés a model 3.
Erre nincs nem plug in prius = drágábban nyit mint a model 3. Versenyképtelen.

Közben a nem tudja bedugni vonalon tök jó ajánlat lenne ~15misiért a prius de azt nem árulja EUban Toyota.

:F


cucka
(addikt)
Blog

Ja, évtizedek után bevállalják a kockázatot, hogy alkalmazzanak egy formatervezőt, akinek sikerül egy jól kinéző autót rajzolnia, erre rögtön azt hiszik, hogy ez már prémium árazást indokol.


opr
(veterán)

Ezt en sem ertem. UK-ban meg konkretan nincs is uj prius. Ha beledoglok se ertem, ezt hogy sikerult igy kimatekozniuk. Tele van priussal az utca, uberesek nagy kedvence, minden lampanal all belole vagy 2, szoval biztos nem az van, hogy nem vitte a nep. Ha beledoglok se ertem, miert csinaljak ezt a baromsagot, hogy EU csak plugint kap, UK meg meg azt sem, annal a modellnel, ami az egyik legjobban ment, taxisok, uberesek, melosok kedvence volt.

Ha valaki ezt megfejti nekem, azt megkoszonom. Cefet elbaszott lepesnek gondolom.

Meg azt is, hogy miert pont most nem akarjak idehozni az uj IS 300h-t lexus vonalon, amikor vegre kikuszoboltek mind a ket harom hibajat, amiert (jogosan) szapultak az ujsagirok meg a nep:
- Megkapta az uj, tapis, android auto/apple carplay-es infotainmentet, a borzalom joystick/tapipad vegre a multe
- Jol nez ki vegre szembol is az uj
- Megkapta az uj generacios hybrid hajtast, ami sokkal kulturaltabb meg idiotan vezetve is, mint az elodje

Szoval vegre felhozzak europa-kompatibilis szintre, erre basznak idehozni. Eszem faszom eldobom. Pedig az egy olyan kocsi, amit szerintem konkretan szalonbol hoznank ki jovore...

ui.: Amugy a "nem kell a nepnek csak a SUV" mitoszra most a Honda az uj Civic-el olyan gyonyoruen ratromfolt, hogy az nem igaz. Azonnal kiderult, hogy de, de kell a nepnek a szedan is, ha jo. Az uj Honda hibrid hajtas zsenialis, a dizajn kivul-belul jo (eloben plane), es bar az ara ennek is elszallt az egekbe, annyira bejott a nepnek, hogy annyit adtak el belole, hogy nem vesz fel ra tobb rendelest a Honda, evekre elore mind elment ket honap alatt. De nem kell a nepnek a szedan. Ja. Francokat nem. Csak jo szedant kell arulni, es akkor de, kell.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Tele van priussal az utca, uberesek nagy kedvence, minden lampanal all belole vagy 2, szoval biztos nem az van, hogy nem vitte a nep.

De, pontosan az van, hogy nem vitte a nép.
A priust a hibrid hajtáslánc adta el, ez volt az egyetlen ütőkártyája ennek a modellnek. Amióta ez a hajtáslánc elérhető az összes Toyota modellben, a korábbi Priusoknak egyszerűen megszűnt a létjogosultsága a piacon.

Ezért lett az új modell sportos, menő kinézetű, mert valahova kellett pozicionálni a piacon.

Az IS300-at is pont azért nem hozzák európába - mert a lexus is-t nem vette a kutya sem. A Lexus Európában nem egy népszerű márka, egyszerűen nem adnak el annyi autót, hogy egy ilyen rétegmodellt el tudjon tartani.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Hat, en azt latom, hogy tele vannak vele az utak. Az ujakkal (marmint nem a mostani legujabbal, azzal nyilvan nem, mert nem hoztak ide, hanem az elozo "uj" verzioval) is. Persze lehet, hogy csak a szemem csap be, mert annyira ocsmany szegeny, hogy azonnal feltunik, ha van egy elottem. :DDD

IS300h: Rohadjanak meg, meg ezt a 2023-as evjaratot hozhattak volna igazan. Pont most szuntetik be, amikor a letezo legjobb lenne nekem. Vegre a dizajn is ugy igazan tetszik, az infotainment is javitva lett, a minden mas meg eddig is tetszett. Erre pont most dontenek ugy, hogy nem eroltetik tovabb.Tokom kivan veluk. :D

Honda is elengedte az Accordot is, Toyota nem hozza a Camry-t... Eskuszom, kb minden auto, ami nekem tetszik, azt gyorsan kivezetik az europai piacrol, tokom tele van ezekkel mostmar. Vagy tenyleg csak nekem van ennyire elfuseralva az izlesem...

Egyszer jutok el addig, hogy vegyek vegre egy sajat hazat, a hazi szeleromu tetejere fogom epiteni a napelemet erted, es veszek egy elektromost, es mindenki bekaphatja. Lehet pont model3 lesz belole, aztan max ujraboroztetem a kormanyt, hogy ne abbol az undorito anyagbol legyen, amit fogok es kesz. :DDD
De sajnos ez most almodik a nyomor agymenes volt, meg 3-5 evig biztos nem realis a dolog. :(


Somatom
(veterán)
Blog

Én már kitaláltam a tutit, de nem árulom el, amíg nem szabadalmaztattam.
Na jó, mégis, de csak neked.
Napelemből csináltatnám a szélerőmű lapátjait. Na? Na? Eszem-f@szom megáll! :D


cucka
(addikt)
Blog

Ugyanazért nincs Lexus is, amiért nincs Accord sem.
Nem veszik elegen, mert praktikumban nem túl jók, viszont reprezentatív autónak meg elég német prémiumok.


Kristof93
(senior tag)

Én eleget nézem, de a te felhasználásodban (bevásárolni, iskolába), én nagyon jól ellennék. Két hetente elmész valami gyorstöltőhöz ami 10-15 percre van, nem olyan kényelmes mint otthon tölteni, de nem is nagy dolog. Benzinkúttal sincs tele London. Hosszú útra pedig elég gyors töltő van az autópályán. És ez most van, nem 2035-ben.

@Somatom: Járok én eleget az autópályán, minden nap szinte, de ez nem igaz. Kisbusz van tréler nélkül, az megoldható elektromosan és általában rövid távú utak. Hajó vontatás van, de csak a víz partján. Az is rövid út, nem országokon keresztül. Autó mentéskor látok autót vontatni, arra valóban nincs még céleszköz, azok is rövid utak. Ez hogy megyünk nyolcan németbe autót venni s vontatni haza elég kelet európai rétegigény, de ha muszáj én inkább mennék vonattal, repülővel és aztán haza lehet vezetni.


Somatom
(veterán)
Blog

Akkor nem tranzit pályákon jársz (pl. német A3, A6, A8), vagy a karavánúton (A5). Menetrend szerinti magán kisbuszok járnak Magyarország és Németország között. Évekig jártam ilyenekkel. Melósok, idősgondozók, kurvák az utazóközönség. Azért utaznak így, mert ezek a buszok házhoz mennek. Anglia már túl messze van az ilyen utazáshoz. A csatorna túloldalára autóért sem praktikus menni, mert rossz oldalon van a kormány. :)

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

:DDD :DDD :DDD


opr
(veterán)

Menjen a tokom. Erted, vegyem meg a rohadt draga elektromos autot (minimum ketszer olyan draga biztositasi koltsegekkel), hogy aztan ket hetente menjek el 1 oran at a tolton baszakodni (15p oda, 15p vissza, 30p toltes, es akkor meg minden tolto mukodott es szabad is volt), dragabban, mint ha siman tankolnek egy hybridet (ezer meg egy teszt van rola, hogy ha nem tudod otton tolteni a kocsit es csak gyorstoltod, konkretan dragabb, mint a sima benzines, a hybridnel meg aztan plane).
Na, errol beszelek, amikor azt mondom, hogy napellenzo van.

A kocsi van ertem, nem en a kocsiert. Nem egy olcso buli, nem veszunk ujat minden heten, egy dontes evekre meghatarozza, mi van. Miert koltenek tobbet, hogy azten egy kevesbe hasznalhato cuccom legyen, aminel raadasul folyamatosan ezzel kell tervezgetni, hogy mikor menjek toltogetni hova. Ez semmilyen erdemleges szempontrendszer szerint nem valos alternativa.

Lehet olyan forgatokonyv, ahol nem csak a kocsi van ertem, hanem en is vagyok a kocsiert, csak az nem egy nagy, nehez, csaladi dog eseteben van, hanem valami kis pocskoszoru hatsokerekes, kabrio loszar, amivel elmeny minden meter. Szigoruan masodik autokent (ami perpill anyagilag sajnos nem realis).


opr
(veterán)

Na igen, ez mar pl egy olyan valami, hogy ~150km hatotav boven eleg lenne bele, es egy ilyenert cserebe mar hajlando lennek szopni a toltogetessel meg a jelenlegi lefedettseg mellett is. :D


Somatom
(veterán)
Blog

Bár, ha már Anglia, akkor legyen tradícionális! :)


opr
(veterán)

Egy ilyenert meg aztan plane. :D

Bar bevallom, hogy ha lehet valasztani, ilyet inkabb egy szivobenzin sor6 vagy v6 + manualis valto komboval szeretnek. De ha elektromos lenne, azt is tulelnem valahogy. :D

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Tokeletes idozitessel jelent meg ez a cikk is, de biztos vagyok benne, hogy itt is az lesz mondva, hogy a cikkiro a barom, miert nem toltotte fel ugy, hogy tekeri a kocsi mellett a kis kezi dinamot! :DDD
Lakótelepre villanyautó? Rémálom


Kristof93
(senior tag)

Egy évvel ezelőtt ez még igaz is lett volna. De ma már £15k-ért találsz 200+ mérföld hatótávú autót. Autópályán valóban drágább gyorstöltéssel, de városban nagyon nem. Ott a fogyasztása fele/harmada az elektromos autónak, belsőégésűnek pedig csak nő.

De mondok nektek egy teljesen hihetetlen dolgot: nem kell olyan kényelmes legyen az életetek mint eddig. Ilyen szabály szerencsére nincs. Az sokkal fontosabb hogy a gyerekem ne kapjon tüdőrákot (ugye ez elég nagy probléma Londonban), hogy kicsit kevesebb százmillió ember veszítse el az otthonát klímaváltozás miatt mint az hogy te néha egy órával hamarabb érj el nyaralni vagy pár hetente fél órával gyorsabban tankolj. Neked ez szóba se jöhet, ami elég extrém önzőségre vall.

Az egy dolog hogy drága az autó, nem mindenki tudja megengedni, de itt nem erről van szó. 2030-ra már olcsóbb lesz egy elektromosat legyártani mint egy hibridet, az 100%.


opr
(veterán)

Hybrid, 200+ lo, 5 liter alatti fogyasztas. Nem kamuadat, ez haver is300h-janak az adata. Nem vezet sporolosan, a kocsi konstans "normal" modban van, klima kenyelmesre allitva, stb. Varosban is draga a gyorstoltes.

"De mondok nektek egy teljesen hihetetlen dolgot: nem kell olyan kényelmes legyen az életetek mint eddig."
Na varj, akkor most megis kompromisszum? Nem nyertunk, fonok, ugyhogy arrebb toltuk a kaput? :DDD


schawo
(titán)
Blog

Tehát a legtöbb kedvezmény már a múlté. És mégis fogy továbbra is.


Kristof93
(senior tag)

Ha Londonban jársz vele a waitrose-ba akkor nem 5 litert fogyaszt. A györstöltés meg ugyanannyi, de az én autóm pl nyáron negyedét, télen felét fogyasztja a városban az autópályához képest. Úgy csak a robogó olcsóbb.

Nem kompromisszum. Néha ez az több időbe telik, cserébe nem büdös, nem rezeg, kényelmesebb vezetni, és akkor a környezeti előnyökről nem is beszéltünk.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Én nem értem, hogy miért venne valaki PHEV - et, aki amúgy villannyal akarna járni (mert másképp magas a fogyasztás), de nincs otthon töltési lehetősége. Minden mással jobban járna. Ha a villany kell neki, vegyen tisztán villanyt. Ha nem akar töltögetni, vegyen sima hibridet. A PHEV a legrosszabb választás ilyen helyzetre. Nincs értelmezhető villanyos hatótáv, nincs gyorstöltési lehetőség.


opr
(veterán)

Valoban nem, 5 liter alatt fogyaszt. Legutobbi atlaga 4.6 liter volt.


opr
(veterán)

PHEV-nek akkor van ertelme, ha altalaban varosban/ingazasra hasznalja, de neha megy nagyon hosszu utra is olyan helyre, ahol kerdeses a toltoinfrastruktura. Ennek a felhasznalok nagyon kis hanyadanak jo a PHEV, amugy jah, ket szek kozul a foldre ules tipikus esete.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Viszont így az egész cikk egy szalmabáb érvelés. Ki vesz PHEV - et hasonló körülményekkel? Nyilván senki, mivel ennek így semmi értelme. Akkor mi is a rémálom? Arról is lehetne ugyanígy cikk, hogy pl. a Bugatti nem ideális a cikkírónak városi használatra. Mi az értelme a cikknek, azon kívül, hogy Vényócpisti leírhatja kommentben: "há nem is jó a vellanyótó, a ZEU magát szivattya"?


Somatom
(veterán)
Blog

Nemtom mire gondolsz ezzel, de pl. ha a Ford Galaxy hibrid tudna 60Km -t villannyal, röfiről is lehetne tölteni és dízel lenne, akkor számomra az lenne az ideális autó. Szóval kb. a Prius 5 technika, csak más bódéval. Sztem van még létjogosultsága a PHEV -nek.


opr
(veterán)

Azert nem szalmabab, mert tokeletes pelda arra, amikor elvakult EV/PHEV fanok nyomjak ezerrel, hogy marpedig nincs kompromisszum akkor sem, ha otthon nem tudod tolteni.

Nyilvan igazad van, es ilyen korulmenyek kozott a legnagyobb faszsag ilyen autot venni/hasznalni. Normalis esetben mar maga a tema is annyira nyakatekert es buta, hogy fogja az ember a fejet, hogy egyaltalan hogy johet ez a kerdes fel, mikor a valasz teljesen nyilvanvalo.
Na, erre tokeletes valasz pl ez a topik, ha visszaolvasol.

Erted, en is le lettem hordva mindennek, mert le mertem irni, hogy nekem ugyan nagyon tetszenek az elektromos autok, probaltam mar tobbet is, de szamomra, a jelenlegi eletkorulmenyeim mellett egyszeruen nem alternativa, es eppenhogy gyilkosnak nem hivtak, de kozel allt hozza a dolog. :U

Amugy szerintem mindket tabor eszmeletlenul buta es szuklatokoru: Az elvakult benzin/dizelfanatikusok is, meg az elvakult EV/PHEV fanatikusok is. Ugyanannak az ermenek a ket oldala, ugyanolyan butak, ugyanolyan butan ervelnek, es ugyanugy biztosak benne, hogy ok fingottak a passzatszelet. :DDD

A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel.

A masik viszont, hogy ahhoz, hogy leird, hogy az EU-fele EV szabalyozas el van baszva, ahhoz nem kell V8-pistinek lenni. Szerintem is el van baszva, pedig nekem is az van a kepben, hogy ha vegre eljutok a sajat hazig, akkor szempont lesz a garazs/beallo, ahova lehet toltot rakni, meg a napelem (illetve, UK, szoval... Utana kell meg nezni, de konnyen lehet, hogy valami hazi szeleromu lesz ebbol, abbol itt tobb van :DDD), es le lesz cserelve a kocsi EV-re, mert ugy mar mas. Es akkor is ugy fogom gondolni, hogy el van baszva a tervezet (de nagyon), amikor mar EV-vel jarok.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem én egyik táborba sem tartozok. Adottak az elvárásaim, hogy mit kell tudjon az autóm. Nincs olyan kritérium, hogy márpedig azt benzin, vagy dízel hajtsa. Felőlem hidegfúzióval, fluxuskondenzátorral is működhet, vagy kicsi mókusok is tekerhetik benne a kerekeiket. Nekem tök mindegy, csak teljesítse az elvárásaimat. Attól, hogy önmagában az elektromos hajtás ma még nem képes erre, én még nem vagyok EV ellenes. Majd ha tudni fogja, akkor olyat veszek. Sztem a legtöbben így vagyunk ezzel.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Számodra lehet ideális, de gondolom tudod otthon tölteni. Van létjogosultsága a PHEV - nek, bizonyos esetekben. A cikkben leírt eset senki számára nem lenne ideális.

opr:
Nem a fanokról van szó, ez egy újságcikk, ami egy nem létező, életszerűtlen helyzetet mutat be, azt a villanyautókra vetítve. Tehát szalmabáb. Hogy az ICE/EV fanok mit kommentelnek ezerrel, meg minek hordanak el az szerintem teljesen lényegtelen. Erre nem válasz vagy példa ez a cikk. Milyen EV - s újságcikk szól arról, hogy a PHEV ideális városba, ha nem tudod otthon tölteni?

"A valosag meg az, hogy jelenleg meg van valasztek, oruljunk neki, igy mindenki tud olyat venni, ami az o korulmenyeinek (legyenek ezek anyagiak, teruletiek vagy infrastrukturalisak) a leginkabb megfelel."

Na ezzel teljesen egyetértek. Itt van a kánaán, mindent meg lehet venni. Majd mindenki eldönti maga, hogy mi kell neki, de remélhetőleg nem a fenti TC cikket ráhúzva a villanyautókra fog dönteni.

Én nem gondolom, hogy az EU EV szabályozása el lenne baszva. De ehhez nyilván pl. fel kell addigra készíteni a villamos hálózatot, és kialakítani jóval sűrűbb töltőhálózatot, tehát nem a mai állapotokról beszélgetünk. Valamint 2035 - ben nem fog mindenki egyszerre új EV - t venni, még nyugaton sem.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Szerintem is, és szerintem ez is a helyes és okos (és normális) hozzáállás.

üzenetek