üzenetek

hozzászólások


worxland
(addikt)

44 milliárdja volt Twitter-re. És ugye látjuk, hogy nem a racionalitásáról híres.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

Te, a BMWt nem lehet felvásárolni. Alap info.


paatrick
(őstag)

A tőzsde nem így működik :)

A Tesla piaci kapitalizációja az nem Elon Musk pénze. A Twittert se tudta zsebből megvenni, hiteleket vett fel hozzá meg a többi cégéből vett át pénzt. Azóta a hírek szerint a Twitter a felét éri tehát 1 év alatt 20 milliárd égett el a semmire. És a Twitternél az eszközérték szinte elhanyagolható míg egy autógyártónál baromi sok, gyárak, beszállítói láncok, értékesítési üzletek stb.

Egy másik szemszögből, BMW profitja tavaly ~15 milliárd, ennél a Tesla kevesebbet keresett.

Ész nélkül se tudja égetni mondjuk a Tesla részvényeit mert a végén még úgy jár mint Steve Jobs, aztán kisebbségbe kerül majd kirakják.

[ Szerkesztve ]


worxland
(addikt)

"Ész nélkül" - ez itt a kulcsszó. A Twitternél is bizonyította, hogy ez nem akadály.
Nem vagyok pénzügyi szakértő, így nem látom mi köze az eszközértéknek egy felvásárlásnál vagy merge-nél ahhoz, hogy létrejöhet vagy sem az üzlet. Az OK, hogy figyelembe kell venni, hogy mit kezd vele az új tulaj, ettől még le lehet bonyolítani az adás-vételt.
Nem mellesleg azért voltak már az autóiparban hasonló méretű tulajcserék (pölö Stellantis, GM).


worxland
(addikt)

Wishful thinking. Hallotunk ilyesmiről más nemzeti márkáknál is. Rolls? Bentley?

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

Nem, szimplán tény. Nézz már utána a BMW tulajdonosi szerkezetének.


worxland
(addikt)

Utánanéztem. És? Melyik részét nem lehet felvásárolni? Mellesleg feleslegesen ugrálsz egy vicces(nek szánt) beszóláson...

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

Azt amelyik a Quandtoknál van. Őket nem lehet megkerülni, szóval nyugodtan elkezdheti valaki felvásárolni a tőzsdén szabadon forgó részvényeket, nem tud irányítást szerezni a BMW felett.

Egy dolgot tud elérni: jól felhajtja az árakat, aztán a Quandtok még gazdagabbak lesznek.


worxland
(addikt)

1) mindig van az a pénz
2) a Quandt-oknál kevesebb, mint 50% van.
nem túl izmosak az érveid.


Shadowbull
(addikt)

1. Nem, nincs. Nem minden eladó.
2. Valóban, mégis uralják a BMW összes döntéshozatali szintjét, mert egyszerűen senki más nem tud többet összeszedni mint amennyi nekik van.

Álomvilágban élsz.


tovgab
(aktív tag)

Ebből az jön le, hogy te tényleg mennyire képben vagy az autóiparban. :D
Ja, nem ide...


Shadowbull
(addikt)

Barátom, én ismerem a tényeket, adatokat, mérési eredményeket.

Nem keverendő össze a Tesla bullshittel, amit Musk terjeszt.


cucka
(addikt)
Blog

Most ha arról elmélkedsz, hogy elméletileg elképzelhető-e, hogy egy céget eladnak? Igen, elképzelhető.

De ha a képzelet birodalmából visszatérünk a valóságba, akkor arra kb. nulla esély van, hogy a belátható jövőben a BMW-t eladják.

Amikor az autóiparban tulajcserék voltak, akkor az úgy nézett ki, hogy döglődő, csőd szélén álló márkákat és gyárakat adtak el. Arra nem nagyon találsz példát, hogy életképes, profitábilis, növekedést produkáló autómárkát eladnának.

[ Szerkesztve ]


worxland
(addikt)

Elvi lehetőségről volt szó egy poén kereteit meg nem haladva. Csak hát egyesek túllihegve túlgondolták, csak hogy ki lehessen oktatni a másikat.


7Heads Drago
(veterán)

Se index, se váltó. Csak az érintő..... mindegy hogy nézz ki, ez nálam bukó. Pedig kívülről nem rossz.


mjani1172
(addikt)

Az index elhagyása tényleg hülyeség. Amit nem értek, hogy a különböző közlekedés felügyeleti szervek ehhez hogy járultak hozzá. Egy gyors körforgalomban megnézném hogy indexel.


7Heads Drago
(veterán)

Elvileg a kormányon van rajta gomb. Persze szokás kérdése az egész...


.Szaki.
(addikt)
Blog

Nem ez az első autó, aminek az irányjelzője a kormányon van. Más kérdés, hogy az olaszok ezt - szerintem - sokkal életképesebb módon oldották meg.

Egyébként azt én sem tartom okos ötletnek, hogy az irányváltót a tabletre költöztették. Egyáltalán nem tartom praktikusnak és a parkolást is lassítja szerintem.

Mindezektől függetlenül az kétségtelen tény, hogy jelenleg a legjobb alternatíva elektromos autók terén a Model3. Már csak az a kérdés, hogy ez meddig lesz így.


7Heads Drago
(veterán)

Mindezektől függetlenül az kétségtelen tény, hogy jelenleg a legjobb alternatíva elektromos autók terén a Model3
Miért gondolod így? Szerintem meg ez teljesen szubjektív.

[ Szerkesztve ]


.Szaki.
(addikt)
Blog

Hatótáv, ár/érték arány, méret, nagyon fejlett segédtámogató rendszerek, infrastruktúra miatt tartom a legideálisabbnak.

Viszont a koreaiak nagyon jönnek fel, pl számomra nagyon érdekes a KIA e-Niro és a most megjelent Hyundai Kona EV is.


Füleske
(addikt)

Gőzöm sincs, hogy miért pont ez a két autót említed, úgy, hogy e-Niro - m van. Elavult hibrid platform, annyi újítás van a facelift - ekben, hogy máshogy néznek ki. E-GMP autók (EV x, Ioniq x) teljesen más tészta.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Azért őket hoztam fel, mert az elektrifikáció kapcsán szerintem most az a legfontosabb, hogy melyek azok a gyártók, akik relatív kompromisszummentes hatótávval, értelmezhető méretű autókat tudnak piacra dobni, amiknek az ára is olyan, hogy esetleg az átlag polgár is elgondolkodjon azon, hogy lehet, hogy a következő autója már nem belsőégésű, vagy hybrid, hanem tisztán elektromos lesz, ne csak az nézegesse, akinek a villanyautósok.hu a kezdőlapja.

Ezt a Tesla Model3 mellett most a Hyundai/KIA viszi az én meglátásom szerint. Az e-Niro és a Kona EV is egy kifejezetten jó felszereltségi szintekkel megáldott, normális hatótávú családi autók, amiktől félni sem kell, hogy le fognak rohadni és beleülni sem fáj, mert rendben van a belterük is. Ezek már ki tudnak váltani egy elsődleges autót.

A többi gyártónál egyelőre nem látom ezt. Vagy "prémium" csörgő-zörgő vackok vannak 38 és 40m Ft körül, ami sose lesz népautó, vagy pedig azok a kis gyöszök, amik városba baromi jó alternatívák lennének, de elsődleges autónak alkalmatlanok, második autónak, amivel a BP-Balatont oda-vissza nem tudod megtenni viszont már borzasztó drágák. Ergo egy elég szűk réteget érintenek.


Füleske
(addikt)

Ez 2-3 éve volt igaz a Kona - ra és a Niro - ra. A Niro volt a legnagyobb eladású elektromos autó 2020-2021 - ben Magyarországon. A korábbi autókhoz képest (pl. Leaf) nagy ugrás volt. Csak közben eltelt az idő, a technika avult, az árak megváltoztak, bejöttek új autók a képbe. Most már a 16-17+ milliós alapár nem olyan jó ezekért. Kezdenek jönni a technikailag fejlettebb kínai autók (MG, BYD) és a lényegében kínai autók (Volvo), ezen az árszinten, vagy ez alatt.
Ha meg nagy távokra kell autó, akkor a Tesla - knak nem nagyon van ellenfele a saját töltőhálózat miatt.
A másik, hogy szerintem a 15-20 milliós ársáv nem a magyar átlag polgár gondolkodási területe. Inkább a használt elektromos autókat keresik, fele áron. Egy támogatási rendszer tudna ezen változtatni, de az meg jó ideje nincs, jövőre is csak cégeknek lesz.


Shadowbull
(addikt)

VW ID3-4-5, Skoda Enyaq...


Füleske
(addikt)

Jó lenne tudni, ezeket mire írod...


Shadowbull
(addikt)

Arra hogy a Teslán meg a Konán kívül állítólag semmi sincs.

De, van.


ImpersonatoR
(addikt)

Ha van egy teremgarázsom ahol nyilván adott a villany szóval nem kell messziről hozni akkor mennyiért lehet oda egy elektromos töltőt varázsolni kb?

Gondolom kell saját villanyóra stb ?

Nem kell extra gyors brutál teljesítményű.


Füleske
(addikt)

Én nem ezt írtam.


mjani1172
(addikt)

Mivel ismerlek tudom, hogy olaj a tűzre....
De ezek tényleg szarok. Pláne ennyi pénzért. Hozzám sok ügyfél jár Teslava, megy ID vel.
Míg aTesla szoftverével a felhasználók 95 százaléka elégedett az Id egy lassú nehezen használható sz.r.
Én utoljára VAG csoportos autót vettem, de legközelebb nem tőlük veszek. És nemcsak az autóval nem vagyok megelégedve, de az POHU egy igazi szemét.
Az egy dolog, hogy vannak problémák (nem is kicsik) de a hozzáállás az németes.....

[ Szerkesztve ]


Sundesz
(őstag)
Blog

Nekem nagyon megtetszett képeke az ID.3, ezért elmentem megnézni a szegedi VW szalonba. Bent voltam 10 percig, de le se sz*rtak, pedig egyedüli ügyfél lettem volna. Nem baj, egyedül megnéztem, beültem, kinyitottam mindent. Vicc. Amikor MG4-et néztem még KV-t is kínáltak.


mjani1172
(addikt)

Képzeld, hogy fogadnak ha problémád van. :((


Shadowbull
(addikt)

VW szerviz legalább van minden sarkon.


7Heads Drago
(veterán)

Fontos a szoftver, de nekem meg pont a Tesla az ami vicc. Még ha igaza is van Szaki-nak #98 hsz.
Nálam ez a gomb mentes kopasz dizájn sose fog bejönni. Esetleg majd ha űrhajóm lesz. Nem szeretem H. András videóit, de teljesen egyetértek vele az új modellről.

[ Szerkesztve ]


GoldhandRent
(őstag)
Blog

Jogos, az S-ről el is feledkeztem :B
Habár a játékba 2017 év végén került csak, akkor már volt model 3 is, de tényleg egyáltalán nem hasonlítanak. Valóban model S volt a minta, nem a 3 ahogy írtam, viszont mostmár a model 3 is hasonlít rá :D vagy az S-re, vagy a GTA-s Raidenre. ;]


biga
(senior tag)

Igazabol ha mint célallomastöltöként kezeled (gondolom az, mert ha jol értem a lakasodban/mh-edröl van szo), akkor nem kell oda semmi komoly töltö, lényegében egy kifejezetten erre a célre kialakitott, de alap etöen hétköznapi, csak "megerösitett" konnektor siman elég az esetek 99%-ra. Villanyora is csak akkor kell, ha mondjuk tarsashaz, és mondjuk külön el kell szamolnod vele. A sima "megerösitett" konnektor valoszinüleg nem fog 16A-nél magasabb aramon tölteni, ami még mindig csak 3.6kWh, de valojaban ez böven elég barmihez, hogy éjszaka v. munkaidö alatt feltöltsön. Nekem a lakasban egy Wallbox van egy fazison (7.4kWh), de leszabalyoztam régen, mert egyszerüen felesleges gyorsabban tölteni.

Még mindig gyakran olvasom az autonomia parat mindenütt. Igazabol - a statisztikak alapjan - a legtöbb embernek böven elég a max 250 -300km autonomiaju auto is, ezzel a legtöbben akar egy hétig töltés nélkül el tudnak jarogatni dolgozni, és elég akar csak hétvégén töltögetni, de a többieknek is elég jo eséllyel, mert azért nem olyan sokan jarnak napi szinten 100-150km-t, amihez ez kevés lenne. Persze akad ilyen is, nekik kell a nagyobb autonomiaju, vagy akar a belsöégésü. De ez csak a kis szazalék. Szoval az autonomianal sokkal érdekesebb kérdés a töltési sebesség arra a par alkalomra, amikor messzebbre is kell menni. Mert ezek azok az esetek, amikor viszont hasznosak a gyorstöltök, amik 500-800km/h-val is töltenek!

Egyébként ez nem a topic témaja, esetleg hasznos lenne egy altalanos villanyato topic.


biga
(senior tag)

Illetve több modell a Stellantis csoporton belül, illetve a Renault-nal, a franciak - bar a tömeggyartas naluk is uj - de azért mar par évtizede nyomjak a villanyjarmüveket . Aztan ott van a Volvo, ami pl az EX30-al mar arban is igyekszik versenybe szallni.
Szerintem kinalat mar van böven,.
Ami a Tesla szamlara irhato, hogy olyat tett, amit a többi gyarto még mindig lassan reagal le: felfogta, hogy a mostani generacionak kell valami ami érintös, böködhetö és közelebb all egy okostelefonhoz, mint egy autohoz. Az, hogy ez jo vagy rossz-e, az egy masik, sztem érdekes téma lehetne, de mindenestre kiszolgalta a piacot. A klasszikus gyartok meg nem értik, mit szeretnek az emberek egy egyébként középszerü autoban .

üzenetek