üzenetek

hozzászólások


boxmaci
(csendes tag)

PC-n FSR 3-at használók közül tesztelte már valaki 60 FPS alatt, mondjuk 30 vagy 40 FPS-el, ha igen mit tud?

[ Szerkesztve ]


Hun'reeth
(őstag)

A probléma a támogatottsággal van, pl. most jött ki a Horizon: Forbidden West PC-re és mi van benne? FSR2.2 :(
Tessék szíves AMD odafigyelni a támogatásra mert anélkül ló....szerszámot nem ér bármit is csináltok!


Kansas
(addikt)

Szerinted miért vannak támogatva FSR által az NVidia és Intel kártyák? Miért választják le a framegen-t az upscalerről? Erős a gyanúm, hogy pont azért, hogy minél több játékba implementálják, semmiképp sem jófejségből.
Már csak az kell, hogy tényleg felérjen a DLSS nyakára minőségben...


Dragon3000
(veterán)

Szerintem nem csak az amd-n múlik a frissítés, érdekes az activision fejlesztő csapata elég gyorsan bele rakta a codba az fsr3-at, de ott van régebbi fsr is, illetve az nvidia több megoldása és még az intelé is, így mindenki megtalálja a neki legjobb megoldást.


mepet
(addikt)

Kimaradt a cikkbol a tudastar link, igy sajnos nem tudjuk meg, mi az az FidelityFX Super Resolution.


Kansas
(addikt)

Nem lehet minden cikket funkcionális analfabétáknak írni, Ádámtól/Évától kezdeni...
Vagy a PH! keresőjét használod, vagy Gugli cimbit, garantált a kielégülés... ;]

[ Szerkesztve ]


Kansas
(addikt)

Semmi gond, járj utána!
Minden le van írva... valahol.


RetepNyaraB
(veterán)

Na ehhez képest pont kevés játékban van egyáltalán és ahol igen, ott is elavult verziók. Még az Alan Wake 2 jellegű húzónevekben sincs fsr3 (ha jól emlékszem).


blountex
(senior tag)

Ahhoz képest, hogy már 2022 decemberében FSR 3-al reklámozták a 7xxx sorozatú kártyákat és most 2024 márciusában is alig van olyan játék ami támogatja.
Év végén, vagy nem sokra rá jön a következő generáció ahol is már FSR-ből is újabb gennek kellene lennie, ami megint majd kitudja mikor fog elterjedni. Lényeg, hogy a marketing meg legyen


PuMbA
(titán)

Gondolom mindenki tudta, hogy jön a 3.1, mert az AMD-vel kapcsolatban voltak :) Majdnem felesleges belerakni a 3-at egy játékba, ha pár hónap múlva rakhatod be a könnyebben debugolható és beépíthető, valamint sokkal jobb képminőségű 3.1-et.

Fejlesztői vélemények alapján az FSR3-at több munka volt beintegrálni egy játékba, mint a DLSS 3.5-öt. Az, hogy valami open-source nem jelent automatikusan örömöt és boldogságot. Az open-source kódot is jól meg kell írni és dokumentálni.

[ Szerkesztve ]


Kansas
(addikt)

Gondolom ezért kepesztenek annyira, hogy legyen - különben mi a francért érné meg nekik az NVidia usereknek kedvezni?


julius666
(addikt)

Szerinted miért vannak támogatva FSR által az NVidia és Intel kártyák?

Ez egy rohadt jó kérdés. Szerintem egyszerűen totál fejetlenség van az AMD-nél, lemaradtak jóformán minden téren (legalábbis a konzumer piacon nagyon, de az AI terén is) mint a borravaló és össze-vissza szerencsétlenkednek.

Erős a gyanúm, hogy pont azért, hogy minél több játékba implementálják, semmiképp sem jófejségből.

Az megvan, hogy itt most egy szűkülő célpiacról beszélünk, mert ennek az egésznek csak a 4000-es széria előtti zöld kártyákon van értelme? A játékosok is felemásan állnak a képgeneráláshoz, tehát a zöld userek közül se használná mindenki. A másik oldalon a fejlesztőknek meg extra macera ezzel foglalkozni. Ha más nem azért, mert extra hibalehetőségeket, problémákat hoz be a DLSS és az FSR egyszerre történő futtatása. Biztos lesznek játékok ahol best effort jelleggel hozzáadják majd ezt a vegyes felskálázást, meg lesznek modok, de én teljesen megértem, ha egy fejlesztő cég nem akar ilyennel szarakodni. Sokan tuti nem fognak (lehet én se tenném a helyükben).

Szóval persze jófejség amit csinál az AMD, de üzleti szempontból nekem kívülről nagyon úgy tűnik, 0 értelme van. Egyedül annak lenne értelme a szempontjukból, ha sikerülne beszuszakolni az egész felskálázás sztorit a standardokba (DX, Vulkan) és annak a támogatása terjedne a játékokban, akkor ugyanis mindegy, hogy éppen milyen kártya van alatta. (Vagyis hát minőség/teljesítmény szempontjából nem, de az azért kevésbé húsbavágó már játékosként, mint ha zöld kártya nélkül nincs egyáltalán)

[ Szerkesztve ]


Dragon3000
(veterán)

Azért csinálják így, mert kb a piac 20%-a az övék vga esetében, na most ha csak amd-n menne az fsr, kb senki nem foglalkozna vele, mert a piac nagy részét az nvidia uralja.


Kansas
(addikt)

Pontosan.
Ha a DLSS menne nem-NV kártyákon, sehova se integrálnák az XeSS-t vagy az FSR-t, így viszont a nagyobb játékfejlesztőknek megéri, mert az potenciális extra 20-25% piac, amiért adott esetben már megtérülhet az extra energiabefektetés.

#13julius666: ja, én is rühellem a felskálázókat, kb. az egyetlen játék ahol bekapcsolom az FSR-t az a Cities: Skylines 2, a képgenerálást pedig sehol, és a jövőben sem tervezem.

"csak a 4000-es széria előtti zöld kártyákon"
Csaaaak? Az az embereknél levő NV kártyák kb. 80%-a... sokan még az RTX-ekig se jutottak el, hanem pl. GTX970/1060/1650/1660-on tolják... a Steam Survey szerint(már amennyit az számít) az összes VGA nem egész 13%-a az RTX4xxx széria, és ebben benne vannak a laptop GPU-k is, azok nélkül 10% sincs...
És persze, szűkül a réteg, de mire érdemben eltűnik, kijön még 4-5 generáció és 2-3 főverzió a skálázókból, de talán DirectX-ből is legalább egy. Sejtésem szerint, persze...

[ Szerkesztve ]

üzenetek