Keresőoptimalizálás (SEO) topic - Szoftverfejlesztés fórum

üzenetek

hozzászólások


KergeK@csa
(tag)

SEO-t nem befolyásolja, viszont a magyar netezők szemében a .hu megbízhatóbbnak tűnik, köszönhetően a rengeteg fél-automatizált, ilyen-olyan csodaszeres/átverős oldalnak.


Livius
(őstag)

Teljesen hétköznapi pénzügyi oldal lenne ebből (könyvelés ... stb), nem valami csodaszeres, gyógyítós termék oldala.

[ Szerkesztve ]


KergeK@csa
(tag)

Attól függetlenül, ha magyar nyelvű oldal (és főleg, ha magyar cég, nem valami világmárka, akinek kismillió nyelven van oldala), akkor a .hu domain egy picit pozitívabb, de csak a látogatók felé, google-nak mindegy.

És talán pont egy pénzügyi cégnél fontos, hogy egy .hu domain legyen mögötte, ne egy kvázi kamu személyivel foglalható .com-os. :(


Espla
(aktív tag)
Blog

A https://prohardver.hu/robots.txt-ben található https://prohardver.hu/sitemap.xml fájl nincs kitöltve.
Ez mennyiben káros SEO szempontból? Nem jobb felsorolni a látnivalókat? Vagy attól még a robot elnavigál elég jól?


Rick4
(félisten)

Sziasztok! Hozzáteszem, részben laikus vagyok a témában, de van némi rálátásom a dolgokra, nem tanultam a dolgot, csak utánaolvasva rájöttem pár dologra. Van két weboldalam a vállalkozásaimhoz kapcsolódóan, működik az adwords kampány is, a weboldalakat is én csináltam, az adwords dolgot is én csináltam, látom az összefüggéseket, vannak hirdetések, futnak a kampányok, keresőszavak kiválogatva, azok a katt arányában visszaellenőrizve, de valami jelen pillanatban nem kerek. A nyári szezonban bőven meghozta az árát a befektetett idő is, viszont most értetlenkedve tapasztalom, hogy a hirdetésem nem jelenik meg, holott a pénz ott van, a kattintások láthatók, a pénzből is fogy, tehát működik. Azt is tudom, hogy ha esetleg a konkurencia többet ajánl az első helyért, ő kapja, de nem hiszem, hogy ez lenne a dologban. Próbáltam másik böngészővel, máik készülékkel (földrajzilag is behatárolt területen érhető el a hirdetés, stb, a napi költségkeret is elég, és mégsincs semmi, ha a böngészőmben az ublock origint kikapcsolom, akkor a goggle keresésre jönnek már hirdetések is, de az én oldalam a 8-9. a sorban, és nem hirdetésként. Amúgy nem titok, az aláírásomban szereplő weboldalról, Szeged és kb 40-50 km-es körzetéről van szó (ill az ide keresőknek is szól a dolog, de ez még friss tanuló módban van. Ha esetleg van ötlet, szívesen veszem, de az alapok megvannak, szerintem 100-150 órát már eltö9ltöttem a dologgal, tehát egy alapképzést már végigcsináltam. :D

Köszönöm az esetleges ötleteket.


CactuS
(Arcképgyáros)
Blog

Lassan holtszezon jön autóbérlésben, decemberben a fű se nő már. Nyáron bőven volt kereső, hiszen az a főszezon. Ilyenkor viszont már jelentősen szűkül a keresők köre, ez kihathat a hirdetésekre is, hiszen a nagyobbak a népszerűbb kulcsszavakat simán elviszik úgy, hogy nem állítanak be felső limitet 1-1 kattintásra. Karácsony környékén, abba a 2-4 hétben szó szerint kb. 0 értékelhető megkeresés lesz.


Rick4
(félisten)

Lehet nem volt értelmezhető a sok mondatból, mire is gondolok, szóval nyáron az első helyen voltunk, most meg sehol, sőt, ugyanazokkal a paraméterekkel még a hirdetés se akart megjelenni. Tehát nem az volt a lényeg, hogy a nyári 100 keresés, és az őszi 15 keresésből mennyi katt lesz, és mennyi üzlet, hanem hogy a rangsor egy keresőszóra hanyadiknak hoz.

Időközben gondolkodtam, mégis mi történhetett, hogy a szimpla hátrébb sorolódás sorsára jutottunk, talán az változhatott, hogy mások észlelve a saját hátrébb sorolódásukat állítottak a saját kampányukon, úgyhogy ezt tettem én is, a max cpc-t felvittem 10-ről 20ft-ra, és lám, máris a második vagyok, ráadásul a statisztika szerinti három legtöbbször keresett kulcsszó esetében ugyanúgy mindig második vagyok, tehát ennyi volt a megoldás.

[ Szerkesztve ]


CactuS
(Arcképgyáros)
Blog

Pont ezt írtam, csak elbeszéltünk egymás mellett. Ha kevesebb a keresés, akkor mindenki látja, hogy kevesebb a kattintás > élesebb a verseny. 20 Ft-on milyen kulcsszó kombinációval operálsz? Városnévvel kombinálod? Mert az nagyon alacsonynak tűnik, főleg úgy, hogy fixen 2. helyet ad rá.

A hátrébb sorolásnak több oka is lehet, a landing page-ek értéke változott? Lehet, hogy a google úgy érezte, hogy túl mesterséges az oldalad, ha olyankor leveszi a minőségi mutatót, akkor drágulnak a kattintások.


Rick4
(félisten)

Van egy csomó keresőszó feltolva, de csak pár az, amivel valóban van elérhető találat, természetesen városnévvel is van kombinálva, de mivel nem csak Szeged, hanem 50kmes körzetben van területi megjelenítés is, íg van kulcszó kombi városnév nélkül is.

Nagyjából ez látszik most, és ez néhány változtatás eredménye:

Ezek a kulcsszavak, amiből az első 6-7 ér valamit:


Espla
(aktív tag)
Blog

Élesbe állt a mobilbarát Google-keresőindex
Ezentúl a kereső először azt vizsgálja, milyen mobilverzióval rendelkezik az adott tartalom.


radi8tor
(MODERÁTOR)

Ha módosult az URL egy része, és az ehhez tartozó webhelytérképek is be lettek küldve időben Google Search részére, akkor miért kapok 1 héttel ezután értesítést róla, hogy emelkednek a 404-es hibák az oldalon?
Amit valaha indexelt az nem kerül ki az indexből webhelytérkép módosítása után sem? Vagy most, ha 404-et kap akkor kiveszi onnan?


Espla
(aktív tag)
Blog

Úgy tudom, a régi URL-ről átirányítást illik végezni az újra.
A webhelytérkép pedig csak segíti a munkáját, de önhatalmúlag járkál és indexel a robot.


radi8tor
(MODERÁTOR)

De ha URL átirányítás történik akkor meg az lesz a baj, hogy ugyanaz a tartalom előfordul többször. Úgy tudom azt még inkább nem szereti Google.


Paarthurnax
(senior tag)

Ha a tartalom egy új URL-re költözött, akkor 301-es átirányítással kell az régi címet az újra irányítani. A 301 (permanent) átirányítás azt mondja a keresőnek hogy ez a tartalom véglegesen(!) átkerült erre az új címre. Tehát nem lesz duplikált tartalom mert az átirányítás aktív.

/regi.html -> 301 -> /uj.html

A sitemap változtatás nem változtatja meg a Google indexet. A sitemap csak egy segítség az oldal bejáráshoz a keresőnek, semmi konkrét iránymutatást nem ad. Ezért kell pl noindex, átirányítás, canonical és hasonló beállítsokat használni.


radi8tor
(MODERÁTOR)

Ezt az átirányítást hol kell beállítani? Opencart webáruház motor van.


Paarthurnax
(senior tag)

Ha értesz hozzá, akkor a .htaccess fájlban.

Ha nem, akkor keress egy Opencart kiegészítőt aminek van ilyen funkciója és ott grafikus felületen be tudod állítani.

Itt egy leírás mindkét módszerről, valamint keress rá az opencart 301 redirect extension szavakra és fogsz találni kiegészítőket.


Paarthurnax
(senior tag)

Az egy 11 éves komment volt... :D :DDD


radi8tor
(MODERÁTOR)

Megoldva egy kiegészítővel. :R

Viszont mi a helyzet azokkal a termékekkel és hozzájuk tartozó URL-ekkel, amik már nem elérhetőek? Ezt is 404 hibának írja Google Search. Ezeket is mind át kéne irányítanom valahova? Jó lenne, ha nem kéne... :U

üzenetek