Közösségi autóbérlés (GreenGo, MOL Limo, DriveNow) - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


.Szaki.
(addikt)
Blog

Most egyre több cikk jelenik meg arról autós portálokon is, hogy add el a saját autód, és használj carsharinget. Annak aki nem használja napi szinten tényleg jó alternatíva lehet egyébként. Szóval van az a helyzet, amikor el lehet engedni az autó kezét.

Valóban sok pro és kontra van ebben a témában.

Pro:

- Nincs kötelező biztosítás,
- nincs Casco,
- nincs szervizktsg,
- nincs parkolási ktsg a fizetőzónákban
- nem kell esetleg otthon garázsra, vagy kocsibeállóra költeni.

Kontra:

- Van autó?

Közel sem biztos, hogy amikor szükség van autóra, akkor lesz is a közeledben. A főváros két szélén és a belvárosban is gyakran használom a szolgáltatást, egyik esetében sem garancia, hogy lesz autó. Van amikor 3 egymás melletti utcában van 4-5 autó, és van olyanra is gyakran precedens, hogy egy darab autó sincs elérhető távolságra és ezalatt nem a 10-15 perces sétát értem, hanem konkrétan üres a környék. Ez akkor ha kirándulni akar az ember, akkor még beleférhet, de mondjuk abban az esetben ha ne adj' Isten valakit orvoshoz kell vinni sürgősen, akkor szerintem azért már túl nagy rizikó az, hogy rá kell nézni a telefonra, hogy akkor most van-e a közelben autó, vagy nincs. Jobb az, ha azonnal be lehet ülni a kocsiba.

Hogy egy kevésbé súlyos példát mondjak, -10-20 fokokban, vagy ömlő esőben közel sem olyan kényelmes sétálgatni az autókért, és ne feledd, hogy mielőtt elindítod a bérlést nagyon alaposan át kell nézni az autót, ha nem akarsz más helyett fizetni. Télen, hóban ez kb lehetetlen küldetés egyébként.

- Közös lónak túrós a háta.

Sajnos akár olyan autók esetében is, amikben mindössze még csak pár ezer km van, iszonyat sok sérülés található meg rajtuk, mert a legtöbb felhasználó magasan tesz arra, hogy milyen állapotban vannak ezek a közös autók, belül is sokszor borzasztó szemetesek, sárosak, és még lehetne sorolni. Nekem is volt arra példa, hogy az anyósülésen olyan saras volt az ülés, ami vállalhatatlan.

A "prémiumok" esetében sokszor még rosszabb a helyzet. Én a Mercedes A-osztályt például nagyon szeretem, azonban sajnos ezek állapota is a katasztrofálishoz közelít.

Pontosan ezért nagyon alaposan át kell nézni az autókat kívül belül, ami egyébként sok időt vesz el - ezt szokták sajnos sokan azzal kompenzálni, hogy 120-szal veretnek az Andrássy-n - mert olyan szegleteket is át kell nézni, amire egyébként az utad során lehet nem is lesz szükség. Ilyen például a csomagtartó. Nekem az utazásaim során szinte soha nincs szükség a csomagtartóra, tehát ha ezt nem nézem meg és az előttem utazó kiborított benne valamit, akkor a tisztítás ktsg-e engem fog terhelni, mert én nem jeleztem, hogy koszos az autó.

Hogyan bizonyíthatom, hogy nem én törtem meg az autót?

Ez az amit kérdeztél, mondom az én válaszom: Minden esetben, nem csak az applikáción, hanem a telefonom saját kamerájával is körbe fotózom az autót. Indulás előtt és indulás után is.

Ugyanez a recept arra is, ha csak parkoltatsz, ha biztosra akarsz menni, akkor ilyenkor is fotózd körbe az autót, így ha valaki eközben okoz sérülést a kocsiban, akkor fotókkal tudod igazolni azt, hogy amikor megkezdted a parkoltatást az applikációban, akkor az autó még makulátlan állapotban volt. Ha a képen rajta van, hogy mikor készült a kép és ez egyezni fog a parkoltatás megkezdésével, akkor tulajdonképpen bebiztosítottad magad. De ugyanezt érdemes megcsinálni a parkoltatás befejeztekor is és akkor ha esetleg Te valamit nem veszel észre, de később más igen, akkor azzal is tudod bizonyítani, hogy igen előtte nem volt ott, utána viszont már igen, a kocsi pedig le volt zárva, tehát nem a Te felelősséged.

[ Szerkesztve ]

üzenetek