Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


Luccpoti
(újonc)

Sziasztok
Vagy 3-5 évvel ezelőtt rendeltem utoljára aliról, most rendeltem ismét.
Az alis alkalmazás ezt írja a csomagra:
may 30
“Import customs clearance complete”

Elvileg a következő lépés a helyi kézbesítés lenne?
Még akkor is ha május 26.án lett rendelve?

A másik ami inkább érdekel, hogy 25.18 € lett fizetve. Emiatt kell a postának valami nyilatkozatot tennem vagy milyen esetben kell?


Jhonny06
(veterán)
Blog

Sziasztok!

Vámkezelésnél mindenképp a csomagra írt érték alapján történik a vámolás? Ha én igazolni tudom (amennyiben a PayPal igazolásnak minősül), hogy az ténylegesen ajándék és csak a postát fizettem ki, azt se veszik figyelembe?


Degeczi
(nagyúr)

Ha 150 EUR fölötti értékű cucc, mindenképpen vámköteles, nem számít, ha ténylegesen ingyen kapott ajándék is.


Lauda
(félisten)
Blog

Ha ilyen egyszerűen meg lehetne úszni, akkor nagyon sok ajándék érkezne az eu-ba.


azbest
(félisten)
Blog

45 euro értékig lehet ajándék, de igazolni kell az ajándékot. Hogy pontosan mivel lehet, nem tudom, de mintha külön feladó által mellékelt írás is kéne hozzá. Magánszemélyek közt elvileg. Az ha cégtől kapsz nyereményt, az nem ajándék.

Azt is érdemes tudni, hogy ajándék kezelését egyedi vámkezelési megbízásként kezeli már a posta, tehát a legdrágább kezelési költséget számolja rá (7500 forint). És érkezés előtt már be kell adni. Szóval lehet egy kis értékű dolognál egy automatikus vámkezelés olcsóbbra jön ki áfát fizetve, mint magas kezelési díjjal és áfa nélkül. Futárszolgálatoknál is lehet komolyabb kezelési költség.

[ Szerkesztve ]


GAbre
(veterán)
Blog

Mekkora fos ez az aliexpress chat!!!!
Mi a rákot kell beírni,hogy ne ez a robot szar jöjjön be folyamat?
A szokásos kulcsszavakra sem enged tovább.... :W

"You could try to ask me questions directly, like " I have not received my order". Eva will try best to find a solution instantly.
If it is not resolved, you can click "Chat Now" at the bottom of the solution to connect to an agent online.
-Chat Now
Sorry, I cannot provide an answer according to your question. Please describe your question clearly, so i can solve it for you correctly. "
Ha meg beírom azt amit kér,akkor sem továbbít ember felé.... :Y :C


aldebaran
(őstag)
Blog

Egyáltalán mit akarsz elérni? Refund simán megy vele.


GAbre
(veterán)
Blog

Nem igazán megy.
Pont ez a bajom összesen 3000Ft értékű rendelésre reklamáltam,mert nem tudja azt amit leírás is írt,napok után nagy nehezen elfogadták,de úgy,hogy ha visszaküldöm...(bár legalább eladónak kéne fizetnie)
Amit persze utólag kapok csak meg,már ha megkapom.Szóval alsó hangon 2x többe kerül a posta,és majd hónapok múlva kapom azt is vissza.
Persze felebezés vagy bármi opció az nincs,van 2 hetem rá,hogy postázzam...
Alsó hangon nem vagyok boldog,se az ügy kezelésével,se a végeredménnyel,se azzal,hogy "ez van és kuss",bármi nemű opciót nem enged a rendszer se,és akkor még a chat se akar működni...

[ Szerkesztve ]


BaLee
(addikt)
Blog

Ami Temu-n is megtalálható már csak onnét rendelem. Az Aliexpress ügyfélkezelése egy vicc. Csak az eladóikat védik.


GAbre
(veterán)
Blog

Én mondjuk ezt nem annyira látom(bár nincs temum).Inkább az a bajom,hogy lassú a kezelés,de ok.
Legyen az is ok,hogy tök más megoldást dobnak fel,mint amit ügyfél kért,de legyen opció az elutasítás vagy bármi más is főleg,ha összegben többe kerül a feladás is.
Ph-n(vagy máshol) ha átcseszik az embert,akkor te is csak akkor kapnád vissza a pénzt attól aki átvert,ha még annál is többért küldöd vissza!Ez milyen kényszerített helyzet?Vagy kockáztatsz még többet,az alap rossz tapasztalat után,vagy benyeled.Más opció nincs.
A kapcsolatfelvétel is eleddig/régen ment,ha néha használtam oldalt.De valamiért most már nincs a chat mögött ember,csak robot?De ha így is van akkor ez is átverés,mert azt írja,hogy írjam be a két szót és akkor kapcsol embert....


aldebaran
(őstag)
Blog

Fel tudod venni a kapcsolatot magával az eladóval is. A rendeléseidnél, a képek fölött közvetlenül ott a bolt neve, mellette pedig egy szövegbuborék. Arra kattintva írhatsz az eladónak.


GAbre
(veterán)
Blog

Már megtettem ezt,de mint 1el feljebb is írtam,attól a személytől(ektől) aki átvert téged is,és direkt kamu terméket árul,attól segítséget várni....
Anno napokkal ezelőtt is mikor szóltam neki,hogy a termék nem felel meg a leírtaknak,akkor is arról nyomta a vakert, hogy várjuk meg az ali döntését.... :C
Gondolom én arra utazik,hogy a reklamáló feladja,és elengedje.
De ez még mindíg nem válasz a kérdésemre,hogy lehet elérni az alit chaten?
Az tök jó,hogy boltot elér az ember,de főnököt/supportost nem lehet! :C


BaLee
(addikt)
Blog

Semmire nem megy vele. Anno ráírtam az eladóra direktben, hogy nem érkezik meg a termék, írta, hogy ne aggódjak, meg fog érkezni ha mégsem, a refund lehetőség ott lesz.
Nem érkezett meg, refundra mentem, mivel az economy shipping csak országhatárig van követve ezért az Ali lerázott azzal, hogy érdeklődjek a helyi postahivatalban, mert az országba megérkezett a termék. Mintha ez úgy működne, hogy van egy posta ahol ilyenkor érdeklődsz... Nem kaptam visszatérítést és a csomag sem érkezett meg soha.
Ill. sok esetben az eladók nem is válaszolnak, vagy fordítóval érthetetlen válaszokat küldenek.

Másik eset, rendeltem egy motorborítást amiről egy fontos műanyag csatlakozó már le volt törve mikor megérkezett a csomag. Megreklamáltam fényképpel, két lehetőséget ajánlottak fel 1. küldjem vissza (a törött sz*rt, amivel ő sem megy semmire, mert nem javítható...) a terméket és visszatérítik az árát, a posta több lett volna mint a termék. 2. tartsam meg a terméket és a felét visszafizetik. Végül utóbbit választottam aztán próbáltam én ragasztgatni, majd egy műanyaghegesztéssel foglalkozó emberrel is megcsináltattam, ugyanúgy eltört, ment a kukába.

Az Ali lesz*rja a vevőt, az sem érdekli, hogy már több mint 1000$-t elköltöttem náluk eddig.


Jahno
(őstag)

Nálam mikor "magával az eladóval" vettem fel akkor is kb. 18 különböző autista robottal fárasztottuk egymást, míg meg nem untam. Időhúzás, félredumálás.


andrisms
(aktív tag)
Blog

Sziasztok,

Nem válasz igazából, de nekem is ugyanez a problémám.

Rendeltem Temuról pár dolgot házhozszállítással.
Erre ma jött email, hogy Packeta ponton átvehető.
Ami nem is lenne probléma, csak én a 15.kerületben vagyok, a Packeta pedig 20-ba. Kb másfél óra oda-vissza, ennyit nem ér az egész.
Pláne úgy, hogy házhozszállítással rendeltem, rendelésnél is az a címem van megadva.


aldebaran
(őstag)
Blog

Hát, mindenkinek más a tapasztalata. Én lehetőleg olyan eladótól veszek bármit is az Alin, akinek neve van és nem csak számok vannak a nevében, bár ilyentől is vettem cuccost és nem volt gond.
Sok év alatt mostanában kértem refundot előszor: írtam az ali robotjának, mit akarok, melyik orderrel van bajom - két ugyanolyan gagyi vicces szemüvegből az egyik törötten jött -, küldtem képet. Átnavigált egy oldalra, volt egy maximum összeg, amit refundolhatok, megkértem a felét, megadták, visszautalták. De kiderült számomra közben, hogy akciósan vettem, ebben a 3-at vegyél ingyen jön-ben és a kettő került annyiba, mint ami a refund... így ingyen van. De a lényeg, hogy nem volt gondom ebből. Viszont, ha lejár a refund-ra biztosított idő, akkor ágyő refund....
mod:
ja, most jut eszembe, másik refund is volt, mert rossz kábelt küldtek. Fényképeztem, jött vissza a lóvé... nekem pozitív ezzel kapcsolatban a tapasztalatom, de szerintem másoknak is.

[ Szerkesztve ]


Xelo
(addikt)
Blog

+ 1, csak olyan eladótól veszek aki már több éve az oldalon van, sok a pozitív értékelése és véletlen sem számokból áll a bolt neve. :D sok éve rendelgetek aliról, talán 1-2x volt gond a termékkel és nem volt problémás leboxolni a dolgot alival vagy az eladóval. nyilván az is segít hogy én angolul tudok, nem fordítózok így max az ő oldalukról csúszhat el a kommunikáció... :)) de eddig ezzel se volt problémám, mindig értették hogy mit akarok. az is lehet hogy azért vesznek komolyabban mert nem filléres dolgokat szoktam rendelni, ha meg filléres dolgokat rendelnék azt elvárások nélkül tenném (nem lepődök meg ha valami olcsón sz@r)


andrisms
(aktív tag)
Blog

Közben találtam egy ilyen cikket. Packeta – Temu együttműködés
Elég fura, ha házhozszállítással rendel az ember Temuról.
Pláne az én esetembe, mikor a város másik végében lévő csomagpontra viszik, mikor tőlem van egy 300m-re is..


azbest
(félisten)
Blog

Ha jót akartok, akkor ne rendeljetek folyadékot, vagy folyékony jellegű dolgokat.
Múltkor forrasztó pasztával jártam így, most meg forrasztó maszkkal.

A logisztikai központ visszafordította még kínában.
Restricted item - Cream

És mivel optimalizálták a szállítást és a 3 az egyben choice és sima choice és más rendelésemet is egy futárosba tették, így az egészet megállították.

A többségét automatikusan törölték is és átváltott refundosra. De múltkor volt és talán lesz most is köztük olyan, aminél majd kézzel kell rányomnom a refund kérésre - amit a követésből a robot lát, hogy visszament és azonnal jóváhgy.


aldebaran
(őstag)
Blog

Más is járt már így, ahogy én?

Egyszer csak kaptam egy emailt, hogy az expressone jön hozzám a rendelésemmel. Semmit sem rendeltem. :(
Megnéztem és Május 18 és 28 között megváltozott valahogy a telefonszámom és az ajtószám a címemnél. Én tuti nem változtattam semmit, miért is tettem volna. A nevem és az email címem maradt... Nagyon fura :F
Ráadásul egy olyan dolog jött, amiről fogalmam sincs, hogy micsoda, a rendeléseimnél sincs ott. Biztos, hogy nem töröltem a rendeléseimtől, mert onnan még a canceled rendelést sem törlöm. Évekre visszamenőleg megvan ott, amiket rendelgettem.

Nem tudjátok, mi ez? Valami gumis cucc...

üzenetek