Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


Petyuska111
(tag)

Hát ez az!


HollyBoni
(veterán)

Tök egyszerű, így éri meg jobban nekik pénzben. Mindenhol azt írják hogy nyomul ezerrel a Temu, de profitot nem igazán termelnek.

[ Szerkesztve ]


Timre
(csendes tag)

Sajnos én hiába írtam le a problémát, még fellebbezést is tettem, az ali lezárta no refunddal. A postához meg hiába írok, ő már nem követi a csomagot.
Ez a mostani [link]
Remélem nem lopják el ezt is.


jojoando
(senior tag)

Nem szabad tőlük vásárolni, minőségen aluli bóvliakat árulnak ami annyit nem ér.


Degeczi
(nagyúr)

Még év elején beszélgettünk itt erről, már akkor is teljesen véletlenszerű volt, h melyikőnknél $10, $15 vagy akár $20 (az itt nem volt, de állítólag létezik) a min. vásárlási összeg Temun. Nekem akkoriban $10 volt, most úgy nézem (már jó ideje nem vettem semmit onnan) nálam is $15-re emelték, talán már ez lehet egy általános minimun.

@jojoando: tökugyanazt árulják, mint az összes többi kínai webshop. A gyors szállítás és valós késedelmi kötbér miatt volt korábban érdemes választani, de a legtöbb dolog általában picit drágább volt, mint Alin (ahonnan pont most volt egy 6 napos szállításom, pedig Kínából jött)

[ Szerkesztve ]


HollyBoni
(veterán)

Azért ez így kicsit általánosítás. Ugyanúgy csak összekötik a vásárlót az eladóval mint az Ali, eBay és társai, ők nem "árulnak" semmit. Vannak sz*r cuccok, meg vannak normálisak, ugyanúgy mint Ali-n és Ebay-en. Sok márka ami Ali-n megy, az Temu-n is jelen van.

Például

[ Szerkesztve ]


Petyuska111
(tag)

Én is úgy vélem - amit mások is írtak - , hogy ugyanazt árulják, mint a többi kínai webshop (pl. Aliexpress), semmivel sem rosszabb minőség. Mellesleg a magyar webshopok is ugyanazt árulják, csak kb. háromszoros áron. Én eddig mindennel elégedett voltam, amit onnan rendeltem.


strynox
(tag)

Sziasztok!

Gombelemeket rendeltem aliexpressről, de feltépték a csomagot és kivették belőle. Minden más, amit rendeltem, benne volt a csomagban.

Lehet, hogy ezt nem engedik behozni?


Jahno
(őstag)

"Mellesleg a magyar webshopok is ugyanazt árulják, csak kb. háromszoros áron."

Ízlés kérdése. Elég szép gyűjtésem van. Magyar bót: [link] Ali [link]

És van még vagy 200 darab termékem, hamis akkukat most direkt nem hozom ide, legyen ugyanaz a megnevezés és kb. termék. Alinál még a képen sem az van, amit küldenek de össze tudnék rakni egy fél oldalt azokból, ami idehaza műxik és normális, odakintről meg semmi használható.

Még ilyen egyszerű terméknél is a hazai műxik, Aliról direkt ilyen megmondások miatt vettem legalább 8 darabot, mindegyik hulladék, pedig jajj minden Kínában készül és ugyanaz a gyártósror, vagy végy drágábbat. Hát jelentem felét megvettem direkt Temuról IS és párat Ebayről, mert na.

Írjak-e még, vagy úgyis mindegy?

Ugyanazt ja. Többnyire a fenét, de már kezd itthonra is beszivárogni, most venni akartam 2.5 lengő jack aljzatot és nem sok értelmes volt. Majd kiderül, de összességében igen meg nem.


Jahno
(őstag)

Én néha vettem, ideért. Inkább idehaza meg kínai boltban. Érdekes módon azok is tovább bírják, meg odakint a "nevesebb" cuccok is gyanúsok, hogy nevenincs hulladékok. Akkuelem vonalon így Ali meg hasonló forrás alapban bojkott. Nem bírták.


Degeczi
(nagyúr)

Tehát a hatodáron vett kínai másolat vacak minőségű az eredetihez képest, nahát... :U


HollyBoni
(veterán)

Én évek óta rendelek Kínából és szinte csak jó tapasztalatom van.
Pl. neves, márkás bicó alkatrész ami Alin a német webshopos ár fele, a német ár meg kb. 30-40%-kal olcsóbb mint az itthoni ár. Tényleg eredeti volt és hibátlan. Csomó neves (Samsung, Panasonic) 18650 akkut vettem amik mind hozták a ráírt kapacitást (lemértem) és évek óta működnek. Vettem itthon Xiaomi akksit ami a névleges kapacitás felét tudta, aztán vettem Alirol egy szintén Xiaomi-nak titulált akksit ami ugyanez volt, végül vettem egy olyan márkát ami csak Alin van és mérve ~90%-os volt, évek óta működik.
Több csak Alin elérhető, drágább elemlámpám van ami tök jó minőségű. Vannak "sajátmárkás" Alis bringa alkatrészek is használatban amik bármilyen neves gyártóhoz képest kb. negyed áron mennek, és a minőség teljesen okés.

Persze volt olyan pár száz forintos szirsz*ar ami kb. használhatatlan minőségű volt. Jól meg kell válogatni mit veszel, utánanézni, utána kérdezni
Tényleg vannak itthon olyan kütyü boltok amik konkrétan az Alias cuccokat árulják dupla, tripla áron, néha raktárkészlet sincs, és több hetes az átfutási idő. Konkrétan csak megrendelik neked.

[ Szerkesztve ]


Jahno
(őstag)

Eredeti felvetés az volt, hogy UGYANAZT árulják. Ezt preóbáltam indokolni, hogy közelében nincs, és nem UGYANAZ. Amúgy vennék és fele áron is, de annyiért is ez a vacak van, ami ráadásul veri a működésképtelenség határát. És megtehetik, hogy tonnaszám gyártják a hulladékot.


aldebaran
(őstag)
Blog

Na, szerencsésen ért véget a dolog.
A message centerben ott voltak a vásárlások.
Mindegyikre külön-külön rákattintottam, elküldtem nekik az érkezett küldeményről a borítékot amin a vonalküd is rajta volt, meg hogy mit kaptam vele, refund-ra kattintottam és hogy nem az jött, amit rendeltem.
Az összes pénzt visszaadták.

Korábban volt itt valaki, aki írta, hogy nem lehet az Ali-val zöld ágra vergődni. Én amikor akartam, tudtam élő személlyel chat-elni, amikor refund kellett, szó nélkül ment. Nekem tök pozitív a tapasztalatom.
Oké, tudok angolul, de ez nem tudom, mennyire releváns.


jojoando
(senior tag)

Van benne valami, bár vettem egy tetsző kést, ami fotón jól mutatott, de ahogy megkaptam a bóvli kategória.


abrtom87
(tag)

Sziasztok. Rendeltem egy külföldi nagyobb cégtől mint céges vásárló. Elötte megkérdeztem őket, hogy rendelkeznek-e magyar ÁFA regisztrációval és így tudnak-e magyar 27% ÁFÁ-val számlázni? A válasz igen volt, persze, semmi gond. Elküldték a terméket, majd kaptam az e-számlát, amin nem szerepelt sem a közösségi adószámunk, se semmi, a névhez volt odaírva a cég neve fordítva, se székhely címe, se semmi. Meg az ő külföldi adószámuk. Meg 27% ÁFA. Kérdeztem a NAV-ot, ez így teljesen szabálytalan.
A csomag még nem érkezett meg! Ilyenkor ha nem veszem át mi lesz? A cég ragaszkodik hozzá, hogy ez így rendben van és az én költségemre újra el fogják küldeni a csomagot ha visszamegy, 8000 forintért amit be fognak hajtani. Teljesen nem normálisak! Ha nem veszem át, akkor visszamegy nekik ingyen? Vagy fizetnem kell a DHL-nek ha elutasítom? A fenyegetőzésük szánalmas, persze azt nem veszem komolyan, tőlem 20X feladhatják. Pénzt persze nem akarnak visszaadni! Mivel céges vásárlás, a NAV már tud róla, aztán bejelentem őket a saját országukban is. Nagyobb cégről van szó, el se tudtam képzelni, hogy ilyen van.


4Grider
(nagyúr)

A cég nevét azért nem írtad le, hogy a többiek is szívjanak velük?


abrtom87
(tag)

Jogi okokból. Így is nekik áll feljebb. Ha magánszemélyként rendel valaki, úgysem szabályos a számlázásuk, de akkor anyagi kár nem éri a vevőt. Mi mint cég, buknánk az ÁFÁ-t.


baly81
(aktív tag)

Szerintem simán beírhatod ide a cégnevet. Ha a konfrontálódást mégis kerülnéd, akkor linkeld a weboldalukat/shopjukat. Sok ilyen cégbe futottam bele korábban, főleg román, cseh és szlovák oldalról. Német, francia, osztrákról még nem, spanyolból egyszer volt gáz, de javították (kiegészítették).

[ Szerkesztve ]


HollyBoni
(veterán)

Sajna ez bárhol megtörténhet, tök mindegy hogy Temu, Ali, ebay, egy európai bolt, itthoni bolt stb.


Degeczi
(nagyúr)

Te is tökéletesen tudod, h ha egy kínai webshop vmi márkás cuccot kínál, az gyakorlatilag teljesne biztosan hamis, míg hazai boltban erre ugyan nem nulla az esély, de sokkal-sokkal kisebb.

Az "ugyanazt forgalmazzák" értelemszerűen nem erre, hanem a noname bizbaszokra vonatkozik, mint pl. telefontok. Azok bizony a hazai webshopokban pont ugyanazok, mint a kínaiakban, csak éppen háromszoros áron.


Jahno
(őstag)

No de milyen PS2 AV kábelt vegyek akkor kínából? Egy ilyen kis vaslap nem elég bizbasz?


Crow
(tag)

Sziasztok!
Amazon.de nagyobb küldeményeket (nálam: legnagyobb oldalhossz 50-60cm) melyik szolgáltatóval szokott szállíttatni mostanság? EO? MPL?


zsero
(aktív tag)

UPS.com-on szeretnék feladni egy csomagot, de bármit próbálok ezt írja ki:

Kérjük, javítsa ki az alábbiakat: Hiányzó vagy érvénytelen feladószám

Már 15 perce nézem, de sehol nem találok ilyen mezőt. Valakinek volt már hasonló?


jozsi252
(veterán)
Blog

Sziasztok

Várok Lengyelországból egy csomagot és szeretném módosítani hogy a DPD ne házhoz hozza hanem csomagpontra. Viszont a DPD oldalára nem tudok bejelentkezni, mert hibát dob ki az oldal. Applikációba szintén nem tudok bejelentkezni.
A csomagot látom hogy már beérkezett, de ha a honlapon keresztül akarom módosítani a kiszállítást akkor valamilyen SMS-ben kapott kódot kér amit én nem kapok meg.
Applikációba is rá tudok keresni, ott ha rámegyek a módosításra akkor meg azt írja ki hogy Kérjük azonosítsa csomagját, majd azonosító kód.
Na ide hiába írok be bármilyen adatot semmit se fogad el. Ide elvileg milyen azonosító kódot kellene beírnom nem tudjátok véletlenül?
Illetve nektek se működik a bejelentkezés? Elvileg bejelentkezésnél semmilyen plusz adatot nem kér, azért lenne jó ha betudnék de b@szik bejelentkezni. :(

Köszönöm! :R

[ Szerkesztve ]

üzenetek