üzenetek

hozzászólások


makkmarce
(őstag)

Az autómegosztó rendelt 5000 autót, mondjuk 150.000km-es futásteljesítményre, olyan akkukkal, amik mondjuk nettó 150km-t elmennek városban. (ez ugye 1000 töltés).
Tönkrementek bennük az akkuk, vacakolni nem akartak velük, kivitték őket a mezőre.
Eladni nem lehet, mert degradálódott az akku. Gyártani már nem gyártják, a cég meg lecserélte a flottát az újra. Eldobható mosógépek, eldobták őket.


makkmarce
(őstag)

Tehát a fejlesztési költséget elosztották a prototípusok számával :)
szerintem kezdjünk el gyártani mondjuk fröccsöntött kanalat, öntsünk ki ötöt, és akkor 1 műanyag kanál 2 millió forint :)
semmi értelme annak, amit írsz.


Avicularia
(veterán)

Nem én írom, a cikk írja, olvasd el.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

De attól még, hogy valaki meghackelte az állami támogatást, nem feltétlen lesz rossz az elektromos autó.


Busterftw
(veterán)

Ezt írtam én is.
EU-ban ilyen nincs.


Busterftw
(veterán)

Viszont érthető, hogy a támogatásokkal együtt miért lett legyártva ennyi és miért adják olcsóbban.


cami][us
(senior tag)
Blog

Már csak azért is, mert itt biztonsági szempontokat sok törvény megszabja, amit be is tartatnak.

Nem lehet olyan szigorú a szabályozás, ha olyan izék is kijöhetnek, mint a Renault zoe. ;]


hcl
(félisten)
Blog

Ha nincs a hackelés, akkor kevesebbet gyártatnak, de attól még nem lenne 0db. Nagyon nem.


makkmarce
(őstag)

Értem, csak épp demagóg a cikk állítása.
Bár üzletileg a fejlesztési költséget beleszámolják, de azt nem a prototípusokra levetítve, hanem a tervezett eladott darabszámra. A fröccsöntős példa teljesen jó. A szerszám drága, és ha nem gyártasz vele sok kanalat, akkor az 1 kanálra vetített ár drága buli lesz.

Jelenleg már rég 100usd/kwh körül van az akkuk ára, a villanymotor olcsóbb, mint a belsőégésű, váltó nem kell, kipuff, részecskeszűrő, tisztító, CO2 kvótát fizetni szintén nem kell. 7000 usd az akkupakk(70kwh), meg kell még egy inverter, ebből kivonjuk azt, ami kikerült, és max ennyi lehetne a felára egy egyszerű benzineshez képest. (talán 3000 usd, de lehet, hogy annyi sem). Ehhez képest a benzinest emelték a villanyhoz, aztán csodálkoznak, hogy akinek most nem sürgős, az már nem vesz se benzinest, se villanyt.


Cassi
(senior tag)

Pont annyi támogatást kapnak most német pénzből, hogy fedezni tudják a veszteségeiket és tovább tudjon működni a cég. Erre nincs szükség kínai akkugyárnál, de hát ugye éppen az a cél, hogy ne a csúnya kínaiak gyártsák az akkukat a germán autógyáraknak. Akkor viszont fizetni kell valakinek, ez a valaki meg egy csomó német adófizető lett most éppen.


cami][us
(senior tag)
Blog

Erre nincs szükség kínai akkugyárnál

Vannak itt páran, akik túltolják a szinofil vonalat.


adlersson
(aktív tag)
Blog

Mondjuk azért ezeket a "random külföldiek Kínából jelentenek" videókat is (nem feltétlenül ezt) érdemes fenntartásokkal kezelni. Volt már rá példa párszor, hogy a kilóra megvett nyugati YouTuberrel próbálták meg emészthetőbbé és szebbé tenni Kína dolgait a külvilág számára.

(Szerk.: A csatorna más videóit meg az egyáltalán nem pöffeszkedő címeket átfutva már kevésbé vagyok biztos annak elfogulatlanságában.)

[ Szerkesztve ]


Alaaf Pi
(aktív tag)

Ha nem jutsz tovább a prototípusnál s legyártottál ötöt, akkor a konkrét költségeket csak arra az öt darabra tudod elosztani, nem a sosemvolt elképzelésre.


makkmarce
(őstag)

igen, csak az nem gyártási, hanem fejlesztési költség.
és de, el tudod osztani a gyártandó mennyiséggel. Szerinted mikor az apple elkezdi gyártani az iphone-t, akkor az első 10 prototípus után bejelentik, hogy na, itt lenni telefon, darabja 20 millió USD?
Szóval nem, nem osztod el, mert a prototípusgyártás nem úgy működik, hogy a szalagról leesett darabokkal osztod a gyár felépítésének költségét. Ez sima fejlesztés, ott meg készülhet 1, 10, 100, 1000 prototípus is, nem releváns, hogy mennyi, mert ez egy tétel, amit úgy hívnak fejlesztés.
Ilyen ostoba hatásvadász cikkeket bármelyik gyárból elő lehetne adni, míg épp beállítják a gyártást, vagy fejlesztik a terméket, de attól még nem lesz igaz.


jerry311
(nagyúr)

A barati kor 3 villanyauto tulajdonosabol 2 tervez visszavaltani belsoegesu motorral (is) szerelt autora, amint lejar a leasing. Hibrid lesz vagy benzin/diesel.
Nem tetsizk nekik a hatotav telen amikor kell a futes, a vilagitas, es meg az akku is kevesebbet bir.

üzenetek